Omgång 37: HV71 - MODO Hockey

Här samlas diskussionen för varje match som HV71 spelar.

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics, Goddamn

Re: Omgång 37: HV71 - MODO Hockey

Inläggav stang » 8 januari 2014, 22:24

Men för helvete är det samma fel på Bendelin med ???? Andra var en bra period???? Var han på samma match :lol: :lol: Lika dålig som företrädaren :lol: :lol:
stang

Inläggav Robert.76 » 8 januari 2014, 22:24

Tur att AIK förlorar, när inte HV skapar ett skit under 4 min PP då vinner man inga matcher.
Robert.76
Moderator

Inläggav wess » 8 januari 2014, 22:24

Eres skrev:Hv saknar en gedigen kapten som gör grovjobb och leder laget åt rätt håll.
Det är bara spelarna som kan vinna matcherna.
Tyvärr Petrasek men vi skulle behöva en hyfsad Davidsson på isen.

Salmela hade kunnat få vara kapten tycker jag
wess

Inläggav frippe-borås » 8 januari 2014, 22:24

Simon Önerud o Torp framstår ju som rena världsstjärnor jämfört
med våra blåbär!!!

Katastrofalt och skäms på er allihopa!
Junisarna kommer undan men resten så är det fanimej inte OK!
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav Guld » 8 januari 2014, 22:25

didotto skrev:Väldigt uselt detta.

Sämst idag: Publiken.

Ja, fy fan vad illa. Men man såg sedan modos första PP att HV inte ville vara med.
Då tänder inte publiken heller,
Det värsta är att man sumpade bort tre jävligt viktiga poäng ikväll.
Modo var inte ens bra.

Silverköping nästa match, dom kommer att vara taggade.
Hur ska HV reagera?

Saknar Davidsson nu.
Guld

Inläggav Kenobi » 8 januari 2014, 22:26

Marcus Nilsson måste väl snart bänkas. Eller kanske hela HV jeeeeeeeeeeesus. Nu börjar dom kämpa sista minuten så otroligt vansinnigt dåligt.
Kenobi

Inläggav stang » 8 januari 2014, 22:27

Haha vilken planet är du ifrån? Såg du inte matchen!!!???
stang

Inläggav dudda » 8 januari 2014, 22:27

Nick skrev:Detta kommer sluta i kvalserien... var så säkra!!!

Nejdå, två lag är sämre än oss. Däremot blir det aldrig slutspel om vi inte har ett jävla flyt i playoffet sen.
dudda

Inläggav shitkicker » 8 januari 2014, 22:29

HV spelar helt utan passion och långt ifrån som ett lag. Det kan tydligen ingen komma tillrätta med. Skulle tro att alla poäng HV tar i fortsättningen endast kommer att vara frukten av individuella prestationer. För att få de här spelarna att spela som ett lag tror jag inte är möjligt.

Flera av spelarna i HV håller inte SHL-klass ikväll och då går det inte att vinna ens på hemmaplan mot ett annat bottenlag. Pinsamt rent ut sagt.
Finns ingen glädje med Nubben i klubben.
shitkicker
Moderator

Inläggav chinobar » 8 januari 2014, 22:30

stang skrev:Men för helvete är det samma fel på Bendelin med ???? Andra var en bra period???? Var han på samma match :lol: :lol: Lika dålig som företrädaren :lol: :lol:

Skönt att Fantenberg som intervjuades efter andra höll med kommentatorn om att det var en dålig period och att andraperioden varit deras problem hela säsongen..

Fan att man kan vara så förbannat omotiverad att spela en match som innebär att man (återigen) kommer ikapp lagen ovanför, som om man vill ligga där man ligger...

HELVETE!

Så besviken att jag kokar av ilska, satan också, jag vill ha tillbaka 3 timmar av mitt liv efter att ha följt den här matchen. :evil:
Lance Wardson!
Användarvisningsbild
chinobar

Inläggav Crazy » 8 januari 2014, 22:32

Men för helvete är det samma fel på Bendelin med ???? Andra var en bra period???? Var han på samma match :lol: :lol: Lika dålig som företrädaren :lol: :lol:

JA alltså vad fan är det med KARLN, han är inte ett skit bättre än Dahlen och alla som sa att det nog blir bättre bara vi byter tränare….Det ser ju fan ännu virrigare ut! Vem pratade under teimeouten??? INTE var det Bendelin iaf!

Och pp???? Hade vi ens pp i 4a minuter, det var det sämsta jag sett, vi sköt fan knappt ett skott, alla ska passa hit och dit. Då spelet inte funkar vet alla att det är pass bak till back och direkt skott som gäller och sen trafik på mål och försöka ta returerna! Ursäkta men jag är riktigt frustrerad. WK och PC försökte men de behöver Rajala bredvid sig och Kristensen behöver också bättre sällskap. Tycker även Krog får godkänt idag med två ass.
Crazy

Inläggav Nick » 8 januari 2014, 22:32

dudda skrev:

Nejdå, två lag är sämre än oss. Däremot blir det aldrig slutspel om vi inte har ett jävla flyt i playoffet sen.

Frågan är om de spelmässigt finns två lag som är sämre.. de jag sett b av örebro denna säsong är betydligt bättre än hvs spel!
Nick

Inläggav matsqq » 8 januari 2014, 22:33

Hur kan hela laget vara så dåligt rakt över, inte en Salmela var okej idag ...

Wesslau släppte mer returer än ett bollplank ...

Helt viljelöst tills man såg att man låg under med 2 mål, DÅ plötsligt kämpar man ...

Tränarna borde tagit målvakten i andra halvan av 2+2:an, för klarar men inte att gära mål då så när tror man att man ska kunna göra mål med 3 minuter kvar...

Sjukt dåligt av både tränare (som inte såg att man måste ta burskydd, byta klart och sen komma med fart) och spelare.

Om man är så jävla trötta så gör hellre ETT anfall med fart än fyra oengagerade anfall utan fart ,,,

Finns inga ursäkter - fiasko ...

Spelar som man hade satsat på förlust, kanske är vissa av spelarna som de där spelarna som spelar mot sitt eget lag i superettan ... in med juniorer om det ser ut så här igen ...
matsqq

Inläggav Grey » 8 januari 2014, 22:34

Får tyvärr ingen bra känsla av farbror Bendelins kommentarer till hela skiten. Dryper inte av engagemang direkt... bryr han sig och vill han ens ha det här uppdraget kan man undra...? Hade varit fullständigt galen om jag som trönare bevittnat exempelvis HV:s fyra minuter av så kallad PP i tredje.
Har HV lite till mans bestämt sig för att det verkar alldeles för jobbigt att jaga direktkvalificering till slutspel utan slagit sig till ro med den härligt bedrägliga fempoängsluckan ned till örebro?
Vilken jävla losermentalitet.
Grey

Inläggav matsqq » 8 januari 2014, 22:38

Nick skrev:
dudda skrev:

Frågan är om de spelmässigt finns två lag som är sämre.. de jag sett b av örebro denna säsong är betydligt bättre än hvs spel!

Kommer bli tufft att undvika kvalserien i år ... jag förstår inte hur det kan se så illa ut ...
matsqq

Inläggav didotto » 8 januari 2014, 22:41

Nick skrev:

Du måste ju skämta i alla fall..?
Nöjd med spelet?

Tror inte att jag skrev att jag var nöjd med något där....? Men det är klart, var ju ett så långt inlägg så det är lätt att missuppfatta. :)
Sprider rykten på twitter under namnet didotto1.
didotto

Inläggav shitkicker » 8 januari 2014, 22:42

Ja, jag vet inte. Publiksiffran var drygt 6200. Drygt 6200 gick alltså på matchen och hostade upp dyra pengar för att se HV spela och så spelar de så fullständigt utan vilja, stolthet, passion, aggressivitet, fart, finess, kyla, glädje, heder och ja, vad du vill.

Jag tycker inte det är snyggt att bua, men samtidigt så är publiken här i Jönköping en av de mest lojala i hela landet, både när det gäller uppslutning och att inte bua även när det går dåligt för HV. Men nånstans går ju gränsen för vad man orkar med. Den enda andra missnöjesyttringen som finns att tillgå är ju att inte gå dit. Och det skulle ju heller inte göra saken bättre.

Ibland måste publiken tända laget. Ibland måste laget tända publiken. Idag skedde inget av detta, men det är trots allt bara laget som i slutändan faktiskt kan göra något åt resultatet.
shitkicker
Moderator

Inläggav didotto » 8 januari 2014, 22:42

stang skrev:

Haha vilken planet är du ifrån? Såg du inte matchen!!!???

haha. Vad menar du???????? Skrev jag att jag var nöjd med matchen eller nöjd med något?????????????????????????????
didotto

Inläggav didotto » 8 januari 2014, 22:44

shitkicker skrev:

Ja, jag vet inte. Publiksiffran var drygt 6200. Drygt 6200 gick alltså på matchen och hostade upp dyra pengar för att se HV spela och så spelar de så fullständigt utan vilja, stolthet, passion, aggressivitet, fart, finess, kyla, glädje, heder och ja, vad du vill.

