Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics
MrT skrev:Om vi går upp så skulle jag vilja se en backsida så här nånting.
Fantenberg - Pilut
Almqvist -ny
Andrae - ny
Sjöholm
De två nya behöver vara lite fysiska och defensivt lagda. Helst Borgman men omöjligt känns det som efter han gick till fiskrensarna.
Borde inte Fantenberg vara möjlig?
Om man ser topplagen i shl backsida så måste vi ha en så gott som ny backsida om vi ska ha en chans att konkurrera på en topp 6.
Kanske att sikta för högt ett första-år. Fast vi borde ha pengar till det.
Borde finnas utvecklingspotential i Sjöholm.
frippe-borås skrev:Strandberg är bra men inte för en 1-2 kedja om vi vill nå toppen!
En 3:e center hade han varit klippt och skuren för. Men hoppas Hv71 har högre mål en så när man jagar 1-2 center för SHL mått… om vi går upp!
PapaEmeritus skrev:Med spelarflykten från KHL, tror ni inte Mikko Lehtonen kan vara en realistisk värvning om vi går upp?
frippe-borås skrev:Robin Kovaç har svårt att ta en plats i ett slutspelslag som Örebro.
Detta är en spelare jag mer än gärna hade sett i Hv71 nästa säsong. Speedig och frejdig och en spelare jag förknippar med mitt gamla Hv71.
Har visserligen kontakt över nästa säsong men frågan är om parterna kommer överens att bryta det.
Helt klart en drömspelare att vara en pusselbit i ”återkomsten”.
frippe-borås skrev:Behåller gärna Powell men han kanske kan spela forward.
En kille som har potential att nå högre höjder. Tror inte han har nått sin fulla potential.
Vesel är jag däremot mer tveksam till då han faller ur matcher mellan varven. Men hade önskat att hans lägsta nivå vart lite högre för han har enorma skills.
Matson i en 3:e kedja hade jag inte tackat nej till.
Men visst hade drömmen varit Gustavsson- Stenlund men det kan vi glömma.
Elias Andersson har jag läst men tror säkert Frölunda vill ha med ett ord där och då är jag tveksam om han väljer Hv före dem ifall han kommer hem.
Ger mig inte när det gäller Kovaç. Att man haft en taskig attityd i Örebro innebär inte att man har det i andra klubbar. Vem fan hade inte haft en taskig attityd i Örebro! Ta Karalahti som alla spottade galla åt när vi värvade han men vilken succé han gjorde.
Sen har vi ju vår Joensuu som hade varit grymt att få hem tillsammans med Petersson och Tedenby och förlänger med Kelleher!
Det vi behöver mest just nu är ju klassbackar och då hade ju Pilut och Almqvist smakat mumma och så kryddar vi dessa med Lehtonen. Sen kan vi ha kvar Torp och Billins samt Andrea och Sjöholm. Resten kan skeppas till Allsvenska klubbar. Vilken backuppsättning man hade haft!
Bertov, Ytterell, Bohm och Söderberg och Norrbe får leta nya klubbar.
frippe-borås skrev:
Ger mig inte när det gäller Kovaç. Att man haft en taskig attityd i Örebro innebär inte att man har det i andra klubbar. Vem fan hade inte haft en taskig attityd i Örebro! Ta Karalahti som alla spottade galla åt när vi värvade han men vilken succé han gjorde.
håvesjuttioett skrev:Den stora frågan, om än i helt fel tråd, är vad Gragnani gjorde i Husqvarna Garden ikväll? Det tåget har väl minst sagt gått ändå...
Nick skrev:håvesjuttioett skrev:Den stora frågan, om än i helt fel tråd, är vad Gragnani gjorde i Husqvarna Garden ikväll? Det tåget har väl minst sagt gått ändå...
Vill vinens ha en back som gragnani? Imponerade ju knappast i DIF.
håvesjuttioett skrev:Den stora frågan, om än i helt fel tråd, är vad Gragnani gjorde i Husqvarna Garden ikväll? Det tåget har väl minst sagt gått ändå...
Quila skrev:håvesjuttioett skrev:Den stora frågan, om än i helt fel tråd, är vad Gragnani gjorde i Husqvarna Garden ikväll? Det tåget har väl minst sagt gått ändå...
Tittade på hockey
Nutarviguld skrev:Sörensen och Strandberg klart att de lämnar DIF, hade inte lipat på dom 2 i Hv
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster