Weirdo skrev:Var kommer ens ryktet om Åberg som alla hänger upp sig på ifrån? Låter väldigt orealistiskt, mer än att André skulle ha kommit.
Jag läste det först här på forumet, och sen ska väl även Madhawk ha rapporterat om att HV var intresserade.
Så det vi "vet" är att Hult varit på spelare som Pontus Åberg, André Petersson och Filip Sandberg. Han spänner bågen högt. Resultatet? Vi har fortfarande samma trupp som vi hade i början av oktober.
Jag har varit inne på det tidigare. Hult har en förmåga att sätta en bra grundtrupp, men som oftast saknar de där sista pusselbitarna. Däri förstår jag om styrelse och KD är nöjda när säsongen inleds. I nästa steg kommer han och snackar om riktiga klasspelare han är intresserad av och tagit kontakt med. Och styrelsen och KD är fortfarande nöjda. Allt låter ju så bra.
Problemet. Absolut ingenting händer och HV förlorar i regel säsongen på grund av Hults oförmåga att göra verklighet av de visioner han ger sina chefer. Att den gamla styrelsen och Agne fastnat i det där mönstret kan jag så här i efterhand förstå då de blev totalt tondöva och blinda, samt att alla satt i knät på varandra. Men att den nya styrelsen och Johan Lindbom köper allt snack, trots att de har historiken och de svaga resultaten svart på vitt... Johan Hult har ju sagt samma saker i alla år (det är en googling bort). Och HV har bara blivit sämre och sämre. Det är så jäkla urdumt så jag vet inte vad.