Att det ser ut som det gör nu är på grund av backarna främst. De håller inte måttet helt enkelt. Om vi ska vara med och kriga uppe i toppen med Luleå och Saik mfl behöver vi, enligt min mening, få in TVÅ backar. Salmela skulle jag ta in med öppna armar, tycker han gjorde ett stort avtryck ,trots att han kom in i ett tufft läge.
Vi förlorar massa på att inte kunna ha tillräckligt bra uppspel nedifrån våra egna backar. Tycker det blir allt för många pucktapp/sarg ut i min smak. Det är då lätt att skylla på forwards som inte gör sitt jobb, men att de ska jaga efter puck jämt och ständigt fungerar inte, (vilket vi sett på bortaplan).
Jag tycker inte heller att HV ska försöka spela på bortaplan som de gör på hemmaplan. Känns som att spelarna bara jagar puck och när vi väl har den, vårdar vi den inte tillräckligt bra. Vi vet ju hur det har gått på bortamatcherna hittills.
På hemmaplan går det fortsätta spela med mycket tryck, men det är för att bortalagen spelar lite mer defensivt än vad de gör hemma, det gör att våra backar får mer utrymme och tid och kan sätta upp uppspelen på ett bättre sätt.
Sedan är det lätt att kritisera Wesslau, men att förlora med 2-0 borta mot Örebro är inte hans fel. Om vi inte gör några mål kommer vi ändå inte vinna några matcher...
Vet inte vad ni tycker, men känns som att matchen mot Örebro, saknades det ett "jävlar annama" hos många spelare, (dock inte alla). Det var först när det var 2 minuter kvar av matchen som det började krigas.
Tycker att vi ska försöka spela mer defensivt (tråkhockey) på bortaplan närmsta tiden och ta vara på våra lägen. Tror vi har chans på fler poäng då. Hemma tycker jag vi kan fortsätta att spela som vi gjort, ser inga konstigheter med det.
Avslutningsvis måste jag ställa mig lite kritisk till powerplay-spelet. Varför spelar Sandberg fortfarande som back?
Har AJ inte sett att det inte händer något?
-Visst, han är rightare och det är givetvis bra att ha en leftare och en rightare på blålinjen, men för att vara på den positionen måste man också kunna ha ett skott som hotar iallafall.
Adam Almqvist hade väl inte det hårdaste skottet, men å andra sidan hade han en speluppfattning som var helt fantastisk.
Nej, sätt in Melin och ge han chansen i PP, rightare och skjuter bäst i HV. Tycker faktiskt att han har blivit lite av en syndabock hittills, men tycker inte egentligen att han varit sämre än majoriteten. Melle i bra form är en topp6 forward.
Måste se lite förändringar nu, främst i bortaspelet.
Skönt att hymnen verkar vara borttagen.