Omgång 7: Rögle BK - HV71

Här samlas diskussionen för varje match som HV71 spelar.

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics, Goddamn

Re: Omgång 7: Rögle BK - HV71

Inläggav FirstSwitch » 29 september 2012, 21:00

GÖTT me 3 poäng igen och dessutom mer vilja än senast.
Många som var bra idag och kollektivet funkade galant, Gillar att Fantenberg tar avslut när chansen finns och att Rhett likaså öser skott mot mål..då blir det oftast farligt.
Ibland dock spelar vi lite omständligt när vi har avslutslägen, speciellt i PP men att skjuta 44 skott är ändå riktigt bra om man jäämför med förra året då vi hade svårt att vinna skotten i matcherna.
FirstSwitch

Inläggav Sir Ward » 29 september 2012, 21:14

Norrastååå skrev:
sir Ward skrev:Underbart att höra klacken dominera :D

Yes!! Jag satt och funderade över om RBK hade några sånger på samma melodi som vi. Det lät för dominant för att vara bortaklack. 8-)

// JV

Kan vara så att vi inte förstod deras utrikiska....

Rakhshani 5+
Fantenberg 4+
Wesslau 3+
Luoma 2+
Krog 1+

Fernholm förvärvet som jag har kritiserat lyfter i mina ögon med ett stabilt och enkelt spel.
Extra bonus denna gotte kväll var att FBK åkte på torsk.
Vänder ni på min tabell som JP lär göra så blir nog Jompii mer än nöjd ;)

Forza Hv71 och alla Blåa män och kvinnor.
Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav Crazy » 29 september 2012, 21:16

Pettan bästa matcher???? jag tycker han klart var Hvs sämsta spelare idag, många felpass och massa dumma dribblingar i egen zon.

Louma var däremot väldigt bra idag och det ska han ha cred för.

Jag tycker hela laget var fantastiska idag och jag är riktigt impad över kroglinen, men även de andra var bra.

Tråkigt är det dock att Davidsson inte kommer i en roll där han kan slå passningar, nu känns det som att den linen är en grobjobbarline som framförallt täcker bakåt och är jobbiga för motståndarna och det är väl helt okej för det gör de bra men man vill ju att kapten ska få göra sina fina passningar och då behövs en bra sniper.

Wesslan är stabil därbak och vilken skillnad det är med honom. Larsson gjorde en tavla till idag och jag lider med AIK, de kommer aldrig att lyckas med den killen där bak.

Stabil lagseger idag och Rett är ju så bra med fasth och Krog men även Fantenberg var en fröjd idag!

Hoppas nu Fälth inte är skadad bara!
Crazy

Inläggav Nordas » 29 september 2012, 21:23

Härligt med vinst!
Tycker att Fantenberg varit riktigt bra denna säsong, framförallt idag. Skönt att han fått det förtroende han är värd.
Sen kan man väl inte klaga på kedjan med Rhett, Krog och Fasth. Sjukt vad bra de är! :D
Klagade på Petrasek i första, men tar tillbaka det. Han stod för en bra match ikväll. Detsamma gäller Luoma, som tur är!

Både W.K och snöret är värda att göra mål nu, hoppas det släpper snart :)

EDIT: Trevligt att AIK lyckades förlora ännu en match :)
Alltid saknad, aldrig glömd
En av få med HV-hjärta från Åland
Användarvisningsbild
Nordas

Inläggav trancedanne » 29 september 2012, 21:32

Asså Jesper Fasth, den här snubben kommer bli en världsspelare. Helvete vad han åker skridskor, förlorar han pucken så vinner han tillbaka den till slut. Grym match annars, men det blev aldrig någon spänning eftersom HV dominerade
trancedanne

Inläggav Calle2 » 29 september 2012, 21:59

Och som grädde på moset får man höra HV-klacken dominera !
Calle2

Inläggav NNNAAAMMM » 29 september 2012, 22:01

Spana in Sundhs sköna kram på en röglespelare 20 sekunder in i highlightsen :D

http://www.elitserienplay.se/#/video.1868210888001
NNNAAAMMM

Inläggav PAG » 29 september 2012, 22:08

Skönt med en lätt trea på bortais. Så här enkelt blir det dock inte många gånger på en säsong så det måste vi har med oss. Skönt att få ge Gerber på nöten och visa att han inte är ett hot för oss längre!
PAG

Inläggav shitkicker » 29 september 2012, 22:36

Bra match där HV "bounced back" på ett mycket bra sätt! Laget spelade som ett lag över hela banan och man höll ihop lagdelarna på ett bra sätt.

Krog-linan bra såklart! Skapade flera chanser och 2 mål idag.
Davidsson-linan gjorde sin klart bästa match och jag unnade dem ett mål idag.
Karlsson-linan gjorde ett stabilt jobb, även om Nilson är lite osynligare än jag trott.
Strandberg-linan tillsammans med Krog-linen HVs mest kompletta och välfungerande lina. Har fungerat i flera matcher och bör inte splittras. Gör alltid sitt jobb trots att de inte spelar jättemycket i vissa matcher.

Backspelet fungerade bra idag. Fantenberg spelar riktigt bra och inspirerat. Hoppas att han kan fortsätta så!
Luoma gör en riktigt stabil match! Spelade inte på marginalerna utan istället lugnt och säkert.
Tycker backparen var bra komponerade med god balans mellan offensiv och defensiv.

Målvaktsspelet som vanligt stabilt. Synd att inte nollan fick stå sig, men samtidigt var det inte målvaktsspelet som avgjorde matchen.

Rögle är givetvis inte samma sak som MoDo, men det är ingen strykpåse som man bara åker och hämtar poäng emot. HV gjorde Rögle dåliga idag.
Finns ingen glädje med Nubben i klubben.
shitkicker
Moderator

Inläggav Norrastååå » 29 september 2012, 22:45

trancedanne skrev:Asså Jesper Fasth, den här snubben kommer bli en världsspelare. Helvete vad han åker skridskor, förlorar han pucken så vinner han tillbaka den till slut. Grym match annars, men det blev aldrig någon spänning eftersom HV dominerade

Håller med. Fasth är c*r*a*z*y great! Fattar inte hur man kan göra en pluslist utan honom ikväll.

// JV
Norrastååå

Inläggav Joachim943 » 29 september 2012, 23:07

Crazy skrev:Pettan bästa matcher???? jag tycker han klart var Hvs sämsta spelare idag, många felpass och massa dumma dribblingar i egen zon.

Ja, Petrasek gjorde sin bästa match för säsongen. Även fast han har långt kvar till absoluta toppnivån så kändes som att den här matchen var ett steg i rätt riktning. Visst, han gjorde några misstag även idag men i övrigt var han stabil.
Användarvisningsbild
Joachim943

Inläggav mrcadaza » 30 september 2012, 00:00

Pawhlen skrev:HV har lekstuga precis som i januari för två år sedan när vi vann med 5-1 :lol:

hjälp Wesslan hålla nollan nu
Din kunskap är magnifik. Tyvärr blev det bara 4-1 och Wesslau fick inte hålla nollan. Skönt att PPspelet fungerar bättre
Davester skrev:Cred till; Sevin och mrcadaza som orkar argumentera och stå emot påhoppen när lynchmobben med sin ledare i spetsen går till attack för att de inte har förstått vad ni förstår nämligen att elitidrott går ut på att leverera resultat.

lejacques skrev:Stå på dig cadaza!
Användarvisningsbild
mrcadaza

Inläggav ateisten » 30 september 2012, 01:31

En mycket bra genomförd match av HV idag. Klasskillnad i jämförelse mot ett ganska mediokert Rögle om man så ska ner på jorden efter en vinst.
Första perioden så gick HV på knock kan man säga med rörligt spel, den där extra speeden på grillerna som är A o O för att beivra varandra från att göra misstag över hela banan.
Andra perioden så fotsatte samma spel och emellanåt så kändes det som HV mötte ett Div1-lag.
Tredje perioden så var det mer bevakning av ledningen och positionering för att säkra poängen, tempot vreds ner men bra utfört.

Fantenberg, Luoma, Rakhshani, Fasth, Kristiansen, Sundh och Wesslau får lite extra plus denna match där man egentligen kan säga att det var en lagmaskin som bärgade vinsten i första hand.

Ps. Om det inte va pga att förbannade MoDo vände i slutet mot LHC, så skulle jag ha kammat hem 2000spänn på en klockren tioling/lången och alla rätt på poweplay.. bittert!
Bättre lycka nästa gång..
...15.48 LINDBOOOM AVGÖR!!! :D
Användarvisningsbild
ateisten

Föregående

Återgå till HV71 Matcherna