Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics
Regnet skrev:Men då blir det ju bara universums längsta tråd där. Blir det inte trevligare om vi har lite fler trådar med olika saker?Lättare att hitta och så blir inte Hv71-tråden full med massa förslag på femmor. Eller?
didotto skrev:Orkar inte tänka på hur HV ska ställa upp. Bara en tanke angående Brithén. Tycker du inte att han ska fortsätta med Fiala och Christensen? Var ju ändå HVs bästa femma efter jul. Brithén ska spela i en första eller andrakedja från början, tycker iallafall jag.
hausmanis skrev:didotto skrev:Orkar inte tänka på hur HV ska ställa upp. Bara en tanke angående Brithén. Tycker du inte att han ska fortsätta med Fiala och Christensen? Var ju ändå HVs bästa femma efter jul. Brithén ska spela i en första eller andrakedja från början, tycker iallafall jag.
Ne jag anser att både PC och Brithen såg bra ut i våra ögon för att de va bra i ett ganska dåligt Hv71, skulle dom platsa i första kedjan i SAIK tex ? tredje kedja som bäst i SAIK och vi siktar ju på guld så näe jag vill inte se varken PC eller Brithen där, vill se 45+ poäng spelare i första kedjan ala Davidsson Vouitilainen ect ect det vi saknat länge nu
hokky skrev:PC-NY-NY
Fiala- Christensen-Brithen
Johnsson/Strandberg-Holzapfel-Melin
Johnsson/Strandberg-Sandberg-Nilson
Andersson, Bengtsson
Mina kedjor, Självklart ska Bengtsson spela i mer eller mindre varje match, då det alltid är skador och han har dessutom alla möjligheter att slå sig in i laget på någon annans bekostnad. Jag vill väldigt gärna ha in Johnsson och Strandberg så högt upp som möjligt i laget, helt enkelt för att jag tror dem klarar det. Strandberg klarar alla möjliga roller på ett väldigt bra sätt medan Johnsson kommer att kunna producera poäng om han bara får spela högre upp än i en fjärde kedja. Jag tror Nilson kan vara nyttig i en fjärde med två yngre förmågor där han får visa vägen.
Razz skrev:hokky skrev:PC-NY-NY
Andersson, Bengtsson
Mina kedjor, Självklart ska Bengtsson spela i mer eller mindre varje match, då det alltid är skador och han har dessutom alla möjligheter att slå sig in i laget på någon annans bekostnad. Jag vill väldigt gärna ha in Johnsson och Strandberg så högt upp som möjligt i laget, helt enkelt för att jag tror dem klarar det. Strandberg klarar alla möjliga roller på ett väldigt bra sätt medan Johnsson kommer att kunna producera poäng om han bara får spela högre upp än i en fjärde kedja. Jag tror Nilson kan vara nyttig i en fjärde med två yngre förmågor där han får visa vägen.
Du har glömt Jämtin.
Jackkko skrev:1:a
En spelare jag tycker att man borde låna ut är J. Williamsson. Jag tycker han gör det bra när han får chansen, men som det ser ut nu så lär det inte finnas den speltid han behöver. En utlåning vore det bästa för hans karriär enligt mig.

hokky skrev:Razz skrev:hokky skrev:PC-NY-NY
Andersson, Bengtsson
Du har glömt Jämtin.
Fan! Han känns nästan lite överflödig. Han lär hamna i tredje och lämna Johnsson utaanför laget med alla tillgängliga. Jag tycker inte att vi får till generationsväxlingen helt bra faktiskt. Åldersmässigt ser det bra ut, men vi öppnar inte direkt platser åt spelare som vi bör bygga vår framtid på. Framförallt Strandberg och Johnsson har kvaliteten redan i år att ta större plats än de med stor sannolikhet kommer att få. Allt handlar om förtroende för sådana spelare, då kommer man med stor sannolikhet slå igenom. Men jag tycker det känns lite fullt här för att de kan känna en trygghet och förtroende. Dock ska sägas att jag troligtvis inte skulle gjort annorlunda som sportchef. Holzapfel gör faktiskt ett bra jobb och kan mycket väl bli riktigt bra detta andraår, Nilson fyller en funktion för de yngre som kan ta efter. Melin kanske inte passar in helt hundra i lagbygget, men han hör hemma här och är fortfarande en bra spelare. Jämtin däremot, njaaa, kanske bara är jag som tycker han är överskattad.

Razz skrev:Här kommer facit JUST NU (kan såklart ändras beroende på vilka vi plockar in).
Ersberg/Wesslau
Campoli - Kolan
Petrasek - Berglund
Williamsson - NY
Karlsson
Utlånade: Eidstedt, Pilut
(RW - C - LW)
Fiala - EC - NY
NY - Brithén - PC
Melin - Riley - Jämtin
Nilson - Johnsson - Strandberg
Bengtsson - Sandberg
Utlånade: Erik Andersson, Törngren
Norrlandssupporter skrev:Hur kom du fram till att det är just en spelare för tredje backpar som ska in? Har inte organisationen gått ut och sagt att det enbart är spets som ska in hädanefter?
Eller är det jag som är ute och cycklar?
Razz skrev:Norrlandssupporter skrev:Hur kom du fram till att det är just en spelare för tredje backpar som ska in? Har inte organisationen gått ut och sagt att det enbart är spets som ska in hädanefter?
Eller är det jag som är ute och cycklar?
Kolan/Campoli kommer att vara vårt första backpar sen känns det relativt öppet. Tror inte att Berglund är värvad för 3:e och Pettan kommer kräva sin istid även om det nog kommer att vara relativt jämnt fördelat mellan "andra" och "tredje" backpar. Förra säsongen så lirade Salmela/Campoli ca 24min i snitt sedan kom det Kolan/Fälth/Fanten/Pettan på 19-20min. Gissar på att det kommer se ut något liknande nästa säsong.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst