Omgång 39: Kristianstads IK - HV71

Här samlas diskussionen för varje match som HV71 spelar.

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics, Goddamn

Re: Omgång 39: Kristianstads IK - HV71

Inläggav Nick » 11 februari 2022, 22:48

Guld skrev:
lejacques skrev:För i helvetes jävlar fan. NU ÄR NÅN HÄR INNE SÅ JÄVLA GOD OCH SLÄNGER IN EN SKÄRMDUMP PÅ KRISTIANSTADSSPELAREN SOM FÅNADE SIG FRAMFÖR KAMERAN NÄR HAN TRODDE ATT DOMAREN SIGNALERADE FÖR MÅL - sekunderna efter att domaren konstaterat att det just inte var mål.

Vilken jävla fjant.

SEEEEEEGER!

Fantastiskt roligt.. den borde bli viral… :lol:

Bästa var ju när ytterell svarade med samma grej, efter slutsignalen. Haha
Nick

Inläggav Davestar » 11 februari 2022, 22:49

Såg eftersnacket för typ första gången den här säsongen. Funderade på om jag hade missat några perioder och Kristianstad hade vunnit med 9-2. Hyllningarna ville aldrig ta slut. Knappt ett ord om HV utan allt var Kristianstad hit och Kristianstad dit. Söderström måste ju vara Sveriges i särklass sämsta ”expert”. Huvudkommentatorn kom för övrigt ljudligt när Kristianstad gjorde mål.
Men skitsamma, skön seger och HV71 spelar bäst ändå!
Slava Ukraini! Heroiam slava!
Davestar

Inläggav Diabolics » 11 februari 2022, 22:51

Nick skrev:

Det var emil andrea. Åker rakt fram mot flood, tror jag.

Det är ju så han gjort innan när han gör mål.
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav Sir Ward » 11 februari 2022, 22:53

Carl Ljungquist JP
En doft av slutspel när HV71 jagade bort spöket

HV71 fortsätter att vinna. På fredagskvällen kom den femte raka segern. En trepoängare som kan ha varit en av säsongens viktigare skalper för serieledaren.

För den säkrades borta mot det svårspelade, intensiva och riviga succélaget Kristianstads IK. Ett KIK som tidigare under säsongen hade vuxit ut till att bli något av ett spöke för HV71.
Hemma i Husqvarna Garden, den 29 oktober, tog HV två poäng efter straffläggning och efter att ha kvitterat matchen i det absoluta slutskedet i en dramatisk tredjeperiod.
Efter det tog KIK två raka segrar (2–1 hemma och 3–2 i Jönköping) mot det forna SHL-laget. Skåningarna har av allt att döma passat HV71 riktigt illa.

Och frågan var om det skulle bli samma visa också denna gång i en kokande Kristianstads Ishall. Det vill säga att Kristianstad skulle hitta en väg till tre poäng mot tabellettan.
Det blev jämnt från start. Att spela borta mot grönklädda KIK kan inte vara lätt för något lag i hockeyallsvenskan. Inte minst nu när publiken är välkommen tillbaka i full skala igen. Kompakta Kristianstads Ishall blir som en kokande kittel med gott om folk på läktarplats.

Jag kan garantera att en slutspelsserie mot detta intensiva KIK-lag – som i åtminstone mitt tycke ser ut att ha ett sådant där rivigt spel som passar utmärkt just i ett slutspel – inte kommer att bli någon skön och behaglig resa precis.
Och därför kändes det också viktigt för HV71 att redan nu, i de här båda lagens sista grundseriemöte, sätta sig i någon form av respekt hos mot ett motstånd som mycket väl skulle kunna bli en utmanare i det kommande slutspelet, där en hett eftertraktad SHL-plats ligger i potten.
Kristianstad vet hur HV71 ska besegras, nu var det dags för HV att bevisa att man hade funderat ut en vettig plan för hur poäng ska bärgas mot KIK.

Det var fysiskt spel och small åt både häger och vänster – men det tog lång tid innan matchens första mål kom. 14.55 stod matchklockan på i den andra perioden då HV:s jättetalang Emil Andrae, som är i fin poängform för tillfället, hittade rätt med ett skott från offensiv blålinje. Bortalaget hade efter det en 1–0-ledning att gå på inför den tredje perioden.
Poängmaskinen Fredrik Forsberg ökade på HV:s ledning i ett powerplay en bit in på den tredje perioden. Men när HV en stund senare fick ny chans i ett numerärt överläge gav Myles Powell bort pucken till Malte Sjögren som satte dit en reducering. Efter det blev det en vild och hård strid om poängen.

