Lagbygget 22/23

Diskutera HV71

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

Re: Lagbygget 22/23

Inläggav CaptainF8 » 13 december 2022, 18:02

Verkar som att Miele är tänkt att gå på en kant framöver. Känns inte helt dumt, för svag defensivt för att centra tycker jag.
CaptainF8

Inläggav Diabolics » 13 december 2022, 18:15

Laget samlas innan träning för genomgång:

Bild
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav PapaEmeritus » 13 december 2022, 18:19

Någon med Expressen premium som kan skicka DM om vad som skrivs om HV i denna artikel?

https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... ongen-gar/
1995 - 2004 - 2008 - 2010 - 2017
Användarvisningsbild
PapaEmeritus

Inläggav Dovahkiin » 13 december 2022, 18:21

jordfelsbrytare skrev:Saxat från Expressens senaste artikel:
Johan Svensson:
Nick Shore är trots allt en chansning. Hans defensiv får jag ganska tydliga rapporter på att den inte är speciellt bra.

Johanna Dahlen:
Att värva in Shore som en spetsspelare känns spontant inte klockrent just nu, då han åren i nordamerika varit mer defensivt lagd

Det där med hur de va i tex AHL/NHL säger inte så mkt faktiskt. Ofta man ser spelare komma från de ligorna som haft en lite mer undanskymd roll och tok dominerat i SHL. Jag väljer vara positiv till Shore, tror han lätt överglänser resten av våra centrar.
"Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa dom som har fel"
Användarvisningsbild
Dovahkiin

Inläggav jordfelsbrytare » 13 december 2022, 18:25

Dovahkiin skrev:
Johan Svensson:
Nick Shore är trots allt en chansning. Hans defensiv får jag ganska tydliga rapporter på att den inte är speciellt bra.

Johanna Dahlen:
Att värva in Shore som en spetsspelare känns spontant inte klockrent just nu, då han åren i nordamerika varit mer defensivt lagd

Det där med hur de va i tex AHL/NHL säger inte så mkt faktiskt. Ofta man ser spelare komma från de ligorna som haft en lite mer undanskymd roll och tok dominerat i SHL. Jag väljer vara positiv till Shore, tror han lätt överglänser resten av våra centrar.

Jag hoppas och vill tro att du har rätt.
Vår C sida är ju inte i närheten av tillräckligt bra.
Någon med Shores meriter bör lyfta laget.
jordfelsbrytare

Inläggav Dovahkiin » 13 december 2022, 18:31

jordfelsbrytare skrev:
Dovahkiin skrev:
Johan Svensson:

Johanna Dahlen:

Jag hoppas och vill tro att du har rätt.
Vår C sida är ju inte i närheten av tillräckligt bra.
Någon med Shores meriter bör lyfta laget.

Man tycker ju nån som spelade OS för USA och 300 NHL matcher borde ha nån skill. Iofs spelade Andy för USA och han e ju sådär, dock har han knappt lirat i NHL.
Användarvisningsbild
Dovahkiin

Inläggav mrnorrland » 13 december 2022, 18:44

Om Miele nu ska spela ytter blir ju center positionerna lite mer öppna
Lenc - Shore - Andre
Forsberg - Vesel - Miele
Tedenby - Nättinen - Boedker
Lindbäck - Matson - Hansson
Vignault/Fisken/Önerud
Kan man låna ut och dubbelregistrera bröderna davidsson till allsvensk klubb o ta tillbaka vid skador?
Jag har tyvärr inga stora förhoppningar på Önerud, mycke hjärta men tror tyvärr han är rätt slut tack vare hans allvarliga skador de senaste säsonger och tror tyvärr det är för mycket att hoppas på att han plötsligt ska blomma till efter flera års nedåtgående trend.
Miele måste spela offensiva formationer annars kan man lika väl bryta med honom.

