av lejacques » 15 februari 2022, 19:06
Kelleher. Spontan känsla en helt okej värvning så här innan deadline. Visst, han ersätter inte Önerud. Men vi behöver samtidigt folk som kan bidra till offensiven, som varit rätt trubbig under säsongen. Se bara hur mycket bättre det blivit efter Powells intåg. Så jag sätter ett optimistiskt, om än försiktigt plus här.
Bohm. Här uppstod direkt en del frågetecken. Vi har redan Sjöholm, Bertov, Söderberg och Torp i laget. Och nu får vi alltså in en till spelare med exakt samma egenskaper. Vad innebär detta? Att Söderberg eller Bertov petas? Att Bertov eller Norbe kanske är på väg bort? Eller är det helt enkelt så att man säkrar upp med tanke på Bertovs skadeproblem?
Jag tyckte väl värvningen var okej fram tills jag såg kontraktslängden. Kontrakt över nästa säsong?! Hult fortsätter alltså påverka kommande års trupp. Och det med en back som inte ens ett av SHL:s sämsta lag vill ha! Otroligt märkligt. Det här är inte en spelare som ens ska vara tilltänkt om vi går upp. Så. Med tanke på kontraktslängden ett minus på Bohm.
Randy Edmonds • Ulf Dahlén • Andreas Johansson • Johan Hult • Nubben?