Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics
Davester skrev:Cred till; Sevin och mrcadaza som orkar argumentera och stå emot påhoppen när lynchmobben med sin ledare i spetsen går till attack för att de inte har förstått vad ni förstår nämligen att elitidrott går ut på att leverera resultat.
lejacques skrev:Stå på dig cadaza!
Davester skrev:Cred till; Sevin och mrcadaza som orkar argumentera och stå emot påhoppen när lynchmobben med sin ledare i spetsen går till attack för att de inte har förstått vad ni förstår nämligen att elitidrott går ut på att leverera resultat.
lejacques skrev:Taberg: Ja, du kan inte ha sett många matcher om du tycker Trygg har varit bättre än Petrasek.
Angående Williamsson hoppas jag det här var matchen då han spelade in sig i HV:s a-lag. Jag tycker han varit helt magnifik. Med i spelet offensivt, rejäl i egen zon. Två klockrena tacklingar och pigga ben. En riktigt rörlig back.
Williamsson går före både Trygg och Luoma och är i min bok given som sjätteback.
Jompii skrev:Skulle inte protestera om han tar Trygg's plats nästa match (förutsatt att Luoma är frisk).
Keskinen skrev: Är han inte lite lik Fanten i spelstilen? Bra på skridskorna, egna offensiva intiativ men med ändå ett rejält spel i egen zon..
trancedanne skrev:Jesper borde ha gått före Luoma och även Trygg för längesedan, fantastisk match igår, en tvåvägslirare. Trygg å andra sidan ser sämre ut än på länge, massvis med felpass i egen zon och dåliga uppspel. Luoma eller Trygg, det är frågan.
Henning skrev:Först och främst vill jag säga att jag tycker att Jesper ska få en ordentlig chans att visa sig i HV och att han definitivt går före både Luoma och Trygg.
MEN..
Situationen är inte riktigt så enkel i mina ögon, och det ligger i att det helt enkelt är enklare/smidigare att låna ut en 22-årig Williamsson till ett Allsvenskt lag där han både får förtroende och speltid i alla möjliga former, än att man slänger upp Luoma och Trygg på läktaren. Därför har det blivit såhär.
Lånar man ut Williamsson kan man enkelt begära tillbaka en back som både har matchtempo och (förhoppningsvis) bra självförtroende vid eventuella skador, precis som vi ser nu. Då kan man samtidigt hålla igång åtminstone en av Luoma och Trygg vid fullt manskap och båda två när det finns en skada vilket det oftast gör. Problemet i det ligger i att man kanske inte ställer det bästa laget på isen (förutsatt att Williamsson presterar bättre än båda ovan nämnda backar) och samtidigt kanske inte ökar Williamssons chanser att förlänga med HV.
Alternativ 2 är att köra hårt på Williamsson och ge han den speltid han förtjänar i HV och samtidigt sätta både Luoma och Trygg på läktaren vid fullt mannskap. Får man då skador så har man inget annat val än att ställa in en helt omatchtränad spelare som kommer få det än svårare att slå sig in i laget.
Det är egentligen ett ganska angenämt problem HV har som kommer av att backsidan helt enkelt är nästan för bred samt att rollerna nästan är ombytta i nuläget. De gamla gnetarna med höga lönecheckar presterar långt under sin lönecheck samtidigt som ungtupparna briljerar i förhållande till sina förväntningar. Och man kan ju inte gärna låna ut Luoma o Trygg till Allsvenskan.
Kan det kanske helt enkelt vara så att det är bättre att låna ut 22-åringen till Allsvenskan och ge han både matchtid, förtorende och rutin i diverse viktiga situationer under säsongen för att sedan plocka hem honom sen när det verkligen gäller framåt vårkanten, om han då fortfarande levererar den nivå han gör i dagsläget? Och på så sätt hålla igång "gubbarna" vid skador som faktiskt kommer förekomma under hela säsongen.
Personligen vill jag se mer av Williamsson i HV-tröjan men situationen är inte helt så enkel tyvärr..
Återgå till HV71 - Spelare och tränare
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster