Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics
FirstSwitch skrev:mrcadaza skrev:Där har du ett samhällsproblem att vi tycker att vi har rätt att göra och säga vad vi vill. Bakom dataskärmen råder ingen frizon från lagen och dess verkan.mille skrev:Hej forum folket
Jag tycker inte att mobbing och medvetet sitta och trycka ner människor i skosulorna är oacceptabelt beteende.
Mobbing ska beivras direkt och är enbart ett bevis på låg karaktär.
Oliktänkande är en sak som vi MÅSTE acceptera men det är där som ev mobbare inte kan hantera. Trycka ner i skosulorna ja vad grundar du på då? Ska människor tro att de kan tysta människor bara genom att attackera och som du säger trycka ner? Det är också för mig ett bevis på att man har låg karaktär.
En dialog måste man kunna ha och till slut. Eller ska man tvinga folk att tycka som man själv vill?
Går det till överdrift med förtal och verbala påhopp med ordalag som faktiskt strider mot lagen så är man inte skyddad och kan ursäkta sig. Då kanske man får stå för vad man sagt eller försöka krypa till korset och be om ursäkt.
hehe läste du hela inlägget mille skrev cadaza ? Tror mille menar att det är ett oacceptabelt beteende att trycka ner människor i skosulorna, inte tvärtom
Davester skrev:Cred till; Sevin och mrcadaza som orkar argumentera och stå emot påhoppen när lynchmobben med sin ledare i spetsen går till attack för att de inte har förstått vad ni förstår nämligen att elitidrott går ut på att leverera resultat.
lejacques skrev:Stå på dig cadaza!
Calle2 skrev:Tycker stämningen på forumet blivit sämre av en annan anledning också. Jag har nu på kort tid fått två mail angående att jag skrivit kommentarer som varit OT. Det första artigt och trevligt med en information om att en kommentar tagits bort och det senaste mailet med ett hot om en varning vid ytterligare en överträdelse. Tittar jag tillbaka kan jag se att jag i några fall mycket riktigt gjort OT-kommentarer på andra kommentarer som varit OT. OT men fullständigt harmlösa kommentarer. Jag tycker att det är tramsigt och bara irriterande att varna och i förlängningen utesluta någon för den typen av helt harmlösa kommentarer.
Cyruz skrev:Calle2 skrev:Tycker stämningen på forumet blivit sämre av en annan anledning också. Jag har nu på kort tid fått två mail angående att jag skrivit kommentarer som varit OT. Det första artigt och trevligt med en information om att en kommentar tagits bort och det senaste mailet med ett hot om en varning vid ytterligare en överträdelse. Tittar jag tillbaka kan jag se att jag i några fall mycket riktigt gjort OT-kommentarer på andra kommentarer som varit OT. OT men fullständigt harmlösa kommentarer. Jag tycker att det är tramsigt och bara irriterande att varna och i förlängningen utesluta någon för den typen av helt harmlösa kommentarer.
Vi har blivit mer aktiva i vår övervakning av forumet senaste tiden just för att stämningen hade gått åt fel håll. En stor orsakande faktor till den vikande stämningen var just passiviteten från oss morderatorer.
Hade vi varit lika aktiva under hela vintern/våren skulle stämningen aldrig flippat ut på samma sätt. Här tycker jag att du blandar ihop hönan och ägget lite, stämningen orsakades av bristande aktivitet från moderatorer och inte tvärtom.
Angående våra PM i samband med borttag av inlägg så är det en extra service vi tillhandahåller. Det är inget som ett standard forum gör eftersom det tar en hel del tid i anspråk att göra. Men vi gör det som en extra kraftansamling för en bättre stämning.
Som vanligt när det gäller tolkning av en skriftlig text så är det otroligt svårt att framföra sitt budskap till mottagaren. Majoriteten av en kommunikation består av kropspråk och tonläge, de faktiska orden består enbart av ca 10% av kommunikationen. Därför är det lättare att man misstolkar budskapet än tvärtom på ett forum.
Men här vill jag att alla kommer ihåg följande regel på forumet:
2.2 Moderatorer vill väl
Ha alltid den tesen i åtanke när ni läser något från oss, och faktiskt alla andra för den delen. Utgå inte automatiskt från att det är fientligt menat, tror du det rekommenderar jag att du frågar personen ifråga hur han/hon menar med det som skrevs.
Det är en tumregel som fungerar väldigt bra i livet, utgå inte per automatik från det värsta möjliga.
En varning innebär inte att man blir avstängd, blanda inte ihop dessa två. Informerar vi er om att nästa överträdelse innebär en varning är det inget hot. Vi gör det för att ni ska ha full överblick över hur man beter sig på forumet samt även att ni ska veta var ni har oss som moderatorer.
Man kan ha flera varningar utan att aldrig bli avstängd, samtidigt kan man bli avstängd innan man fått en endaste varning.
När det gäller varningar för OT så går vi på ett beteende över sikt. Vi alla skriver OT ibland men det vi är ute efter är troll som konstant skriver OT, individer som över tid skriver OT gång på gång.
Ser vi ett sådant långsiktigt beteende kan det innebära avstängningar.
Skriver du OT en gång i halvåret kan du nog känna dig lugn.
Pawhlen skrev:Jag tycker det är helt ok att seriösa ryktes tråden enbart ska vara inlägg som rör nya rykten med hänvisad källa, men sen måste man ha någon tråd där man kan diskutera rykten och även laget i helhet, eller det kanske går under HV71-tråden?
Cyruz skrev:Mycket kan jag förstå och hantera. Men en sak har jag väldigt svårt för; individer som enbart kan gnälla utan att komma med konstruktiva tankar på förbättringar. Helt ok att ha åsikter om vårt sätt att hantera situationer men kom då med konkreta förslag. Vet man inga sätt som potentiellt kan vara bättre så har man faktiskt inget att komma med. Det är skillnaden mellan en gnällkärring och en kreatör.
OT inlägg förstör ett forum på sikt, så enkelt är det. Självklart tar vi mycket hårdare på rasism, sexistisk, homofobiska inlägg mm. Dessa får ingen varning eller uppmaning att varning eventuellt kan komma vid nästa tillfälle. Dessa bannar vi på livstid per omgående.
OT inlägg får en liten heads-up och eventuellt på sikt en varning & kanske även avstängning. Klar skillnad i bedömning.
Det jag inte förstår är vad du ens gnäller på. Du har fått en vänlig påminnelse att du skrev OT och att det strider mot forumets regler. Du väljer att tolka det som en fientligt skriven text. Jag försöker förklara hur vi ser på saken, att det inte var fientligt menat, varvid du väljer att förlöjliga mig och vårt regelverk utan att komma med förslag på förbättringar.
lejacques skrev:"Tog bort ovanstående inlägg då det var OT.
Förstår att man vill diskutera rykten som kommer i tråden men kopiera då inlägget du vill kommentera och klistra in det i lämplig tråd. Finns det ingen lämplig tråd kan du skapa en ny.
Ingen varning utfärdas denna gång, nästa gång blir det dock en varning.
Vänliga hälsningar,
xx"
Fick detta pm i samband med att jag skrivit något som xx uppfattade som OT. Hur ska man tolka det?
Diabolics skrev:Norrlandssupporter skrev:Ni allvetare/superfans om hela tiden försvarar HV71 och Dahlén och samtidigt dumförklarar oss andra som inte är av samma åsikt.
Tycker ni verkligen som ni gör eller vill ni bara framstå som det ultimata fanet.
Detta inlägg använder jag som exempel på onödig polarisering (sorry norrland, jag menar inte att peka ut dig, eller den sida du representerar i detta skyttegravskrig: alla = kålsupare, mig inkluderat).
Just nu verkar vi som debatterar HV, i tråden om HV, mest intresserade av att debattera oss själva. Detta genom att skapa en "vi och ni"-atmosfär. Alla skall visst va "offer" nu förtiden.
Förihelvete vad tråkigt det blir.. och nu är det precis så jävla tragiskt här, som vi anklagat andra lags fans och forum för att vara.... se er själva i spegeln, hela sverige garvar åt oss. Jag skäms, för HV, för detta forum. Snart är nog länken på hv's hemsida som pekar på det inofficiella forumet borttagen, för inte fan vill man förknippas med massa jävla trams.
Jag ser logik i bägge sidors argument, men fan om inte bägge sidor till stor del skiter helt i alla argument och bara grinar som småbarn.
Det brukar alltid finnas en eller två tokstollar på alla forum som helt saknar tänkande hjärna, men just nu är det fan skitsvårt att se vem det är, för "alla" ligger på den nivån.
Ta bort pisseriet, men behåll argumenten och bemöt andras argument med den jävla värdighet ni vill att era argument ska tas emot med.
hade jag varit Birgit Friggebo så hade jag tagit ton nu ...... "we shall overcome......."
lejacques skrev:Och slänger in det här inlägget som passar bättre i denna tråd.
"Diabolics. Bra inlägg. Inlägget efter ditt, syftar på dekmans, visar dock på just varför det uppstår en polarisering.
Problemet med det här forumet är att vissa admins och mods är bland de mest aktiva på forumet och agerar både domare, åklagare och bödel i debatten. Det om något försvårar ett bra debattklimat. Med det sagt finns det admins som gör det bra. Simon är en av dem."
lejacques skrev:Diabolics. Bra inlägg. Inlägget efter ditt, syftar på dekmans, visar dock på just varför det uppstår en polarisering.
Problemet med det här forumet är att vissa admins och mods är bland de mest aktiva på forumet och agerar både domare, åklagare och bödel i debatten. Det om något försvårar ett bra debattklimat. Med det sagt finns det admins som gör det bra. Simon är en av dem.
lejacques skrev:Vad gäller punkt 3 uppfattar jag det lite annorlunda. Man kan tolka punkten som att UD:s vänner provocerats till handling av de reaktionära. Om vi nu ska prata lika goda kålsupare, har de "konservativa" retat sig minst lika mycket på avgå-snacket som de "reaktionära" retat sig på på vänta-och-se-tugget. I övrigt en bra analys.

Davester skrev:Cred till; Sevin och mrcadaza som orkar argumentera och stå emot påhoppen när lynchmobben med sin ledare i spetsen går till attack för att de inte har förstått vad ni förstår nämligen att elitidrott går ut på att leverera resultat.
ok, ja det handlar ju om att acceptera att man tycker olika. En del klarar av det, andra inte. Det säger det mesta om hur man är som människa.Junior skrev:Direkt personmobbning är nog inte fallet. Men när det stormade som mest och Dahlen var kvar var det mycket hugg och pajkastning från alla. Mot både de som ville ha hans huvud på fat och mot de som inte tyckte lika. De flesta i debatten fick en och annan paj kastad på sig.
mrcadaza skrev:Varför har Pawhlen slutat att skriva för?
Rykten nås att folk har behandlat honom illa här? Vem och Varför?
Har ni läst hans profil under tråden som berättar lite om oss själva?
Mobbing eller vad fasiken är det som har pågått här?
Återgå till Forumet och HV71.se
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster