Tråden om: Forna HV71-spelare och tränare!

Diskutera HV71

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

Re: Tråden om: Forna HV71-spelare och tränare!

Inläggav Nick » 26 maj 2022, 20:14

Wildzide skrev:Lawrence Pilut klar för Hv enligt nån tjomme på twitter. Vad hände med Almqvist som skulle presenteras förra veckan?

Kwm du länka?
Nick

Inläggav Wildzide » 26 maj 2022, 20:23

Wildzide

Inläggav Nick » 26 maj 2022, 20:27

Wildzide skrev:https://twitter.com/akj_92/status/1529880564999782400?s=20&t=XydvS_CvB6CC-fKKdEeBVg

Tack
Nick

Inläggav PapaEmeritus » 26 maj 2022, 20:28

När någon okänd kille på Twitter hört att Pilut är klar för HV, ja då är det silly på riktigt! :lol:
1995 - 2004 - 2008 - 2010 - 2017
Användarvisningsbild
PapaEmeritus

Inläggav Littleshrimp » 26 maj 2022, 20:43

Det där ska vi nog ta med en stor nypa salt :lol:
Littleshrimp

Inläggav HV-supportern » 26 maj 2022, 21:29

Wildzide skrev:https://twitter.com/akj_92/status/1529880564999782400?s=20&t=XydvS_CvB6CC-fKKdEeBVg

Om det är sant ska jag åka till Systemet och köpa en flaska bubbel.
HV-supportern

Inläggav PapaEmeritus » 26 maj 2022, 21:34

HV-supportern skrev:

Om det är sant ska jag åka till Systemet och köpa en flaska bubbel.

Ja alltså, han kan säkert lika gärna ha rätt. :lol:
1995 - 2004 - 2008 - 2010 - 2017
Användarvisningsbild
PapaEmeritus

Inläggav scopulus » 26 maj 2022, 21:52

Användarvisningsbild
scopulus

Inläggav Diabolics » 26 maj 2022, 22:40

scopulus skrev:Kimmo Kapanen till Timrå som sportchef efter Nubben
https://hockeysverige.se/2022/05/26/kimmo-kapanen-gor-aterkomst-i-timra-blir-ny-sportchef

hahah, nu tänkte jag du hade postat i fel tråd, men shit, hela tre matcher i vår fina tröja :D
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav Kamy » 1 juni 2022, 09:02

Max Wennlund till BIK
Kamy

Inläggav lejacques » 1 juni 2022, 09:25

Kamy skrev:Max Wennlund till BIK

Här är en av få spelare av de som lämnar, som verkligen gjorde ett avtryck på mig den gånga säsongen.

Wenna är den perfekta breddspelaren. Han som kämpar och levererar när han får chansen, oavsett om det är som forward eller back. Han är den som inte tjurar ihop när han petas.

Förutom hans magnifika backspel kommer jag aldrig glömma hur han och de andra petade/skadade spelarna firade SHL-avancemanget hemma i Garden, sjungandes på ismaskinen.

Wenna är en kanonspelare som jag önskar all lycka. Så här med facit i hand känns det lite märkligt att man tar in en spelare som Herman Hansson och skeppar Wenna. Men, men. Nu hoppas vi Wenna kan växa lite ytterligare i BIK, en perfekt miljö tror jag, så kanske han kan komma tillbaka i framtiden.
Randy Edmonds • Ulf Dahlén • Andreas Johansson • Johan Hult • Nubben?
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav RJ--92 » 1 juni 2022, 11:45

lejacques skrev:
Kamy skrev:Max Wennlund till BIK

Här är en av få spelare av de som lämnar, som verkligen gjorde ett avtryck på mig den gånga säsongen.

Wenna är den perfekta breddspelaren. Han som kämpar och levererar när han får chansen, oavsett om det är som forward eller back. Han är den som inte tjurar ihop när han petas.

Förutom hans magnifika backspel kommer jag aldrig glömma hur han och de andra petade/skadade spelarna firade SHL-avancemanget hemma i Garden, sjungandes på ismaskinen.

Wenna är en kanonspelare som jag önskar all lycka. Så här med facit i hand känns det lite märkligt att man tar in en spelare som Herman Hansson och skeppar Wenna. Men, men. Nu hoppas vi Wenna kan växa lite ytterligare i BIK, en perfekt miljö tror jag, så kanske han kan komma tillbaka i framtiden.

Du missade faktiskt annan grej med Wennlund från gångna säsongen, nacksvinget på Deilert.. ;) :lol:
RJ--92

Inläggav Haard » 1 juni 2022, 15:16

#10 Martin Thörnbergs tröja hängs upp i taket i HA.

Välförtjänt, tack för allt du gjort för HV, Martin!
De ä bar' å åk!
Haard

Inläggav Diabolics » 1 juni 2022, 16:03

Fantastisk nyhet.

Man hade väl detta på känn, att Martin var den person som skulle få sin tröja hissad. En gigant under lång tid som dessutom med lätthet uppfyller alla kriterier som klubben ställt upp.

Martins vinnarskalle, i kombination med en underlig form av ödmjukhet/blyghet gör honom smått unik i mina ögon. Han har alltid känts genuin på något sätt. Även i de värsta av stunder, som när han nekades förlängning av HV. Där var han högst mänsklig och ärlig i sitt hanterande. Vi fans trodde för en kort tid där att han blivit bitter och några av oss tyckte det luktade lite illa, det som kom ut i media. Men min bedömning så här i efterhand är nog att det sade mer om media och oss fans än om Martin. Martin är klass rakt igenom.

Martin ser upp till sin pappa, mer än något annat. Nu kommer Owe's grabb att få sin tröja hissad. Jag hoppas det kommer vara lika stort för bägge. Det är de värda.
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav Dovahkiin » 1 juni 2022, 16:29

SÅ roligt för Martin! Helt värd detta! Detta är nog sista tröjan på sanslöst många år som kommer hissas upp nu. Svårt se nån närmaste 20 åren vara där uppe. Önerud är ej där tyvärr enligt mig.
"Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa dom som har fel"
Användarvisningsbild
Dovahkiin

Inläggav Junior » 1 juni 2022, 16:38

Tröjan i taket är till för de allra, allra största och det är ingen tvekan om att Martin hör hemma i taket med hans bragder och uppoffringar för klubben.

Men jag håller helt med dig Dovahkiin. Det här är nog sista tröjan på länge, HV har varit nästan lite för frikostiga i vissa andra fall och betydelsen av det här får inte urvattnas.
SM guld 21/22.
Junior

Inläggav HV-supportern » 1 juni 2022, 17:16

Dovahkiin skrev:SÅ roligt för Martin! Helt värd detta! Detta är nog sista tröjan på sanslöst många år som kommer hissas upp nu. Svårt se nån närmaste 20 åren vara där uppe. Önerud är ej där tyvärr enligt mig.

Ska jag vara ärlig tycker Önerud förtjänar tröjan i taket mer än Örnskog. Önerud avgjorde SM-finalen. Gjorde 10 mål på 16 slutspelsmatcher det året. Han ledde laget tillbaka till SHL igen. Kommande säsong blir hans elfte i HV. Han har verkligen satt avtryck i klubben. Sen om det räcker för att få sin tröja hissad får HV ta ställning till.
HV-supportern

Inläggav Dovahkiin » 1 juni 2022, 17:28

HV-supportern skrev:
Dovahkiin skrev:SÅ roligt för Martin! Helt värd detta! Detta är nog sista tröjan på sanslöst många år som kommer hissas upp nu. Svårt se nån närmaste 20 åren vara där uppe. Önerud är ej där tyvärr enligt mig.

Ska jag vara ärlig tycker Önerud förtjänar tröjan i taket mer än Örnskog. Önerud avgjorde SM-finalen. Gjorde 10 mål på 16 slutspelsmatcher det året. Han ledde laget tillbaka till SHL igen. Kommande säsong blir hans elfte i HV. Han har verkligen satt avtryck i klubben. Sen om det räcker för att få sin tröja hissad får HV ta ställning till.

Örnskog har dock OS guld och Sm guld med, guldet 1995 är ju sanslös bragd. Örnskog va ju dominant när han spelade och verkligen gjorde alla bättre. Tror många kanske glömmer hur sjukt skicklig han var. Tycker knappast Önerud ledde tillbaka Hv71, han var rätt osynlig hela vägen faktiskt, jag vet han va skadad mm men nja. Tycker inte han var ledaren som gick i bräschen.
Användarvisningsbild
Dovahkiin

Inläggav frippe-borås » 1 juni 2022, 18:09

Grymt välförtjänt för #10 komma upp bland de stora.
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav HV-supportern » 1 juni 2022, 18:13

Dovahkiin skrev:Örnskog har dock OS guld och Sm guld med, guldet 1995 är ju sanslös bragd. Örnskog va ju dominant när han spelade och verkligen gjorde alla bättre. Tror många kanske glömmer hur sjukt skicklig han var. Tycker knappast Önerud ledde tillbaka Hv71, han var rätt osynlig hela vägen faktiskt, jag vet han va skadad mm men nja. Tycker inte han var ledaren som gick i bräschen.

Örnskog var bra men aldrig någon poängmaskin som avgjorde matcherna. Han var petad i OS-finalen. Guldet 95 var en laginsats, men topparna i det slutspelet var Bosse Ahl, Pelle G och Esa Keskinen. Jag kan inte kriterierna för att få sin tröja hissad i taket, men som sagt jag rankar Önerud högre än Örnskog. Men båda var bra helt klart. Sen håller jag med dig om att Önerud de två senaste åren inte riktigt kommit upp i nivå, med tanke på skador och sjukdomar. Jag tänkte mer i egenskap av kapten.
HV-supportern

Inläggav justus3 » 1 juni 2022, 18:18

HV-supportern skrev:

Håller inte med. Örnskog höll enligt mig en annan nivå, framförallt internationellt.
Men visst borde familjen Thörnberg få tröjan ihop? Både Ove & Martin har ju samlat ihop till den.
Användarvisningsbild
justus3

Inläggav Dovahkiin » 1 juni 2022, 18:48

HV-supportern skrev:
Dovahkiin skrev:Örnskog har dock OS guld och Sm guld med, guldet 1995 är ju sanslös bragd. Örnskog va ju dominant när han spelade och verkligen gjorde alla bättre. Tror många kanske glömmer hur sjukt skicklig han var. Tycker knappast Önerud ledde tillbaka Hv71, han var rätt osynlig hela vägen faktiskt, jag vet han va skadad mm men nja. Tycker inte han var ledaren som gick i bräschen.

Örnskog var bra men aldrig någon poängmaskin som avgjorde matcherna. Han var petad i OS-finalen. Guldet 95 var en laginsats, men topparna i det slutspelet var Bosse Ahl, Pelle G och Esa Keskinen. Jag kan inte kriterierna för att få sin tröja hissad i taket, men som sagt jag rankar Önerud högre än Örnskog. Men båda var bra helt klart. Sen håller jag med dig om att Önerud de två senaste åren inte riktigt kommit upp i nivå, med tanke på skador och sjukdomar. Jag tänkte mer i egenskap av kapten.

Fast Örnskog hade bättre poängsnitt än Önerud har menar 442 matcher och 256p är ju snitt över 0.5p/match. Simon ligger under 0.4p/match. Sen var det betydligt mindre matcher på Örnskogs tid med. Men vi tycker olika det får man =)
Användarvisningsbild
Dovahkiin

Inläggav Småläninen » 1 juni 2022, 20:03

Så välförtjänt! Upp med #10 :)
Småläninen

Inläggav BlackIce » 1 juni 2022, 20:16

Dovahkiin skrev:
HV-supportern skrev:

Fast Örnskog hade bättre poängsnitt än Önerud har menar 442 matcher och 256p är ju snitt över 0.5p/match. Simon ligger under 0.4p/match. Sen var det betydligt mindre matcher på Örnskogs tid med. Men vi tycker olika det får man =)

Örnskog var ju dessutom en defensiv klippa som stängde ner motståndarnas bästa spelare - samtidigt som han gjorde poäng. Det var ju på den tiden det fortfarande fanns riktigt stjänspelare i Elitserien på höjden av sina karriärer. Örnskog förlorade aldrig en tekning under hela karriären. :D
John Byce, Risto Kurkinen, Kamil Kastak, Vesa Salo, Johan Brummer, Vesa Viitakoski, Alexei Salomatin, Antti Törmänen, Jarkko Varvio, Anders Lönn, Jani Nikko, David Nemirovsky, Lubomir Korhon, Stefan Hellkvist
Användarvisningsbild
BlackIce

Inläggav wk2431 » 1 juni 2022, 20:31

Välförtjänt, såklart! 4 SM-Guld, varav 2 som dominant poängspelare i ligan och ett som lagkapten/ass. kapten (och assist vid avgörande mål). Lång och trogen tjänst. Ville komma tillbaka på lån i HA trots att det verkade ha varit frostigt när han fick lämna.

Men, tror (som flera andra) inte Önerud blir hissad efter sin karriär. Även han kan ha förtjänat det, men inte på samma nivå som ex. Thörnberg. Dessutom kan man såklart inte pensionera för många nummer, särskilt inte för många "bra" nummer (10, 11 etc.).
Sparka Kent Norberg!
"My time with HV71 was the happiest days of my career"
– Erik Christensen
Användarvisningsbild
wk2431

Inläggav trisse » 2 juni 2022, 02:39

Hatten av till nr 10. Klass rakt igenom. Och nu kommer du aldrig bli glömd. Välförtjänt. Om man har bollar som Martin så klarar man sig med en. Tack för allt
trisse

Inläggav CJ#17 » 6 juni 2022, 08:29

Filip Larsson ryktas till Kristianstad.
https://www.svenskafans.com/hockeyzon/k ... v71-645169
CJ#17

Inläggav CJ#17 » 6 juni 2022, 22:34

Bohm gör kanske Kokko sällskap i VIK.
https://www.vlt.se/2022-06-06/uppgifter ... -fran-hv71?
CJ#17

Inläggav Weirdo » 9 juni 2022, 11:09

Linus Söderström till Skellefteå

https://www.skellefteaaik.se/article/ay ... soderstrom
Användarvisningsbild
Weirdo

Inläggav Fylke74 » 9 juni 2022, 11:37

Undra om vi var med i racet.
"Mål förtjänar man inte, mål gör man"
Kung Sune under finalserien mot Brynäs -95.
Fylke74

FöregåendeNästa

Återgå till HV71