Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics
Nutarviguld skrev:Sen i fallet med Björklöven så har jag sjukt svårt att se problemet, dom ligger 4a, i en allsvenska med ett SUPERDOPAT HV71, ska tränaren avgå då ? 4a katastrof dåligt ? Den känns lite väl weird tycker jag
HV-supportern skrev:Nutarviguld skrev:Sen i fallet med Björklöven så har jag sjukt svårt att se problemet, dom ligger 4a, i en allsvenska med ett SUPERDOPAT HV71, ska tränaren avgå då ? 4a katastrof dåligt ? Den känns lite väl weird tycker jag
HV sparkade Janne Karlsson efter uttåget mot AIK i kvarten. Då hade han dessförinnan under sina två år i klubben lett HV till två seriesegrar och ett SM-guld. Visst, vissa av spelarna gnällde om hans ledarstil men enligt mig var det ett förhastat beslut och jag anser fortfarande att han är HV:s bästa huvudtränare genom tiderna.
DocSeverinsen skrev:Västerås tilldöms förlust i två matcher
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... de-spelare
Weirdo skrev:Nå, vilka tycker ni vi ska välja i kvarten o varför?
327 Karlsson skrev:Weirdo skrev:Nå, vilka tycker ni vi ska välja i kvarten o varför?
Du kan väl börja med att lyfta fram vad du själv tycker?
Står du fast vid Björklöven eller Kristianstad?
Weirdo skrev:327 Karlsson skrev:Weirdo skrev:Nå, vilka tycker ni vi ska välja i kvarten o varför?
Du kan väl börja med att lyfta fram vad du själv tycker?
Står du fast vid Björklöven eller Kristianstad?
Drömmen hade ju varit att Västervik eller Tingsryd/Vita Hästen vinner sin åttondelsfinal. Då hade valet varit väldigt lätt, visst Västervik har varit rätt bra mot oss men de har inget att sätta emot över en serie bäst av 7. Då har play-in lagen dessutom spelat en hel del på kort tid innan vår serie. Vårt lag är alldeles för spetsigt och brett.
Men om vi räknar med att befintliga topp-8 spelar kvartsfinal, vilket är det mest troliga. Då tror jag ändå att jag skulle ha valt Kristianstad. Varit relativt trubbiga mot slutet och ett oerfaret lag. Det enda som egentligen skrämmer mig är Dichow som har varit riktigt bra.
(Björklöven får vi inte välja i kvarten)
327 Karlsson skrev:Björklöven har fortfarande en teoretisk chans/risk att bli femma och då får vi välja dem. Inte särskilt troligt men fortfarande möjligt. Därför tog jag med dem i frågan.
Egentligen är det är alltså lite tidigt att prata om val, då det fortfarande kan ändras en del. Skulle något smålandslag vara valbart borde vi ta dem, för båda lagens skull. Det kommer bli en slutspelsfest som gynnar bägge lagens ekonomier och skapa lite extra hetta får man hoppas.
Men av de som är topp 8 nu skulle jag välja AIK eller Mora. Vi kan inte åka runt och vara rädda för lag som en gång i tiden skrällde som underdogs och slog oss. Det är dags att bryta det mindsetet nu och visa att vi är ett topplag och varför vi vann serien. Kan vi inte slå alla lag i en serie om 7 matcher har vi inte i SHL att göra. Vi har andra spelare nu än då, det är nya tider. Vi ska ta till vara på möjligheten att snygga till historien och inte för evigt förknippa vissa motståndarlag med misslyckanden vi en gång gjort och för alltid vara rädda. Vi måste stå upp, göra jobbet och sluta vara skitnödiga. Är vi stora, stolta HV71 eller är vi rädda, ängsliga HV71?
Zico skrev:Filip Svenningsson stängs av 6 matcher plus böter på 14 188 kr (2 matcher) för överfallet på Andrae. Kännbart och ganska ok straff enligt mig.
Modo rasar och frågar om detta är den värsta huvudtacklingen de senaste två åren med tanke på straffet? Absolut den fulaste och mest respektlösa huvudtacklingen enligt mitt sätt att se det.

Bluey skrev:
Jag sammanställde HV:s statistik per lag såhär långt.
AIK, Tingsryd och Vita Hästen ser ut att ha passat HV finfint, då man har kammat hem full pott mot dessa lag. Ett snitt på 6 gjorda mål per match mot Vita Hästen sticker ut! Även Almtuna och Södertälje har man bra facit mot, men de kommer väl sannolikt inte att ta sig vidare till slutspel.
Västervik, Mora och Kristianstad (och även Västerås) är de lag som man har haft svårast mot såhär långt.
Mot övriga topp 4-lag har man lyckats bäst mot BIK och Modo, men lite sämre mot Löven.
Ska bli intressant att se vilka HV väljer när det är dags!
Zico skrev:Filip Svenningsson stängs av 6 matcher plus böter på 14 188 kr (2 matcher) för överfallet på Andrae. Kännbart och ganska ok straff enligt mig.
Modo rasar och frågar om detta är den värsta huvudtacklingen de senaste två åren med tanke på straffet? Absolut den fulaste och mest respektlösa huvudtacklingen enligt mitt sätt att se det.
Fylke74 skrev:HV lär ju vara lag 1 och således spela första kvarten hemma 18/3 samt första semin 2/4.
Goddamn skrev:Dags att låsa eller radera den här tråden nu va??
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst