HV71 möter BIK Karlskoga på lördagskvällen i en
toppmatch i HA. Ska fem raka segrar bli en sjätte?
FORZA HV71!!
Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics, Goddamn

shitkicker skrev:Ytterligare en värdemätare för var HV egentligen står. Båda lagen spelade match igår och båda vann, så det blir en fråga om vilket lag som laddat om bäst. Tror det blir riktigt tight men hoppas att hemmaplan fäller avgörandet till HVs fördel. Nån som har koll på biljettförsäljningen? Drygt 3000 senast skrämmer ju ingen, förutom kassören….
Nick skrev:shitkicker skrev:Ytterligare en värdemätare för var HV egentligen står. Båda lagen spelade match igår och båda vann, så det blir en fråga om vilket lag som laddat om bäst. Tror det blir riktigt tight men hoppas att hemmaplan fäller avgörandet till HVs fördel. Nån som har koll på biljettförsäljningen? Drygt 3000 senast skrämmer ju ingen, förutom kassören….
Läste 5000 idag på morgonen. Eller om de var igår.
Highlander skrev:Nick skrev:shitkicker skrev:Ytterligare en värdemätare för var HV egentligen står. Båda lagen spelade match igår och båda vann, så det blir en fråga om vilket lag som laddat om bäst. Tror det blir riktigt tight men hoppas att hemmaplan fäller avgörandet till HVs fördel. Nån som har koll på biljettförsäljningen? Drygt 3000 senast skrämmer ju ingen, förutom kassören….
Läste 5000 idag på morgonen. Eller om de var igår.
5045 sålda igår. Sannolikt tillkommer några till idag, men slutsålt lär det nog inte bli.
lejacques skrev:Karlskoga befinner sig i samma positiva trend som HV. Men hur bra är de egentligen?
Som jag minns det var de bra i första perioden när vi mötte dem hemma. HV hade lite flyt och vann ändå perren, varpå BIK föll ihop totalt i de två sista.
Och senast borta mot BIK. Var de så jäkla bra? Som jag minns det var ett skadedrabbat HV rätt dåliga.
Så. Kommer HV upp i nivå idag ska vi kunna ta tre poäng.
Nick skrev:lejacques skrev:Karlskoga befinner sig i samma positiva trend som HV. Men hur bra är de egentligen?
Som jag minns det var de bra i första perioden när vi mötte dem hemma. HV hade lite flyt och vann ändå perren, varpå BIK föll ihop totalt i de två sista.
Och senast borta mot BIK. Var de så jäkla bra? Som jag minns det var ett skadedrabbat HV rätt dåliga.
Så. Kommer HV upp i nivå idag ska vi kunna ta tre poäng.
Vill inte vara dryg nu. Men när vi mötte dom hemma, så var de i första perioden man fullständigt körde över Karlskrona. Nog den enda match man varit såpass dominanta i första perioden. Fast vi kanske pratar olika matcher? Jag menat första matchen mot dom hemma.
Man van tillslut med 7-2.
Weirdo skrev:
Inte bra att Önerud saknas, han är nog vår viktigaste spelare. Ska undersökas nästa vecka.
Weirdo skrev:Fattar inte heller varför vi har 8 backar med.
mrnorrland skrev:kokkonen-wikström-netterberg ger mig mardröm
CROHB skrev:mrnorrland skrev:kokkonen-wikström-netterberg ger mig mardröm
Klar uppgradering mot igår tycker jag. Wikström som center isf Kokkonen är ju klart bättre. Kokkonen eller Törngren spelar ju ingen roll då båda är helt under isen.
Nick skrev:Weirdo skrev:
Inte bra att Önerud saknas, han är nog vår viktigaste spelare. Ska undersökas nästa vecka.
Herregud!! Börjar bli parodi detta.
Jaja han hann ju spela 2 matcher iallafall, mer än Ullström.
lejacques skrev:Okej. Sista ranten innan nedsläpp. Sen slutar jag. Lovar. Men bara så vi förstår hur lågt förtroende tränarna har för Törngren, Kokkonen och Netterberg.
Förra matchen fick de en istid på 8.31, 7.38 respektive 6.11 minuter. Och det i ett läge då vi saknar spelare.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst