Omgång 20: HV71 - AIK

Här samlas diskussionen för varje match som HV71 spelar.

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics, Goddamn

Re: Omgång 20: HV71 - AIK

Inläggav jesper_50 » 13 november 2013, 00:45

Izon skrev:Nej, HV har sedan jag följt dem sedan 2003 på heltid då åldern var inne alltid haft det knackigt efter ett uppehåll oavsett tränare.

Se det positiva som Ulf gör istället och matchar de hetaste som faktiskt fixar poäng åt oss.
Kan dock tycka att Campoli borde vilat då han varit magsjuk, men både han (Campoli) och ledning ville nog testa.

Kan med tycka denna hets blivit löjlig nu då vi faktiskt tagit 11 av 15 möjliga poäng de 5 senaste

Ja, HV har haft lite tungt efter uppehåll, men det gäller egentligen många andra matcher också.

Detta är absolut inte första gången vi slutar spela hockey en period eller två. Det var standard att göra det lite då & då när vi hade vår "guld era". Skillnaden då jämfört med idag är att då hade Davidsson gjort ett mål, Thörnberg två & voutilainen tre i första perioden & matchen skulle mer eller mindre vara stängd.
Eller så skulle man göra tre mål i tredje. Alla glömde snabbt den kassa perioden eftersom vi vann.
Det skulle vi gjort ganska fort idag också om vi hade petat in tre mål till i första perioden ( vi har ju faktiskt tre öppna mål/lägen).

Jag tror att vi som var med HV redan tidigt -90 tal har lite andra erfarenheter av dåligt spel & att precis lyckas komma till slutspel säsong efter säsong ( missade slutspel var inte helt ovanligt heller).

Började man följa HV runt 2000 & framåt så har vi inte haft speciellt många bakslag, vilket gör många ganska kräsna.

HV reser sig den här säsongen också, sanna mina ord bröder & systrar.
*du kommer alltid vara nr1*
jesper_50

Inläggav sammeandersson » 13 november 2013, 00:49

Pawhlen skrev:Dessutom en onödig utvisning. Det är tyvärr bevisat, detta "nya HV71" som vi har kallats sedan de nya spelarna kom in kan precis som gamla HV inte hantera underläge, samtliga spelare hänger med huvudet och tycker synd om sig själva. Lika bra att inse att någon av de andra lagen måste göra en "Brynäs" och totalhaverera för att vi ska undvika Kvalserien i år. Ska det ske ett tränarbyte av något slag ska det ske inför en väldigt snar framtid.

Jag stöttar laget i ur och skur men jag måste tyvärr säga att det ser mörkt ut. Vi får inte tappa poäng i sådana här viktiga matcher för då är avståndet snart 8 poäng eller mer igen i tabellen

Nej, men ärligt talat nu Pawhlen, böjar du snart inte inse själv att Hv har gjort klart för sig att man ska ge Dahlén förtroende säsongen ut? 36% av säsongen har nu gått och jag ser absolut ingen nödvändighet ALLS i att sparka Uffe nu. Hade det däremot varit efter 10omgångar, så hade jag varken gråtit eller skrattat. Och jag tror att jag talar för 75% utav alla medlemmar här inne när jag säger att det nu är betydligt bättre att ge Uffe arbetsro, så att han ska slippa tänka på två saker istället för en. Dvs att få Hv71 till slutspel, och inte att både få Hv71 till slutspel samt hur han ska bära sig åt för att behålla sitt jobb.

Så i mitt tycke, så är det lika bra att du själv inser att dom inte kommer att sparka Uffe, oavsett hur mycket du vill det eller inte. Dessutom är det som 'forumnörd' ganska irriterande att läsa inlägg efter inlägg om att Uffe samt hela styrelsen ska avgå efter varje förlust.

Varken du, eller jag, eller någon annan här inne på forumet, vill att Hv71 ska gå dåligt. MEN, vi har fått en tuff start på säsongen. Och 'vi' kommer aldrig att gå obesegrade ur en SHL säsong, för denna serie är verkligen jämn. Sen är det ju självklart att det är extra frustrerande när vi tappar poäng i en match som denna då vi spelat underbart i 1a perioden, samt att vi ligger sist i tabellen. Men, det hjälper verkligen inte att skriva ut att huvuden ska rulla, speciellt inte nu när det gått 20 omgångar.

Hoppas du förstår hur jag menar, ville bara få detta framfört. Tack på förhand, peace
Stort Hv71-fan från lilla staden Kalix som ligger 7mil norr om Luleå.
Användarvisningsbild
sammeandersson

Inläggav Mike » 13 november 2013, 07:25

Håller med vad många skriver här inne, både bra och mindre bra saker.
Vad som hände i 2a är ingen som vet :-)

Dahlen ska ha + för att han matchade den enda fungerande femman till poäng.
Men, han ska ha minus för att han bänkar Williamsson, han borde spelat istället för petrasek, fälth eller campoli, iaf efter 2a.
Förstår att man vill ha igång 22 och 33, men tror de skulle ta en bänkning på rätt sätt, inte bra alls när man får spela på gamla meriter.

Så johansson och wiliamsson borde fått betydligt mer istid igår, tycker jag.
Mike

Inläggav dekman » 13 november 2013, 11:40

Inte svårt att lista ut vad som hände efter första. Man lekte med AIK i första och blev övermodiga och glömde bort grunderna och hur man spelar hockey i andra, när AIK jagade kvittering. Sen spökar självförtroendet fortfarande, tveklöst. Det är en dålig kombination övermod OCH dåligt självförtroende samtidigt, då ser man ut som ett pojklag när motståndarna trycker på.

Men glöm inte att man på de sju senaste matcherna har man vunnit fyra i ordinarie tid och en i OT och tagit 14 av 21 poäng vilket är klart godkänt. Just nu är trots allt poäng allt. Allt. Fortsätter man bara plocka poäng så kommer nog spelet så småningom också se mindre krampaktigt ut, man är fortfarande i en period där rädslan att förlora är större än viljan att vinna. Man har i stort sett ätit upp hela avståndet till säker mark. Efter omgång 13 hade man 8 poäng upp, nu har man en - vilket innebär att man har tagit in en poäng per omgång.

Man har tagit in på alla lag utom Modo och SAIK, som man spelat helt jämnt med senaste sju - alla har tagit 14 poäng var. Så jag är iaf betydligt mindre orolig nu än för en månad sen, trots bakslaget i andra perioden.
#1 - Alltid saknad. Aldrig glömd.

Vi mot Sverige. Vi mot hela jävla världen. Vi ska upp igen.
Användarvisningsbild
dekman
Admin

Inläggav Hannes » 13 november 2013, 12:43

Jag hävdar att det viktiga är att ta poäng. Poäng ger självförtroende och att få någon slags svit, som vi faktiskt har fått, är oerhört viktigt för självförtroendet. För tillfället känns det mycket bättre än vad det gjort på flera veckor. Precis som dekman säger har vi tagit in en stor del av poängen, men det är bara fortsätta såhär så kommer vi inte ligga där vi ligger idag.
Användarvisningsbild
Hannes

Inläggav mrcadaza » 13 november 2013, 14:50

Viktigast är 3 poängare och inte ge andra lag ngn poäng.
Igår skulle inte AIK fått en pinne men tack vare nonchalans bland backarna så gör de 2-2 och 3-2.
Som det blev så får HV va glada att de fick 2 pinnar trots allt.

Dahlen lär vara kvar säsongen ut men sen får de nog banne mig håva in nytt och fräscht i båset.
Såvida inte HV kovänder och spöar alla och vinner Guld för då kommer alla att älska Dahlen.
Davester skrev:Cred till; Sevin och mrcadaza som orkar argumentera och stå emot påhoppen när lynchmobben med sin ledare i spetsen går till attack för att de inte har förstått vad ni förstår nämligen att elitidrott går ut på att leverera resultat.

lejacques skrev:Stå på dig cadaza!
Användarvisningsbild
mrcadaza

Inläggav pelin » 13 november 2013, 17:15

2,2 poäng per match i snitt senaste 5 omgångarna. Att tappa en pinne i onödan är inte alltid så konstigt när man är överlägsna men inte får in fler puckar, då vänder det snabbt. Just nu är det viktigt med varje poäng som Hannes skrev.
pelin

Inläggav mep » 13 november 2013, 17:38

Första period var ju lekstuga alá Rajala + Wk. Synd att de inte fick sätta näta mer än de gjorde. Riktigt kul att se dom spela ihop!

Gårdagens backinsatser kan ju diskuteras..
mep

Inläggav Sir Ward » 13 november 2013, 17:46

JP-femman:

5 Toni Rajala
Gjorde första målet efter 29 sekunder, kvitterade till 3-3 i sista perioden. Vass, snabb och fräck.

4 Patrik Carlsson
Märks inte lika mycket som kedjekompisarna, men gör ett stort jobb och när han var tillbaka lyfte kedjan igen.

3 William Karlsson
Totalt sett HV:s bästa spelare under säsongen. Betyget i AIK matchen dras dock ner av att han missade ett par givna frilägen.

2 Erik Christensen
Började strålande, kom bort undan för undan men är ändå en viktig tillgång.

1 Gustaf Wesslau
Fick en svår match med flera slumpvis uppdykande AIK-lägen. Men var stabil och lugn.
Användarvisningsbild
Sir Ward

Föregående

Återgå till HV71 Matcherna