Tråden om: Forna HV71-spelare och tränare!

Diskutera HV71

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

Re: Tråden om: Forna HV71-spelare och tränare!

Inläggav Goddamn » 3 maj 2022, 21:05

Windom Earle skrev:Känns ju lite irriterande att se Fröberg i SM-final exakt ett år efter degradering. Samtidigt snyggt på något sätt med #71. Hoppas att det går bra. Oavsett de båda spelarnas prestationer i HV har jag mycket svårare att se Ejdsell måljubla. Han förkroppsligar på något sätt oödmjukheten i FBK.

Lite irriterande...
Jag blir fortfarande förbannad bara jag tänker på honom.
Dumpa vid blålinjen för att lojt åka och byta.
Användarvisningsbild
Goddamn

Inläggav lejacques » 5 maj 2022, 10:45

Attans. Diabolics hann precis låsa tråden om Hult. Så jag får väl skriva här istället. Ett avslut.

Hults hjärta för den här föreningen är verkligen enormt.

Killen får under säsong veta att han inte längre är önskvärd och hans arbetsuppgifter tas ifrån honom. Många människor hade nog känt sig rätt förnedrade och frivilligt valt att lämna på studs.

Vad gör Hult? Han står kvar, blir någon slags allt-i-allo på nivån: ”Koka kaffe åt spelarna”. Det många av oss lite elakt skämtat om att han borde göra.

Nu när vi summerar säsongen tycker jag fortfarande det finns frågetecken när det kommer till lagbygget. Jag tycker inte han gjort ett felfritt jobb sett till förväntningar och alla de miljoner han haft till sitt förfogande. Det blev också väldigt tydligt i finalserien då det märktes att LAGET Löven i vissa fall var bättre.

Men ingen, absolut ingen kan ifrågasätta Hults HV-hjärta.
Randy Edmonds • Ulf Dahlén • Andreas Johansson • Johan Hult • Nubben?
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav Diabolics » 5 maj 2022, 10:56

Hahah, jag gissar att det var lika skönt att få skriva i "forna"-tråden om Hult som det var att lösa hans tråd.

:D
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav HV-supportern » 8 maj 2022, 12:27

På tal om Hult, har han fått något erbjudande ännu från någon annan klubb i Hockey-Sverige om att bli sportchef där? Tror den chansen är minimal. Tyvärr kommer jag alltid minnas Hult som lagbyggaren som degraderade oss ner till Allsvenskan, trots SM-guld och avancemang. Ett gigantiskt jättefiasko i HV:s historia. Som person däremot så verkar han vara en riktigt skön kille. Önskar honom allt gott.
HV-supportern

Inläggav kålsuparen » 8 maj 2022, 13:05

HV-supportern skrev:På tal om Hult, har han fått något erbjudande ännu från någon annan klubb i Hockey-Sverige om att bli sportchef där? Tror den chansen är minimal. Tyvärr kommer jag alltid minnas Hult som lagbyggaren som degraderade oss ner till Allsvenskan, trots SM-guld och avancemang. Ett gigantiskt jättefiasko i HV:s historia. Som person däremot så verkar han vara en riktigt skön kille. Önskar honom allt gott.

På ett sätt kan nedflyttningen ha varit det bästa som kunde hända föreningen. Annars hade vi aldrig kunnat få en nystart och en möjlighet att byta ut styrelse och ledning. Då hade vi suttit kvar med en gäng föredettingar i toppen som inte hade förmåga att leda föreningen in i framtiden.
kålsuparen

Inläggav Kamy » 13 maj 2022, 10:01

Måste bara skriva av mig att det var jävligt skönt att inte behöva se legoknekten Fröberg lyfta SM-bucklan.
Kamy

Inläggav HV-supportern » 13 maj 2022, 10:27

Kamy skrev:Måste bara skriva av mig att det var jävligt skönt att inte behöva se legoknekten Fröberg lyfta SM-bucklan.

Men det är grymt att se Isac Brännströms utveckling. En snabbskrinnare med en bländande teknik. Han såg ut som en ung Tedenby igår, stundtals helt dominant på isen. Påminner om Bengtssons utveckling i Rögle. Finns fler exempel på spelare som blivit bättre efter det att dom lämnat HV. Strandberg, Welch och Rahimi är några exempel jag kan komma på, på rak arm.
HV-supportern

Inläggav Junior » 13 maj 2022, 10:36

Kamy skrev:Måste bara skriva av mig att det var jävligt skönt att inte behöva se legoknekten Fröberg lyfta SM-bucklan.

För mig är det en klen tröst i det hela. Hade gladeligen personligen polerat bucklan åt honom för att slippa se fbk vinna. Det är helt otroligt vad jag hatar fbk och att de vann är det värsta som kunde hända.
SM guld 21/22.
Junior

Inläggav Bakom » 15 maj 2022, 17:02

kålsuparen skrev:
HV-supportern skrev:På tal om Hult, har han fått något erbjudande ännu från någon annan klubb i Hockey-Sverige om att bli sportchef där? Tror den chansen är minimal. Tyvärr kommer jag alltid minnas Hult som lagbyggaren som degraderade oss ner till Allsvenskan, trots SM-guld och avancemang. Ett gigantiskt jättefiasko i HV:s historia. Som person däremot så verkar han vara en riktigt skön kille. Önskar honom allt gott.

På ett sätt kan nedflyttningen ha varit det bästa som kunde hända föreningen. Annars hade vi aldrig kunnat få en nystart och en möjlighet att byta ut styrelse och ledning. Då hade vi suttit kvar med en gäng föredettingar i toppen som inte hade förmåga att leda föreningen in i framtiden.

Det tror jag också! Denna nedflyttning kommer nog bli det som HV71 behövde för att kunna fungera som ett topplag igen.
Stålbadet hela föreningen behövde.
Bakom

Inläggav Nick » 15 maj 2022, 17:35

Kan delvis hålla med. Dock ska de inte behöva gå så långt som att trilla ur. De är väl FBK ett alldeles öysande exempel på. Dom hade ju en riktig krissäsong, bytte ut sportchef o tränare o vips. Nu är dom svenska mästare.
Nick

Inläggav Diabolics » 15 maj 2022, 17:41

Nick skrev:Kan delvis hålla med. Dock ska de inte behöva gå så långt som att trilla ur. De är väl FBK ett alldeles öysande exempel på. Dom hade ju en riktig krissäsong, bytte ut sportchef o tränare o vips. Nu är dom svenska mästare.

Problemet var att vi hade en armada av felpositionerade kleptokrater. Det är naturligtvis inte Hults fel att Hult fick sitta kvar, allt börjar ju i toppen. Nu är allt utbytt, nu är det framåt och uppåt som gäller. Nu handlar denna tråd egentligen bara om spelare och tränare, men man är ju nyfiken på hur alla dessa klåpare kommer prestera framgent, givet att de någonsin släpps in i sportvärlden igen.
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav CROHB » 15 maj 2022, 18:10

Även om man skulle vilja att de kom tillbaka i sportvärlden för att sänka lite konkurrenter så lär det inte hända.
Davidsson och Ekelund lär nog inte få några erbjudanden öht och Hult kanske i Dalen på sin höjd.
Stora frågan är ju hur de hamnade på sina positioner inom HV och hur de fick vara kvar så länge så att vi till slut åkte ur?

Sten-Åke har ju lyckats få in sin kompis Agne som VD för Elmia, skönt att de inte är i närheten av HV i alla fall förutom geografiskt.
Håller med om Hult, inte hans fel att han fick jobbet och sen behålla det så länge. Problemet började högst upp och fortsatte och växte neråt.
CROHB

Inläggav Windom Earle » 18 maj 2022, 20:23

F*n att Lehtonen är så bra idag. Kung!
HV71 är unikt. 1 lag från 2 städer. 3 SM-guld i direkt avgörande match och 4 guldmål i OT. 5 SM-guld på 6 finaler. Dags för att bli första SHL-nykomling som tar SM-guld!
Användarvisningsbild
Windom Earle

Inläggav Diabolics » 19 maj 2022, 03:47

SÅ MARSCH IVÄG OCH LYSSNA PÅ CHRISTOFFER PERSSON i podden blå vibbar.

Vilken jävla kung han är :D

Sen att han anmälde sig till HA-tjänstgöring inför säsongen gör inte saken sämre, vilken hjälte. Undra hur han hade klarat det i HA? Defensiva backar lever ju oftast längre då de inte behöver vara lika explosiva. Just explosiv är ju inget man kan anklaga persson för :lol:

Men, lyssna på podden, jag satt med ett leende pladask över hela fejjan under samtliga podd-minuter. Person for president!
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav Bluey » 19 maj 2022, 14:40

Enligt MrMadhawk (https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... -lindholm/) lutar det åt att Anton Bengtsson kritar på för en NHL-klubb inför nästa säsong.

Hade aldrig trott att han skulle ta såna kliv efter att ha lämnat Hv, men kul att det går bra för honom!
Bluey

Inläggav RJ--92 » 19 maj 2022, 15:45

Bluey skrev:Enligt MrMadhawk (https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... -lindholm/) lutar det åt att Anton Bengtsson kritar på för en NHL-klubb inför nästa säsong.

Hade aldrig trott att han skulle ta såna kliv efter att ha lämnat Hv, men kul att det går bra för honom!

Kunde Colorado välja att värva Per Ledin så kan väl Anton Bengtsson gå till NHL ändå?? Hockeykartan ser ju nästan likadan ut igen nu eftersom folk nobbar KHL och så typ..
RJ--92

Inläggav lejacques » 19 maj 2022, 15:49

Linus Sandin är väl i så fall ett bättre exempel? Ledin hade ändå levererat på hög nivå under flera år i SHL när han väl fick chansen. Glöm inte heller att SHL var en bättre liga och NHL plockade inte över vad som helst. Andra tider nu, så egentligen inte ett dugg förvånad att Bengtsson får chansen.

Med det sagt. Otroligt kul för honom. Och förmodligen bra för HV. När han vänder hem igen är nog HV ett rätt troligt alternativ, mer troligt än idag.
Randy Edmonds • Ulf Dahlén • Andreas Johansson • Johan Hult • Nubben?
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav håvesjuttioett » 19 maj 2022, 16:03

18/19 såg man verkligen inte att Bengtsson skulle kliva in i ett VM och vara delad ledare i den interna poängligan. Väldigt kul om han nu får chansen i NHL. Plussa hans utveckling eller underbetyg till HVs hockeyöga?
håvesjuttioett

Inläggav Bluey » 19 maj 2022, 16:15

Jag är inte heller direkt förvånad över att han får chansen i VM och NHL, sett till hur han har presterat på slutet.

Däremot är jag förvånad över att han har presterat så pass bra sen han lämnade Hv71. Såg verkligen inte det komma. Hade nog snarare trott att det skulle gå ungefär som när Thörngren prövade vingarna i FBK. Men jag är glad för hans skull att jag hade fel. :)
Bluey

Inläggav Henke67 » 19 maj 2022, 17:17

Jag är nog mer förvånad över att Törngren inte lyckats (Mer än han gjort) än att Anton gjort det.
Att bli kvar på mammas gata är inte jätte bra för någon människas utveckling.
Sedan skall det bli oerhört kul att se hur Törngren kommer att se ut framöver. Jag var väldigt besviken den gågna säsongen. Men det var kanske inte optimalt med sjukdomar osv. Och sedan blev han en klippa framför mål! Var kom det ifrån...
Henke67

Inläggav Windom Earle » 24 maj 2022, 14:51

Fantenberg är nu klar för Cluben på fyra år.
HV71 är unikt. 1 lag från 2 städer. 3 SM-guld i direkt avgörande match och 4 guldmål i OT. 5 SM-guld på 6 finaler. Dags för att bli första SHL-nykomling som tar SM-guld!
Användarvisningsbild
Windom Earle

Inläggav Windom Earle » 25 maj 2022, 10:07

34-årige Robin Figren som har öst in poäng i Kloten lämnar nu klubben. Är han intressant för HV71? Kändes lite intetsägande förra sejouren, men är ju en hårt arbetande forward.
Användarvisningsbild
Windom Earle

Inläggav Diabolics » 25 maj 2022, 10:13

Windom Earle skrev:34-årige Robin Figren som har öst in poäng i Kloten lämnar nu klubben. Är han intressant för HV71? Kändes lite intetsägande förra sejouren, men är ju en hårt arbetande forward.

Han är väl knappast av den kaliber vi behöver? Han var inte det i Frölunda, inte hos oss förra gången och jag gissar att han inte direkt tagit några massiva kliv. Jag gillar Figren, så det handlar inte om det, men vi behöver nog lite mer poängstarka spelare.
Om han skulle ha gjort om sin bästa säsong hos oss (30p), räknat i poäng, i detta års SHL, då hade han hamnat på delad 50-plats. Om man tar medelvärdet, blir det 25p, det ger en delad 70-plats.

Jag tycker inte att 30p på en säsong är dåligt, men jag vill nog ha en säkrare värvning för att generera poäng.
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav Junior » 25 maj 2022, 10:26

Figren är nog god för en fjärde- kanske till och med tredjekedja i vilket SHL lag som helst. Inte riktigt vad vi behöver.
SM guld 21/22.
Junior

Inläggav Windom Earle » 25 maj 2022, 10:30

Diabolics skrev:
Windom Earle skrev:34-årige Robin Figren som har öst in poäng i Kloten lämnar nu klubben. Är han intressant för HV71? Kändes lite intetsägande förra sejouren, men är ju en hårt arbetande forward.

Han är väl knappast av den kaliber vi behöver? Han var inte det i Frölunda, inte hos oss förra gången och jag gissar att han inte direkt tagit några massiva kliv. Jag gillar Figren, så det handlar inte om det, men vi behöver nog lite mer poängstarka spelare.
Om han skulle ha gjort om sin bästa säsong hos oss (30p), räknat i poäng, i detta års SHL, då hade han hamnat på delad 50-plats. Om man tar medelvärdet, blir det 25p, det ger en delad 70-plats.

Jag tycker inte att 30p på en säsong är dåligt, men jag vill nog ha en säkrare värvning för att generera poäng.

Nej precis, och det känns som att vi bör satsa på yngre förmågor. Hoppas dock att Figren hittar ett bra kontrakt, han har ju Hammarby som moderförening så kanske är det aktuellt med Löven, Modo eller Västerås :lol: (F*n var skönt att mardrömmen är över, även om vi är nykomlingar och osäkra på var vi står i "power ranking" men vi är i SHL och jag slipper åka till Karlskoga något mer.)
Användarvisningsbild
Windom Earle

Inläggav HV-supportern » 25 maj 2022, 11:53

Windom Earle skrev:Fantenberg är nu klar för Cluben på fyra år.

Hoppas han floppar.
HV-supportern

Inläggav CJ#17 » 25 maj 2022, 12:40

CJ#17

Inläggav HV-supportern » 25 maj 2022, 13:15

Någon som har koll på hur det går för Oskar Olausson, Kevin Stenlund och David Gustafsson på andra sidan pölen?
HV-supportern

Inläggav RJ--92 » 26 maj 2022, 15:51

Kokko till Västerås på 2år
RJ--92

Inläggav Wildzide » 26 maj 2022, 20:11

Lawrence Pilut klar för Hv enligt nån tjomme på twitter. Vad hände med Almqvist som skulle presenteras förra veckan?
Wildzide

FöregåendeNästa

Återgå till HV71