Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics
dekman skrev:Det har noterats att stämningen har blivit lite sämre på forumet på sista tiden. Det är betydligt mer osakliga påhopp än tidigare - speciellt mellan medlemmar och det är nåt vi verkligen behöver tänka på. Det är inte ok att kalla varandra idioter, retards, svagbegåvade etc bara för att man har olika åsikter om saker och ting utan man kan försöka ta det lite mer sakligt. Det betyder inte att alla behöver vara vänner eller att man inte får ha avvikande åsikter, absolut inte. Men det finns ingen som helst anledning att "skrika" och hoppa på varandra för det.
Jag tänker heller inte spela oskyldig utan jag har precis som många andra klivit över den gränsen vid vissa tillfällen och det ber jag verkligen om ursäkt för och jag hoppas att alla vi här tänker på vad vi säger och hur vi säger det framöver.
Detta, att tänka efter lite före, gäller även matchtrådarna. Det finns ingen som helst anledning att de ska spåra ur fullständigt ens vid de få tillfällena som HV gör plattmatcher. Givetvis känns det skit när HV förlorar men varje gång det händer så får man intrycket att HV skulle vara en krisklubb, inte en klubb som är med och slåss om seriesegern och som leder serien. Vi kommer förlora ett antal matcher per år. Vi kommer även förlora några av de matcherna rejält. Sånt händer även toppklubbar som HV71. Det finns ingen anledning att därför tappa all rim och reson fullständigt.
Och sen har vi spelartrådarna. Samma sak där. Tänk gärna lite innan ni skriver. Undvik osaklighet och rena påhopp men också upprepningar. Att bara skriva hur usel - eller fantastisk - man tycker en spelare är för inte en diskussion framåt.
Så, det var allt.
Davester skrev:Cred till; Sevin och mrcadaza som orkar argumentera och stå emot påhoppen när lynchmobben med sin ledare i spetsen går till attack för att de inte har förstått vad ni förstår nämligen att elitidrott går ut på att leverera resultat.
lejacques skrev:Stå på dig cadaza!
mrcadaza skrev:Det är inte ok att vräka ur sig en massa barnsliga och omogna påhopp. Bra det är väl ett bevis på att man inte har alla hästar hemma.
Men sen finns det ju saker som har skett då man kallar spelare och fans för diverse saker och det är väl heller i så fall inte riktigt vad man vill pladdra om. Och då menar jag termer som cp, damp, utveckingsstörd. Jag jobbar med den kategorin av människor och deras föräldrar skulle anmäla dom som använder handikapp som påhopp.
Vi måste väl ändå urgå från att vi alla älskar HV och vill att de vinner varje match, varje år blir de svenska mästare o.s.v.
Sen är vi snabba med att ge ris höger och vänster men kanske inte alltid ser helheten bakom något som är dåligt.
Davester skrev:Cred till; Sevin och mrcadaza som orkar argumentera och stå emot påhoppen när lynchmobben med sin ledare i spetsen går till attack för att de inte har förstått vad ni förstår nämligen att elitidrott går ut på att leverera resultat.
chinobar skrev:Det kan jag fixa.
Är du moderator och inte är aktiv?!
AVGÅ ALLA! KÖP NYTT!
(OBS ironi!)
Davester skrev: vilket jag iofs tror tas emot positivt av de flesta.
dekman skrev:fruktansvärt frustrerad över HVs insats
dekman skrev:Dock måste jag påpeka att stämningen idag har varit förvånansvärt "god" på forumet. Inte "god" som i "glad", men många bra inlägg och bra diskussioner, med tanke på läget. Vi var många som var rejält förbannade på allt och alla i går. Idag är det mer tomhet och det kanske avspeglas i inläggen.
Där har du ett samhällsproblem att vi tycker att vi har rätt att göra och säga vad vi vill. Bakom dataskärmen råder ingen frizon från lagen och dess verkan.mille skrev:Hej forum folket
Jag tycker inte att mobbing och medvetet sitta och trycka ner människor i skosulorna är oacceptabelt beteende.
mrcadaza skrev:Där har du ett samhällsproblem att vi tycker att vi har rätt att göra och säga vad vi vill. Bakom dataskärmen råder ingen frizon från lagen och dess verkan.mille skrev:Hej forum folket
Jag tycker inte att mobbing och medvetet sitta och trycka ner människor i skosulorna är oacceptabelt beteende.
Mobbing ska beivras direkt och är enbart ett bevis på låg karaktär.
Oliktänkande är en sak som vi MÅSTE acceptera men det är där som ev mobbare inte kan hantera. Trycka ner i skosulorna ja vad grundar du på då? Ska människor tro att de kan tysta människor bara genom att attackera och som du säger trycka ner? Det är också för mig ett bevis på att man har låg karaktär.
En dialog måste man kunna ha och till slut. Eller ska man tvinga folk att tycka som man själv vill?
Går det till överdrift med förtal och verbala påhopp med ordalag som faktiskt strider mot lagen så är man inte skyddad och kan ursäkta sig. Då kanske man får stå för vad man sagt eller försöka krypa till korset och be om ursäkt.
Återgå till Forumet och HV71.se
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster