Lagbygget 22/23

Diskutera HV71

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

Re: Lagbygget 22/23

Inläggav Nutarviguld » 16 november 2022, 13:09

Danken skrev:Så troligtvis blir inga fler spelare klara tills på lördag. Så bara Bödker är skillnaden i denna nystart :lol: Måstematcher direkt också.

Allt hopp till Lenc Miele Petersson nu! Förövrig rätt att spela Miele där. Trött på allsvenska centrar bredvid André.

Ja men det är typiskt Hv att "breda ut" spetsen över femmorna.
Använd den lilla spets vi har nu genom att sätta dem tillsammans!
Lenc Miele Petersson är en solklar första kedja sätt till materialet vi har
Nutarviguld

Inläggav Robert.76 » 16 november 2022, 14:01

Om det inte kommer in några mer spelare innan lördag...vilket det naturligtvis inte kommer göra...så hoppas jag man kör Nättinen Bödker och Foppe i en andrakedja
Robert.76
Moderator

Inläggav Danken » 16 november 2022, 14:05

Robert.76 skrev:Om det inte kommer in några mer spelare innan lördag...vilket det naturligtvis inte kommer göra...så hoppas jag man kör Nättinen Bödker och Foppe i en andrakedja

Nättinen verkar fortfarande vara skadad. Hoppas på det bästa vi behöver alla nu.
Användarvisningsbild
Danken

Inläggav Lakun » 16 november 2022, 14:58

Nån som vet status på nättinen?
Lakun

Inläggav DocSeverinsen » 16 november 2022, 15:00

Det lät väl som att alla skulle vara redo efter uppehållet, men med viss fördröjning på Teden. Önerud ligger längre fram.
DocSeverinsen

Inläggav lejacques » 16 november 2022, 18:21

Zicos spaning från träningen skvallrar ju ändå om att HV går all in på att toppa laget. Släng in en ny center och Vigneault kommer spela i en fjärde. Släng in Tedenby, Nättinen och Petersson och ett gäng brunkarspelare kommer vara utanför laget.

Sen kan jag bara instämma med flera andra här inne. Så mycket snack på Nubben. Ofta höftningar som inte alls stämmer. Detta kan man Inte kalla för en nystart.
Randy Edmonds • Ulf Dahlén • Andreas Johansson • Johan Hult • Nubben?
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav 15:48 » 16 november 2022, 18:37

Ja man blir ruggit besviken på Nubben. Förstår ju att det inte finns överflöd av spelare och att det är svårt o landa nåt, men att skapa förväntningar och sen inte leverera alls, gör ju att man hellre föredrar Hults retorik. Han sköter det verkligen inte snyggt Nubben…
15:48

Inläggav Killer#41 » 16 november 2022, 18:41

Exakt håller med,mycket snack och lite verkstad ifrån Nubben,ingen spelare varken ut el in och Tedenby behöver ytterligare någon vecka.

9 poängs matcher mot Malmö och Oskarshamn väntar härnäst men väntar er inga större skillnader på Hv,man har hela jävla hösten visat en provkarta på hur man kan förlora en hockeymatch märkligare än den andra.

Backarna borde få en rejäl boost med Hammmer in,center sidan är bedrövlig och här ser jag gärna att man bryter med Sam,Modo vill garanterat ha honom,visa handlingskraft nu Nubben!!
Killer#41

Inläggav Danken » 17 november 2022, 09:36

Borde in Kempe vilja komma in i ett lag och träna innan serien drar igång igen? Vad väntar han på? 100.000 mer i månaden?
Användarvisningsbild
Danken

Inläggav tibia » 17 november 2022, 10:00

expressen brukar släppa sillyrummet på torsdagar, då kanske det dyker upp något om Kempe
tibia

Inläggav Fylke74 » 17 november 2022, 15:16

Inför säsongen pratades det varmt om vår centerbredd. Visst fasen är den bred, dock inte så spetsig.
Min fråga är därför, i vilken ordning rankar ni våra nuvarande centrar?
"Mål förtjänar man inte, mål gör man"
Kung Sune under finalserien mot Brynäs -95.
Fylke74

Inläggav shitkicker » 17 november 2022, 17:06

Tick tack, nubben. TICK TACK!
Finns ingen glädje med Nubben i klubben.
shitkicker
Moderator

Inläggav Soderstrom » 17 november 2022, 17:33

Många verkar vilja tänka spets spets spets på forwardssidan för att få igång produktionen. Jag tycker att vi har spelare som i grunden absolut är tillräckligt skickliga för att producera. I mina ögon saknar vi dock de som trycker på mål, vinner kamperna där framme, blockar sikten för målvakten och slår in returer. Förra året hade vi spelare som Törngren och Huhtula som tog de jobbet, jag ser inte att vi har det på samma sätt nu. De känns som att vi försöker passa oss fram till öppna mål och de blir svårt i den här serien. Hade vi haft trafik och lite tuffa spelare som bökar framför mål tror jag att många hade kunnat öka produktionen betydligt.
Soderstrom

Inläggav lejacques » 17 november 2022, 17:39

Fylke74 skrev:Inför säsongen pratades det varmt om vår centerbredd. Visst fasen är den bred, dock inte så spetsig.
Min fråga är därför, i vilken ordning rankar ni våra nuvarande centrar?

Vet inte om jag var en av de som pratade ”varmt” om centersidan. Däremot tyckte jag det såg okej ut/bra ut med Miele och Nättinen som centrar för våra ledande kedjor. Trodde inte i min vildaste fantasi att Tommy i majoriteten av matcher skulle spela Nättinen som vinge och slänga upp den allsvenska- tillika DEL2-stjärnan Vigneualt i en första- andrakedja. Men det gjorde han. Och då såg ju centersidan genast väldigt ihålig ut.

Nu med facit i hand så skulle jag ranka centrarna så här.

1. ...
2. ...
3. Miele
4. Vesel
5. Nättinen
6. Vigneault
7. Matson
8. ...
9. M.Davidsson
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav magnus b » 17 november 2022, 18:27

Bra ranking Lejaques, men med SHL mått så skulle jag säga:

1. ----
2. Miele
3. Nättinen
4. Vesel

Resten håller just nu inte SHL klass. Nättinen hamnar där på gamla meriter och potential.
magnus b

Inläggav Dovahkiin » 17 november 2022, 18:33

Med facit i hand och vad de ska prestera och deras roller rankar jag så här

1.
2.
3.Matson
4.Davidsson
5.Vigneault
6.Vesel
7.Miele
8.Nättinen
"Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa dom som har fel"
Användarvisningsbild
Dovahkiin

Inläggav Quila » 17 november 2022, 19:18

magnus b skrev:Bra ranking Lejaques, men med SHL mått så skulle jag säga:

1. ----
2. Miele
3. Nättinen
4. Vesel

Resten håller just nu inte SHL klass. Nättinen hamnar där på gamla meriter och potential.

Håller din ranking som bättre och framförallt mer realistisk magnus b. Precis så hade jag värderat centrarna också. Det är en förstecenter som måste in.
Stefan Liv - för alltid i våra tankar.
Quila
Moderator

Inläggav magnus b » 17 november 2022, 19:33

Quila,

Är Lias spåret fortfarande dött?
magnus b

Inläggav Diabolics » 17 november 2022, 20:12

magnus b skrev:Quila,

Han spelade just för Kings. -1 i matchen som vanns med 3-1.
Osannolikt att han väljer att komma hem nu.
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav magnus b » 17 november 2022, 20:56

Diabolics skrev:
magnus b skrev:Quila,

Han spelade just för Kings. -1 i matchen som vanns med 3-1.
Osannolikt att han väljer att komma hem nu.

Det är synd. För bygget saknar tydligt en förstacenter. Utan en förstacenter av kvalité så kommer detta att bli jättsvårt.

"HV" centrar:
Kevin Stenlund - men han har gjort det bra i farmen så han får säkert också en NHL chans snart
David Gustafsson - Winnipeg tror på honom
Oskar Olausson - första runda, så går aldrig

och
Simon Holmström - men han är inte center.
magnus b

Inläggav Robert.76 » 18 november 2022, 09:03

Imorgon har vi en ny ödesmatch, mot Malmö. Nubben sa att det skulle hända saker under uppehållet, det har det möjligtvis gjort men inget i truppen som det verkar. Bödker har kommit tillbaka efter skada, Nättinen verkar blivit sjuk efter sin skada, Hammer är iväg och firar Hossa, det innebär att vi är +1 sen förra matchen. Nubben kan ha varit det sämsta som hänt HV, någonsin.
Robert.76
Moderator

Inläggav Danken » 18 november 2022, 09:21

Förväntar mig nyförvärv idag efter 2 veckors intensivt jobbande av Nubben
Användarvisningsbild
Danken

Inläggav Davestar » 18 november 2022, 09:50

Danken skrev:Förväntar mig nyförvärv idag efter 2 veckors intensivt jobbande av Nubben

Frågan är om inte nubben passade på att ta lite semester efter flyttbestyren i Sundsvall? Jag tippar på det snarare än några nyförvärv. Nubben har nog signat sin karriärs bästa kontrakt där han inte har några som helst krav på sig och han kan pendla fram och tillbaka mellan Jönköping och Sundsvall som han själv behagar. Då och då kan han likt gubben i lådan hoppa fram i media och namedroppa några spelare som ändå inte värvas i slutändan.
Jag känner mig så dum och lurad när jag gång på gång sagt att allt kommer lösa sig när Hult lämnar- nubben var inte medräknad i den kalkylen.
Slava Ukraini! Heroiam slava!
Davestar

Inläggav magnus b » 18 november 2022, 10:41

Iofs behöver du inte vara på plats i Jönköping hela tiden som sportchef då vi har mobiltelefon, teams, zoom och allt vad det heter för att man ska kunna fungera som sportchef. Man får bedömma Nubben efter hans arbete inte var han kan tänkas utföra arbetet någonstans under någon vecka utan istället bedömma honom efter hans resultat.

Resultaten talar dock sitt tydliga språk - Nubben levererar inte. Han lyckades inte ställa en SHL mässig trupp på isen och han har inte heller lyckats göra den SHL mässig trots en av ligans största plånböcker. Det är ett enormt fiasko. Det känns som att bilhandlartypen av sportchefer är passée, de som vet hur en slipsten ska dras, Bengtzen, Stille, Nubben etc.. Det behövs någon som Tjomme, som har koll på avancerad statistik och arbetar ihjäl sig för att hitta rätt pusselbit till laget. Bättre isf att typ chansa på Christoffer Malm i AIK. Det kan liksom inte bli sämre än Nubben.
magnus b

Inläggav Hest » 18 november 2022, 11:16

Nu står man här med kepsen i handen och är besviken igen.
Förändringar under uppehållet?
Snälla Kent bevisa mig fel
Hest

Inläggav DocSeverinsen » 18 november 2022, 11:32

Sen kan man inte förändra för förändrandets skull. Vi kan inte plocka in någon som inte tillför något bara för att vederbörande råkar stå utanför kontrakt. Vi behöver en förstacenter, och det växer inte på träd som det är nu tyvärr. Det finns ingen lågt hängande frukt som Nubben bara kan plocka, han måste jobba för det. Jag tror inte han sitter och väntar på att något ska ramla ner i knäet på honom, han jobbar nog på så gott det går utifrån förutsättningarna.

Man ska komma ihåg att det inte bara är en sak som ska klaffa. Först och främst ska spelaren vilja spela i HV, för det andra ska hans nuvarande klubb (om han inte råkar vara klubblös) vilja släppa honom. Inte minst ska HV vilja ha honom också...
DocSeverinsen

Inläggav piscean33 » 18 november 2022, 11:35

Tycker man skall tagga ned hetsen på nubben. Det finns tid att lösa detta och framför allt så finns chansen att laget efter uppehållet når en formtopp och blrjar plocka poäng. Många har inte nått upp till sitt max, och det kan mycket väl bli så att vi börjar spela bra och plocka poäng. Vad gäller spelare in, så tycker jag nubben skall ha credd som inte spretar pengar och värvat i panik. Jag tror att det kommer bli mer spelare lediga i december kring jul, och hoppas då man finner en center och en till back. Just nu får vi hoppar att grabbarna under uppehållet kommit ihop sig och förstått allvaret, och att de tilltänkta ledande spelarna börjar producera. Vi har stor chans att vända på detta, med hammer i laget tror jag det blir en stabilare defensiv, med tanke på vilken rutin han besitter.
piscean33

Inläggav DocSeverinsen » 18 november 2022, 11:44

piscean33 skrev:Tycker man skall tagga ned hetsen på nubben. Det finns tid att lösa detta och framför allt så finns chansen att laget efter uppehållet når en formtopp och blrjar plocka poäng. Många har inte nått upp till sitt max, och det kan mycket väl bli så att vi börjar spela bra och plocka poäng. Vad gäller spelare in, så tycker jag nubben skall ha credd som inte spretar pengar och värvat i panik. Jag tror att det kommer bli mer spelare lediga i december kring jul, och hoppas då man finner en center och en till back. Just nu får vi hoppar att grabbarna under uppehållet kommit ihop sig och förstått allvaret, och att de tilltänkta ledande spelarna börjar producera. Vi har stor chans att vända på detta, med hammer i laget tror jag det blir en stabilare defensiv, med tanke på vilken rutin han besitter.

Precis så. Man ska också vara försiktig med att röra runt för mycket i truppen om kemin faktiskt är bra, vilket vissa menar att den är.
Fel "karaktär" in kan förstöra mer än vad den gör nytta. Så även om läget är tufft så kanske man gör sig en björntjänst genom att panikvärva.
DocSeverinsen

Inläggav PapaEmeritus » 18 november 2022, 11:47

Luleå har letat spets på forwardssidan sen i somras. Tro mig, marknaden ÄR död och Nubben kan inte trolla med knäna.
Sen försvarar jag absolut inte det "lagbygge" han har satt ihop, men lite cred ska han ha för Lenc, LaLeggia och Hammer ändå. Om det blir bra i slutänden får vi se.

Det kan fan inte bli sämre.
1995 - 2004 - 2008 - 2010 - 2017
Användarvisningsbild
PapaEmeritus

Inläggav lejacques » 18 november 2022, 11:49

Jocke Eriksson målades kanske inte upp som den bästa sportchefen i samband med att han fick lämna Djurgården. Men hört från trovärdigt håll att den bilden inte riktigt stämmer. Tvärtom ska han vara en väldigt bra och noggrann sportchef med ekonomiskt sinne.

Med tanke på att Nubben så här initialt kan vara den sämsta sportchefsrekryteringen som gjorts i HV:s historia (ja, faktiskt sämre än Hult) så skulle jag inte ha något emot att byta ut honom mot Eriksson. Typ idag. För sämre kan det väl inte bli? Fast det trodde vi ju iof inte heller när Hult fick lämna...

Och som svar på PapaEmeritus inlägg. Marknaden är död. Men med tanke på vilket uselt jobb Nubben gjort så blir kraven därefter: Han måste kunna trolla med knäna. Annars har han inget här att göra.
Användarvisningsbild
lejacques

FöregåendeNästa

Återgå till HV71