HV71fans.se

Frågor, åsikter, synpunkter, ris eller ros när det gäller forumet

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

Re: Tråden om: HV71!

Inläggav Norrlandssupporter » 27 september 2013, 10:38

dekman skrev:
Norrlandssupporter skrev:Jag lyckade hitta "Dekman" på twitter. Är han på riktigt? Allvarligt.

I var och vartannat tweet så idiotförklarar han oss fans här på forumet. Är det okej som admin? Blir man automatiskt någon form av allvetare och forumgud då?

Vem fan tror han att han är? Haha.

Får gärna visa de "var och varannan tweet" även om jag några gånger har skrivit frustrerat där. Sen så får du gärna ta kritik mot mig i PM, jag förstår verkligen inte vad det har i den här tråden att göra. För det tredje så bestämmer inte du vad man får göra som "admin". Så länge jag driver detta forumet, äger domänen, står för tekniken och lägger en massa ideel tid på det så känner jag att jag faktiskt inte behöver bry mig vad du tycker man ska göra som "admin". Det här är ett privat forum som jag driver tillsammans med några vänner och goda själar som gärna offrar tid och energi på det.

Så, vem fan är du?

Vadå visa? Du är väl medveten om den smutskastning du står för. Behöver inte ta det i PM då jag tycker alla borde uppmärksamma detta. Det kanske skulle ha skrivits i ett delforum som bara handlar om dig dock.

Tycker det är fördjävla fånigt och fittigt att häva ur sig en massa skit om oss individer på forumet via andra medier. Men, du är ju admin och en god själ. Så gör vad fan du vill!

Vem jag är? Ett helt vanligt fan.
Användarvisningsbild
Norrlandssupporter

Inläggav dekman » 27 september 2013, 11:00

Mitt twitterkonto är öppet för alla.... så förstår inte vart du vill komma. Men som sagt, kommer man med anklagelser (även om "fittigt" är rätt vagt...) så får man fan bevisa det också. Kom igen nu.
#1 - Alltid saknad. Aldrig glömd.

Vi mot Sverige. Vi mot hela jävla världen. Vi ska upp igen.
Användarvisningsbild
dekman
Admin

Inläggav Norrlandssupporter » 27 september 2013, 11:05

dekman skrev:Mitt twitterkonto är öppet för alla.... så förstår inte vart du vill komma. Men som sagt, kommer man med anklagelser (även om "fittigt" är rätt vagt...) så får man fan bevisa det också. Kom igen nu.

Jag har inge lust eller ork att sitta och filtrera ditt twitterkonto.

Varför ska jag bevisa något du redan medgett?

Det känns iaf skönt att ha en klar bild av dig i framtida diskussioner.
Användarvisningsbild
Norrlandssupporter

Inläggav dekman » 27 september 2013, 11:18

Ok. Vad tror du förstör stämningen mest på forumet: att jag under en handfull tweets av total 32 506 stycken har klagat på nåt på forumet - eller att du förstör tråden om Hv71 med din personliga vendetta mot mig? Det finns en tråd om forumet här viewtopic.php?f=7&t=50

För att citera våra regler: 7.6 Håll dig till ämnet
Respektera och håll dig till trådens ämne när du skriver ett inlägg. Att ställa frågor om eller diskutera något som tråden inte handlar om leder bara till irritation och dålig stämning.

Edit: flyttat till rätt kategori.

Användarvisningsbild
dekman
Admin

Inläggav Izon » 27 september 2013, 11:20

Så, vem fan är du?[/quote]

Vadå visa? Du är väl medveten om den smutskastning du står för. Behöver inte ta det i PM då jag tycker alla borde uppmärksamma detta. Det kanske skulle ha skrivits i ett delforum som bara handlar om dig dock.

Tycker det är fördjävla fånigt och fittigt att häva ur sig en massa skit om oss individer på forumet via andra medier. Men, du är ju admin och en god själ. Så gör vad fan du vill!

Vem jag är? Ett helt vanligt fan.[/quote]

Jag är väldigt mycket för perspektiv och relativitet, anser att allting här i världen är relativt.
På vilket sätt är Dekman "fittigare" än andra?
Jag menar, hur är han "fittig" (hemskt ord och lite väl könsdiskriminerande men det var ditt ordval Norrlandsupporter) jämför med de på forumet som häver ur sig massa skit om spelare och ledning, som såvitt jag vet inte kan inte spelarna och ledningen försvara sig mot det?
Utan att peka ut någon, ganska säker på att de som kallat ledning och spelare för "fittiga" saker vet vilka de är. Man blir som man umgås heter det ju.

Men vad vet jag, jag är bara en dum skåning.
"Det var getingar ta mig fan över hela Sverige"
Användarvisningsbild
Izon

Re: HV71fans.se

Inläggav zombieFredrik » 27 september 2013, 13:04

Tycker det är fördjävla fånigt och fittigt att häva ur sig en massa skit om oss individer på forumet via andra medier

Jag tycker Dekman borde ringa Sportbladet, det är andra medier. Detta är ett privat forum, ingen allemansrätt. Vill man inte vara med är det bara att radera kontot. *Poff*
==============================================================
FD. SH-101. Nu nick som på twitter! Samma hockeylag, nya tider!
zombieFredrik
Modulärskägg

Inläggav Izon » 27 september 2013, 15:24

Finnes det intresse att anordna någon form av tävling mellan medlemmar?
Kanske inom Quizkampen eller annan liknande app eller om de eminenta moderatorerna kan knåpa ihop ett quiz som görs på forumet?

En tanke bara
Senast redigerad av Izon 29 januari 2014, 14:00, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Izon

Inläggav Cyruz » 27 september 2013, 21:22

Lol, är den här diskussionen på riktig?

Varför ska forumet och dess användare vara immuna för kritik?
Varför måste eventuell kritik riktas på enbart på forumet?

Dekman har aldrig hängt ut enskilda individer eller förtalat någon i något sammanhang på internet.
Känner man att en allmän kritik är riktad mot en själv borde man kanske rannsaka sin egen person.
Har man något att säga enskilda användare ska man vända sig till vederbörande via PM.
Hänga ut enskilda individer och skaffa sig förutfattade åsikter baserat på ett fåtal textrader säger mer om en själv än om den individ man kritiserar.
Cyruz

Inläggav Davester » 27 september 2013, 23:07

Dekman, nu vill jag inte kasta bensin på elden men du måste ju förstå att det kan sticka folk i ögonen när du, izon och timpan sitter och diskuterar vilka oerhörda idioter vi är på forumet via Twitter. I izon och timpans fall tror jag inte att någon ( iaf inte jag) bryr sig så mycket då de är uppenbart svagbegåvade, men när du, som ändå är normal gör det känns det trist. Speciellt eftersom du faktiskt, till skillnad från nyss nämnda namn, är en person som det går att diskutera med. Om du nu tycker att folk har fel på forumet är det då inte bättre att ta diskussionen här i stället för på Twitter med folk som du vet kommer att hålla med dig oavsett vad du säger?
Hur länge ska vi fortsätta lida? AVGÅ Uffe!
Davester

Inläggav dekman » 28 september 2013, 10:31

Davester: att kalla folk "svagbegåvade" och sen gråta över att jag vid nåt tillfället kallat nån idiot... Alltså. Hej stenen i det jättestora glashuset. Jag känner båda de individerna. Svagbegåvad är verkligen inte ett epitet som passar på nån av dom. Men när jag var liten sa vi alltid "han som sa det han var det". Det funkar nog som vuxen också.

Användarvisningsbild
dekman
Admin

Inläggav Davester » 28 september 2013, 10:36

Jag gråter inte överhuvudtaget utan jag konstaterar bara att det kan irritera människor när ni kör en så överlägsen stil.
Davester

Inläggav dekman » 28 september 2013, 11:07

Davester skrev:Jag gråter inte överhuvudtaget utan jag konstaterar bara att det kan irritera människor när ni kör en så överlägsen stil.

Men alltså. Se dig själv i spegeln. Överlägsen stil? Från en som slänger ur sig förolämpningar till höger och vänster och har så höga tankar om sitt eget hockeykunnande att han startar en egen tråd för att upplysa de dumma massorna. Kanske borde den tråden tas över av de på forumet som faktiskt spelar hockey "på en relativt hög nivå" fortfarande...? Men som inte drygar sig om det.

Användarvisningsbild
dekman
Admin

Inläggav Izon » 28 september 2013, 11:45

Nu begriper jag inget, kan ju vara för jag är svagbegåvad och trillade igenom en utbildning på 5 år. Dock undrar jag hur det kommer sig att du Davestar sa för någon dag sedan att jag behövde lättläst text för att sedan be om ursäkt och säga att så var inte fallet för att nu igen komma med ett professionellt utlåtande om min begåvning. Men hej, skam den som ger sig eller hur kompis?
Användarvisningsbild
Izon

Inläggav chinobar » 28 september 2013, 13:07

Vart fan är kumbayan?
Den saknas... :(
Lance Wardson!
Användarvisningsbild
chinobar

Inläggav Davester » 28 september 2013, 13:11

Ok dekman, då ska jag förklara hur det ligger till; hela min tråd är ett ironiskt statement gentemot de som jag ( och uppenbarligen andra också) upplever som översittare och nedlåtande gentemot andra- ni vet vilka ni är. Det är kul att du svalde kroken med hull och hår! För inte kan ju någon på fullt allvar tro att någon helt seriöst är så självgod? Det finns ju iofs ett talesätt som lyder- som man känner sig själv känner man andra...Anledningen till att jag ville göra mitt statement beror på hur vi som inte är enfaldigt positiva har behandlats på forumet. I övrigt så kan jag medge att jag har varit otrevlig mot vissa men jag är iaf såpass rakryggad att jag är det i det forum det hör hemma- inte på twitter. I övrigt verkar du ha en väldig fascination för folk som har/ har spelat ishockey...
Izon- grattis till din utbildning!
Davester

Inläggav Izon » 28 september 2013, 14:49

Davester skrev:Izon- grattis till din utbildning!

Tackar.
Användarvisningsbild
Izon

Inläggav dekman » 28 september 2013, 15:45

Jag tog bort "fråga mig om hockey-tråden" eftersom den bara är ett ironiskt "statement" så känns det onödigt att ta upp plats på vår databas. Vill ni hädanefter fråga davester om hockey så hänvisar jag till humor-tråden där det hör hemma.

Att forumet vid några få tillfällen nämnts på mitt Twitter är inte så konstigt då forumet tar en stor del av mitt liv. För stor del.

Användarvisningsbild
dekman
Admin

Inläggav Davester » 28 september 2013, 16:16

dekman skrev:Jag tog bort "fråga mig om hockey-tråden" eftersom den bara är ett ironiskt "statement" så känns det onödigt att ta upp plats på vår databas. Vill ni hädanefter fråga davester om hockey så hänvisar jag till humor-tråden där det hör hemma.

Att forumet vid några få tillfällen nämnts på mitt Twitter är inte så konstigt då forumet tar en stor del av mitt liv. För stor del.

Helt förståeligt att du refererar till forumet men att hänga ut namn, ta bilder på inlägg som du anser vara korkade och prata nedlåtande om vissa medlemmar känns ju lite sådär. Jag förstår att det säkert är roligt att göra och att det förmodligen ger rätt mycket självbekräftelse när klubben för inbördes beundran ( ni vet vilka ni är) direkt ger dig en fet ryggdunk efter en sådan tweet. Men det gör att du tappar trovärdighet. Mitt tips, i all välmening, är att ta din kritik med berörda parter direkt i stället för med ett gäng ja- sägare som aldrig skulle våga eller vilja tycka något annat än dig. Att ta kritiken direkt ger dig dessutom mer intellektuell stimulans då det sannolikt leder till en diskussion snarare än " ja dekman", " du är bäst dekman", "tack dekman" etc.
Helt ok att du tog bort min tråd.
Davester

Inläggav dekman » 29 september 2013, 13:00

Davester: jag postar inte saker på Twitter för att få "bekräftelse", det är mycket jag postar där om allt möjligt när jag är frustrerad. Utav mina 30000+ inlägg handlar en handfull om forumet. Jag har vid nåt enstaka tillfälle klivit över gränsen mot en av forumets medlemmar och har villkorslöst bett om ursäkt för det.

Men jag tar åt mig av kritiken.

Användarvisningsbild
dekman
Admin

Inläggav chinobar » 29 oktober 2013, 01:24

Finns det möjlighet att man kan få åtkomst så att man kan lägga in en mobilversion av forumet? :)
Lance Wardson!
Användarvisningsbild
chinobar

Inläggav karle » 24 december 2013, 10:46

God jul vänner! :D
karle

Inläggav sammeandersson » 24 december 2013, 13:08

karle skrev:God jul vänner! :D
Stort Hv71-fan från lilla staden Kalix som ligger 7mil norr om Luleå.
Användarvisningsbild
sammeandersson

Inläggav KungSune » 24 december 2013, 13:22

God Jul!
Användarvisningsbild
KungSune

Inläggav Sir Ward » 31 december 2013, 20:46

Gott Nytt År alla Blåa HV fans!
Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav FirstSwitch » 31 december 2013, 21:14

Gott Nytt ÅR :mrgreen:
FirstSwitch

Inläggav Henning » 29 mars 2014, 17:57

Jag lyfter frågan igen om att fixa bättre stöd för mobiler. Antingen fixa stöd för tapatalk eller liknande app eller skapa en mobilanpsassad sida via webbläsaren.

Säkert hälften av mina besök görs från mobilen och även om läsa trådar går an så är det hopplöst att skriva ett inlägg. Editera bort quotes, skapa listor och allt sånt.

Nu är det ju uppehåll och så, ett ypperligt tillfälle att göra ändringar och förbättringar på forumet!
Henning

Inläggav Las Rayas Azules » 31 mars 2014, 22:38

Nu när det har urartat lite med namedropping och OT så tänkte jag bara passa på att applådera moderatorerna som får jobba ordentligt ikväll!
Las Rayas Azules

Inläggav Pg79an » 7 april 2014, 12:36

Funkar ju inte att skicka PM, vad är det för fel?
Pg79an

Inläggav mille » 7 april 2014, 12:59

Pg79an skrev:Funkar ju inte att skicka PM, vad är det för fel?

Jag kan inte heller skicka pm.
mille

Inläggav Pg79an » 6 maj 2014, 21:56

Vad är det för fel på PM funktionen?
Har försökt PM:a Sir Ward massvis med ggr utan att lyckas!
Pg79an

FöregåendeNästa

Återgå till Forumet och HV71.se