Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics
En sak e i alla fall klar, Andreas Johansson måste bara bli kvar i SSK, en aktiv coach med temprament och som har krav på spelarna. En ledare helt enkelt, innan så var det nada. "
"Förutom tydlighet, vad är det du står för?
– För mig är killarna proffs, de är professionella idrottsmän och representerar en stor förening. Jag kommer behandla dem som proffs och det betyder att de ska ge sitt yttersta varje dag. Man ger 100 procent och gör man det har man goda förutsättningar. Sen vill jag ha en jäkla skön harmoni och ett bra drag. Jag vill att man ska ha kul när man kommer till rinken och jag vill tro att jag har en bred hockeykunskap som jag nu kan leva upp till lite mer.
Anders Sörensen tog klivet in som biträdande huvudtränare, när Strömwall fotades. Nu fortsätter Sörensen som assisterande tränare.
– Andreas namn har varit aktuellt sedan en längre tid tillbaka och med det stora driv, engagemang och hockeykunskaper som han besitter känns det riktigt bra att vi fått in honom som headcoach i SSK, säger sportchefen Per Nygårds i ett pressmeddelande.
– Han kommer att vara en viktig del för mig också. Han har varit med hela säsongen och han kan spelarna bättre än någon annan just nu. Jag kommer inte köra en enmansshow, säger Johansson."
Pawhlen skrev:Det enda krav jag har på AJ innan han ens ha hållit i en träning är att han inte beter sig som en idiot igen på en PK likt den här: https://www.youtube.com/watch?v=R3DJ6lQwHLc
Blondestar skrev:Skulle inte förvåna mig om vi sitter här om ett år efter en likadan presskonferens och säger: "Det är så jävla skönt med Andreas, att han alltid säger vad han tycker. Domaren VAR ju faktiskt värdelös!"![]()
Det enda krav jag har på AJ är att han för klubben framåt och uppåt.
Davester skrev:Cred till; Sevin och mrcadaza som orkar argumentera och stå emot påhoppen när lynchmobben med sin ledare i spetsen går till attack för att de inte har förstått vad ni förstår nämligen att elitidrott går ut på att leverera resultat.
lejacques skrev:Stå på dig cadaza!
mrcadaza skrev:Han fick ju sparken för intrigspel i FBK.
Hans attityd i båset är ju att alla är hans fiender och han gapar och skriker på allt. Det är väl inte det HV direkt behöver.
Jag gillar inte denna lösningen om nu inte Granqvist kommer också för då kan det balanseras upp.
Tanke skrev:Är det någon som någorlunda sakligt kan reda ut varför AJ lämnade FBK och vad han faktiskt förändrade i SSK?
Dovahkiin skrev:Tanke skrev:Är det någon som någorlunda sakligt kan reda ut varför AJ lämnade FBK och vad han faktiskt förändrade i SSK?
Han fick kicken för att han tog för mycket plats, ville leda laget och glömde att Leif var förstetränare. Något som skar sig. Pratades också om att han varit illojal mot fbk.
Tanke skrev:Är det någon som någorlunda sakligt kan reda ut varför AJ lämnade FBK och vad han faktiskt förändrade i SSK?
Återgå till HV71 - Spelare och tränare
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster