Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics
Jonlord skrev:Hur mycket bandbredd/månad tror ni kommer behövas när sidan är klar? Har själv använt mig av manufrog som webhotell och varit mycket nöjd. Finns lite olika konton men kan säkert anpassas efter behov. Kundservicen har varit väldigt bra dom gångerna jag behövt hjälp.
För under 500 spänn/år får man 60gb bandbredd/månad och 6gb server
http://www.manufrog.com/
johank skrev:Binero har 4000gb trafik per månad för 138kr.. 2000gb för 69
johank skrev:Tror inte medlemsavgift är något att sträva efter.. Då blir det snart ett nytt v71 forum där det är gratis, och supportrar är uppdelade på två sidor.
dekman skrev:sir Ward skrev:Då kommer det att bli Sveriges snyggaste hockey forum och glöm för böveln
inte #47 i "slidern"
Sitter nån på bra bilder på #47 så gärna
Det är ju det där med upphovsrätten, måste hålle rätt hårt på det så alla bilder etc är clearade.

dekman skrev:johank skrev:Tror inte medlemsavgift är något att sträva efter.. Då blir det snart ett nytt v71 forum där det är gratis, och supportrar är uppdelade på två sidor.
Vi kommer öppna upp för flera olika lösningar för stöd/sponsorer troligen. Men nån typ av "stödmedlemskap" är kanske en idé. Det viktigaste dock är att ALLA är exakt lika välkomna oavsett om de vill bidra med ett par kronor eller ej.
Sen är det ju inte bara fasta kostnader för webbhotell (runt 2-4000 kr/år) som kostar om vi vill komma upp till den högt ställda ambitionsnivån vi har med sajten. Ett mål är ju att ingen av oss som jobbar med den ska behöva betala en enda extra krona ur egen ficka för det jobbet.
frederic skrev:Känner bara att det har blivit så jävla rörigt på forumet. Massa skittrådar och onöda underforum.
Blev precis som jag befarade, när ni delade upp det i fler delar.
dekman skrev:frederic skrev:Känner bara att det har blivit så jävla rörigt på forumet. Massa skittrådar och onöda underforum.
Blev precis som jag befarade, när ni delade upp det i fler delar.
Är det fler som tycker det är rörigt? Och har ni isåfall förslag på hur vi ska kunna göra det mindre rörigt?
Jag tror det hade varit ännu rörigare med färre delar.
DOCK så håller jag med om att det ibland startas lite väl mycket onödiga trådar. Känns ibland som en del så fort de kommer på nåt att säga måste starta en ny tråd istället för att hitta en befintlig tråd att lägga det i. Ett alternativ är att vi faktiskt begränsar användarnas möjlighet att skapa nya trådar. Jag har faktiskt haft funderingar på det.
Jonlord skrev:ok härligt!
Nu när man äntligen har införskaffat sig en mobil med internet så märker man problematiken med att ha så många inlägg per sida. Kan vara lite osmidigt att hitta sitt senaste lästa. Räknade till 50st per sida. Kanske vore 20 mer lämpligt?
Va anser ni andra om detta?
dekman skrev:Jonlord skrev:ok härligt!
Nu när man äntligen har införskaffat sig en mobil med internet så märker man problematiken med att ha så många inlägg per sida. Kan vara lite osmidigt att hitta sitt senaste lästa. Räknade till 50st per sida. Kanske vore 20 mer lämpligt?
Tack för tipset! Har ställt om till 30 nu (20 blev lite väl kort), så blir det smidigare att bläddra igenom en sida. Säg gärna vad ni tycker - det är smidigt att ändra.
dekman skrev:Jonlord skrev:ok härligt!
Tack för tipset! Har ställt om till 30 nu (20 blev lite väl kort), så blir det smidigare att bläddra igenom en sida. Säg gärna vad ni tycker - det är smidigt att ändra.
Norrlandssupporter skrev:Jag lyckade hitta "Dekman" på twitter. Är han på riktigt? Allvarligt.
I var och vartannat tweet så idiotförklarar han oss fans här på forumet. Är det okej som admin? Blir man automatiskt någon form av allvetare och forumgud då?
Vem fan tror han att han är? Haha.
Återgå till Forumet och HV71.se
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster