Silly season 21/22: Spelardrömmar

Diskutera HV71

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

Re: Silly season 21/22: Spelardrömmar

Inläggav Andersson711 » 8 januari 2022, 14:48

CaptainF8 skrev:
Andersson711 skrev:Filip till SAIK.
Vill skriva massor, håller emot.
Fy fan.

Håller med, men man kan inte klandra honom för det. Givetvis vill han spela på högsta möjliga nivå. Dessutom kontrakt säsongen ut så går vi upp kommer han nog tillbaka.

Klandrar aldrig Svampen, självklart inte.
Andersson711
Moderator

Inläggav Diabolics » 8 januari 2022, 14:52

Weirdo skrev:
Diabolics skrev:ni som undrar: detta.... precis detta är kostnaden av att ha Hult som SC... ingen vill signa för Hult. Hult är hösten... där allt vissnar och dör.....

Du kanske glömmer att vi spelar i allsvenskan och alla inte endast bryr sig om pengar?

Jag är medveten om detta. Självklart finns det massor av saker som påverkar, och jag tror inte Svampen skulle välja vår förening pga pengar. Självklart skulle han komma av andra anledningar, till en lön som självklart är det den skall vara.

Men min gissning är att "hulteriet" som pågått ger utdelning nu.... varför skall man gå tillbaka till den förening som trädkramar sig fast vid den sportsliga chef som dragit ner föreningen i fördärvet? Svampen har naturligtvis mycket bättre koll på både Hult och förening än vad vi har. Detta är resultatet.

Sen är jag dessutom medveten om att han kan föredra att spela i SHL, testa nått nytt å allt det där.... men ändå... Hult.... suck.
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav Farzan » 8 januari 2022, 15:19

HV har varit i kontakt med Sandberg i över en månad och fört diskussioner. Dessutom har han Andreas Johansson som agent....
HV gjorde nog allt man kunde för att få "hem" Sandberg, men man kan inte tvinga någon.
Användarvisningsbild
Farzan

Inläggav Nick » 8 januari 2022, 15:22

Farzan skrev:HV har varit i kontakt med Sandberg i över en månad och fört diskussioner. Dessutom har han Andreas Johansson som agent....
HV gjorde nog allt man kunde för att få "hem" Sandberg, men man kan inte tvinga någon.

Haha inte konstigt hanninte valde hv då. AJ gjorde nog allt för att hannskulle välja nåt annat. :lol:

Lite komiskt att tänka på förhandling mellan AJ och Hult.
Nick

Inläggav Andersson711 » 8 januari 2022, 15:24

Farzan skrev:HV har varit i kontakt med Sandberg i över en månad och fört diskussioner. Dessutom har han Andreas Johansson som agent....

Bara hoppas att AJs ”stall” inte växer sig för starkt för då kan vi ju lägga ner verksamheten så länge H*lt är kvar.
Andersson711
Moderator

Inläggav Kamy » 8 januari 2022, 15:28

Vilken tur man inte tog in Åberg. Han har förmodligen helt fel karaktär.

Och varför skulle Svampen komma tillbaka till Hults loserförening? Det gör väl ingen vettig människa. Tänk att en av Sveriges rikaste hockeyförening inte lyckats värva en enda spelare på flera månader nu. Jag tror inte på att man inte vill, däremot beror det nog på att ingen vill komma hit. Med all rätt.

Hv är numera en klubb som tar emot rejects från andra klubbar.
Kamy

Inläggav Farzan » 8 januari 2022, 15:34

Kamy skrev:Vilken tur man inte tog in Åberg. Han har förmodligen helt fel karaktär.

Och varför skulle Svampen komma tillbaka till Hults loserförening? Det gör väl ingen vettig människa. Tänk att en av Sveriges rikaste hockeyförening inte lyckats värva en enda spelare på flera månader nu. Jag tror inte på att man inte vill, däremot beror det nog på att ingen vill komma hit. Med all rätt.

Sandberg var väl själv en av de spelare som spelade ner HV i HA. Lite revanschlusta kunde han nog ha visat, tycker jag.
Användarvisningsbild
Farzan

Inläggav Kamy » 8 januari 2022, 15:45

Farzan skrev:
Kamy skrev:Vilken tur man inte tog in Åberg. Han har förmodligen helt fel karaktär.

Sandberg var väl själv en av de spelare som spelade ner HV i HA. Lite revanschlusta kunde han nog ha visat, tycker jag.

Tycker han och Martinsson var dom enda som fick godkänt förra säsongen. Så varför ska han komma tillbaka till Hults hockey?

Såna som "spelade ner oss" var bl.a Kokkonen och Bertov. Och dom är fortfarande kvar.
Kamy

Inläggav spaawn » 8 januari 2022, 15:54

Blir för mycket press på de spelare som var med och "spelade ner oss", tycker personligen att vi har behållt för många av dem. Bertov och Kokkonen hade vi klarat oss utan t.ex.
Tror Sandberg också kände att han stod still i utvecklingen i Hv, kan mycket väl förstå att han vill börja på blankt papper.
spaawn

Inläggav shitkicker » 8 januari 2022, 17:08

spaawn skrev:Blir för mycket press på de spelare som var med och "spelade ner oss", tycker personligen att vi har behållt för många av dem. Bertov och Kokkonen hade vi klarat oss utan t.ex.
Tror Sandberg också kände att han stod still i utvecklingen i Hv, kan mycket väl förstå att han vill börja på blankt papper.

Håller med och jag tycker att Sandberg var osynlig under större delen av förra säsongen. Ingen bärande spelare och jag ser ingen större anledning till att ta in honom igen. Precis som du skriver så har vi mer än tillräckligt många av dem som åkte ur, kvar i laget. Det behövs absolut inte en till. Den ende som jag skulle vilja ha tillbaka av de som spelade ner HV, är i så fall Donovan.
Finns ingen glädje med Nubben i klubben.
shitkicker
Moderator

Inläggav Diabolics » 8 januari 2022, 19:37

Svampen hade sitt överlägset bästa år i HV, förra året (52 16 14 30). Sen att det skedde när vi åkte ur, gör inte den insatsen sämre... tvärt om, han gjorde det trots slamkrypare som holmström och fröberg.... blä.
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav mrnorrland » 8 januari 2022, 20:57

Diabolics skrev:Svampen hade sitt överlägset bästa år i HV, förra året (52 16 14 30). Sen att det skedde när vi åkte ur, gör inte den insatsen sämre... tvärt om, han gjorde det trots slamkrypare som holmström och fröberg.... blä.

håller med det var inte svampens fel vi åkte ut, sen visst har han inte de bästa skottet men han gav allt och var en av få som brydde sig, som du säger holmström och fröberg sket i vicket, bara de fick sina pengar
mrnorrland

Inläggav Herkie82 » 8 januari 2022, 21:02

mrnorrland skrev:
Diabolics skrev:Svampen hade sitt överlägset bästa år i HV, förra året (52 16 14 30). Sen att det skedde när vi åkte ur, gör inte den insatsen sämre... tvärt om, han gjorde det trots slamkrypare som holmström och fröberg.... blä.

håller med det var inte svampens fel vi åkte ut, sen visst har han inte de bästa skottet men han gav allt och var en av få som brydde sig, som du säger holmström och fröberg sket i vicket, bara de fick sina pengar

Ska man dessutom jämföra svampen med de som stannade så hade nog han till skillnad från dem erbjudanden från andra håll.

Det var väldigt få HV spelare som det slogs om efter vi blivit nedflyttade och det säger en del. Vet man vilken nivå man håller så skriver man säkert gärna på HV och hänger med ner och får en riktigt bra allsvensk lön samtidigt som att det ser ut som att man gör allt för klubben.

Ingen skugga på svampen som drar till SAIK. Hur man än vrider och vänder på det så är det Hults fel att svampen inte spelar i vår tröja. Vi är i allsvenskan och det yttersta ansvaret för det är Hult. Det är bara så det är.

Tycker för övrigt det är lite intressant att se hur DIF agerar nu, man skickar folk som inte presterar, gör trader likt NHL och rycker i att få in Thoresen. Där verkar man åtminstone vilja vara kvar.
Herkie82

Inläggav Herkie82 » 8 januari 2022, 23:34

Ser nu att Iserlohn ligger sist i DEL och där finns en hel del trevligt för den som är beredd att punga upp lite.

Många här pratar om att de vill få in en försvarsgeneral i HV och det finns i Iserlohn.

Sena Acolatse såg jag spela i Straubing när jag var där och han hade jag velat ha till ett HV i SHL av det jag såg där. Tuff att möta med en offensiv förmåga. Tänk er en lite bättre variant av Torp ungefär.

https://www.eliteprospects.com/player/3 ... a-acolatse

En försvarsgeneral som gör nästan 0,5 poäng per match i DEL i 4 säsonger är nog det absolut bästa vi kan få. Frågan är om Iserlohn släpper han. Jag vet lite om den klubben men kan inte tänka mig att det är den rikaste direkt så de kanske är öppna för att HV tar den lönekostnaden.
Herkie82

Inläggav SEMPER FIDELIS » 9 januari 2022, 13:12

https://hockeysverige.se/2022/01/09/fil ... spel-i-shl

Nu vet vi ju inte sanningen. Men om man nu kunde "få" Åberg enkelt men inte valde det, så ja. Nu är HV tillbaka på samma ruta igen med tomma fickor. Och förlorade kampen.

Dock ska det klarläggas att det inte är konstigt att man förlorade, då spelarna i fråga är för bra för allsvenskan.

Men min poäng är, siktar man för högt?

Jag hoppas ju att allt löser sig, men min magkänsla säger annat ..
SEMPER FIDELIS

Inläggav frippe-borås » 9 januari 2022, 14:04

Är som vanligt när Hult jobbar. Han letar och letar men det finns inga som passar och i sista sekund kommer det spelare som luktar panik.

Åberg säger det mesta om Hult. En stjärna i SHL mått vilket hade gjort dundersucce i Allsvenskan. Men han gick och trodde på André P!
Nu står han tomhänt som vanligt!

Tror allas drömmar är att ledningen agerar och gör sig av med Hult innan deadline är över. Om inte så är risken stor att vi spelar Allsvenskan 22/23.
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav Weirdo » 9 januari 2022, 14:11

Var kommer ens ryktet om Åberg som alla hänger upp sig på ifrån? Låter väldigt orealistiskt, mer än att André skulle ha kommit.
Användarvisningsbild
Weirdo

Inläggav frippe-borås » 9 januari 2022, 14:14

Weirdo skrev:Var kommer ens ryktet om Åberg som alla hänger upp sig på ifrån? Låter väldigt orealistiskt, mer än att André skulle ha kommit.

Ingen aning men någon med källor!
Nu kanske Evander Kane har synts på IKEA då Sharks har köpt ut honom.
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav Nutarviguld » 9 januari 2022, 14:18

Är det bara jag som undrar varför man jagar massa fantasi forwards när det är på backsidan vi är svagast ?
Nutarviguld

Inläggav Weirdo » 9 januari 2022, 14:20

Herkie82 skrev:Ser nu att Iserlohn ligger sist i DEL och där finns en hel del trevligt för den som är beredd att punga upp lite.

Tror man har öppnat upp för nedflyttning i Tyskland igen, så är nog lite svårare än tidigare att lösa sådana spelare.
Användarvisningsbild
Weirdo

Inläggav Weirdo » 9 januari 2022, 14:22

Nutarviguld skrev:Är det bara jag som undrar varför man jagar massa fantasi forwards när det är på backsidan vi är svagast ?

Man letar säkerligen på backsidan också, råkar nog bara vara så att det har läckt två-tre forwardsnamn. Bryggman o Bouma tillhör ju båda Malmö och där har ju madhawk väldigt bra koll.
Användarvisningsbild
Weirdo

Inläggav Herkie82 » 9 januari 2022, 15:59

Weirdo skrev:
Herkie82 skrev:Ser nu att Iserlohn ligger sist i DEL och där finns en hel del trevligt för den som är beredd att punga upp lite.

Tror man har öppnat upp för nedflyttning i Tyskland igen, så är nog lite svårare än tidigare att lösa sådana spelare.

Jag fick det intrycket med när jag läste på schwenningens sida men min tyska är lite för dålig för att förstå vad de menade.

Om så är fallet så finns det typ bara Liiga att värva ifrån samt khl.
Herkie82

Inläggav lejacques » 10 januari 2022, 11:55

Weirdo skrev:Var kommer ens ryktet om Åberg som alla hänger upp sig på ifrån? Låter väldigt orealistiskt, mer än att André skulle ha kommit.

Jag läste det först här på forumet, och sen ska väl även Madhawk ha rapporterat om att HV var intresserade.

Så det vi "vet" är att Hult varit på spelare som Pontus Åberg, André Petersson och Filip Sandberg. Han spänner bågen högt. Resultatet? Vi har fortfarande samma trupp som vi hade i början av oktober.

Jag har varit inne på det tidigare. Hult har en förmåga att sätta en bra grundtrupp, men som oftast saknar de där sista pusselbitarna. Däri förstår jag om styrelse och KD är nöjda när säsongen inleds. I nästa steg kommer han och snackar om riktiga klasspelare han är intresserad av och tagit kontakt med. Och styrelsen och KD är fortfarande nöjda. Allt låter ju så bra.

Problemet. Absolut ingenting händer och HV förlorar i regel säsongen på grund av Hults oförmåga att göra verklighet av de visioner han ger sina chefer. Att den gamla styrelsen och Agne fastnat i det där mönstret kan jag så här i efterhand förstå då de blev totalt tondöva och blinda, samt att alla satt i knät på varandra. Men att den nya styrelsen och Johan Lindbom köper allt snack, trots att de har historiken och de svaga resultaten svart på vitt... Johan Hult har ju sagt samma saker i alla år (det är en googling bort). Och HV har bara blivit sämre och sämre. Det är så jäkla urdumt så jag vet inte vad.
Randy Edmonds • Ulf Dahlén • Andreas Johansson • Johan Hult • Nubben?
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav Nutarviguld » 10 januari 2022, 12:23

Håller med 100%

Nya styrelsen är som den gamla verkar det som
Nutarviguld

Inläggav mrnorrland » 10 januari 2022, 21:56

https://hockeysverige.se/2022/01/10/luc ... en-knights

Hult dags o börja jobba men bör kunna attrahera SHL klubbar men lägg in allt du har nu Hult
mrnorrland

Inläggav Jacob96 » 10 januari 2022, 22:18

Vad kan vi förvänta oss ?
Hur många spelare avser man att stärka upp laget med ?
Ngn med insyn ???
Jacob96

Inläggav Nick » 10 januari 2022, 22:48

mrnorrland skrev:https://hockeysverige.se/2022/01/10/lucas-elvenes-bryter-kontraktet-med-vegas-golden-knights

Hult dags o börja jobba men bör kunna attrahera SHL klubbar men lägg in allt du har nu Hult

Sannolikt hamnar han väl i Rögle.
Nick

Inläggav lejacques » 11 januari 2022, 11:37

mrnorrland skrev:https://hockeysverige.se/2022/01/10/lucas-elvenes-bryter-kontraktet-med-vegas-golden-knights

Skulle inte förvåna om Johan "Sikta mot stjärnorna" Hult hört sig för. Men Elvenes är aktuell för SHL. Växjö och Rögle är ett par lag som är på, enligt MrMadhawk. Så honom kan vi glömma.

Nä, hög tid att sluta titta på översta hyllan. Det borde vi iof gjort för länge sen.
Randy Edmonds • Ulf Dahlén • Andreas Johansson • Johan Hult • Nubben?
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav Nick » 11 januari 2022, 11:53

lejacques skrev:

Skulle inte förvåna om Johan "Sikta mot stjärnorna" Hult hört sig för. Men Elvenes är aktuell för SHL. Växjö och Rögle är ett par lag som är på, enligt MrMadhawk. Så honom kan vi glömma.

Nä, hög tid att sluta titta på översta hyllan. Det borde vi iof gjort för länge sen.

Hög tid att inse sin plats i hockeysverige. Vi spelar I allsvenskan. Även ifall vi spelat i shl så hade vi inte vart först i hierearkin längre. Hv är inte längre ett lag spelare drömmer om att få spela I.

Istället har lag som Rögle Örebro och tom Oskarshamn sprungit förbi oss.

De gör ont.

Men detta är sanningen.
Nick

Inläggav mrnorrland » 11 januari 2022, 13:52

Vi kan nog glömma förstärkningar. Han verkar inte vara så sugen på värva längre

https://hockeynews.se/articles/22664/?f ... KA8DGNIy7o
mrnorrland

FöregåendeNästa

Återgå till HV71