Omgång 9: Växjö Lakers HC - HV71

Här samlas diskussionen för varje match som HV71 spelar.

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics, Goddamn

Re: Omgång 9: Växjö Lakers HC - HV71

Inläggav lillskogen » 4 oktober 2012, 22:02

Groucho skrev:
lillskogen skrev:
#22 Bemersten skrev:För övrigt jävligt irriterande att skriva ett inlägg så blir man typ placerad i kö......

Offtopic...
Det måste fixas, inte bra kösystem...Får ju trycka "skicka" flera gånger...
*EDIT*
Nytt hvmål också medans firefox tuggar

Håller med till 100%. Tycker att forumet i övrigt är kanonbra, men den här grejen får ni fixa till! Stör som bara den.

Till matchen då: Härligt med 3-1 ledning. Kanske nåt mål för stor ledning, men men... :D
Också gött att årets hackkyckling för måla igen.

Offtopic igen. Kollade matchen i timeshift pga ett samtal
Tydligen går det att fixa kösystemet så att man slipper skicka flera gånger, men det är inte nån som vill fixa till det...?
Fick pm om det. Är det nån som vill slippa kösystemet så kan ni väl ta upp det med admins
:-)
lillskogen

Inläggav mrcadaza » 4 oktober 2012, 22:06

Pawhlen skrev:
mrcadaza skrev:Tack för en uppvisning återigen HV. Vi är storebror och Växjö ska sopas bort i år. 4-1 på borta is och PP mål på en enda utvisningen som Växjö fick.
Apropå tacklingen mot Liket. Finns det ngn chans att tacklingen blir anmäld?

Det kan du ge dig på att det finns, HV eller domarna kan anmäla det, om domarna inte anmäler det ska denne Pehr bannlysas från att döma svensk hockey överhuvudtaget
Jag menar då givetvis om ngn verkligen kommer att göra det. Tycker det är för jxxxxxx att det inte renderade ens med 2 minutare. Men vad kan man begära från lillebror Räddox. Tönt el Mupp, ja välj namn som passar honom bäst.
Davester skrev:Cred till; Sevin och mrcadaza som orkar argumentera och stå emot påhoppen när lynchmobben med sin ledare i spetsen går till attack för att de inte har förstått vad ni förstår nämligen att elitidrott går ut på att leverera resultat.

lejacques skrev:Stå på dig cadaza!
Användarvisningsbild
mrcadaza

Inläggav Pawhlen » 4 oktober 2012, 22:15

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 5555774.ab

Nu har tidningarna tagit i som dem skiter på sig
Pawhlen

Inläggav lillskogen » 4 oktober 2012, 22:26

Pawhlen skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/elitserien/hv71/article15555774.ab

Nu har tidningarna tagit i som dem skiter på sig

Som sagt jag vet inte om det var kösystemet som gjorde att det tog tid att svara(svagt av admins att inte fixa...)
Men nu kommer en ny länk
http://www.expressen.se/sport/hockey/el ... t-huvudet/
lillskogen

Inläggav Mgsson » 4 oktober 2012, 22:28

http://www.youtube.com/watch?v=omTjOgAHG4E Undrar vad Janne Karlsson tycker om tacklingen? Tar han ett snack med fegisen eller är det okej om det är hans egna spelare som utförde det? Intressant!
Sluta särskriv HV71, tack.
Mgsson

Inläggav #22 Bemersten » 4 oktober 2012, 22:40

Mgsson skrev:http://www.youtube.com/watch?v=omTjOgAHG4E Undrar vad Janne Karlsson tycker om tacklingen? Tar han ett snack med fegisen eller är det okej om det är hans egna spelare som utförde det? Intressant!

Jag tror inte Janne tycker att detta var bra gjort. Jag gillar Janne, han brinne rför det han gör. Fler tränare borde vara som honom.
Mina fiender får jag gratis, mina vänner köper jag.
Användarvisningsbild
#22 Bemersten

Inläggav FirstSwitch » 4 oktober 2012, 23:17

Härligt me 3 nya poäng och en bra insats på bortaplan , Wesslua fortsätter vara "outstanding" lite typiskt dock att Växjö får sätta en puck oxå (dessutom en klasskamrat från gymnasie-tiden).
Kul oxå för PC som satte två viktiga kassar och dödade matchen, dessutom visar Fantenberg varför han förtjänar den speltid han får av Uffe..vilken uppåkning och Krog får näta igen tack vare det. ;)
FirstSwitch

Inläggav lillskogen » 4 oktober 2012, 23:36

Liket fick åka med bussen till Jönköping för vidare transport till Ryhov.
Hoppas att det är ok samt att Reddox försvinner ett antal matcher efter granskning.
http://www.jnytt.se/nyhet/50135/dahln-r ... -lindstrom
lillskogen

Inläggav BlackIce » 4 oktober 2012, 23:40

+++ Fantenberg (även för det defensiva arbetet och uppspelen - klockrent)
++ PC (målen)
+ Wesslau (igen!)

- Davidsson (offensivt funkar det inte, slänger bort puckar i PP)
-- Sundh (får inte ut något resultat av sitt slit, inte ens utvisningar)
--- Petrasek (han spelar för långsamt och svårt)
John Byce, Risto Kurkinen, Kamil Kastak, Vesa Salo, Johan Brummer, Vesa Viitakoski, Alexei Salomatin, Antti Törmänen, Jarkko Varvio, Anders Lönn, Jani Nikko, David Nemirovsky, Lubomir Korhon, Stefan Hellkvist
Användarvisningsbild
BlackIce

Inläggav Rex0z » 5 oktober 2012, 00:18

Dahlén skulle satt in Kristiansen och sänkt den är äckliga rödtotten, så sjukt respektlöst gjort. Hoppas han får ett antal matchers avstängning!
Användarvisningsbild
Rex0z

Inläggav 327 Karlsson » 5 oktober 2012, 00:22

Första matchen som jag kunnat se i år. Köpte Csports fetaste erbjudande för 1 kr om man samtidigt bettade 200 spänn på Bwin. Bettade på HV-seger och fick se matchen, dubbel lycka! :) Sen att en hel del på jobbet har börjat hålla på Lakers gör inte saken sämre en kväll som denna. Nu blir det tyst ett tag iaf!

Skönt att se Wesslau, han är så jäkla stabil och man känner sig trygg. Annat var det när Larsson stod, då var man livrädd för varje skott.

Fantenbergs uppåkning var det minsann Davidsson-klass på, majestätisk och sen en smörpass till Krog.
Davidsson rosade inte marknaden ikväll. I PP kastade han bort 3 passningar och det var sorgligt att se. Jag håller tummarna för att han vaknar till snart och bidrar framåt lika mycket som han bidrar bakåt.

Gött att PC fick stänka dit två med! Hårt jobb börjar äntligen löna sig.

Reddox tackling var inte snygg. Hade det varit Liket som sänkte Reddox hade taket på VIDA Arena lyft av publikens vrål och gnäll. Hoppas det blir någon form av reprimand i efterhand.
Även klubban i ansiktet på Rhett som blev liggande missade domarna. Ansvarig för sin klubba hette det ju när Kristiansen åkte ut tidigare under matchen...

Och angående Lakers forum:
Pehr Claesson kommer från Alvesta, ca 2 mil från Växjö, och därav tror jag de kallar honom hemmadomare.
Nån mupp på deras forum skriver också att de vann kampen på läktaren och är Smålands stolthet där men inte på isen. Konstigt att de vinner kampen på läktaren på hemmaplan?!?!? Det vore fan skam annars! Återkom efter nästa match i Kinnarps så får vi se om ni är lika självsäkra.
Vila i frid Henke_82
Användarvisningsbild
327 Karlsson

Inläggav #01 Holmiz » 5 oktober 2012, 04:00

En polare till mig brukar säga att vid sånahär tacklingar, där någon blir skadad (och det inte är extrem otur inblandad) att den som tacklar borde bli avstängd lika länge som den skadade blir borta... Och jag kan bara hålla med!
#1 Stefan Liv Alltid saknad - aldrig glömd
Användarvisningsbild
#01 Holmiz

Inläggav NightWalker » 5 oktober 2012, 06:22

#01 Holmiz skrev:En polare till mig brukar säga att vid sånahär tacklingar, där någon blir skadad (och det inte är extrem otur inblandad) att den som tacklar borde bli avstängd lika länge som den skadade blir borta... Och jag kan bara hålla med!

Det är en diskussion jag haft med folk också, men måste säga att jag absolut inte håller med. Exakt samma tackling men på 2 olika spelare anser jag inte ska rendera olika lång avstängning (om det inte är att ena spelaren är en återfallsförbrytare) som beror på hur bra läk-kött den skadade spelaren har. Jag förstår vad du menar och på ett sätt håller man med, men i mina ögon ska samma tackling men olika långa skador generera samma avstängning.
NightWalker

Inläggav dekman » 5 oktober 2012, 09:27

öhh skrev:
Kakelmannen skrev:Ny regel man får tackla folk i huvudet/ansiktet! lakers får en utvising på hela matchen! Den där Pehr Claesson framförallt är ju helt blåst, tog många billigare Hv -utvisingar! Härlig seger men är som Dahlen förbannad på de som vanligt urusla domarna! Lär vara hjärnskakning på Liket så han blir borta en vecka typ.

Växjö lakers egna "hemmadomare" enligt de själva! Undra hur svenska domarkåren kan vara så jävla inavlad!??

Pehr Claesson är från Alvesta och Winnerborg från Ljungby så rent geografiskt är de iaf hemmadomare...
#1 - Alltid saknad. Aldrig glömd.

Vi mot Sverige. Vi mot hela jävla världen. Vi ska upp igen.
Användarvisningsbild
dekman
Admin

Inläggav Jompii » 5 oktober 2012, 09:32

Johan har varit och röntgat sig på Ryhov och det visade sig vara ett brutet revben. Detta betyder att han blir borta i 3 veckor.
Passion oavsett division
Användarvisningsbild
Jompii

Inläggav Pawhlen » 5 oktober 2012, 09:34

Jompii skrev:Johan har varit och röntgat sig på Ryhov och det visade sig vara ett brutet revben. Detta betyder att han blir borta i 3 veckor.

Hoppas Reddox är nöjd nu
Pawhlen

Inläggav dekman » 5 oktober 2012, 09:39

Det är mycket klagomål på "kösystemet" men vi tänker inte ta bort det. Syftet med det är att den visar alla inlägg som skrivits sen man började skriva sitt (jag antar att det är det ni menar...). På så sätt slipper man (om folk använder det) dubbelpostningar. Visst, det blir lite "problem" just i matchtrådarna där det skrivs mycket - men vi kan inte låta matchtrådarna styra resten av forumet.

Finns även en begränsning att det måste gå 15 sek mellan varje medlems inlägg, men jag antar att det inte var det ni menade.
#1 - Alltid saknad. Aldrig glömd.

Vi mot Sverige. Vi mot hela jävla världen. Vi ska upp igen.
Användarvisningsbild
dekman
Admin

Inläggav Pawhlen » 5 oktober 2012, 09:40

dekman skrev:Det är mycket klagomål på "kösystemet" men vi tänker inte ta bort det. Syftet med det är att den visar alla inlägg som skrivits sen man började skriva sitt (jag antar att det är det ni menar...). På så sätt slipper man (om folk använder det) dubbelpostningar. Visst, det blir lite "problem" just i matchtrådarna där det skrivs mycket - men vi kan inte låta matchtrådarna styra resten av forumet.

Finns även en begränsning att det måste gå 15 sek mellan varje medlems inlägg, men jag antar att det inte var det ni menade.

Nej, det var det inte
Pawhlen

Inläggav Sir Ward » 5 oktober 2012, 09:43

Johan "Liket" Lindström fick ett revbensbrott och blir borta 3 veckor.
http://www.jnytt.se/nyhet/50146/beskede ... -lindstrom

TÄNK om Lance Ward hade varit på isen då hade följande scenario blivit:
1- Reddox hade inte smällt på som han gjorde, han hade inte vågat.
2- Reddox är svagbegåvad, gör en ful blind-side på Liket. Ward aggerar som
en ångvält och sänker Reddox + säkert några till :)

Ang ev avstängning så tycker jag det ska motsvara den skadades spelare frånvaro(3 veckor) + böter.
Gärna % på inkomsten och inte trams summor som dom kör på idag.
Vad är 10k i böter för en som plockar ut 100-200k.
Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav chinobar » 5 oktober 2012, 09:44

Ja Ward, honom saknar man :|
Lance Wardson!
Användarvisningsbild
chinobar

Inläggav Pawhlen » 5 oktober 2012, 09:45

sir Ward skrev:Johan "Liket" Lindström fick ett revbensbrott och blir borta 3 veckor.

Ang ev avstängning så tycker jag det ska motsvara den skadades spelare frånvaro(3 veckor) + böter.
Vad är 10k i böter för en som plockar ut 100-200K

Håller med dig ang det fetstilta
Pawhlen

Inläggav Eres » 5 oktober 2012, 11:27

Pawhlen skrev:
sir Ward skrev:Johan "Liket" Lindström fick ett revbensbrott och blir borta 3 veckor.

Vad är 10k i böter för en som plockar ut 100-200K

Håller med dig ang det fetstilta

Håller också med ang det fetstilta. Och jag lider med Johan som precis börjar hitta ett flytet på planen.

Hmm är det dax att ta in en NHL förstärkning några veckor då (skade ers. klausulen)? Stillman kan ju ta böters beloppet 100-200 K till den investeringen :-)

Helst skulle jag kanske vilja att Dyk får istid
Användarvisningsbild
Eres

Inläggav RJ--92 » 5 oktober 2012, 19:08

De vore riktigt kul ifall Dykaren ersätter Liket nu dessa 3 veckor då just Dykaren visa härligt spel redan förra säsongen :D
RJ--92

Inläggav Pawhlen » 5 oktober 2012, 19:41

http://vaxjolakers.se/artikel/29052/

förmodligen första beviset på att Vampola lämnar, är det en spelare som HV skulle ha nytta av?
Pawhlen

Inläggav RJ--92 » 5 oktober 2012, 19:51

Pawhlen skrev:http://vaxjolakers.se/artikel/29052/

förmodligen första beviset på att Vampola lämnar, är det en spelare som HV skulle ha nytta av?

Nej, vi har spelare som han i dagens trupp redan. Plus de kostar mer än va de smakar att ha Vampola så enligt mig nej tack :P
RJ--92

Inläggav BlackIce » 5 oktober 2012, 20:48

Pawhlen skrev:http://vaxjolakers.se/artikel/29052/

Nej. Helt fel karaktär, viker sig när det går tungt, jobbar inte i defensiven, och har vattenskalle (som Ledin skulle uttryckt det).
John Byce, Risto Kurkinen, Kamil Kastak, Vesa Salo, Johan Brummer, Vesa Viitakoski, Alexei Salomatin, Antti Törmänen, Jarkko Varvio, Anders Lönn, Jani Nikko, David Nemirovsky, Lubomir Korhon, Stefan Hellkvist
Användarvisningsbild
BlackIce

Inläggav Davester » 5 oktober 2012, 23:52

Ingen Vampola, killen verkar ha ruskigt dålig karaktär dessutom verkar han ha en tendens att alltid spela i bottenlag vilket tyder på att han inte är en vinnare. Reddox tackling blir alltså inte anmäld, bra då vet vi vad som gäller. Nästa match mot Växjö tycker jag att Tommy ska ha fria händer att förklara för Reddox vad som händer när man inte visar respekt för sina motståndare. Det är lätt värt några matchers avstängning...
Hur länge ska vi fortsätta lida? AVGÅ Uffe!
Davester

Inläggav frederic » 5 oktober 2012, 23:56

Skulle vara fint att se Tommy gå mano y mano med Reddox, à la Kristiansen vs Rahimi.
Användarvisningsbild
frederic

Föregående

Återgå till HV71 Matcherna