Jag tycker inte det är snyggt att bua, men samtidigt så är publiken här i Jönköping en av de mest lojala i hela landet, både när det gäller uppslutning och att inte bua även när det går dåligt för HV. Men nånstans går ju gränsen för vad man orkar med. Den enda andra missnöjesyttringen som finns att tillgå är ju att inte gå dit. Och det skulle ju heller inte göra saken bättre.

Ibland måste publiken tända laget. Ibland måste laget tända publiken. Idag skedde inget av detta, men det är trots allt bara laget som i slutändan faktiskt kan göra något åt resultatet.

Absolut, jag håller med. Man betalar stora pengar för att se på sitt favoritlag(hoppas jag att det är iallafall) och får se detta skit. Förstår dock inte hur arenan kan börja tömmas när Modo gör 1-3 och att burop kommer när det är 10 minuter kvar av matchen. Publiken i Jönköping har varit fantastisk hela matchen, men idag var de inte det. Trötta och tysta.

Och hoppas ingen som var på matchen tar illa upp, gör ni det så buade ni eller lämnade när det 10 minuter kvar.
didotto

Inläggav hausmanis » 8 januari 2014, 22:47

Tycker det är så lustigt, satt å tänkte efter 5min in på första perioden "oj oj va taggade Hv är ...sjukt kul nu vänder det!"
Sen bara avtar skiten, varje jävla match, hur kan dom vara så otaggade vafan dom missar ju slutspel till 100% snart om de inte vänder genast, hur kan man vara så ointresserad ? tycker det är uppenbart att det största felet i Hv inte är taktik eller spelare, det är någonting som gör att dom inte kämpar, dålig stämning i laget ? något sånt måste det ju vara
tamig fan alla i Hv är i formsvacka samtidigt nu har tom Fälth börjat spela sämre än vad han är och joinat rästen av gänget med underpresterade trött gubbar, nu har vi bara rajala campoli salmela kvar som fortfarande kör på 100%
hausmanis

Inläggav Zico » 8 januari 2014, 22:49

Alltså........För fan, Bendelin, Olsson o Ljungberg!!! Ni måste ju implementera ett hållbart försvarsspel. Det här med man mot man håller ju inte och det är så man spelar även om man förnekar det.

Vid Modos andra mål var Johan Lindström på vänstra sidan i HV-zonen. Men då kommer han på att hans gubbe är på andra kanten och sticker dit som en skållad råtta. Följden blir att Modobacken som Lindström lämnar blir ensam och kan ta ett par skär framåt och skjuta mål. Amatörhockey!

Ser bara ett mål med säsongen. Att slippa kvalserien. Men det är långt ifrån säkert. Långt, långt, långt ifrån säkert. Jag trodde aldrig att jag ens skulle tänka tanken ens, men......HV71 har ett riktigt skitlag på benen denna säsongen.
Zico

Inläggav Nick » 8 januari 2014, 22:49

didotto skrev:
Nick skrev:

Du måste ju skämta i alla fall..?
Nöjd med spelet?

Tror inte att jag skrev att jag var nöjd med något där....? Men det är klart, var ju ett så långt inlägg så det är lätt att missuppfatta. :)

Visst kanske överreagerade lite.. men för mig är de en gåta hur hv ens kan ha så mycket publik på sina matcher..
mycket trogen hemmapublik.. själv gick jag efter halva tredje idag orkade inte se ett helt lag glida runt o vänta på semestern..
Nick

Inläggav shitkicker » 8 januari 2014, 23:00

dudda skrev:Nejdå, två lag är sämre än oss. Däremot blir det aldrig slutspel om vi inte har ett jävla flyt i playoffet sen.

Jag hoppas att du har rätt. Det värsta som kan hända just nu är att ÖHK vinner hemma mot SAIK imorgon. För ÖHK spelar mycket bättre som ett lag än vad HV gör, dock så saknar de lite individuell skicklighet. HVs raka motsats alltså. HV har några spelare med individuell skicklighet, men de spelar inte som ett lag.

HV och ÖHK möts i näst sista omgången. Jag tror ärligt talat att det är i den matchen som det kommer att avgöras. HV visar ju gång på gång att dom inte kommer att kunna lösa detta på egen hand. ÖHK däremot har fått ett uppsving med Kenta. Motsvarande uppsving med Bendelin och Olsson i HV har vi inte sett ännu, men vi kan ju hoppas på att det kommer.........
shitkicker
Moderator

Inläggav Zico » 8 januari 2014, 23:02

husmanis:
att det är dålig stämning i laget kan jag nog dementera på det bestämdaste. Jag ser en hel del träningar och där är det både tjo och tjim och vad det verkar en mycket god stämning i laget. Dessutom, och det är inte minst viktigt. Det är en jäkla fart på träningarna, ett mycket högt tempo på allt man gör.

Därför blir i alla fall jag väldigt förvånad över att man spelar så in i h-e slött och utan glöd och intensitet när det är match. Det är fullständigt obegripligt.
Zico

Inläggav Crazy » 8 januari 2014, 23:06

Nä jag undrar vad planen är i försvaret och vad planen är i uppspelen för alla ser totalt förvirrade ut och det finns inget samarbete alls utan då en tar bort sin gubbe vid sargen så fattar inte de andra att de ska ta puck och vid målen så tittar alla pucken istället för att ta spelarn. Wesslau är ju mil utanför målet vid ett av målen och Fälth kan få ut pucken vid 2-1 men slarvar och vid 3-1 står han och sover!
Crazy

Inläggav PapaEmeritus » 8 januari 2014, 23:07

Min sämsta investering i livet: Säsongskort 2013/2014 :lol:

Lika bra som det var mot AIK häromdagen, lika dåligt var det ikväll. Man var bra med i åtta minuter tills Fälth blev utvisad och sen var det bara Modo för resten av slanten. Vi får hoppas att Örebro och AIK fortsätter gå dåligt för vi verkar ju inte kunna vända på detta med vårt egna spel.

Ska bli intressant match på lördag att möta ett LHC som är taggat till tänderna efter 0-7 i röven i kväll. Vi lär INTE vinna den matchen om vi spelar så här uselt.
1995 - 2004 - 2008 - 2010 - 2017
Användarvisningsbild
PapaEmeritus

Inläggav FirstSwitch » 8 januari 2014, 23:19

Katastrofalt dålig insats från början till slut. Utan Rajala vinner inte HV verkar det som.
Fiala gjorde en helt okej debut, Christensen gjorde som vanligt mycket på egen hand, resten var dock mer eller mindre anonyma.

Kvällens stora fotbollstjärnor går till Marcus Nilson och Fantenberg. GRATTIS på er.
Hur fan kan man få en liten knuff på axlen så benen viker sig sju-dubbelt, veka J** "hockespelare". :evil:
FirstSwitch

Inläggav Sir Ward » 8 januari 2014, 23:32

Håller med Zico. Att det skulle vara dålig stämning inom laget kan jag direkt tokdementera.
Vart även liknande rykten under Ulf Dahléns ledning att laget skulle vart uppdelat som det dock var under JK:s ledning.
Tokfel även där, medans tyvärr sant då JK ledde laget. Känner till båda grupperingarna.

Ang matchen: Finner inga ord...
Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav Zico » 9 januari 2014, 00:01

Många här inne klagar intensivt på de äldre spelarna, Nilson, Petrasek m fl. Men ser man på dagens match så var det fjärdekedjan med Erik Andersson, Anton Bengtsson och Johan Lindström som släppte till både andra och tredje målet. Bengtsson var även inne på första.

Och Elias Fälths agerande vid andra målet är ju helt sanslöst. Först undviker han att slå ut pucken ur egen zon vid två tillfällen. Sen alibitäcker han skottet som ger 2-1 till Modo. Kryper ihop som en liten boll, men grejen är ju att ligga i skottlinjen. Fälth valde att ligga en halvmeter fel, för det kan ju göra ont att få pucken på sig. Uruselt Fälth! Och varför är denne Stefan Johansson överhuvudtaget med? En urusel back till.
Zico

Inläggav Sir Ward » 9 januari 2014, 00:07

JP-femman

5- Chris Campoli
Det var osäkert om han skulle spela matchen på grund av en ljumskskada. Han var med och spelade stabilt och säkert.

4- Anssi Salmela
Backen ville mycket mot sina gamla lagkompisar och fick som vanligt mycket speltid.

3- Riley Holzapfel
Målskytt och spelade i den HV-enhet framåt som skapade mest.

2- Oscar Fantenberg
Backen har kommit tillbaka bra efter sin hjärnskakning och spelade bra, främst i defensiven.

1- Anton Bengtsson
Han har haft det tungt, men det här var ett kliv i rätt riktning för anfallaren.

Gillar JP:s betygsättning, men varför är inte Kevin Fiala med? Tycker att han tog för sig ordentligt och borde självklart
varit med på listan. Som jag skrev innan så väljer JP det enklaste, att endast betygsätta 5 lirare och inte hela laget.
Användarvisningsbild
Sir Ward

FöregåendeNästa

Återgå till HV71 Matcherna