Backar är svårt att ställa upp då jag vet inte hur bra Kaski är defensivt. SKulle villja spela han med Hjalmarsson som första backpar men tycker Hjalmarsson kanske ska säkra upp Martinsson också. Få ihop Kaski och Laleggia vore mumma men om Kaski är definsivt svag kan de bli hönsgård
Laleggia - Kaski
Martinsson - Hjalmarsson
Andrae - Sjöholm
Billins/Westerlund
mrnorrland

Inläggav lejacques » 13 december 2022, 19:10

Så skulle det absolut kunna se ut mrnorrland. Sen kan jag väl personligen tycka att Martinsson bör degraderas till tredjebackpar, eller åtminstone att hans speltid speglar en sådan roll. Tycker inte det blivit bättre sedan han fick Hjalmarsson bredvid sig, så känns lite bortkastat att ge honom den platsen...

Nu blir det ju väldigt spännande att se hur Nubben agerar vad gäller spelare bort. Jag kan tycka att Marcus Davidsson gjort det bra den senaste tiden i en fjärdelina bredvid Hansson och Lindbäck. Samtidigt. Den rollen kanske är bättre att ge till Fisken, ett framtidslöfte.

Lättast att bryta med är Davidssonbröderna och Vignault då samtliga sitter på ettårskontrakt. Vi kommer dock sakna Nättinen och Önerud under en tid så det lär inte vara aktuellt att bryta med samtliga.

Hur jag än vrider och vänder på det så är det Vigneault som ska bort.

På backsidan är det många som "tävlar" om att försvinna. Spelmässigt tror jag inte det spelar någon roll om det är Glad, Torp, Billins eller Westerlund som får agera sjunde. Men känslan, med tanke på ryktena, är att det är Westerlund som ryker först.
Randy Edmonds • Ulf Dahlén • Andreas Johansson • Johan Hult • Nubben?
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav Diabolics » 13 december 2022, 19:11

Torp kan man behålla som galjonsfigur. Killen älskar HV.
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav Dovahkiin » 13 december 2022, 19:19

Jag tycker Vesel faktiskt, sen skicka Glad eller Billins.
Användarvisningsbild
Dovahkiin

Inläggav wk2431 » 13 december 2022, 19:42

Med tanke på hur centersidan har sett ut känns et inte fel med Shore in.
Sen får vi hoppas han kan axla rollen som förstecenter. Om sen Miele flyttas ut på kant eller om han blir andrecenter, så blir det nog bra för honom att vara längre bak i laget.

Tycker Vesel petar både Vigneault och Matson i fråga om centrar just nu. Både Matson och M.Davidsson har spelat kant en del också.
Sparka Kent Norberg!
"My time with HV71 was the happiest days of my career"
– Erik Christensen
Användarvisningsbild
wk2431

Inläggav frippe-borås » 13 december 2022, 20:09

Sååjaaa! Koski in är en offensiv back som kommer lyfta laget! Innebär att Martinsson borde kliva ner i hierarkin för han har verkligen inte levt upp till förväntningarna.
Shore och Koski borde ju få laget att lyfta! Annars är det ju helt klart vår spelidé som är totalt under isen vilket jag tror är sanningen.
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav RJ--92 » 13 december 2022, 20:12

Dovahkiin skrev:

Jag tycker Vesel faktiskt, sen skicka Glad eller Billins.

Glad får gärna lämna för mig. Billins är såklart inte som sitt forna jag, men han äventyrar ej massa likt Glads senaste matchen han spela..
RJ--92

Inläggav mrnorrland » 13 december 2022, 20:21

lejacques skrev:Så skulle det absolut kunna se ut mrnorrland. Sen kan jag väl personligen tycka att Martinsson bör degraderas till tredjebackpar, eller åtminstone att hans speltid speglar en sådan roll. Tycker inte det blivit bättre sedan han fick Hjalmarsson bredvid sig, så känns lite bortkastat att ge honom den platsen...

Nu blir det ju väldigt spännande att se hur Nubben agerar vad gäller spelare bort. Jag kan tycka att Marcus Davidsson gjort det bra den senaste tiden i en fjärdelina bredvid Hansson och Lindbäck. Samtidigt. Den rollen kanske är bättre att ge till Fisken, ett framtidslöfte.

Lättast att bryta med är Davidssonbröderna och Vignault då samtliga sitter på ettårskontrakt. Vi kommer dock sakna Nättinen och Önerud under en tid så det lär inte vara aktuellt att bryta med samtliga.

På backsidan är det många som "tävlar" om att försvinna. Spelmässigt tror jag inte det spelar någon roll om det är Glad, Torp, Billins eller Westerlund som får agera sjunde. Men känslan, med tanke på ryktena, är att det är Westerlund som ryker först.

Jag vill inte bryta Sjöholm och Andrae, alternativt är ju att köra Kaski med Martinsson. Men Martinsson blir väll "4back" men inget PP spel men lite BP spel med fokus på defensiva spelet endeast. Spela enkelt, sarg ut och ta de därifrån. Speltidsmäsigt där blir väll kamp mot andrae, sjöholm om 4, 5 6 speltid
mrnorrland

Inläggav HVsvenskafans » 13 december 2022, 21:48

Johan Svensson:

Johanna Dahlen:

Nick Shore är känd för sin defensiv och grym tekare. Hans problem är att han inte skapar så mycket framåt, väldigt trubbig på NHL-nivå.
HVsvenskafans

Inläggav RJ--92 » 13 december 2022, 22:11

HVsvenskafans skrev:
Johan Svensson:

Johanna Dahlen:

Nick Shore är känd för sin defensiv och grym tekare. Hans problem är att han inte skapar så mycket framåt, väldigt trubbig på NHL-nivå.

Shore får parkera framför mål så kan André och Lenc spela fram varandra till skottläge? ;) :)
RJ--92

Inläggav Highlander » 13 december 2022, 22:33

Spännande dag. Har följt diverse olika sociala media och haft lite julaftonkänsla.

Fågel eller fisk? Ingen som vet, men gott att det händer något trots en död marknad. Förhoppningsvis kan detta leda bort från det obehagliga kvalet. Koski verkar ha flugit under radarn på de flesta. Kul!
Highlander

Inläggav Killer#41 » 13 december 2022, 22:48

Ser att flera tror att Hv:s nya Finska back stjärna heter Koski,han heter Kaski o inget annat.

Finsk klassback det här bara måste bli bra mina vänner!!
Killer#41

Inläggav Yennefer » 13 december 2022, 23:26

Killer#41 skrev:Ser att flera tror att Hv:s nya Finska back stjärna heter Koski,han heter Kaski o inget annat.

Finsk klassback, det älskar vi! Lethonen, Puistola, Niskanen, Luoma, Jouni Loponen (en personlig favorit!).
Här finns stora skridskor att fylla. Jag känner mig hoppfull
Yennefer

Inläggav mrnorrland » 13 december 2022, 23:37

Yennefer skrev:
Killer#41 skrev:Ser att flera tror att Hv:s nya Finska back stjärna heter Koski,han heter Kaski o inget annat.

Finsk klassback, det älskar vi! Lethonen, Puistola, Niskanen, Luoma, Jouni Loponen (en personlig favorit!).
Här finns stora skridskor att fylla. Jag känner mig hoppfull

Glöm inte den Store Veli-Pekka Laitinen
mrnorrland

Inläggav Highlander » 13 december 2022, 23:38

My bad. Relaterade till Koskenkorva tror jag. Freudian slip. ;)
Highlander

Inläggav Danken » 13 december 2022, 23:46

Hoppas Billins blir utanför tycker han inte klarar av när motståndaren sätter press och så slår han en hel del felpass.
Användarvisningsbild
Danken

Inläggav Nutarviguld » 13 december 2022, 23:53

Danken skrev:Hoppas Billins blir utanför tycker han inte klarar av när motståndaren sätter press och så slår han en hel del felpass.

Glad<Billins alla dagar i veckan
Nutarviguld

Inläggav Danken » 13 december 2022, 23:57

Nutarviguld skrev:
Danken skrev:Hoppas Billins blir utanför tycker han inte klarar av när motståndaren sätter press och så slår han en hel del felpass.

Köra på 6 backar vore optimalt för vinstchanserna. Hoppas det blir så sen.
Användarvisningsbild
Danken

Inläggav RJ--92 » 14 december 2022, 00:17

Danken skrev:
Nutarviguld skrev:

Köra på 6 backar vore optimalt för vinstchanserna. Hoppas det blir så sen.

Billins kan ju va 7e back och de är inte så illa att ha ändå. Ingen toppback längre men för att bredda kan man ju ha sämre.. ;)
RJ--92

Föregående

Återgå till HV71