av Windom Earle » 4 maj 2021, 08:15
Intressanta diskussioner. Jag fastnade lite vid vad Lillis säger i Expressen idag och vad som har sagts mycket "Vi hade lika många chanser som motståndarna och var ganska bra på att täppa till, det var målen som fattades". Vi alla här inne såg att HV kanske sköt lika många skott som motståndarlagen, men det var ju aldrig riktigt farligt. Skotten kom ofta långt utifrån och helt i avsaknad av en 90 pannors forward som kom ångande och frustande på väg in mot mål eller som redan stod där och skymde. Det känns för mig som att anfallsspelet inte funkade. Och i detta är backarna inblandade. Jag tror att vi var för svagt i offensiva ledet på många sätt, backar hittade inte offensiva uppspel, vi hotade inte motståndarkassen och i sargduellerna såg vi veka ut (där HV tid alltid varit starka, ge mig tillbaka Patric Kjellberg och Anders Huusko).
Så visst, målvaktstränaren kanske inte har förvaltat fram en målvakt som stod på huvudet den gångna säsongen, men systemfelet låg på annat håll. Som någon sa, om Rahm hade mer ansvar för BP så såg det ju OK ut i jämförelse med annat. Jag är inte en av dem som jublar över förlängningen, men ser att den är OK. Jag tror att Hult/Wilander har löst en stor del av problemen som vi haft. Det viktigaste nu är att de ger Samuelsson och Stillman fria händer att sätta sin egen prägel på laget och överge den spelmodell som svävat som ett spöke över HV. Alla pratar om den, men ingen vet om den finns.
Senast redigerad av
Windom Earle 4 maj 2021, 11:44, redigerad totalt 1 gång.
HV71 är unikt. 1 lag från 2 städer. 3 SM-guld i direkt avgörande match och 4 guldmål i OT. 5 SM-guld på 6 finaler. Dags för att bli första SHL-nykomling som tar SM-guld!