Stämningen på forumet

Frågor, åsikter, synpunkter, ris eller ros när det gäller forumet

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

Stämningen på forumet

Inläggav dekman » 29 november 2012, 11:21

Det har noterats att stämningen har blivit lite sämre på forumet på sista tiden. Det är betydligt mer osakliga påhopp än tidigare - speciellt mellan medlemmar och det är nåt vi verkligen behöver tänka på. Det är inte ok att kalla varandra idioter, retards, svagbegåvade etc bara för att man har olika åsikter om saker och ting utan man kan försöka ta det lite mer sakligt. Det betyder inte att alla behöver vara vänner eller att man inte får ha avvikande åsikter, absolut inte. Men det finns ingen som helst anledning att "skrika" och hoppa på varandra för det.

Jag tänker heller inte spela oskyldig utan jag har precis som många andra klivit över den gränsen vid vissa tillfällen och det ber jag verkligen om ursäkt för och jag hoppas att alla vi här tänker på vad vi säger och hur vi säger det framöver.

Detta, att tänka efter lite före, gäller även matchtrådarna. Det finns ingen som helst anledning att de ska spåra ur fullständigt ens vid de få tillfällena som HV gör plattmatcher. Givetvis känns det skit när HV förlorar men varje gång det händer så får man intrycket att HV skulle vara en krisklubb, inte en klubb som är med och slåss om seriesegern och som leder serien. Vi kommer förlora ett antal matcher per år. Vi kommer även förlora några av de matcherna rejält. Sånt händer även toppklubbar som HV71. Det finns ingen anledning att därför tappa all rim och reson fullständigt.

Och sen har vi spelartrådarna. Samma sak där. Tänk gärna lite innan ni skriver. Undvik osaklighet och rena påhopp men också upprepningar. Att bara skriva hur usel - eller fantastisk - man tycker en spelare är för inte en diskussion framåt.

Så, det var allt.
#1 - Alltid saknad. Aldrig glömd.

Vi mot Sverige. Vi mot hela jävla världen. Vi ska upp igen.
Användarvisningsbild
dekman
Admin

Re: Stämningen på forumet

Inläggav Rex0z » 4 december 2012, 18:31

dekman skrev:Det har noterats att stämningen har blivit lite sämre på forumet på sista tiden. Det är betydligt mer osakliga påhopp än tidigare - speciellt mellan medlemmar och det är nåt vi verkligen behöver tänka på. Det är inte ok att kalla varandra idioter, retards, svagbegåvade etc bara för att man har olika åsikter om saker och ting utan man kan försöka ta det lite mer sakligt. Det betyder inte att alla behöver vara vänner eller att man inte får ha avvikande åsikter, absolut inte. Men det finns ingen som helst anledning att "skrika" och hoppa på varandra för det.

Jag tänker heller inte spela oskyldig utan jag har precis som många andra klivit över den gränsen vid vissa tillfällen och det ber jag verkligen om ursäkt för och jag hoppas att alla vi här tänker på vad vi säger och hur vi säger det framöver.

Detta, att tänka efter lite före, gäller även matchtrådarna. Det finns ingen som helst anledning att de ska spåra ur fullständigt ens vid de få tillfällena som HV gör plattmatcher. Givetvis känns det skit när HV förlorar men varje gång det händer så får man intrycket att HV skulle vara en krisklubb, inte en klubb som är med och slåss om seriesegern och som leder serien. Vi kommer förlora ett antal matcher per år. Vi kommer även förlora några av de matcherna rejält. Sånt händer även toppklubbar som HV71. Det finns ingen anledning att därför tappa all rim och reson fullständigt.

Och sen har vi spelartrådarna. Samma sak där. Tänk gärna lite innan ni skriver. Undvik osaklighet och rena påhopp men också upprepningar. Att bara skriva hur usel - eller fantastisk - man tycker en spelare är för inte en diskussion framåt.

Så, det var allt.

Det nya forumet öppnade helvetes portar och släppte in folk som suttit och stört sig på att dom inte kunnat kommentera på flera år ;D
Användarvisningsbild
Rex0z

Inläggav mrcadaza » 3 januari 2013, 22:46

Det är inte ok att vräka ur sig en massa barnsliga och omogna påhopp. Bara det är väl ett bevis på att man inte har alla hästar hemma.
Men sen finns det ju saker som har skett då man kallar spelare och fans för diverse saker och det är väl heller i så fall inte riktigt vad man vill pladdra om. Och då menar jag termer som cp, damp, utveckingsstörd. Jag jobbar med den kategorin av människor och deras föräldrar skulle anmäla dom som använder handikapp som påhopp.
Vi måste väl ändå utgå från att vi alla älskar HV och vill att de vinner varje match, varje år blir de svenska mästare o.s.v.
Sen är vi snabba med att ge ris höger och vänster men kanske inte alltid ser helheten bakom något som är dåligt.
Senast redigerad av mrcadaza 3 januari 2013, 23:27, redigerad totalt 1 gång.
Davester skrev:Cred till; Sevin och mrcadaza som orkar argumentera och stå emot påhoppen när lynchmobben med sin ledare i spetsen går till attack för att de inte har förstått vad ni förstår nämligen att elitidrott går ut på att leverera resultat.

lejacques skrev:Stå på dig cadaza!
Användarvisningsbild
mrcadaza

Inläggav Sir Ward » 3 januari 2013, 22:58

mrcadaza skrev:Det är inte ok att vräka ur sig en massa barnsliga och omogna påhopp. Bra det är väl ett bevis på att man inte har alla hästar hemma.
Men sen finns det ju saker som har skett då man kallar spelare och fans för diverse saker och det är väl heller i så fall inte riktigt vad man vill pladdra om. Och då menar jag termer som cp, damp, utveckingsstörd. Jag jobbar med den kategorin av människor och deras föräldrar skulle anmäla dom som använder handikapp som påhopp.
Vi måste väl ändå urgå från att vi alla älskar HV och vill att de vinner varje match, varje år blir de svenska mästare o.s.v.
Sen är vi snabba med att ge ris höger och vänster men kanske inte alltid ser helheten bakom något som är dåligt.

Väl skrivet liksom dekmans.
MEN, ikväll har det väl varit väldigt lugnt eller vad syftar du på?

Mest nyfiken då detta inlägg hade passat vid ett tidigare stadium.
Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav mrcadaza » 3 januari 2013, 23:26

Det kommer ju gliringar som påhopp emellanåt, kanske inte vid varje match men emellanåt. Det är väl en kurva som håller på att nötas bort visserligen men det är inte så länge sedan det kom handikapp termer i matchreferat och det hör ju knappast till hockeyn. Skilda åsikter är ett måste för att ett forum ska överleva. Attityden har blivit klart bättre och det är ganska lugnt emellanåt men så kommer det en liten brasklapp. Idag har det varit gött. Jag har inte skrivit ngt under matchen utan bara läst och det har varit kul.
Davester skrev:Cred till; Sevin och mrcadaza som orkar argumentera och stå emot påhoppen när lynchmobben med sin ledare i spetsen går till attack för att de inte har förstått vad ni förstår nämligen att elitidrott går ut på att leverera resultat.

Användarvisningsbild
mrcadaza

Inläggav Simon » 4 januari 2013, 17:45

Du är en klippa du cadaza ;)
Jag glömmer dig aldrig Stefan - 1. Liv
Användarvisningsbild
Simon

Inläggav #21 » 4 januari 2013, 18:06

Följer inte matchtrådarna alls så vet inte hur det är där.
Men i övriga trådar tycker jag det är en väldigt städad nivå! Problemet är väl de som väljer att ta varje inlägg som skrivs som ett personligt påhopp istället för en enkel åsikt. Och sen har vi ju dessa moderatorwannabes som finns på alla forum!

Eller som dekman hade sagt, det är lite "moralpanik" här och var! :D

Inläggav dekman » 7 januari 2013, 17:56

Uppenbart, och inte förvånande, så hänger ju mycket av stämningen ihop med hur det går för HV :)

Stämningen var som sämst när HV hade det trögt innan jul, men nu plötsligt så har man ju börjat vinna matcher och då blir stämningen automatiskt lite bättre. Eller så beror det på att jag inte varit aktiv här på ett par veckor... :shock:

Användarvisningsbild
dekman
Admin

Inläggav chinobar » 7 januari 2013, 18:37

Det kan jag fixa.

Är du moderator och inte är aktiv?!
AVGÅ ALLA! KÖP NYTT!

(OBS ironi!)
Lance Wardson!
Användarvisningsbild
chinobar

Inläggav dekman » 8 januari 2013, 09:58

chinobar skrev:Det kan jag fixa.

Är du moderator och inte är aktiv?!
AVGÅ ALLA! KÖP NYTT!

(OBS ironi!)

Hahaha! Jo, jag är aktiv, men tog riktig semester under jul, dvs ingen dator eller nåt sånt.

Användarvisningsbild
dekman
Admin

Inläggav Davester » 8 februari 2013, 19:01

Öppet brev till medlemmarna på forumet

Jag har haft mycket kul på detta forum genom att ta del av personers åsikter och intressanta diskussioner. Tyvärr så har mitt intresse för detta forum fullständigt dött ut. Anledningen till det är att jag upplever det som att personliga åsikter bara accepteras ( och respekteras) i fall de är enligt den gängse åsikten, dvs vad den allmänna åsikten är ( oftast sätts den genom en av moderatorerna här på forumet). Att exempelvis läsa inläggen på PC tråden efter hans kontraktsförlängning där det populistiskt skrivs saker som att den tidigare kritiken mot honom inte var underbyggd eller att det var 400 inlägg i tråden är enbart löjeväckande.
Eftersom jag inte bor i Jkpg så kändes det väldigt kul när jag hittade forumet. En möjlighet att få diskutera stort som smått gällande HV vilket jag inte har i vardagslivet. Till min stora förvåning och besvikelse har det inte blivit så pga de givna ramar som finns för vad som är accepterat att tycka.
Jag har följt HV sedan slutet av 80-talet, jag har spelat hockey på relativt hög nivå och sett de flesta matcherna de senaste fem åren. I min värld har jag en hyfsad kunskap om både HV och hockey, att då bli mästrad av folk som följt HV i någon säsong känns mest märkligt.
På senare tid noterar jag att det i princip bara är ett tiotal användare som skriver numera vilket inte borgar för någon framtida god debatt.

Mot bakgrund av ovanstående så kommer jag förmodligen inte skriva här något mer ( vilket jag iofs tror tas emot positivt av de flesta).

Tack för mig,

Davester
Hur länge ska vi fortsätta lida? AVGÅ Uffe!
Davester

Inläggav dekman » 8 februari 2013, 19:16

Davester skrev: vilket jag iofs tror tas emot positivt av de flesta.

Det hoppas jag verkligen inte, trots att jag antar att det är mig du menar som "en av moderatorerna här på forumet" - även om vi haft en hel del meningsskiljaktigheter så behövs det sånna som du på forumet som rör om i grytan! Jag hoppas du fortsätter skriva här som den goda debattör du är.

Användarvisningsbild
dekman
Admin

Inläggav Simon » 8 februari 2013, 19:27

Om du nu upplever att endast ett "tiotal medlemmar" skriver här. Varför går du då inte i bräschen för att gagna att flera inkl dig själv deltar mera i debatten/erna som finns för att isåfall i ditt tycke öka intresset?
Användarvisningsbild
Simon

Inläggav frederic » 9 februari 2013, 14:14

Davestar: Jag håller med dig.

Simon: För det blir i princip aldrig någon debatt; PC-tråden är väl det närmaste vi kommit. Råkar man, gud förbjude, ifrågasätta en HV-spelare (väl underbyggt dessutom) blir man i det närmaste idiotförklarad av forumfölket.
Jag TROR det har att göra med att medelåldern (och däreigenom också debattförmågan - påstår dock inte att det ALLTID är korellerat) sänkts ganska ordentligt sen nya forumet öppnades, och det dessutom annonserades på facebook.

Det skulle vara kul med en hur-gammal-är-du-omröstning med vettiga intervall - dvs inte 16-25 och 26-döden.

Davestar, trist om du skulle droppa av. En stor, fet, härligt brännande ryggdunk ska du ändå ha. Kumbaya!
Användarvisningsbild
frederic

Inläggav Simon » 9 februari 2013, 15:36

Det är oftast så, att man pratar utifrån ens egna syn och perspektiv om hur man vill ha ett forum och hur det ska fungera, svårt att få ihop nästan allas åsikter till hur saker och ting ska vara och hur det ska läggas upp och fungera. HUVUDSAKEN är att alla ska få säga sitt, något som inte fungerade på det officiella för att HV71 sket i att uppdatera forumet och ge oss moderatorer tillgång till att släppa på nya medlemmar, de var helt enkelt inte intresserade över att alla skulle få en samlingsplats för oss fans att säga vårt.
Vi kämpade i nästan 3 år för att få forumet i våra ägor, och få till en uppdatering och få HV71 upplysta av vikten av att fansen som väntade på att komma in skulle få chansen.

När vi väl tog beslutet att vi vill fortsätta att ha samma sköna gäng + alla som inte fick tillgång till det officiella för att HV var snåla och inte ville lägga resurser på ett nytt (några hundra kronor) så känns det lite som att man glömmer tacksamheten att det finns folk som ställer upp och gjorde att forumet skulle leva vidare FÖR ALLAS SKULL.

Vi gör något tillsammans, sen om det sker i en tråd eller flera är upp till var och en att bry sig om. Vi finns för alla nu iallafall och alla ska känna sig välkomna, och finns det fler röster nu som kanske dumförklarar en för att man har en åsikt så är det väl upp till personen i fråga att motargumentera detta för att stå upp till sin egen syn!
Användarvisningsbild
Simon

Inläggav lejacques » 11 februari 2013, 15:33

Till att börja med.

Bra inlägg, Davester. Du sammanfattar även mina känslor och åsikter vad gäller forumet.

Simon, du skriver:
"finns det fler röster nu som kanske dumförklarar en för att man har en åsikt så är det väl upp till personen i fråga att motargumentera detta för att stå upp till sin egen syn!"

Jag förstår inte riktigt vad du menar? Om det är något jag har gjort är det att stå upp för mina åsikter här på forumet.
Men vad ska man svara på kommenterar och otrevligheter i likhet med "Dags att börja använda bägge hjärnhalvorna, va?", "det här är totalt ointressant att diskutera" eller "antingen skämtar du, eller så måste du vara full?"

Du måste väl förstå att man tillslut ledsnar när 8 av 10 svar är i nivå med citaten ovan.

Nej, debattlusten på det här forumet är ungefär lika med noll i nuläget. Inläggen är i mångt och mycket intetsägande i stil med "han är bra"/"han är dålig"/"skål!"

Den som har en åsikt som inte stämmer överens med den breda massan får snart höra det. Den senaste aktiviteten i PC-tråden som Davester nämner är ett bra exempel på hur det kan se ut.

Jag, tillsammans med Davester och frederic blev beskylld för ryggdunkar och inbördes beundran. Som strukturen på forumet ser ut i dag handlar det mesta om just det jag själv blivit beskylld för att bidra till. Fortsätter det i samma anda är väl snart alla aktiva medlemmar (ett dussintal?) admins.

Tyvärr handlar det mesta på forumet numera om vem som har rätt eller fel. Då är det svårt att få en konstruktiv debatt. För när det handlar om just vem som har rätt eller fel, vet vi att det i slutändan alltid är den breda massan som "vinner".

Till sist. Eloge till er som var med och startade upp forumet. Jag gissar att det tar en del tid i anspråk när det kommer till att rensa bort dumdryga inlägg som innehåller svordomar och könsord.
Visst, tillkom det också en del nya medlemmar, däribland jag, tack vare forumets nystart. Dessvärre tror jag att de nya medlemmarna blir mer och mer ointresserade av att delta när endast ett fåtal tillåts vara med och sätta tonen och agendan för debatten.

OT
frederic: Det du skrev till Davester är banne mig det finaste jag sett.

Skål på dig! Säss på Hovet nångång.
Randy Edmonds • Ulf Dahlén • Andreas Johansson • Johan Hult • Nubben?
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav dekman » 22 mars 2013, 00:34

Vill bara delge alla samma som jag skrev i pm till en av er nyss - appråpå mitt utbrott i Uffe-tråden: Jag klev över gränsen och skäms över det. Gillar inte att jag fick tuppjuck totalt och ber ödmjukt om ursäkt för det. Är bara fruktansvärt frustrerad över HVs insats kombinerat med svåra sömnsvårigheter. Jag är inte alls sån som jag framställde mig själv i de inläggen och vill heller absolut inte att folk ska få den bilden av mig men jag fick ett Jämtin-bryt fast i verbal form istället för att dunka en klubba i magen.

Användarvisningsbild
dekman
Admin

Inläggav chinobar » 22 mars 2013, 00:41

dekman skrev:fruktansvärt frustrerad över HVs insats

Det, kombinerat med en ironisk kommentar, kan lätt få en att gå över gränsen.
Sov gott!
Lance Wardson!
Användarvisningsbild
chinobar

Inläggav #22 Bemersten » 22 mars 2013, 08:38

Det enda jag kan säga är om man vill höra ngt från en snart 40 årig gubbe är att visst påverkas det man skriver av hur HV spelar. Jag själv kan ibland sjunka till en domedagsprofet och tycka spelare gör dåliga saker.

Dock är jag tacksam att forumet finns då jag bor i en del av landet där ingen i stort sett håller på HV. Därför känns det gott att ha några likasinnade man kan prata med, samtidigt så är det en självklarhet att man kan inte tycka lika trots att vi håller på samma lag.

Nu tar vi nya tag!

Mot nya guld!

HV 71 - Alltid!! Oavsett!!
Mina fiender får jag gratis, mina vänner köper jag.
Användarvisningsbild
#22 Bemersten

Inläggav Diabolics » 22 mars 2013, 17:31

Stämningen sjönk i takt med HV detta år.

Egentligen skiter jag i om några av er hatar varandra lika mkt som jag ogillar lhc å tråklule, men eventuella personliga vendettor kan väl tas i PM?

Jag gillar skadeglädje. Den skadeglädje jag får när jag i vanliga fall lurkar på lhc's forum och läser hur jävla kass stämning det är där inne. Jag gillar inte när jag hittar den stämningen här.

Sen gillar jag inte heller inlägg av typen "sparka hela universum" efter varje kass match HV gör. Det ger fan inget. Att man kan kritisera spelare, tränar, publiken är bra, men fan... det är hv....

Som ni märker så har jag snyggt nog inte hackat på folk som hackar på domaren ;)

inte så svårt att räkna ut varför...... :roll:

Tack för att detta forum finns, det ger en extra dimension när man sitter hemma framför tv'n en jävla pisskväll i november, med regnet smattrande på rutan, slut på folkölen och ser hv torska mot rövle med 1-5. Hur fan skall man klara sommaren?
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav dekman » 22 mars 2013, 17:40

Dock måste jag påpeka att stämningen idag har varit förvånansvärt "god" på forumet. Inte "god" som i "glad", men många bra inlägg och bra diskussioner, med tanke på läget. Vi var många som var rejält förbannade på allt och alla i går. Idag är det mer tomhet och det kanske avspeglas i inläggen.

Användarvisningsbild
dekman
Admin

Inläggav chinobar » 22 mars 2013, 18:24

dekman skrev:Dock måste jag påpeka att stämningen idag har varit förvånansvärt "god" på forumet. Inte "god" som i "glad", men många bra inlägg och bra diskussioner, med tanke på läget. Vi var många som var rejält förbannade på allt och alla i går. Idag är det mer tomhet och det kanske avspeglas i inläggen.

Man får hoppas ledningen i HV får samma sinnestämning.
Lance Wardson!
Användarvisningsbild
chinobar

Egna tankar

Inläggav mille » 22 mars 2013, 19:03

Hej forum folket

Jag tycker inte att mobbing och medvetet sitta och trycka ner människor i skosulorna är oacceptabelt beteende.
Det är jävligt lätt att vara kaxig och stor i truten bakom en datorskärm. Men det spelar fan ingen jävla roll mobbing och rena personangrepp det kan såra mer en folk verkar fatta och ska aldrig accepteras. Även om vi alla självklart kan tycka olika om saker och ting. Så är det väl bättre o knipa käft en att kränka någon. Självklart måste vi ju kunna tycka olika. Kunna diskutera saker. Vi alla har ju rätt till sin egen åsikt men lite respekt mot varandra ibland vore önskvärt. Bara en tanke så onödigt med detta hat. Vi är alla här för att vi brinner för vårt älskade Hv71 i med och motgång.
Senast redigerad av mille 22 mars 2013, 23:29, redigerad totalt 4 gånger.
mille

Re: Egna tankar

Inläggav Pawhlen » 22 mars 2013, 22:56

Jag uppförde mig inte bra heller så att jag fick mothugg var ganska väntat
Pawhlen

Inläggav mille » 22 mars 2013, 23:11

Mycket möjligt men jag tycker likväl det är fel och komma med rena personangrepp m.m så mycket onödigt hat.
mille

Inläggav #22 Bemersten » 22 mars 2013, 23:12

Att som igår ens ta en verbal fight är väl inte det smartaste nån kan göra då det är mycket frustration som ska ut.

Att kalla ngn för pajas är väl inget att hetsa upp sig för eller om man blir kallad för det, finns värre saker(innan vi ens går den vägen så har jag själv blivit mobbad både psykiskt och fysiskt genom hela grundskolan).

Sen får man räkna med attfolk svarar på ens inlägg om man är en frekvent skribent som Pawhlen är(bara ett exempel) dock så kan detta göras utan personangrepp. Men att ta illa vid sig för att ngn tycker snnorlunda är inte rätt heller. Oavsett så sitter vi här för vi har en sak gemensamt, vi håller på Hv71. Men detta behöver inte betyda att vi måste älska varandra, men man kan ju åtminstånde ha en saklig ton på forumet.

Dock så är jag medlem på ett gäng forum och detta är nog det lugnaste jag är på.
Mina fiender får jag gratis, mina vänner köper jag.
Användarvisningsbild
#22 Bemersten

Inläggav mille » 22 mars 2013, 23:19

Nej visst är det väl så. Grodor hoppar väl ut från många munnar av olika själ. Ja absolut självklart får man ju räkna med mothugg m.m. men kränkningar personangrepp och ren mobbing hör inte hemma någonstans. Som du säger vi håller på samma lag vi är här för att vi brinner för hv71. Tycker det är mycket bra att forumet finns.
mille

Inläggav mrcadaza » 22 mars 2013, 23:45

mille skrev:Hej forum folket

Jag tycker inte att mobbing och medvetet sitta och trycka ner människor i skosulorna är oacceptabelt beteende.
Där har du ett samhällsproblem att vi tycker att vi har rätt att göra och säga vad vi vill. Bakom dataskärmen råder ingen frizon från lagen och dess verkan.
Mobbing ska beivras direkt och är enbart ett bevis på låg karaktär.
Oliktänkande är en sak som vi MÅSTE acceptera men det är där som ev mobbare inte kan hantera. Trycka ner i skosulorna ja vad grundar du på då? Ska människor tro att de kan tysta människor bara genom att attackera och som du säger trycka ner? Det är också för mig ett bevis på att man har låg karaktär.
En dialog måste man kunna ha och till slut. Eller ska man tvinga folk att tycka som man själv vill?
Går det till överdrift med förtal och verbala påhopp med ordalag som faktiskt strider mot lagen så är man inte skyddad och kan ursäkta sig. Då kanske man får stå för vad man sagt eller försöka krypa till korset och be om ursäkt. :!:

Användarvisningsbild
mrcadaza

Inläggav FirstSwitch » 23 mars 2013, 00:39

mrcadaza skrev:
mille skrev:Hej forum folket

Där har du ett samhällsproblem att vi tycker att vi har rätt att göra och säga vad vi vill. Bakom dataskärmen råder ingen frizon från lagen och dess verkan.
Mobbing ska beivras direkt och är enbart ett bevis på låg karaktär.
Oliktänkande är en sak som vi MÅSTE acceptera men det är där som ev mobbare inte kan hantera. Trycka ner i skosulorna ja vad grundar du på då? Ska människor tro att de kan tysta människor bara genom att attackera och som du säger trycka ner? Det är också för mig ett bevis på att man har låg karaktär.
En dialog måste man kunna ha och till slut. Eller ska man tvinga folk att tycka som man själv vill?
Går det till överdrift med förtal och verbala påhopp med ordalag som faktiskt strider mot lagen så är man inte skyddad och kan ursäkta sig. Då kanske man får stå för vad man sagt eller försöka krypa till korset och be om ursäkt. :!:

hehe läste du hela inlägget mille skrev cadaza ? Tror mille menar att det är ett oacceptabelt beteende att trycka ner människor i skosulorna, inte tvärtom :roll:
FirstSwitch

Inläggav mille » 23 mars 2013, 07:16

Precis som FirstSwitch nämner är det så jag menade. Sorry admins att jag missat att det redan fanns en tråd om detta.
mille

Nästa

Återgå till Forumet och HV71.se