Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics
Toddbertuzzi skrev:Att Per Ledin skulle vara förfördelad på planen tror jag och förstår jag. Det är ungefär som buset i skolan som fick skit för mer än vad de egentligen skulle ha. Att HV71 skulle vara förfördelade av domarna blir i så fall en konsekvens av att ha kontraktera Ledin, och möjligtvis även Jämtin. Detta faktum vet nog Fredrik Stillman om och gör bedömning att det trots allt är värt det.
Min bedömning är att laget förlorar på att kontrakta sådana spelare. Stora, kunniga, rika och etablerade HV71 tycker jag ska ta sig råd att hålla sig med fler spelare av klass. Ni ska helt enkelt hålla er för goda för att ha sådana spelare som Ledin och Jämtin!
Toddbertuzzi skrev:Nej det är naturligtvist inte okej att döma på det sättet - likhet inför lagen är det som gäller. Däremot så tror jag domarna i vanlig ordning har lite ågren över tidigare felbeslut och börjar att kompensera.
Toddbertuzzi skrev:När Ledin sticker in nosen framför mål så pumpar adrenalinet i AIK-spelarna som är ordentligt upprörda över den tidigare händelsen. Domarna förstår att de varit för milda i sitt straff av Ledin och väljer den enkla (och för all del även felaktiga) vägen och väljer att plocka ut båda spelarna.
Toddbertuzzi skrev:Som jag skrev i mitt tidigare inlägg så döms fega spelare som agerar vårdslöst orättvist i vissa situationer och för milt i andra. Domarna känner på sig att förmodligen har Ledin gjort något skit och plockar därför ut honom, i likhet med poliser som träffar bus på stan eller lärare/rektorer som straffar busungar. That's the way it works!
Davester skrev:Cred till; Sevin och mrcadaza som orkar argumentera och stå emot påhoppen när lynchmobben med sin ledare i spetsen går till attack för att de inte har förstått vad ni förstår nämligen att elitidrott går ut på att leverera resultat.
lejacques skrev:Stå på dig cadaza!
Då har vi sett 2 olika matcher. På min match så är det Wernblom.Pawhlen skrev:Det var Richard Lindtner som utdelade slagen på Thörnberg, och Lindtner fick 8 matcher för det
Magnus Wernblom gick loss på Jämtin i slutspelet 2004 och blev avstängd i 3-4 matcher (spelade inte mer i den kvartsfinalserien)
Davester skrev:Cred till; Sevin och mrcadaza som orkar argumentera och stå emot påhoppen när lynchmobben med sin ledare i spetsen går till attack för att de inte har förstått vad ni förstår nämligen att elitidrott går ut på att leverera resultat.
Då har vi sett 2 olika matcher. På min match så är det Wernblom. Wernblom gav sig på Jämtin ja visst och den finns på Youtube. Lindtner gav sig på Thörnberg men det gjorde också Wernblom, neb skit samma det är Wernblom jag vill åt som också är en spelare som hade grisbeteende allt som oftast. I Luleå kan vi ju tala om Bulan.mrcadaza skrev:Pawhlen skrev:Det var Richard Lindtner som utdelade slagen på Thörnberg, och Lindtner fick 8 matcher för det
Magnus Wernblom gick loss på Jämtin i slutspelet 2004 och blev avstängd i 3-4 matcher (spelade inte mer i den kvartsfinalserien)
En del som återvänder hem har man ju förstått att de tycker att de ska bemötas med lite respekt och mildare bedömd. Senaste exemplet är Steen som kommer hem och leker plockepinn med sin klubba och tror att det är grönt ljus att slasha.Toddbertuzzi skrev:mrcadaza skrev:Ska man använda termer som att så dömer dom i NHL så ska man för det första veta hur bedömningsnivån ligger?
Vet ngn det här?
Det tror inte jag för det finns inte ett enda inlägg nånstans där man ser att det finns ngn som kan/vet.
Jag har högre tankar om den svenska hockeypubliken och dess kunnande om olika bedömningsnivåer. Flertalet av oss tittar en del på NHL hockey och ser när spelare blir utvisade. Detta tillsammans med den kunskap som förvärvas genom att titta på en hel del Elitseriehockey/Allsvensk hockey. Till detta kan läggas de intervjuer med hemvändande hockeyspelare och transantlanter. Det är inte sällan de påpekar skillnaderna i bedömning.
mrcadaza skrev:Då har vi sett 2 olika matcher. På min match så är det Wernblom. Wernblom gav sig på Jämtin ja visst och den finns på Youtube. Lindtner gav sig på Thörnberg men det gjorde också Wernblom, neb skit samma det är Wernblom jag vill åt som också är en spelare som hade grisbeteende allt som oftast. I Luleå kan vi ju tala om Bulan.mrcadaza skrev:Pawhlen skrev:Det var Richard Lindtner som utdelade slagen på Thörnberg, och Lindtner fick 8 matcher för det
Blondestar skrev:OT, men hur kan man regga sig på ett forum under namnet Todd Bertuzzi och prata om i vad för situation man tappade respekten för Per Ledin, när nämne Todd mycket effektiv avslutade en annan spelares karriär?
Blondestar skrev:Troll och troll. Han säger en del vettigt. Kul med utomståendes åsikt, för visst är vi enögda. Var mest namnet som var märkligt i sammanhanget.
Macce skrev:Jag är inte sämre än att jag kanske hade fel om dig, men att diskutera domare och
rättvisa med ett sådant användarnamn fick mig att bli misstänksam i och med att
du var saik fan.Och det va fan va gammal du va
45år och nästan pensionär
frederic skrev:Kuben.
Återgå till Hockeysnack (ej HV71)
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster