Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics
freddie skrev:Blir säkert utomlands och sen hem till moderklubben Rögle. Varför spela i ett bottenlag när ens moderklubb är ett topplag.
Rögle förtjänar fan lite framgång med tanke på hur många bra spelare dom fostrat.
Var det en självklarhet för dig att åka hem?
– Ja, så var det. Det fanns inga tankar alls på att stanna. Allt kändes väldigt olustigt.
När jag pratade med agenten hade inte ens HV71 börjat sitt kval och var fortfarande på allsvensk mark.
– Klart att det även fördes dialog med andra klubbar, men när väl HV71 gick upp och dom ville ha mig fanns det inte så mycket annat att fundera på.
Du är från Klippan, varför valde du hockey och inte brottning?
– (Skratt) Vi har mycket brottning i släkten. Mina kusiners far är Benni Ljungbäck. Han är en gammal OS-bronsmedaljör.
Att Martinsson öste in poäng i seriens sämsta lag 20/21 säger ingenting. Han gjorde det i ett skitlag.
frippe-borås skrev:Vart har Martinsson tagit vägen? Ju sämre det går ju mer försvinner vår ”ledande” back.
Diabolics skrev:Från dagens genomgång!
En geting av fem möjliga: underkänd
"Misstagen har dock varit alldeles för vanligt förekommande och sett till förväntningar så måste man kunna förvänta sig mer. Mycket mer!"
lejacques skrev:Backsidan är vad backsidan är. Men måste vi verkligen matcha Martinsson så hårt som vi gör i dagsläget? Och är det så jäkla viktigt att få igång Martinsson genom att ge honom den finaste plats man kan få, bredvid SHL:s mest rutinerade spelare Hjalmarsson?
För Martinsson är som vi konstaterat för länge sedan ingen ledande spelare. Långt därifrån. Han är en back för andra backpar och bör ha en roll och lön därefter.
Tyvärr sitter han väl på en rätt bra lön idagsläget, på 2,5 år dessutom. Här bör man nog ta sig en funderare på om man ska bryta efter säsongen. Gick skit för laget sist han var här och skulle ha en ledande roll. Går skit nu också. Så jäkla trött på att se HV göra om samma misstag gång på gång. Fast man sitter med facit på hand.
Fyboda skrev:All skit som Martinsson varit igenom, var så jävla härligt och se killen le efter den segern, blir fan tårögd.
Han har lyft sig enormt vid Hjalmarssons sida.
Han är så jävla värd detta!
Återgå till HV71 - Spelare och tränare
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster