Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics
Henke67 skrev:Just nu är jag väldigt osäker på vad jag vill att Nubben mfl (han är inte ensam om beslutet) skall bygga för.
Skall vi bygga för att undvika kval?
Eller för att vinna det negativa kvalet?
Det här är inte självklart och har stor bäring på både hur träning läggs upp och hur spelare matchas och vilka spelare man försöker få in.
Accepterar man att det med stor sannolikhet blir kval så är matcherna härifrån till Jul tämligen betydelselösa.
Man kan då avvakta för att verkligen hitta rätt ess.
Man kan spela ”igång” vissa spelare man tror på men som haft det jobbigt/varit borta.
Det är nog inte helt säkert att man skulle gå ut med ett dylikt beslut officiellt…
lejacques skrev:Jocke Eriksson målades kanske inte upp som den bästa sportchefen i samband med att han fick lämna Djurgården. Men hört från trovärdigt håll att den bilden inte riktigt stämmer. Tvärtom ska han vara en väldigt bra och noggrann sportchef med ekonomiskt sinne.
Med tanke på att Nubben så här initialt kan vara den sämsta sportchefsrekryteringen som gjorts i HV:s historia (ja, faktiskt sämre än Hult) så skulle jag inte ha något emot att byta ut honom mot Eriksson. Typ idag. För sämre kan det väl inte bli? Fast det trodde vi ju iof inte heller när Hult fick lämna...
Och som svar på PapaEmeritus inlägg. Marknaden är död. Men med tanke på vilket uselt jobb Nubben gjort så blir kraven därefter: Han måste kunna trolla med knäna. Annars har han inget här att göra.
Danken skrev:Henke67 skrev:Just nu är jag väldigt osäker på vad jag vill att Nubben mfl (han är inte ensam om beslutet) skall bygga för.
Det här är inte självklart och har stor bäring på både hur träning läggs upp och hur spelare matchas och vilka spelare man försöker få in.
Accepterar man att det med stor sannolikhet blir kval så är matcherna härifrån till Jul tämligen betydelselösa.
Man kan spela ”igång” vissa spelare man tror på men som haft det jobbigt/varit borta.
Det är nog inte helt säkert att man skulle gå ut med ett dylikt beslut officiellt…
Vi ska självklart ha in spelare nu för att undvika kval. Hv är inte så långt efter om vi börjar plocka 3 poängare.
DocSeverinsen skrev:Danken skrev:Henke67 skrev:Just nu är jag väldigt osäker på vad jag vill att Nubben mfl (han är inte ensam om beslutet) skall bygga för.
Vi ska självklart ha in spelare nu för att undvika kval. Hv är inte så långt efter om vi börjar plocka 3 poängare.
Precis, 6 poäng mot MIF och Oskarshamn och vi är i princip ikapp.
Men det är ju det där med att vinna matcher. . .
piscean33 skrev:Släpp din negativitet… finns rätt mycket som talar för att vi kan ta 2 i rad..
piscean33 skrev:Släpp din negativitet… finns rätt mycket som talar för att vi kan ta 2 i rad..
magnus b skrev:piscean33 skrev:Släpp din negativitet… finns rätt mycket som talar för att vi kan ta 2 i rad..
Jo precis, den obetingade sannolikheten för att man tar en trea i match 1 är 1/16 = 6.25% om vi använder historisk data.
Ifall vi utgår från att matcherna är oberoende så är sannolikheten 1/256=0.4% att vi vinner båda, jag vet inte om man ska se det som att det finns mycket som talar för det. Men vad fan vet jag.
Vill du ha det från spelbolagen, som ändå verkar tro mer på HV treor än att man tar 1 var 16:e match så hamnar du på:
(1/1.97)*(1/2.95)=17.3%.
Då du anser att det är mycket som talar för att HV tar 6 poäng så borde du satsa huset.
piscean33 skrev:Varför stirrar ni er blinda på statistik och hur det har sett ut tills uppehållet? Ni är så otroligt negativa. Som jag skrev innan, vi har haft ett behövligt uppehåll, fått tillbaka spelare och och det har säkerligen rensats luft i truppen om den dåliga starten. Ni skriver som att det redan är klart för kval nedåt och att det redan är kört.. vilket det långt ifrån är. Skärp er!
Det är en stor chans att vi tar malmö på lördag och lika så oskarshamn. Men ska ni leva i det som har vart och inte kan försöka se att det kan vända så tycker jag synd om er att negativiteten äter upp er inifrån. Släpp de som har vart och försök tänk positivt, det är så man kommer framåt..
magnus b skrev:Doc Severinsen,
Visst obetingad sannolikhet är vad det är. Det betingar inte på att det är Malmö som HV möter. Men däremot så är spelbolagens odds någorlunda effektivt prissatta. Dvs de borde reflektera förväntningarna. De ger HV 1/6 att ta 6 poäng mot de två sämsta lagen (förutom HV).
Sidobord, gällande börsen så är det väll allmän fakta att den är så effektivt prissatt att det är svårt att göra alfa på långa positioner. Varför tror du det är i Private equity och managed futures (trades mot bolag som hedgar) etc du får högre riskjusterade returns?
15:48 skrev:magnus b skrev:Doc Severinsen,
Visst obetingad sannolikhet är vad det är. Det betingar inte på att det är Malmö som HV möter. Men däremot så är spelbolagens odds någorlunda effektivt prissatta. Dvs de borde reflektera förväntningarna. De ger HV 1/6 att ta 6 poäng mot de två sämsta lagen (förutom HV).
Sidobord, gällande börsen så är det väll allmän fakta att den är så effektivt prissatt att det är svårt att göra alfa på långa positioner. Varför tror du det är i Private equity och managed futures (trades mot bolag som hedgar) etc du får högre riskjusterade returns?
Hahaa magnus b! Sista stycket tar överlägset priset som årets ordbajseri på forumet!
Killer#41 skrev:-zico,är Tedenby med på träningarna med övriga laget nu? och Nättinen fortfarande sjuk? bra drag på träningarna o glada miner?
Zico skrev:Riktigt bra fart på träningarna. Tycker faktiskt att man växlat upp ett par snäpp efter uppehållet. Upplever en trupp som har bra humör, som preppar och pushar varandra, kämpar som fan och är lite småelaka mot varandra under kampmoment och spelövningar. De jobbar verkligen stenhårt för att vända trenden. Känns lite som att...nu jävlar har dom bestämt sig. Jag gillar det jag ser, bara att hoppas att det räcker.
Zico skrev:Killer#41 skrev:-zico,är Tedenby med på träningarna med övriga laget nu? och Nättinen fortfarande sjuk? bra drag på träningarna o glada miner?
Önerud och Tedenby körde en halvtimme innan laget kom in idag. Då klev Önerud av medan Tedenby fortsatte en kvart med laget. Han klev dock av när det blev kampövningar, så han spelar troligen inte den här veckan. Nättinen fortfarande inte med. Även M Davidsson saknades av någon anledning.
Riktigt bra fart på träningarna. Tycker faktiskt att man växlat upp ett par snäpp efter uppehållet. Upplever en trupp som har bra humör, som preppar och pushar varandra, kämpar som fan och är lite småelaka mot varandra under kampmoment och spelövningar. De jobbar verkligen stenhårt för att vända trenden. Känns lite som att...nu jävlar har dom bestämt sig. Jag gillar det jag ser, bara att hoppas att det räcker.
Henke67 skrev:Är det någon som vågar sig på en bedömning på Tedenfarts fysiska status utöver skadan.
Jag tyckte han såg tung och seg ut innan skadan. Rehab och cykel kan ju ibland få positiva effekter på kondition/vikt och han har väl kunna köra bål/överkropp hela perioden?
Är jag snett ute som hoppas...
// Henreik
lejacques skrev:Bröderna Davidsson och Vigneault ut och vi kan ta in en klassforward.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster