Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics
Keskinen skrev:Preds har 2 försäsongsmatcher kvar (mån&lör) och möjligheten att falla bort finns nog under hela veckan men eftersom det är en hel del skador på ordinarie spelare just nu pekar väl det mesta på att Fiala spelar båda matcherna och sen finns nog chans/risk att han får inleda säsongen i NHL om han gör bra ifrån sig samtidigt som ingen av de skadade spelarna blir spelklara. Han kan spela 9 matcher med Nashville utan att hans kontrakt börjar kicka in.
Norrlandssupporter skrev:Vad jag förstått så kommer Kevin att spela dessa 9 matcher (mycket skador) innan han förmodligen kommer tillbaka och bör således göra det någon dag innan november kickar in.
Donjsone skrev:Ser ut som vi får ett tillskott inom kort... Campen lider mot sitt slut och Kevin agerar 13 eller 14:e forward på träningen!
Paul Gaustad som var skadad är tillbaka och är för dem 4:e center!
Vad jag har för mig så skulle han spela i de två första för att stanna,, de kommer han inte göra eftersom mike fischer är skadad och kommer tillbaka inom kort!
http://predators.nhl.com/club/news.htm?id=732778
Razz skrev:Donjsone skrev:Ser ut som vi får ett tillskott inom kort... Campen lider mot sitt slut och Kevin agerar 13 eller 14:e forward på träningen!
Vad jag har för mig så skulle han spela i de två första för att stanna,, de kommer han inte göra eftersom mike fischer är skadad och kommer tillbaka inom kort!
Han kan fortfarande lira juniorhockey om han och Nashville vill det. Jag är inte så säker på att Nashville vill låna ut honom till oss pga våran överfulla fw-sida. Men ska han till Europa så är det HV som gäller eftersom att han skrev på ett kontrakt innan han drog över. En miss av honom kan man kanske tycka.
hammare7 skrev:Razz skrev:Donjsone skrev:Ser ut som vi får ett tillskott inom kort... Campen lider mot sitt slut och Kevin agerar 13 eller 14:e forward på träningen!
Han kan fortfarande lira juniorhockey om han och Nashville vill det. Jag är inte så säker på att Nashville vill låna ut honom till oss pga våran överfulla fw-sida. Men ska han till Europa så är det HV som gäller eftersom att han skrev på ett kontrakt innan han drog över. En miss av honom kan man kanske tycka.
har för mig jag har läst att Fiala inte är intresserad av juniorhockey??
" I saw this player struggle with the more physical game that Columbus played, he got knocked around a bit. I know that Fiala has said he would go back to his Swedish team if he doesn’t make the big club and I am not sure if that is the right developmental move for him, a year in Milwaukee may do for him what it appears to have done for Forsberg."

Norrlandssupporter skrev:Trots hans fantastiska uppsida så är han i mångt och mycket en barnrumpa.
Norrlandssupporter skrev:Norrlandssupporter skrev:Trots hans fantastiska uppsida så är han i mångt och mycket en barnrumpa.
Igår var han precis så mycket barnrumpa som jag bävat för. Viktig och tydlig markering från AJ igår. Helt rätt i min mening.
Razz skrev:Norrlandssupporter skrev:Norrlandssupporter skrev:Trots hans fantastiska uppsida så är han i mångt och mycket en barnrumpa.
Igår var han precis så mycket barnrumpa som jag bävat för. Viktig och tydlig markering från AJ igår. Helt rätt i min mening.
Håller med även om man ändå måste ha överseende med hans ålder och att det har gått snabbt. Bara det inte upprepar sig allt för ofta är jag inte orolig. Kommer bli en intressant säsong för hans del. Mycket fokus och motståndarna kommer vara på honom, gäller att hålla huvudet kallt även om det inte är lätt. En del av hans talang är att han inte tar skit, lite som Peter Forsberg (som förövrigt hade 78 utvmin i SHL vid ungefär samma ålder).
Kort och gott, han kommer antagligen att tappa humöret flera gånger under säsongen men kommer också att lära sig hantera det. Utveckling helt enkelt. Hoppas att tränarteamet och även Mackan Nilson hjälper honom.
Inzaneclown skrev:Nu har Fiala antagligen stött på svårigheter för första gången i sin korta karriär. Innan har det varit silkesvantar, gräddfil och räkmacka för den här grabben men den senaste veckan har det gått trögare för honom.
Han blev cuttad från Nashville och inskickad i omklädningsrummet av coach Johansson. Det ska bli intressant att se hur unge Fiala tacklar det här. Förhoppningsvis tar han det på rätt sätt och ser till att åka åttor runt Leksandsbackarna på torsdag.
Kämpa på grabben!

tommy1985a skrev:Inzaneclown skrev:Nu har Fiala antagligen stött på svårigheter för första gången i sin korta karriär. Innan har det varit silkesvantar, gräddfil och räkmacka för den här grabben men den senaste veckan har det gått trögare för honom.
Han blev cuttad från Nashville och inskickad i omklädningsrummet av coach Johansson. Det ska bli intressant att se hur unge Fiala tacklar det här. Förhoppningsvis tar han det på rätt sätt och ser till att åka åttor runt Leksandsbackarna på torsdag.
Kämpa på grabben!
Jag förstår frustrationen hos Fiala när han kommer hem och tror att han ska äga banan och inte får till någonting. Det är därför det är farligt när folk snackar upp spelare för mycket. Han känner troligtvis en stor press på att leverera och kanske vara den främste i laget efter alla skriverier om guld och så vidare när Fiala är tillbaka. Hoppas han tar det på rätt sätt och förstår att även om han är en skicklig spelare att han inte är bättre än någon annan om han inte spelar för laget. Problemet är att många spelare är så ivriga att visa upp sig för att dom vill spela någon annanstans nästa säsong eller visa fansen att dom är vad vi tror dom är så att lagspelet faller ihop. Det är det AJ är där för att få alla att spela för laget först. Då kommer poängen komma för dessa spelare ändå.
Återgå till HV71 - Spelare och tränare
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster