Tråden om: Forna HV71-spelare och tränare!

Diskutera HV71

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

Re: Tråden om: Forna HV71-spelare och tränare!

Inläggav Junior » 30 augusti 2022, 22:00

Jag har länge stått redo att dö på kullen om Adam. Jag kliver av den för all framtid om han väljer KHL. Adam var länge en av mina favoriter, en av de där man växte upp med och följde. Det är jobbigt att se en av sina favoriter försvinna så här.
SM guld 21/22.
Junior

Inläggav Highlander » 30 augusti 2022, 22:27

Ingen rök utan eld, men det händer ju trots allt att media har tokfel ibland. Ska vi inte lugna oss lite med invektiven till det är bekräftat?
Highlander

Inläggav Diabolics » 31 augusti 2022, 00:24

Highlander skrev:Ingen rök utan eld, men det händer ju trots allt att media har tokfel ibland. Ska vi inte lugna oss lite med invektiven till det är bekräftat?

Alla är införstådda med att invektiven är placerade givet att ryktet stämmer. Självklart förstår alla detta. Visar det sig vara falskt, ja då är nog alla införstådda med att de hårda orden inte gäller. Man måste få reagera på ett rykte och tycka till om det. Det är ändå ett rykte i media, inte Kricke499817873 på fyllan...
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav mrnorrland » 31 augusti 2022, 07:17

Om det blir som det verkar att Almqvist skrivit på för khl måste hv ta bort hans träningspris som ges ut till spelarna omgående
mrnorrland

Inläggav Junior » 31 augusti 2022, 07:42

Lite OT nu kanske, men jag förstår verkligen inte hur dessa spelare tänker. Först och främst fattar jag inte hur de tänker kring kriget självklart. Men en annan mindre diskuterad aspekt jag inte förstår är deras egna säkerhet och hur de tänker kring den. Det är en sjuhelvetesrisk de tar. Den föredetta WNBA spelare Brittany Griners fall är ju helt sjukt. Hon doms till 12 års fängelse för en liten pissgrej. Och det är helt uppenbart, enligt mig, att det bara handlar om att Ryssland vill skaffa sig ett förhandlingsläge om fångutbyte eller annan kohandel. Spelare som åker dit sätter sig själva i en gisslansituation. Jag förstår inte, risk/reward att åka dit är ju helt sinnessjukt.
SM guld 21/22.
Junior

Inläggav lejacques » 31 augusti 2022, 09:16

Junior. +1 och +1 på dina inlägg.

Skribenter på forumet har ju verkligen pekat åt det här hållet, att det skulle kunna bli så här i Almquists fall. Men jag har väl varit naiv. ”Inte kan en HV-spelare vara så korkad att han väljer blodspengar”. ”Alla HV-spelare har sunda värderingar osv”.

Igår var jag arg. Idag är jag mer chockad och ledsen. Det får inte vara sant. Det måste bara vara ett dumt rykte. Fy fan.
Randy Edmonds • Ulf Dahlén • Andreas Johansson • Johan Hult • Nubben?
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav Mikko_ » 31 augusti 2022, 09:36

mrnorrland skrev:Om det blir som det verkar att Almqvist skrivit på för khl måste hv ta bort hans träningspris som ges ut till spelarna omgående

+1
Adam har verkligen sålt sin själ till djävulen ifall detta stämmer.
Mikko_

Inläggav 327 Karlsson » 31 augusti 2022, 10:11

Varken första eller sista gången pengar får en människa att göra sjuka saker.

Har funderat kring varför svaret på om Adam ska spela i HV dröjer så länge. Han ryktades till HV redan i mitten av april, men det cirkulerar även rykten om att han väntar ut KHL vilket känns helt orimligt i det här läget. Andra ligor absolut, men inte KHL, han borde begripa att den marknaden är körd nu. Det är säkert tufft att bli av med en stor arbetsgivare på marknaden i hans ålder. Han har några år kvar som spelare, det är nu han vill casha in, NHL-drömmen är körd, Schweiz hör inte av sig. Ska man ge upp drömmarna och flytta hem en sista gång, för sen lär det inte bli fler utlandsäventyr? Pengarna i Sverige är sämre än i de tre övriga ligorna. Eller ska man ta de stora pengarna och bli ordentligt ekonomiskt oberoende för all framtid, inklusive eventuella barn och barnbarn? Kriget är ju inte inpå knuten till jobbet...

Med några bra år till hemma hade Adam kunnat kvalificera sig för att få tröjan i taket. Det hade varit svårt, men iaf möjligt. Annars hade han hamnat på Wall of Heroes. Går han till KHL nu kommer han snarare att få tröjan nedgrävd.

Som sagt, pengar kan få en människa att göra sjuka saker.
Vila i frid Henke_82
Användarvisningsbild
327 Karlsson

Inläggav Ljuslykta » 31 augusti 2022, 12:14

327 Karlsson skrev:Varken första eller sista gången pengar får en människa att göra sjuka saker.

Har funderat kring varför svaret på om Adam ska spela i HV dröjer så länge. Han ryktades till HV redan i mitten av april, men det cirkulerar även rykten om att han väntar ut KHL vilket känns helt orimligt i det här läget. Andra ligor absolut, men inte KHL, han borde begripa att den marknaden är körd nu. Det är säkert tufft att bli av med en stor arbetsgivare på marknaden i hans ålder. Han har några år kvar som spelare, det är nu han vill casha in, NHL-drömmen är körd, Schweiz hör inte av sig. Ska man ge upp drömmarna och flytta hem en sista gång, för sen lär det inte bli fler utlandsäventyr? Pengarna i Sverige är sämre än i de tre övriga ligorna. Eller ska man ta de stora pengarna och bli ordentligt ekonomiskt oberoende för all framtid, inklusive eventuella barn och barnbarn? Kriget är ju inte inpå knuten till jobbet...

Med några bra år till hemma hade Adam kunnat kvalificera sig för att få tröjan i taket. Det hade varit svårt, men iaf möjligt. Annars hade han hamnat på Wall of Heroes. Går han till KHL nu kommer han snarare att få tröjan nedgrävd.

Tröja i taket tror jag aldrig han skulle fått ändå, då är det många andra som skulle gå före. Men Wall of Heroes, absolut. Tills nu då. På sin höjd att Hv kan instifta en Wall of shame där han kan hänga.
Ljuslykta

Inläggav CROHB » 31 augusti 2022, 20:27

Skönt att Adam inte ville till HV och att man nu förstår varför då han hela tiden haft detta som förstaval. Ville bara att någon innan honom skulle ta steget först, fegt även det. Ingen karaktär man vill ha i HV precis. Bara klippa alla band för all framtid och givetvis ta bort träningspriset också.
CROHB

Inläggav Sir Ward » 1 september 2022, 01:21

327 Karlsson skrev:Varken första eller sista gången pengar får en människa att göra sjuka saker.

Mycket bra inlägg. Tack Kennholt!
Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav magnus b » 3 september 2022, 14:20

Ja du Adam Almqvist - Du kan dra åt helvette. Hoppas de där 100,000 extra i månaden sitter bra.
magnus b

Inläggav Zico » 3 september 2022, 15:09

Adam Almquist: Huuur faaan tänker du? Att dollar och rubeltecken rullar i ögonen på dig vet vi ju. Men va fan.....KHL är en propagandamaskin för Ryssland och Putin. Att nu signa för ett KHL-lag är detsamma som att, direkt eller indirekt, ge sitt stöd till det Putin och Ryssland gör för närvarande. I Ukraina och snart kanske på annat håll. Jag förstår inte ditt och andra spelares (som med öppna ögon signar för KHL lag) moraliska ställningstagande. Jag mår illa.

Adam Almquist: Du har alltid stått bland de främsta spelarna jag velat ha tillbaka till HV. Men inte nu längre. Inte i framtiden. Du är inte ens med på listan. Du finns inte, jag kommer inte nämna dig vid namn. Usch vad jag skäms för att en äkta HV-kille gör så här.
Zico

Inläggav RJ--92 » 3 september 2022, 15:12

Zico skrev:Adam Almquist: Huuur faaan tänker du? Att dollar och rubeltecken rullar i ögonen på dig vet vi ju. Men va fan.....KHL är en propagandamaskin för Ryssland och Putin. Att nu signa för ett KHL-lag är detsamma som att, direkt eller indirekt, ge sitt stöd till det Putin och Ryssland gör för närvarande. I Ukraina och snart kanske på annat håll. Jag förstår inte ditt och andra spelares (som med öppna ögon signar för KHL lag) moraliska ställningstagande. Jag mår illa.

Adam Almquist: Du har alltid stått bland de främsta spelarna jag velat ha tillbaka till HV. Men inte nu längre. Inte i framtiden. Du är inte ens med på listan. Du finns inte, jag kommer inte nämna dig vid namn. Usch vad jag skäms för att en äkta HV-kille gör så här.

Kan bara hålla med, han är inte ens värd att nämnas vid AA..
RJ--92

Inläggav Weirdo » 3 september 2022, 15:14

Man kan ju verkligen undra vad han har för personer runt om sig..
Användarvisningsbild
Weirdo

Inläggav Kamy » 3 september 2022, 15:16

Zico skrev:Att nu signa för ett KHL-lag är detsamma som att, direkt eller indirekt, ge sitt stöd till det .

Hur är det indirekt? Det är så direkt det kan bli. Hoppas vi aldrig får se f*nskapet i Hv-dressen eller HGs läktare någonsin! Får jävla magsår av detta.
Kamy

Inläggav Robert.76 » 3 september 2022, 15:20

Adam Almqvist, hur lågt kan en människa sjunka och hur pengakåt är du? Nu läser du väl inte här inne, men jag hoppas du förstår att allt som du gjort för klubben innan är borta, du kommer alltid ses som en person där den moraliska kompassen slutat fungera, att HV-märket betydde så lite för dig när allt kom omkring....jag mår illa.
Robert.76
Moderator

Inläggav Windom Earle » 3 september 2022, 15:21

Skulle vara mycket intressant att få höra av Kent Norberg om vad för erbjudande HV71 har ställt till Adamskij. Dvs valde han bort ett erbjudande från HV för lite fler rubel eller inte? Men det lär ju HV vara för schyssta för att sälja ut Adam på det sättet. Jag hoppas att han har tagit i beaktande att det nu blir Ryssland resten av den aktiva karriären.
Senast redigerad av Windom Earle 3 september 2022, 15:26, redigerad totalt 1 gång.
HV71 är unikt. 1 lag från 2 städer. 3 SM-guld i direkt avgörande match och 4 guldmål i OT. 5 SM-guld på 6 finaler. Dags för att bli första SHL-nykomling som tar SM-guld!
Användarvisningsbild
Windom Earle

Inläggav RJ--92 » 3 september 2022, 15:26

Windom Earle skrev:Skulle vara mycket intressant att få höra av Kent Norberg om vad för erbjudande HV71 har ställt till Adamskij. Dvs valde han bort ett erbjudande från HV för rubel eller inte? Men det lär ju HV vara för schyssta för att sälja ut Adam på det sättet. Jag hoppas att han har tagit i beaktande att det nu blir Ryssland resten av den aktiva karriären.

Hur som helst kan vi nog fastställa redan nu att vi inte kan erbjuda samma lön. Han bör ha fått erbjudande från NLA tex men väntat ut KHL då dom verkligen kan erbjuda kontrakt i egen klass. (Om man räknar inom Europa)
RJ--92

Inläggav Windom Earle » 3 september 2022, 15:28

RJ--92 skrev:
Windom Earle skrev:Skulle vara mycket intressant att få höra av Kent Norberg om vad för erbjudande HV71 har ställt till Adamskij. Dvs valde han bort ett erbjudande från HV för rubel eller inte? Men det lär ju HV vara för schyssta för att sälja ut Adam på det sättet. Jag hoppas att han har tagit i beaktande att det nu blir Ryssland resten av den aktiva karriären.

Hur som helst kan vi nog fastställa redan nu att vi inte kan erbjuda samma lön. Han bör ha fått erbjudande från NLA tex men väntat ut KHL då dom verkligen kan erbjuda kontrakt i egen klass. (Om man räknar inom Europa)

Nej men visst. Men det säger ändå något om han valde bort ett långt kontrakt med moderklubben till halva lönen, jämfört med om det inte fanns något alls från HV71.
HV71 är unikt. 1 lag från 2 städer. 3 SM-guld i direkt avgörande match och 4 guldmål i OT. 5 SM-guld på 6 finaler. Dags för att bli första SHL-nykomling som tar SM-guld!
Användarvisningsbild
Windom Earle

Inläggav Dovahkiin » 3 september 2022, 16:12

Jag tror Nubben aldrig varit inställd på Adam alls. Han väntade för länge på Strålman och undra om han inte hoppade Holm med.
"Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa dom som har fel"
Användarvisningsbild
Dovahkiin

Inläggav Småläninen » 3 september 2022, 16:29

Önskar Adam all olycka där borta. Usch.
Småläninen

Inläggav PapaEmeritus » 3 september 2022, 16:44

Adam Almquist. Persona non grata.
1995 - 2004 - 2008 - 2010 - 2017
Användarvisningsbild
PapaEmeritus

Inläggav magnus b » 3 september 2022, 16:49

Zico skrev:Adam Almquist: Huuur faaan tänker du? Att dollar och rubeltecken rullar i ögonen på dig vet vi ju. Men va fan.....KHL är en propagandamaskin för Ryssland och Putin. Att nu signa för ett KHL-lag är detsamma som att, direkt eller indirekt, ge sitt stöd till det Putin och Ryssland gör för närvarande. I Ukraina och snart kanske på annat håll. Jag förstår inte ditt och andra spelares (som med öppna ögon signar för KHL lag) moraliska ställningstagande. Jag mår illa.

Enormt välskrivet, jag känner exakt det samma. Adam Almqvist ska inte vara en del av HV familjen längre. När jag såg att han skrivit på så fanns det en enorm vrede. Jag såg Adam på en bar i somras i Jönköping med Torpet. Jag tänkte direkt att ser jag honom igen ska jag slänga en 500 lapp på honom. Men han är ju inte värd det.

En sådan begåvad hockeyspelare allierar sig med satan. Då finns man inte mer.

Jag har så mycket vänner i Ukraina vilket så klart gör mig väldigt emotionell. Men hans insatser borde raderas från HV historien.
magnus b

Inläggav Weirdo » 3 september 2022, 16:54

https://hockeynews.se/articles/25566/

Vet inte hur mycket man kan lita på hans agent. Känns väldigt underligt.
Användarvisningsbild
Weirdo

Inläggav Yennefer » 3 september 2022, 18:48

Weirdo skrev:https://hockeynews.se/articles/25566/

Litar inte en sekund på hans agent. Vidrig typ.
Yennefer

Inläggav Davestar » 3 september 2022, 18:58

Yennefer skrev:

Helt korrekt- den agenten har haft en rad märkliga uttalanden kring KHL efter den illegala och rättsvidriga invasionen. Nu kastar vi Adam på historiens skräphög och glömmer honom för alltid. Tycker träningspriset kan heta Önerud eller Matson trophy from nästa säsong.
Slava Ukraini! Heroiam slava!
Davestar

Inläggav Småläninen » 3 september 2022, 20:01

Davestar skrev:
Yennefer skrev:

Helt korrekt- den agenten har haft en rad märkliga uttalanden kring KHL efter den illegala och rättsvidriga invasionen. Nu kastar vi Adam på historiens skräphög och glömmer honom för alltid. Tycker träningspriset kan heta Önerud eller Matson trophy from nästa säsong.

Exakt, tror inte på ett ord som kommer från den agenten.
Småläninen

Inläggav wk2431 » 3 september 2022, 20:58

Klubben är större än alla som representerat den. Framförallt de som gett den ett dåligt namn.
Vi får hoppas att dagens ledning inser detta, och inte beblandar sig med personer som inte förtjänar klubben, igen, någonsin. Det är dags att gå vidare.
Sparka Kent Norberg!
"My time with HV71 was the happiest days of my career"
– Erik Christensen
Användarvisningsbild
wk2431

Inläggav Haard » 3 september 2022, 22:30

Har han bott under en sten det senaste halvåret?

Herregud vilken idioti.
De ä bar' å åk!
Haard

FöregåendeNästa

Återgå till HV71