Omgång 20: HV71 - AIK

Här samlas diskussionen för varje match som HV71 spelar.

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics, Goddamn

Re: Omgång 20: HV71 - AIK

Inläggav Offtheice » 12 november 2013, 22:24

Offtheice skrev:Nej. Inte krog. Alltså ????

Shit va vad jag får äta upp detta. Man jag är inte nöjd ändå. Långt ifrån.
Offtheice

Inläggav aimstar » 12 november 2013, 22:25

Inzaneclown skrev:Vi får tacka Rajala för extrapoängen, för vi är verkligen inte värda den.

Det där är ju dock jävla skitsnack. Det är bara extremt dålig effektivitet som hindrar oss från att leda med 4 eller 5 mål efter 1 period. Då snackar jag bara chanser som mer eller mindre SKA vara mål. Vi missar för bövelen 3 helt öppna mål (Nilson, Karlsson och Rajala). Daniel Larsson spelar dessutom ett par nivåer över sin egen kapacitet känns det som. Visst, andra perioden är inte bra, men när du säger att vi inte är värda extrapoängen så är det bara bitterhet som snackar.
aimstar

Inläggav mixxe » 12 november 2013, 22:26

Skönt med 2 pinnar och vi har en "riktig" förstakedja igen.

Det är inte ofta HV gör en bra match mot AIK... :?:
mixxe

Inläggav shitkicker » 12 november 2013, 22:26

Bra räddningar av Wesslau! Viktigt för hans självförtroende. Snygg straff av Krog. Viktigt för hans självförtroende.

Det borde ha varit 3p, men nuförtiden får vi vara glada för alla poäng vi kan få.

Många måste se sig själva länge och väl i spegeln ikväll. Många gör inte jobbet i större delen av matchen.

Bra svarat av Dahlén i intervjun. Men spelarna måste ju tycka precis samma sak, annars går det ju inte.
Finns ingen glädje med Nubben i klubben.
shitkicker
Moderator

Inläggav #22 Bemersten » 12 november 2013, 22:27

Oavsett hur matchen blev så är två poäng bättre än noll.

F ö så var det kanske matchen där det sumpades flest chanser
Mina fiender får jag gratis, mina vänner köper jag.
Användarvisningsbild
#22 Bemersten

Inläggav sammeandersson » 12 november 2013, 22:27

Offtheice skrev:
Offtheice skrev:Nej. Inte krog. Alltså ????

Shit va vad jag får äta upp detta. Man jag är inte nöjd ändå. Långt ifrån.

Krog var Hv's bästa straffskytt ifjol? Är det någon gång han ska göra mål, så är det väl i en straffläggning
Stort Hv71-fan från lilla staden Kalix som ligger 7mil norr om Luleå.
Användarvisningsbild
sammeandersson

Inläggav Sir Ward » 12 november 2013, 22:28

Inzaneclown skrev:Campoli och Salmela får underkänt i kväll.

Campoli kan jag hålla med om men Salmela?
Han var ju stabil matchen igenom.
Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav FirstSwitch » 12 november 2013, 22:28

Laget får nog tacka Rajala som ser till att vi ens får poäng i ikväll, Wesslau gör oxå några viktiga räddningar även om de såg lite skakigt ut.
FirstSwitch

Inläggav KungSune » 12 november 2013, 22:29

Bara 6 poäng upp till LHC! :D
Användarvisningsbild
KungSune

Inläggav didotto » 12 november 2013, 22:29

Ta med första 18 min och sedan två poäng.

Defensivt var obeskrivligt dåligt, fruktansvärt uruselt. Wesslau hade väl en 4-5 frilägen emot sig? Otroligt synd att sätta han i den situationen/erna.

Christensen är grym men behöver sätta någon puck snart så att det verkligen lossnar för den kedjan.

Johansson gjorde bra under den tiden han fick spela. Williamsson petades antar jag, skulle dock ha varit Campoli.
Sprider rykten på twitter under namnet didotto1.
didotto

Inläggav shitkicker » 12 november 2013, 22:30

aimstar skrev: Daniel Larsson spelar dessutom ett par nivåer över sin egen kapacitet känns det som.

Håller inte riktigt med dig där. Har sett Larsson i flera matcher denna säsongen och måste säga att han ser riktigt bra ut. Ligger väl 5:a i räddningsprocent? Beror inte på tur. Skulle snarare säga att Larsson spelade ett par nivåer under sin kapacitet i HV. Han tyckte ju själv att han inte fick spela sitt eget spel i HV, men det verkar han få nu och då kommer resultaten också.
shitkicker
Moderator

Inläggav Regnet » 12 november 2013, 22:31

Fan, jag är arg och lättad på samma gång nu...men mest lättad. Rajala fixa 2p åt oss idag. Ni som snackar om nått annat har fel
Stefan Liv är och förblir HVs nummer ett!
Användarvisningsbild
Regnet

Inläggav dudda » 12 november 2013, 22:32

Gött att Modo tog extrapoängen mot Örebro precis också! :)
dudda

Inläggav aimstar » 12 november 2013, 22:32

shitkicker skrev:
aimstar skrev: Daniel Larsson spelar dessutom ett par nivåer över sin egen kapacitet känns det som.

Håller inte riktigt med dig där. Har sett Larsson i flera matcher denna säsongen och måste säga att han ser riktigt bra ut. Ligger väl 5:a i räddningsprocent? Beror inte på tur. Skulle snarare säga att Larsson spelade ett par nivåer under sin kapacitet i HV. Han tyckte ju själv att han inte fick spela sitt eget spel i HV, men det verkar han få nu och då kommer resultaten också.

Nej men med det menar jag inte att han är dålig annars utan att han gjorde extrema räddningar idag.
aimstar

Inläggav Tanke » 12 november 2013, 22:33

Det här kanske inte var så illa trots allt. En rejäl näsbränna i period två, injagad kvittering och straffvinst med avgörande mål av Krog. Det lär inte sätta HV i övermod och kan det bidra till fortsatt full fokus utan hybris så är det bra för fortsättningen. Riktigt bra om det kunde börja lossna för Krog också.
Tanke

Inläggav shitkicker » 12 november 2013, 22:34

sir Ward skrev:
Inzaneclown skrev:Campoli och Salmela får underkänt i kväll.

Campoli kan jag hålla med om men Salmela?
Han var ju stabil matchen igenom.

Håller med. Salmela är en njutning att se. Klart bästa back och gör sällan misstag, även om det förekommer också såklart. Men han söker alltid en snabb och säker förstapass och går inte det så spelar han oftast enkelt med en sarg ut. Han kommer att vara avgörande för HVs möjlighet att kravla uppåt i tabellen.
shitkicker
Moderator

Inläggav shitkicker » 12 november 2013, 22:35

aimstar skrev:
shitkicker skrev:

Nej men med det menar jag inte att han är dålig annars utan att han gjorde extrema räddningar idag.

Bifalles. Kändes som räddningen på WKs chans i BP skulle bli matchavgörande.
shitkicker
Moderator

Inläggav matsqq » 12 november 2013, 22:35

Jag tycker fortfarande att HV spelare utan coach ... jag tror Färjestads tränare skulle kunna göra underverk med det här laget, men Dahlén är tyvärr inte tillräckligt intelligent för att vara coach ...

När uppspelen fungerar så in i h-e dåligt så säg till att man tar burskydd och sedan kommer gemensamt med ordentlig fart i uppspelen ...

Men utan coaching rinner tiden bara på med samma misstag under en hel period i sträck ....

När Dahlén slutligen avgår kommer jag att jubla !
matsqq

Inläggav lejacques » 12 november 2013, 22:38

Jag kan väl till viss del skriva under på matsqq:s inlägg.

Med tanke på första perioden är två poäng en smärre katastrof. Men sett till övriga resultat blev det rätt bra ändå.
Nu har vi plötsligt häng på fyra lag.

FBK 0
Örebro 1
AIK 3
Linköping 6
Randy Edmonds • Ulf Dahlén • Andreas Johansson • Johan Hult • Nubben?
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav Jompii » 12 november 2013, 22:39

Offtheice skrev:
Jompii skrev:
Offtheice skrev:Matchen är ju så fet körd!!!

Ursäkta jag hörde inte, kan du ta det där en gång till? ;)
du ska få se.

Joda så att... ;)
Du hade en riktigt tung slutspurt ikväll Offtheice. Tänker både på ditt uttalande angående att matchen var körd samt att Krog inte skulle ta en straff..In Krog we trust! :D
Passion oavsett division
Användarvisningsbild
Jompii

Inläggav bogani » 12 november 2013, 22:45

Visst räddar Rajala poäng, men samtidigt kan AIK tacka Larsson och HV-missar för att AIK är nära 3 poäng. HV dominerar första, AIK andra sen är sistaperioden delad. HV dominerar förlängningen.

Campoli kanske inte var hundra med tanke på att han nyss legat däckad i magsjuka?
bogani

Inläggav Robert.76 » 12 november 2013, 22:45

En match med olika ansikten, HV kunde med lite tur och skärpa avgjort i första perioden. I andra faller HV tillbaka i gamla synder,ängsligt dåligt och massa felpass. 3e perioden en stor gäspning, till Rajala gör kvällens mål. Bekymret tycker jag är att bara en kedja producerar, transatlanterna nästintill osynliga. På torsdag väntar en mkt svårare uppgift, då måste spelet fungera fullt ut!
Robert.76
Moderator

Inläggav shitkicker » 12 november 2013, 22:46

Nu är det 10p upp till 6:e plats. Känns som att det inte var allt för längesen som det var typ 10p upp till 10:e plats. Skönt att resultaten i övriga matcher gick hyfsat bra för HVs del idag.
shitkicker
Moderator

Inläggav Dovahkiin » 12 november 2013, 22:47

Riktigt dålig match av HV71. Att HV körde över aik i första var för aik var sjukt dåliga. Att HV släpper in aik som man gör kan jag inte förstå. Alla spelare slutade spela efter första perioden. Det är individuella prestationer som gör att Hv vinner. Hv har inget bra spel de har bara tagit in bättre spelare bara som gör lite skillnad.
"Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa dom som har fel"
Användarvisningsbild
Dovahkiin

Inläggav CROHB » 12 november 2013, 23:34

Skön vinst som känns rättvis men turlig konstig nog. Var helt säker på en klar seger innan matchen när jag såg att AIK dessutom saknade nyckelspelare. Väldigt orolig när man såg spelet i period två, egentligen helt otroligt att ett sånt dream team kan spela så dåligt, hoppas det var en engångsgrej annars så...
Bra gjort av UD att matcha WK linan så hårt i slutskedet då de var klart hetast, plus i kanten där i alla fall. Spelet däremot bygger fortfarande på soloprojekt och det känns inte bra. Känns som om vi saknar ett stabilt och konsekvent grundspel fortfarande.
Jag känner mig faktiskt väldigt tveksam fortfarande om denna tränarkonstellation kan ta oss till ett SM guld i april, känns som om vi bara får ut 60-70 % av kapaciteten och det är för dåligt. Normalt sätt borde vi slå ett sådant här Gnaget med 7-1 eller liknande och det var så det såg ut i period ett men sedan....
Kändes helt klart bättre med spelet mot MoDo men HV brukar vara tröga efter landslagsuppehållen, även om vi inte hade så många borta denna gången. Förväntar mig mycket mera mot Luleå spelmässigt på torsdag.
CROHB

Inläggav bogani » 12 november 2013, 23:46

CROHB skrev:Skön vinst som känns rättvis men turlig konstig nog. Var helt säker på en klar seger innan matchen när jag såg att AIK dessutom saknade nyckelspelare. Väldigt orolig när man såg spelet i period två, egentligen helt otroligt att ett sånt dream team kan spela så dåligt, hoppas det var en engångsgrej annars så...
Bra gjort av UD att matcha WK linan så hårt i slutskedet då de var klart hetast, plus i kanten där i alla fall. Spelet däremot bygger fortfarande på soloprojekt och det känns inte bra. Känns som om vi saknar ett stabilt och konsekvent grundspel fortfarande.
Jag känner mig faktiskt väldigt tveksam fortfarande om denna tränarkonstellation kan ta oss till ett SM guld i april, känns som om vi bara får ut 60-70 % av kapaciteten och det är för dåligt. Normalt sätt borde vi slå ett sådant här Gnaget med 7-1 eller liknande och det var så det såg ut i period ett men sedan....
Kändes helt klart bättre med spelet mot MoDo men HV brukar vara tröga efter landslagsuppehållen, även om vi inte hade så många borta denna gången. Förväntar mig mycket mera mot Luleå spelmässigt på torsdag.

Nej nej och åter nej. Vi ska inte alls slå AIK med 7-1 normalt sett. SHL är alldeles för jämn serie för det.
bogani

Inläggav jesper_50 » 13 november 2013, 00:03

.
Senast redigerad av jesper_50 13 november 2013, 01:06, redigerad totalt 1 gång.
*du kommer alltid vara nr1*
jesper_50

Inläggav jesper_50 » 13 november 2013, 00:20

Matchen idag från en amatör:

* Himmel & helvete kan väl vara ett bra sätt att se på den här matchen.

* Rajala frälsaren är tillbaka på riktigt. Han tog ett steg fram idag. När ingen riktigt vill ha pucken så syns det inte längre att han kan vara lite för puckkär. Han vågar & han lyckas. Matchens spelare var självklar.

*Salmela är fan grym. Han älskar att tacklas, är säker med pucken, skjuter bra ( om bara någon någongång kunde stå & skymma målvakten). Komplett helt enkelt. Jag tycker han var bra idag.

*Att ha Christensen i laget kommer att ge resultat, helt säker på det. Han är magisk!

*Jag tycker i motsats till vissa att Wesslau är stabil idag. Han ser mycket säkrare ut och idag håller han kvar HV flera gånger. Han är nog den i HV som just nu får mest oförtjänt skit kastad på sig härinne. Stundtals Sveriges med otacksamma jobb när backarna glömmer bort att det finns ett mål bakom sig också.

Nu börjar det närma sig lite mer stabil mark under fötterna & det lär nog vara lite lugnare i truppen efter Rajalas show idag.
Jag är fortsatt positiv, vi spelar under isen en hel period & lyckas ändå på något sätt fixa två poäng.

Med lite flyt och skärpa hade vi stängt den här matchen efter en kvart. Det tar jag med mig i tankarna tillsammans med Rajala show och krogs straff till nästa match när man får kämpa sig igenom ännu en härlig hemmamatch.
*du kommer alltid vara nr1*
jesper_50

Inläggav Izon » 13 november 2013, 00:22

Kan bara hålla med Jesper.
Dessutom säger Rajala i intervjun med HVTV att det är laget som slutar spela hockey i andra och de vet inte varför men han (Rajala) misstänkte att spelarna trodde det skulle bli en promenadseger. Ingen här inne, inte ens du Pawhlen kan ju på fullaste allvar tro att Ulf flinar i pausen mellan 1a och 2a och säger "Haha, fuck this is going to be easy guys, fuck 3 easy points, fuck just play at 40% capacity, hehehe,fuck fuck" eller vilken bild du nu har av honom.

Nej, HV har sedan jag följt dem sedan 2003 på heltid då åldern var inne alltid haft det knackigt efter ett uppehåll oavsett tränare.

Se det positiva som Ulf gör istället och matchar de hetaste som faktiskt fixar poäng åt oss.
Kan dock tycka att Campoli borde vilat då han varit magsjuk, men både han (Campoli) och ledning ville nog testa.

Kan med tycka denna hets blivit löjlig nu då vi faktiskt tagit 11 av 15 möjliga poäng de 5 senaste
"Det var getingar ta mig fan över hela Sverige"
Användarvisningsbild
Izon

Inläggav sammeandersson » 13 november 2013, 00:33

Izon skrev:"Haha, fuck this is going to be easy guys, fuck 3 easy points, fuck just play at 40% capacity, hehehe,fuck fuck"

Hahahah, dagens garv! :lol:

Izon skrev:Kan dock tycka att Campoli borde vilat då han varit magsjuk, men både han (Campoli) och ledning ville nog testa.

Kan med tycka denna hets blivit löjlig nu då vi faktiskt tagit 11 av 15 möjliga poäng de 5 senaste

Håller helt klart med, tycker att man hade kunds spela Stefan Johansson istället, han hade nog inte gjort bort sig i Campoli's roll. Han såg stabil ut under de få minuter han fick!
Stort Hv71-fan från lilla staden Kalix som ligger 7mil norr om Luleå.
Användarvisningsbild
sammeandersson

FöregåendeNästa

Återgå till HV71 Matcherna