Silly season 22/23: Spelardrömmar

Diskutera HV71

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

Re: Silly season 22/23: Spelardrömmar

Inläggav magnus b » 8 november 2022, 16:23

Om en spelare som Vejdemo är välscoutad och man har en roll för honom kan det vara bra. Kolla t ex vilken skillnad en likvärdig spelare som Dima Timashov gjorde i Brynäs ifjol när han kom in. Men problemet är främst att man har svårt att se hur HVs scoutingverksamhet fungerar, därför måste man nog gå på säkra kort som man vet funkar i SHL.
magnus b

Inläggav wk2431 » 8 november 2022, 16:45

CaptainF8 skrev:Och då hoppas jag att man ser Kempe som center, som han säger själv gör han ingen nytta på en kant. Sätt honom med Petersson och Tedenby/Lenc så har vi en fin förstakedja.

Nog för att han spelat i samma lag som Kempe i KHL, men sett till hur Tedenby såg ut innan skadan tycker jag han är lå ngt ifrån en plats i en förstakedja. I ett lag byggt lite bättre än HV71 hade han inte varit högre än tredje.
Nu är kanske inte Kempe i bättre form han heller, visserligen.
Sparka Kent Norberg!
"My time with HV71 was the happiest days of my career"
– Erik Christensen
Användarvisningsbild
wk2431

Inläggav Davestar » 8 november 2022, 18:24

Har nubben någon som helst plan på vad han vill få in för typ av spelare? Jag tycker det verkar som att han hugger på allt som är ledigt, jag ser inte den röda tråden i spelartyp när han varit på Loui, Sundström, Kempe och Vejdemo. Det är väldigt spretigt. Och ingenting verkar nära. Hur är status med Hjalmarsson som enligt nubben skulle ha bestämt sig förra veckan? Det känns väldigt oroväckande och otryggt med nubben, helt klart på Hult nivå.
Slava Ukraini! Heroiam slava!
Davestar

Inläggav Quila » 8 november 2022, 18:47

Sundström har aldrig varit aktuell. Loui var endast tänkt på korttid under Tedenbys skadetid med möjlighet till förlängning, men då han var dåligt tränad och motiverad så drog man sig snabbt ur. Kempe är man intresserade av, med all rätt sett till hur marknaden ser ut. Vejdemo tror jag inte är aktuell.
Stefan Liv - för alltid i våra tankar.
Quila
Moderator

Inläggav frippe-borås » 8 november 2022, 19:52

Lukas Vejdmo har väl varit långtidsskadad enligt någon på FB. Avsliten lårmuskel och räknas vara tillbaka december. Är det såna spelare Nubben tror ska få ordning på HV71!
Man blir mörkrädd isåfall.
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav Dovahkiin » 8 november 2022, 20:48

Quila skrev:Sundström har aldrig varit aktuell. Loui var endast tänkt på korttid under Tedenbys skadetid med möjlighet till förlängning, men då han var dåligt tränad och motiverad så drog man sig snabbt ur. Kempe är man intresserade av, med all rätt sett till hur marknaden ser ut. Vejdemo tror jag inte är aktuell.

Nubben va ju på Sundström redan i april så det stämmer nog inte att han aldrig varit aktuell.
"Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa dom som har fel"
Användarvisningsbild
Dovahkiin

Inläggav DocSeverinsen » 8 november 2022, 21:22

Ska vi döpa om tråden till Spelarmardrömmar? Spelare vi absolut inte vill se i HV...
DocSeverinsen

Inläggav Quila » 8 november 2022, 23:39

Dovahkiin skrev:
Quila skrev:Sundström har aldrig varit aktuell. Loui var endast tänkt på korttid under Tedenbys skadetid med möjlighet till förlängning, men då han var dåligt tränad och motiverad så drog man sig snabbt ur. Kempe är man intresserade av, med all rätt sett till hur marknaden ser ut. Vejdemo tror jag inte är aktuell.

Nubben va ju på Sundström redan i april så det stämmer nog inte att han aldrig varit aktuell.

Sundström var på Nubben kan du nog snarare skriva ;) Han var aldrig aktuell då kännedom om hans dåliga fysik och moral snabbt kom fram.
Quila
Moderator

Inläggav Quila » 8 november 2022, 23:41

frippe-borås skrev:Lukas Vejdmo har väl varit långtidsskadad enligt någon på FB. Avsliten lårmuskel och räknas vara tillbaka december. Är det såna spelare Nubben tror ska få ordning på HV71!

Säger sig självt. Man ska inte tro på allt som skrivs. Detta låter helt ologiskt och därmed lär det också så vara. Möjligen att det skulle finnas substans för nästa säsong då.
Quila
Moderator

Inläggav magnus b » 9 november 2022, 06:13

Quila skrev:
frippe-borås skrev:Lukas Vejdmo har väl varit långtidsskadad enligt någon på FB. Avsliten lårmuskel och räknas vara tillbaka december. Är det såna spelare Nubben tror ska få ordning på HV71!

Säger sig självt. Man ska inte tro på allt som skrivs. Detta låter helt ologiskt och därmed lär det också så vara. Möjligen att det skulle finnas substans för nästa säsong då.

Dag Larsson värvade ju en långtidsskadad Vesa Toskela på korttidskontrakt en gång i tiden. Så jag vore inte jätteförvånad om Nubben skulle testa något liknande :).
magnus b

Inläggav CaptainF8 » 10 november 2022, 11:33

Lite från Mrmadhawk i expressen idag:

Nubben har ställt frågan till HIFK Helsingfors om att få hit Joonas Nättinens bror Julius, tidigare i Växjö.

Hjalmarsson ska ge besked i veckan men comeback kan dröja då hans tidigare lagkamrat, Marian Hossa, tröja ska hissas i Chicago den 20 november.
CaptainF8

Inläggav tibia » 10 november 2022, 11:53

CaptainF8 skrev:Lite från Mrmadhawk i expressen idag:

Nubben har ställt frågan till HIFK Helsingfors om att få hit Joonas Nättinens bror Julius, tidigare i Växjö.

Hjalmarsson ska ge besked i veckan men comeback kan dröja då hans tidigare lagkamrat, Marian Hossa, tröja ska hissas i Chicago den 20 november.

20poäng på 33 matcher för Växjö förra säsongen. C/W

Gjort 8poäng på 13 matcher hittills i HIFK
tibia

Inläggav magnus b » 10 november 2022, 12:12

Loui Eriksson presenterad av Frölunda. Det ska bli spännande att se hur dålig han är. Jag ger mig fan på att Nubben gjort en felbedömning här.
magnus b

Inläggav 15:48 » 10 november 2022, 14:21

magnus b skrev:Loui Eriksson presenterad av Frölunda. Det ska bli spännande att se hur dålig han är. Jag ger mig fan på att Nubben gjort en felbedömning här.

Känns självklart att han kommer ösa där. Det är en sån säsong…
15:48

Inläggav Las Rayas Azules » 10 november 2022, 15:14

magnus b skrev:Loui Eriksson presenterad av Frölunda. Det ska bli spännande att se hur dålig han är. Jag ger mig fan på att Nubben gjort en felbedömning här.

Men det som var på tapeten först och främst var väl ett korttidskontrakt (med möjlighet att förlänga) medan Tedenby var borta?

Risken är att han hade spelat sig i form här och sen ändå kritat på för Frölunda till efter uppehållet.
Las Rayas Azules

Inläggav CaptainF8 » 10 november 2022, 15:19

Fast Loui ville väl aldrig till HV så varför ska vi hänga Nubben för det? Känns ganska givet att det bara var Frölunda som gällde för honom och who can blame him.
CaptainF8

Inläggav Farzan » 10 november 2022, 18:09

Han tackade ju nej till HV. Han ville inte pendla.
Användarvisningsbild
Farzan

Inläggav Quila » 10 november 2022, 19:00

Las Rayas Azules skrev:

Men det som var på tapeten först och främst var väl ett korttidskontrakt (med möjlighet att förlänga) medan Tedenby var borta?

Risken är att han hade spelat sig i form här och sen ändå kritat på för Frölunda till efter uppehållet.

Helt riktigt. Vi hade bara fått spela honom i form innan Frölunda skulle lägga sig i. Tror han kommer vara bra i Frölunda.
Quila
Moderator

Inläggav Quila » 10 november 2022, 19:01

Farzan skrev:

Tror du på den själv Farzan?
Har skrivit det förut och skriver det igen. Han var för dåligt tränad och därför nobbade man honom.
Quila
Moderator

Inläggav Farzan » 10 november 2022, 19:06

Quila skrev:
Farzan skrev:

Har skrivit det förut och skriver det igen. Han var för dåligt tränad och därför nobbade man honom.

I så fall gjorde man helt rätt. Nubben ska inte lastas oavsett vilket i alla fall.
Användarvisningsbild
Farzan

Inläggav Nick » 10 november 2022, 19:07

Quila skrev:
Farzan skrev:

Fan va gott o ha dig härinne Quila. Du äger. Dina uppgifter är guld värda. Grym leverans.
Nick

Inläggav frippe-borås » 14 november 2022, 22:45

Vet inget om dessa men mackor verkar de kunna leverera. André P måste ha någon som kan lägga upp för honom. När han får det så smäller det vilket vi såg i Tre kronor.
https://www.eliteprospects.com/player/2 ... rre-boulet
Alex Barré-Boulet har riktigt fina stats när det kommer till assist. Spelar inte heller i ett topplag i AHL.
25 år och har fått några matcher i NHL och kan bli svår att locka hit.

https://www.eliteprospects.com/player/1 ... poturalski
Andrew Poturalaski sjuka poäng ifjol där han gjorde hela 28 mål och 73 ass. Alltså 101 poäng på 71 matcher. Denna säsong 5 mål och 13 ass 10 matcher. 28 år och känns som han inte riktigt får chansen i NHL trots poängskörden.
Denna hade ju smakat mumma om man ser till hans sjuka stats.
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav CaptainF8 » 14 november 2022, 23:38

Vill inte vara glädjedödare men båda två tjänar betydligt mer i AHL än vad någon svensk klubb skulle kunna erbjuda. Anledningen till att allt färre lämnar AHL för Europa är för att lönerna gått upp enormt där borta de senaste säsongerna. Det är inte ovanligt att toppspelarna tjänar runt och lite över 5 miljoner per säsong.
CaptainF8

Inläggav frippe-borås » 14 november 2022, 23:55

CaptainF8 skrev:Vill inte vara glädjedödare men båda två tjänar betydligt mer i AHL än vad någon svensk klubb skulle kunna erbjuda. Anledningen till att allt färre lämnar AHL för Europa är för att lönerna gått upp enormt där borta de senaste säsongerna. Det är inte ovanligt att toppspelarna tjänar runt och lite över 5 miljoner per säsong.

Drömma går ju ändå :P
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav Lakun » 16 november 2022, 11:51

Kelleher ledig. Tror han skulle funka fint med teden.
Lakun

Inläggav Haard » 16 november 2022, 12:14

Lakun skrev:Kelleher ledig. Tror han skulle funka fint med teden.

Nej tack. Säkerhetsrisk redan i en så låg nivå som i Allsvenskan.
De ä bar' å åk!
Haard

Inläggav Diabolics » 16 november 2022, 12:23

Haard skrev:

å vi har redan Melin... miele.
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav Sir Ward » 17 november 2022, 01:37

Diabolics skrev:
Haard skrev:

å vi har redan Melin... miele.

Finns ett stort problem på backsidan. Framförallt denna säsong och det stavas STORLEK.

Hade exakt samma diskussion med Lord Timpan för några år sen - kan ju inte ha ett gäng, orörliga 2.5m Wards på isen.
Funderat på det länge och nu behövs dem. Syns ju tydligt match efter match.

Varför inte återkalla Daniel Rahimi. Tung, hård och jobbig jävel. Känner till katakomberna dessutom. Björklövens bästa
back om inte Allsvenskans bäste, enligt mig. Låg lön(dubbelt normal dude) som HV enkelt dubblera.
Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav HV-supportern » 17 november 2022, 07:48

Om vi ändå ska drömma så varför inte P.K. Subban eller Zdeno Chára på backsidan? Båda lediga och där hade vi fått in två stentuffa backar med massor av rutin och enorma vinnarskallar. Skadar ju inte att slå en signal i alla fall.
HV-supportern

Inläggav lejacques » 17 november 2022, 08:50

Vad tror ni om Palve? Petad i Brynäs nu. Gjorde ändå över 30 poäng förra året. Absolut ingen dröm, men som situationen är drömmer man ju om en bättre centersida? Och visst, en förstacenter är väl att föredra. Men sett till centersidan som helhet så handlar det ju inte bara om en förstacenter. För vår centersida är kass rakt igenom.

Miele-Palve-Nättinen-Vesel känns ju som en starkare centersida än den vi hittills tvingats dras med; Miele-Vigneault-Vesel-Davidsson/Matson.

Sen förstår jag att det är en pengafråga om man ska ta in en center för en andra- tredjekedja... Men här kanske Brynäs kan vara beredda att ta delar av lönen.
Randy Edmonds • Ulf Dahlén • Andreas Johansson • Johan Hult • Nubben?
Användarvisningsbild
lejacques

FöregåendeNästa

Återgå till HV71