HV71 lyckades håla undan och till slut jaga undan det där KIK-spöket. Men det var med nöd och näppe.
I det absoluta slutskedet jublade hemmalaget för mål – men efter videobedömning stod det klart att pucken aldrig var över mållinjen.
Tre nya HV-poäng och det här var ett riktigt underhållande och stundtals riktigt grinigt drama. En doft av slutspel och en kamp mellan två bra lag. Och redan nu ser jag fram emot lördagens möte mellan HV71 och BIK Karlskoga i Husqvarna Garden.

Det kan också bli någonting extra!

FAKTA: Kristianstads IK–HV71 1–2 (0–0, 0–1, 1–1)
Första perioden: –
Andra perioden: 0–1 (14.55) Emil Andrae (Alexander Ytterell, Tyler Vesel).
Tredje perioden: 0–2 (6.02) Fredrik Forsberg (Chad Billins, Myles Powell), spel fem mot fyra, 1–2 (11.27) Malte Sjögren, spel fyra mot fem,
Utvisningsminuter, KIK: 7x2 min, HV71: 7x2 min.
Skott: 28–33 (6–9, 11–13, 11–11).
Domare: Alexander Österberg och André Hiljanen.
Publik: 2 015.

Så startade HV71:
Målvakter:
39 Filip Larsson-(37 Jonas Gunnarsson).
Backar:
27 Andreas Söderberg-38 Nichlas Torp.
4 Emil Andrae-5 Victor Sjöholm.
41 Chad Billins-8 Alexander Ytterell.
3 Daniel Bertov.
Kedjor:
11 Simon Önerud-17 Max Wennlund-33 Måns Lindbäck.
70 Marcus Davidsson-21 Myles Powell-56 Fredrik Forsberg.
61 Tommi Huhtala-71 Tyler Vesel-9 Taylor Matson.
67 Christoffer Törngren-88 Jesper Kokkonen-92 Pontus Netterberg.
29 Jonathan Wikström.

De saknades i HV71:
David Ullström (skadad), Zion Nybeck (skadad), Jonathan Davidsson (skadad), Daniel Norbe.

JP/Jnytt-femman:
5 poäng: Emil Andrae
4 poäng: Nichlas Torp
3 poäng: Tommi Huhtala
2 poäng: Filip Larsson
1 poäng: Victor Sjöholm
Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav Andersson711 » 11 februari 2022, 22:58

Kolla Burmans tweet på hur Måns ser till att hela KIK lär smörja in sig med kylbalsam efter matchen 8-)
Andersson711
Moderator

Inläggav shitkicker » 11 februari 2022, 23:01

En riktigt bra seger och ett riktigt bra kvitto för att HV de facto är på gång igen. Jag börjar fundera på om jag kan börja välja glädjen igen….. Jag vågar inte än, men jag är försiktigt positiv….

Sen måste jag ändå säga att jag gillar KIK. De är verkligen ett gäng där alla spelar för varandra och de tar inga fångar. För mig är det laget som imponerat på mig mest i allsvenskan.

Den här matchen ger en ordentlig försmak av slutspelet och jag tycker HV klarade det testet bra. Frågan är om ett lag som KIK orkar spela så här i en bäst av 7….
Finns ingen glädje med Nubben i klubben.
shitkicker
Moderator

Inläggav shitkicker » 11 februari 2022, 23:01

Andersson711 skrev:Kolla Burmans tweet på hur Måns ser till att hela KIK lär smörja in sig med kylbalsam efter matchen 8-)

Länka!
shitkicker
Moderator

Inläggav Henke67 » 11 februari 2022, 23:02

Förövrigt älskar jag när motståndare tycker vi spelar fult och grisigt. Inte för att jag vill att torp skall skada motståndarna. Men lite längtar jag tillbaks till tiden med våra svin…
Henke67

Inläggav Nick » 11 februari 2022, 23:07

Diabolics skrev:
Nick skrev:

Aah ok såg ej vem de var, tyckte bara att de såg ut som ytterell först. Men roligt var de. Haha
Nick

Inläggav Andersson711 » 11 februari 2022, 23:13

shitkicker skrev:
Andersson711 skrev:Kolla Burmans tweet på hur Måns ser till att hela KIK lär smörja in sig med kylbalsam efter matchen 8-)

Länka!

https://twitter.com/pontusburman/status ... 66882?s=21
Andersson711
Moderator

Inläggav shitkicker » 11 februari 2022, 23:36

Andersson711 skrev:
shitkicker skrev:

Länka!

https://twitter.com/pontusburman/status ... 66882?s=21

:lol: :lol: :lol:

Episkt!
shitkicker
Moderator

Inläggav lejacques » 11 februari 2022, 23:38

Hua. Nu har man lugnat sig lite.

Tidigare matcher som HV vänt eller gnetat till sig har motståndaren oftast inte varit särskilt bra. Det är mer HV som satt krokben för sig själva och därför tvingats jobba i uppförsbacke. Idag var Kristianstad inte sämre, Kristianstad var väldigt bra. Precis som Shitkicker skriver är det nog inget annat lag som visat upp ett lika bra spel som dem. Så idag kan man verkligen säga att det var ett riktigt styrkebesked att vända hem till Jönköping med tre poäng med tanke på matchbilden.

Mina två utropstecken ikväll var annars Andrae (bra framåt, räddare i nöden bakåt) och Torp. Den senare visade vägen med sitt fysiska spel. Visst, man får räkna med en och annan utvisning. Men det är precis så här Torp ska spela. Ikväll visade han varför han ska ha en given plats och roll i den här HV-upplagan.

Idag väljer jag glädjen.
Randy Edmonds • Ulf Dahlén • Andreas Johansson • Johan Hult • Nubben?
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav Diabolics » 12 februari 2022, 00:47

Diabolics skrev:
Nick skrev:

inser att även lindbäck gör samma sak 1 sekund senare.....
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav 327 Karlsson » 12 februari 2022, 01:18

Diabolics skrev:
Nick skrev:

Malte Sjögren gör den målgesten redan när Kristianstad gör sitt första mål, framför HV:s bänk enbart för att provocera. Sedan åker han och gör high five med laget för att sen göra samma målgest bort mot HV:s klack direkt efteråt. KIK har säkert fått se på HV-highlights inför matchen och Andrae har ju gjort mål senaste matcherna, så nu skulle KIK vara kaxiga och köra samma grej. Det sket sig lite kan man säga, hehe.
Vila i frid Henke_82
Användarvisningsbild
327 Karlsson

Inläggav Sir Ward » 12 februari 2022, 03:38

Bra grävt Kennholt.
Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav Diabolics » 12 februari 2022, 10:22

327 Karlsson skrev:
Diabolics skrev:
Nick skrev:

Malte Sjögren gör den målgesten redan när Kristianstad gör sitt första mål, framför HV:s bänk enbart för att provocera. Sedan åker han och gör high five med laget för att sen göra samma målgest bort mot HV:s klack direkt efteråt. KIK har säkert fått se på HV-highlights inför matchen och Andrae har ju gjort mål senaste matcherna, så nu skulle KIK vara kaxiga och köra samma grej. Det sket sig lite kan man säga, hehe.

episkt.

klåparns antiklimax är i HAs highlights for all to see!!!!! :D

Förevigad cringe. Håll till godo.
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav Farzan » 12 februari 2022, 10:37

Gath är igång för fullt i dagens tidning och förutsätter att det blir minst två avstängningar på HV-spelare på grund av deras "livsfarliga" spel.
Användarvisningsbild
Farzan

Inläggav Highlander » 12 februari 2022, 10:55

Farzan skrev:Gath är igång för fullt i dagens tidning och förutsätter att det blir minst två avstängningar på HV-spelare på grund av deras "livsfarliga" spel.

Det framkom under eftersnacket att han inte var helt nöjd.
Wennlunds händer i ansiktet i början av matchen kan jag köpa, men vilka situationer mer är det som han vill ha avstängning för? Är det Torps boarding?
Highlander

Inläggav mrnorrland » 12 februari 2022, 11:32

Highlander skrev:
Farzan skrev:Gath är igång för fullt i dagens tidning och förutsätter att det blir minst två avstängningar på HV-spelare på grund av deras "livsfarliga" spel.

Det framkom under eftersnacket att han inte var helt nöjd.
Wennlunds händer i ansiktet i början av matchen kan jag köpa, men vilka situationer mer är det som han vill ha avstängning för? Är det Torps boarding?

Kan misstänka han menar torps "bentackling" i 3. Tror inte de blir avstängning även om han var grovt sen i tacklingen
mrnorrland

Inläggav Bluey » 12 februari 2022, 12:54

Torp fick väl en tvåa för armbågstackling och efter det spelade inte Hansson(?) mer, så jag tror att det var den tacklingen som Gath klagade på i eftersnacket.

Har inte sett hur han uttalat sig under dagen dock.
Bluey

Föregående

Återgå till HV71 Matcherna