Omgång 33: IF Björklöven - HV71

Här samlas diskussionen för varje match som HV71 spelar.

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics, Goddamn

Re: Omgång 33: IF Björklöven - HV71

Inläggav Herkie82 » 19 januari 2022, 22:47

Idag var den bästa prestationen på mycket länge känner jag. Då känns det dessutom att det finns lite sparkapital ändå.

Kan HV hålla denna nivån konsekvent blir vi svåra att stoppa. Bara hoppas en go känsla infann sig nu så de kan rida lite på vågen.
Herkie82

Inläggav Windom Earle » 19 januari 2022, 22:53

5 p till Kokkonen!? Härligt!
HV71 är unikt. 1 lag från 2 städer. 3 SM-guld i direkt avgörande match och 4 guldmål i OT. 5 SM-guld på 6 finaler. Dags för att bli första SHL-nykomling som tar SM-guld!
Användarvisningsbild
Windom Earle

Inläggav Goddamn » 19 januari 2022, 22:59

Den första matchen på länge som jag inte kollar på (satt fast i div2 ishall istället) och då gör dom det här.
Är det detta som är medicinen, att jag kolla på division 2 istället?? Vågar jag ens slå på c-more på fredag...??
Användarvisningsbild
Goddamn

Inläggav Klabbe » 19 januari 2022, 23:01

Goddamn skrev:Den första matchen på länge som jag inte kollar på (satt fast i div2 ishall istället) och då gör dom det här.
Är det detta som är medicinen, att jag kolla på division 2 istället?? Vågar jag ens slå på c-more på fredag...??

Du slår fan inte på Cmore på fredag! Frågor på detta?
Klabbe

Inläggav lillskogen » 19 januari 2022, 23:02

lillskogen skrev:
Macce skrev:
lillskogen skrev:Så enkelt!
Frågan är om vi får nån spelare från Västervik?

För en mille...självklart :roll:

Men här snackar vi en sportchef utan dess like.
Skulle inte blivit förvånad

Hoppas jag har fel.
Men varför skulle Västervik köpa från Almtuna
Som sagt vi har en sjuk sportchef
lillskogen

Inläggav lejacques » 19 januari 2022, 23:10

shitkicker skrev:
Zico skrev:Alltså, Netterberg är fan ingen hit. Visst sätter han en del mål, men spelet totalt sett är för dåligt.

Helt enig. Sett till meriter och förväntningar så är han en av de som presterar sämst och är därigenom en av de största besvikelserna. Samtidigt är han en spelare som likagärna kan sätta det avgörande målet i det avgörande läget. Men sett till helheten är det alldeles för dåligt.

Hmm. Ska du gå på meriter och förväntningar så borde väl i så fall Jonathan Davidsson (6 NHL-matcher, 9 landslagsmatcher) ligga sämre till? I alla fall i jämförelse med Netterberg vars största höjdpunkt hittills i karriären varit SHL-spel med Växjö.

Förstår inte riktigt vad ni förväntade er av Netterberg. Han levererar just nu i nivå med sin bästa HA-säsong. Men om ni förväntade er mer av Netterberg, ja, då måste ni har förväntat er total dominans av Jonathan Davidsson, jag menar, sett till meriter i alla fall?
Randy Edmonds • Ulf Dahlén • Andreas Johansson • Johan Hult • Nubben?
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav 15:48 » 19 januari 2022, 23:37

lejacques skrev:
shitkicker skrev:
Zico skrev:Alltså, Netterberg är fan ingen hit. Visst sätter han en del mål, men spelet totalt sett är för dåligt.

Helt enig. Sett till meriter och förväntningar så är han en av de som presterar sämst och är därigenom en av de största besvikelserna. Samtidigt är han en spelare som likagärna kan sätta det avgörande målet i det avgörande läget. Men sett till helheten är det alldeles för dåligt.

Hmm. Ska du gå på meriter och förväntningar så borde väl i så fall Jonathan Davidsson (6 NHL-matcher, 9 landslagsmatcher) ligga sämre till? I alla fall i jämförelse med Netterberg vars största höjdpunkt hittills i karriären varit SHL-spel med Växjö.

Förstår inte riktigt vad ni förväntade er av Netterberg. Han levererar just nu i nivå med sin bästa HA-säsong. Men om ni förväntade er mer av Netterberg, ja, då måste ni har förväntat er total dominans av Jonathan Davidsson, jag menar, sett till meriter i alla fall?

Jag är av den bestämda uppfattningen att jag tar J Davidsson före Netterberg de allra flesta dagar i veckan. Ligger på ungefär samma poängproduktion men Davidsson har ett rivigare spel, bättre skridskoåkning, inställning och större verktygslåda i mina ögon. Tror dessutom att Davidsson kan vara en riktig slutspelslirare vilket jag inte ser i Netterberg.

Skulle bli duktigt besviken om man skeppade J Davidsson. Netterberg skulle inte kännas i lilltån…
15:48

Inläggav Pg79an » 19 januari 2022, 23:54

Goddamn skrev:Den första matchen på länge som jag inte kollar på (satt fast i div2 ishall istället) och då gör dom det här.

Även jag missade matchen idag pga att nån klåpare grävt av bredbandskabeln i området, tack för det! Typiskt att missa idag när dom ändå verkar ha spelat bra
Pg79an

Inläggav shitkicker » 20 januari 2022, 08:59

lejacques skrev:
shitkicker skrev:

Det är möjligt att förväntningarna borde vara högre på J Davidsson sett till hans meriter men jag anser att han bidrar mer till spelet och laget än vad Netterberg gör. Jag tycker inte spelet sett över hela banan som Netterberg presterar väger upp att han petar in en och annan puck. Han ser loj och ointresserad ut. Det är möjligt att jag ser honom mer än vissa andra spelare, men jag ser ofta Netterberg på isen i situationer där han inte upplevs göra sitt yttersta, eller egentligen gör något alls, för att förhindra motståndarna från att göra mål. Flera gånger har jag sett honom göra högst halvhjärtade insatser i egen zon i t ex markeringsspelet som föranlett att motståndaren som Netterberg skulle ha markerat är den som gör mål. Och detta ser jag inte från J Davidsson på samma sätt. Men som sagt, jag kanske är enögd.
Finns ingen glädje med Nubben i klubben.
shitkicker
Moderator

Inläggav lejacques » 20 januari 2022, 10:31

Om vi nu ska snacka förväntningar så skulle jag säga att Jonathan Davidsson är en större "besvikelse", i synnerhet med tanke på att han i snitt lirar runt 4 minuter mer än Netterberg. Lägg till en minut mer i PP och Davidssons poängskörd är väldigt, väldigt skral. Han och brodern är faktiskt två av seriens mest uddlösa PP-spelare sett till statistiken.

Men. Jag tänker inte välja mellan Netterberg och Davidsson. Jag menar ju att alla spelartyper behövs. Netterberg är en poängsspelare för en tredjekedja som kan flyttas upp ett snäpp vid behov. Davidsson är en gnuggare med fart under skridskorna. De fyller olika funktioner, även om jag nu tycker tränarna ger Jonathan lite väl mycket förtroende offensivt. Men det säger väl lite mer om lagbygget och de spelartyper som Hult helst värvar. Vilket också varit ett problem de senaste åren. Dvs spelare som ska jobba, jobba, åka, åka, men som framåt är rätt trubbiga. Och därför behövs också mönsterbrytare som Netterberg.
Randy Edmonds • Ulf Dahlén • Andreas Johansson • Johan Hult • Nubben?
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav #22 Bemersten » 20 januari 2022, 14:23

Jag väljer glädjen. Att vinna utan att det ska vara på håret för en gång skull var gott. Tre backmål ät nåt jag även tar med mig. Men det veka spelet i egen zon fortsätter att generera baklängesmål.

Kul även att Thörnberg Davidsson och Voutilainen var på isen….
Mina fiender får jag gratis, mina vänner köper jag.
Användarvisningsbild
#22 Bemersten

Inläggav Diabolics » 20 januari 2022, 15:16

#22 Bemersten skrev:Kul även att Thörnberg Davidsson och Voutilainen var på isen….

Ha! 8-)
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Föregående

Återgå till HV71 Matcherna