Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics
lejacques skrev:Googla Nubben+Frölunda/Kent Norberg+Frölunda och där har ni all research som Lindbom borde ha haft innan han valde att skriva tre år med Nubben.
Annars.
Kapanen har alltså brutit Nubbens kontrakt med LaLeggia för att struktera om Timrå. Man var alltså beredd att saka fjolårets poängstarkaste back i Timrå (eller i SHL-jumbon beroende på hur man ser det...) pga ekonomi och för att få ett BÄTTTRE lag. Dessutom ryktas Nubbens värvning Halloran vara på väg bort, enligt Timrå-forum. Kapanen valde också tidigt att bryta Viktor Liljegrens kontrakt när han tog över. Hur många år som Nubben skrivit med en då 26-årig allsvensk spelare? Tre år.
Allt går igen. Men nu i HV. Grattis till oss. Eller inte.
shitkicker skrev:Efter att ha läst intervjun med nubben så tilltar känslan av att detta är den största katastrofen i HVs historia. Vilken jävla pajas. Han sitter och rakt av erkänner det som vi amatörer har sagt hela tiden - att man blev förblindade av framgångarna på försäsongen och de som tippade laget som guldkandidat! Förstår ni innebörden av detta ofattbara uttalande?!
Och för er som av outgrundlig anledning har en enda tillstymmelse till förtroende kvar för denne halvfigur måste ju inse nu att det aldrig kommer att gå vägen med denne halvfigur i klubben?! Han sa att han lärt sig massor av förra säsongen, men ändå sitter han här, ansvarig för lagbygget som ligger sist så in i helvete i år och så går han och erkänner detta!?
Att denne fars till sportchef inte fick sparken i samma sekund som denna intervju trycktes pekar på att HV är en sjukligt misskött förening ledd av dilettanter. Inte en chans att HV etablerar sig i SHL med nuvarande ledning, med tanke på att de först värvade nubben (vilket var helt ofattbart i sig) och som nu inte heller ger honom sparken.
Fy fan säger jag bara. Trots att jag redan dömt ut det här lagets chanser att hänga kvar i SHL så måste jag säga att det vände sig i magen både en och två gånger när jag läste denna intervju…. Ser absolut ingenting som kommer att rädda HV.
shitkicker skrev:Efter att ha läst intervjun med nubben så tilltar känslan av att detta är den största katastrofen i HVs historia. Vilken jävla pajas. Han sitter och rakt av erkänner det som vi amatörer har sagt hela tiden - att man blev förblindade av framgångarna på försäsongen och de som tippade laget som guldkandidat! Förstår ni innebörden av detta ofattbara uttalande?!
Och för er som av outgrundlig anledning har en enda tillstymmelse till förtroende kvar för denne halvfigur måste ju inse nu att det aldrig kommer att gå vägen med denne halvfigur i klubben?! Han sa att han lärt sig massor av förra säsongen, men ändå sitter han här, ansvarig för lagbygget som ligger sist så in i helvete i år och så går han och erkänner detta!?
Att denne fars till sportchef inte fick sparken i samma sekund som denna intervju trycktes pekar på att HV är en sjukligt misskött förening ledd av dilettanter. Inte en chans att HV etablerar sig i SHL med nuvarande ledning, med tanke på att de först värvade nubben (vilket var helt ofattbart i sig) och som nu inte heller ger honom sparken.
Fy fan säger jag bara. Trots att jag redan dömt ut det här lagets chanser att hänga kvar i SHL så måste jag säga att det vände sig i magen både en och två gånger när jag läste denna intervju…. Ser absolut ingenting som kommer att rädda HV.
Kamy skrev:Nån som har länk till intervjun ni syftar på?
lejacques skrev:Nubben är mer rak än Hult? Ja.
Levererar han bättre än Hult? Högst tvek. Och då är det illa. Väldigt illa.
Som sagt. Timråfans skrattar åt Nubbens uttalanden i HV. De har hört hans snack så många gånger förr.
Regnet skrev:shitkicker skrev:Efter att ha läst intervjun med nubben så tilltar känslan av att detta är den största katastrofen i HVs historia. Vilken jävla pajas. Han sitter och rakt av erkänner det som vi amatörer har sagt hela tiden - att man blev förblindade av framgångarna på försäsongen och de som tippade laget som guldkandidat! Förstår ni innebörden av detta ofattbara uttalande?!
Så han sa som det var.. eller? Precis samma som vi konstaterat. Däremot är jag provocerad av att vi ligger tvärsist.
CJ#17 skrev:Regnet skrev:shitkicker skrev:Efter att ha läst intervjun med nubben så tilltar känslan av att detta är den största katastrofen i HVs historia. Vilken jävla pajas. Han sitter och rakt av erkänner det som vi amatörer har sagt hela tiden - att man blev förblindade av framgångarna på försäsongen och de som tippade laget som guldkandidat! Förstår ni innebörden av detta ofattbara uttalande?!
Så han sa som det var.. eller? Precis samma som vi konstaterat. Däremot är jag provocerad av att vi ligger tvärsist.
Ja men va fan, man får som nykomling inte bli förblindad på detta sätt. Efter så många år som SC. Anmärkningsvärt.
dekman skrev:Jag brukar tycka att de flesta OUT-inlägg om tränare och sportchefer är överilade och felaktiga, men när det gäller Nubben så är det tyvärr bara att instämma. Han HAR gjort det skickligt med Timrå genom åren - med begränsade resurser, men så fort han får en stor budget att jobba med så verkar han hoppa på allt som kan tänkas vara ledigt, och gärna dyra kända namn utan nån egentlig linje.
dekman skrev:Jag brukar tycka att de flesta OUT-inlägg om tränare och sportchefer är överilade och felaktiga, men när det gäller Nubben så är det tyvärr bara att instämma. Han HAR gjort det skickligt med Timrå genom åren - med begränsade resurser, men så fort han får en stor budget att jobba med så verkar han hoppa på allt som kan tänkas vara ledigt, och gärna dyra kända namn utan nån egentlig linje.
Fyboda skrev:Ska man se det från de positiva, är ju ändå 2 dagar kvar på uppehållet.
Tror inte man kan vara så dum så man uttalar sig om att ”saker kommer hända” om man inte sitter på något?
Tror vi blir överraskade av nubben gubben.
Återgå till HV71 - Spelare och tränare
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster