Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics
mrnorrland skrev:Det enda jag kan förstå är att ekonomin är körd i botten och man inte har pengar att värva för.....
Förstår varför almqvist, andre, tedenby och Pilut väljer andra klubbar
Dovahkiin skrev:mrnorrland skrev:Det enda jag kan förstå är att ekonomin är körd i botten och man inte har pengar att värva för.....
De har ju typ kapital på 50 miljoner!
lejacques skrev:Herregud. Vad händer? Vi ser ut att ställa ett allsvenskt lag på isen i höst på sin höjd "kryddat" med en handfull toppspelare.
Det är Oskarshamnivå.
Hörde dessutom av någon att Höken sagt att HV budat över Växjö gällande Martinsson (så mycket för den revanschlustan...). 250 000 kronor i månaden... Låter otroligt. Snacka om att låsa pengarna och begränsa handlingsutrymmet för kommande säsonger. Stämmer detta? Martinsson måste ju ligga på 35-40 poäng tre år i rad för att det ska vara värt det. En poängnivå han kommit upp i EN gång i sin karriär.
Trodde faktiskt inte det kunde bli värre. Men den här starten på silly är som shitkicker skrivit tidigare den sämsta jag upplevt på väldigt, väldigt många år. Hult siktade ju åtminstone mot andrahandshyllan. Nu är vi och letar på tredje, fjärdehyllan.
mrnorrland skrev:Det enda jag kan förstå är att ekonomin är körd i botten och man inte har pengar att värva för.....
Sir Ward skrev:mrnorrland skrev:Det enda jag kan förstå är att ekonomin är körd i botten och man inte har pengar att värva för.....
1. Ekonomin är mycket stabil. Topp 3 i Sverige. FEL 1!
2. Har Almqvist, Andre, Tedenby och Pilut redan valt andra klubbar? FEL 2!
Du skulle ju avgå vid avancemang men blev plötsligt Drama Queen. Skäms du inte?
RJ--92 skrev:Ebert är en av SHL`S bättre backar, tänkte på att han skulle ersätta Huthala enligt dig.
Felskrivning där my badPerala skrev:LUGN LUGN!
Har nubben äns hunnit kvittera ut sin tag till garden äns?
Gått 10-12 dagar sen han tillträdde?
Han jobbigste uppdrag är ju att försöka lösa ut Hults totalt misslyckade värvningar som av nån märklig anledning får nya kontrakt.
Kokkonen och Ytterell tänker jag mest på.
De har fått sparsam speltid under Tommy i HA de lär inte få mer i SHL. Lös ut nu.
Sen kan han lösa ut Bertov o Bohm när han ändå håller på.
Här är listan på spelare som lämnar samt en listan på spelare som bör förvinna (vissa ryktas de om att de försvinner)
Samt till höger med spelare som har eller ev kommer ersätta dessa 9.
Spelare som lämnar - Ersättare in
Huhtala -
Söderberg - Martinsson klar
Kelleher - Tedenby ej omöjligt
Larsson - Ortio rykte
Netterberg - Andre P rykte
Shinkaruk - Elvenes rykte
Wennlund -
Wikström -
Ullström - Powell Borde få nytt.
Nybeck - Hansson Klar
Norbe - Bengtsson Klar
Hoppas på ut:
Bohm Ryktas ut - Ebert Rykte
Bertov Ryktas ut - almqvist Rykte
Ytterell Ryktas ut - westerlund klar
Andrae NHL? - Larry ej omöjligt
Kokkonen -
Lindbäck -
4 platser kvar så ordet är fritt
Tycker de ser ganska bra ut
Diabolics skrev:luuuuugn, vi har fortfarande kokonen på kontrakt.
Nick skrev:Quila. Nu när centersidan är klar.?
Hur blir de med Lias och den där finnen?
Quila skrev:Nick skrev:Quila. Nu när centersidan är klar.?
Hur blir de med Lias och den där finnen?
Är centersidan klar? Nog för att jag sovit gott inatt, men vad har jag missat?
frippe-borås skrev:Än sitter jag lugnt i båten. De spelare vi värvar in känns spännande. Hunger slår pengastinna spelare alla dagar i veckan.
Holmström ifjol minns vi som inte slet röven av sig men som alla blev glada över när han värvades in.
Att det inte är namnkunniga innebär inte att de är dåliga spelare. Bengtsson tror jag kommer få sig ett rejält lyft i Hv71 då hela DIF gick tungt men Bengtsson va bra men det hjälper ju inte när hela laget spelar skit.
Att vi får in rollspelare som Herman Hansson har jag efterfrågat sen Hult tog över vilket han inte alls lyckades med. Nubben känns mer klar över hur man vill bygga laget. Filip Westerlund lär han ju se något eftersom han följt honom under en lång tid annars hade han aldrig tagit in honom till Hv71.(...)
Än sitter jag lugnt i båten som sagt! Men det kan snabbt blåsa upp till storm om det visar sig att samtliga ovannämnda blir kvar! Då är vi illa ute igen och man har inte lärt sig ett skit av degraderingen som vi aldrig trodde skulle hända!
mrnorrland skrev:Dystert att pilut nu väljer Frölunda, den dolken satt rakt i ryggraden
mrnorrland skrev:Dystert att pilut nu väljer Frölunda, den dolken satt rakt i ryggraden
Highlander skrev:mrnorrland skrev:Dystert att pilut nu väljer Frölunda, den dolken satt rakt i ryggraden
Har ju ryktats både till HV, Frölunda och utomlands men jag har aldrig sett något konkret åt något håll. Har du läst någonstans att det är klart? Eller tar du bara ut det i förskott?
lejacques skrev:Det är absolut intressanta namn. Det är det väl egentligen alltid när det värvas spelare? Problemet är att jag, och nog många med mig, har svårt att få ihop helhetsbilden. Nubben säger att vi på kort och lång sikt ska bli ett topplag igen. Just nu värvar vi som att vi är nöjda med att klara en playoutserie. Problem 2 är att spelarna må vara intressanta, men bara för att de är intressanta namn och att de levererat nån säsong hit eller dit i allsvenskan finns det inga som helst garantier för att de kommer höja sig i SHL. Jag menar, Eric Martinsson är inte ens en garanti. Han har en säsong i bagaget där han levererat på toppnivå i SHL. Och då gjorde han det i ett jumbolag som åkte ut.
HV-supportern skrev:Andrae har väl heller aldrig levererat i SHL. Men många här ser honom som en given topp-4 back. Det blir ju lite motsägelsefullt. Spelarna som kommer in nu är en annan spelartyp än lyxlirarna som vek ned sig 20/21. Jag gillar attityden de har att "vi ska vara jobbiga att möta". Räcker det? Förmodligen inte. Men jag gillar stommen och kan vi spetsa till det med en landslagsfinne, någon KHL-spelare och ett par hemvändare så är jag ändå försiktigt positiv.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster