Seriösa rykten 21/22: Diskussioner

Diskutera HV71

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

Re: Seriösa rykten 21/22: Diskussioner

Inläggav Hannes » 7 maj 2021, 08:49

Quila skrev:Att HV varit ute efter Hjalmarsson en längre tid är inget nytt. HV har jobbat på ett möjligt scenario att få hem Hjalmarsson i ett par års tid och haft en god dialog hela tiden. Målet har hela tiden varit att få hem honom till säsongen 21/22 och Hjalmarsson har själv haft detta som plan i och med att barnen är i skolålder osv.

Jag tror faktiskt inte att faktumet att HV spelar i hockeyallsvenskan behöver vara någon nackdel heller för den delen. Detta är ju en möjlighet att göra något stort och vara med på en resa som kommer skriva in sig i historieböckerna om vi skulle klara upp att gå upp till SHL redan efter en säsong.

Sedan är ju NHL, NHL och hockey är hockey och det svänger fort, men känslan är god. Skulle ju vara en sann dröm och tänk möjligheterna för en sådan som Andrae. Det lär ju inte direkt minska chanserna till förlängning med inte bara Stillman som coach, utan en av våra bästa backar någonsin och få chansen att ta lärdom av honom.

Det är ju lite så också att ett annat lag i NHL ska vara intresserade av honom. Hans tjänster, som ligger i defensiven och inte poängmakeri, gör att det blir ytterst begränsat där borta ju mer åren går. Nu har han varit i Arizona, som inte är särskilt bra. Frågan är då om något annat lag ens plockar honom. Jag har svårt att tror det.

Om han kommer så dyker han upp med en stor pondus och skalle. Han vet vad som krävs för att vinna. Något vi verkligen har saknat. Och som du säger, en stor möjlighet att bli en hjälte, likt Kenny Jönsson i Rögle.

Frågan gällande pengar är nog i det här fallet ytterst sekundär från båda parter. Mannen har trots allt tjänat ihop cirka 44 miljoner dollar enligt Capfriendly (https://www.capfriendly.com/players/niklas-hjalmarsson). Han skulle säkert gå med på en liten peng.
Användarvisningsbild
Hannes

Inläggav lejacques » 7 maj 2021, 11:23

Då kan vi räkna bort Filip Ahl. Verkar vara klart med nån tjeckisk klubb. Till JP säger han att det inte blir en återkomst i år. För ett år sen hade jag sagt tvärnej på frågan om jag ville se honom i HV-tröjan igen. I allsvenskan hade han dock varit en drömvärvning.
Randy Edmonds • Ulf Dahlén • Andreas Johansson • Johan Hult • Nubben?
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav Diabolics » 7 maj 2021, 12:06

Hjälp till, dett löser vi folket:

Bild
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav CaptainF8 » 7 maj 2021, 12:07

Nick +glas - g =nicklas + torp ?
CaptainF8

Inläggav Diabolics » 7 maj 2021, 12:08

CaptainF8 skrev:Nick +glas - g =nicklas + torp ?

Fan, du är kung!!!!!!

och jag känner mig jävligt kass :oops:
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav DocSeverinsen » 7 maj 2021, 12:12

CaptainF8 skrev:Nick +glas - g =nicklas + torp ?

Han har väl kontrakt över nästa säsong med OHK?
DocSeverinsen

Inläggav Quila » 7 maj 2021, 12:24

Torp :)
Men fredagen är ung :)
Stefan Liv - för alltid i våra tankar.
Quila
Moderator

Inläggav Andersson711 » 7 maj 2021, 12:28

Quila skrev:Torp :)
Men fredagen är ung :)

Tror du på mer?!
Andersson711
Moderator

Inläggav Quila » 7 maj 2021, 12:31

Tror på Önerud!
Quila
Moderator

Inläggav justus3 » 7 maj 2021, 12:31

Här talar vi om killen med "Klubbhjärta".
Han bryter sitt SHL-kontrakt för att hjälpa till. Helt klart en som man vill ha i sitt lag om man vill vinna ett "krig".

Trots att vi "bara" har 5 spelare 0ch 3 ledare, så vill jag påstå att vi redan nu har betydligt mer pondus och attityd i det omklädningsrummet än det "alibilag" som tyvärr hade i år.
Senast redigerad av justus3 7 maj 2021, 12:56, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
justus3

Inläggav spaawn » 7 maj 2021, 12:54

Spelar med hjärta, men det enda jag minns av honom är hur han i backpar med Grillfors ensamma höll på att kosta oss guldet 2010 mot DIF. Men i allsvenskan kan han säkert funka.
spaawn

Inläggav Dovahkiin » 7 maj 2021, 13:00

spaawn skrev:Spelar med hjärta, men det enda jag minns av honom är hur han i backpar med Grillfors ensamma höll på att kosta oss guldet 2010 mot DIF. Men i allsvenskan kan han säkert funka.

Det är 10 år sedan, han har varit mkt stabil senaste åren och han kunde spelat i shl om han ville. Menar Arell, Bertov mfl är ju sämre än han. Kommer hålla bra nivå i HA.
"Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa dom som har fel"
Användarvisningsbild
Dovahkiin

Inläggav lejacques » 7 maj 2021, 13:23

spaawn skrev:Spelar med hjärta, men det enda jag minns av honom är hur han i backpar med Grillfors ensamma höll på att kosta oss guldet 2010 mot DIF. Men i allsvenskan kan han säkert funka.

Och jag minns att han var inne på guldmålet :D
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav Diabolics » 7 maj 2021, 13:32

tänk om det hade funnits vattentäta system för att jämföra backpar, vad enkelt allt hade varit.

Det är ju helt omöjligt att jämföra grillen å torpets insats på den tiden (även om till och med jag minns att det gnisslades lite då, säkert från mig personligen), med insatser från texvis backparet Johansson/Arell den gångna säsongen. Vi hade en generellt högre skills-nivå i laget på den tiden.

Jag hoppas att det är som några av er hävdar, att Torpet idag är en bättre defensiv back än 2-3 av de vi hade under den gångna säsongen.
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav lejacques » 7 maj 2021, 13:55

https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... ej%C3%A4lt.

Den här minns jag också från Torps tid i HV.

Fy fan vilken legendar. Den här gråa säsongen har verkligen gjort en svältfödd på riktiga HV-profiler.
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav shitkicker » 7 maj 2021, 14:52

Torp har spelat på SHL-nivå de senaste 13 säsongerna. Så han kommer definitivt funka i allsvenskan, eftersom han antagligen hade kunnat stanna i SHL.
Finns ingen glädje med Nubben i klubben.
shitkicker
Moderator

Inläggav mrnorrland » 7 maj 2021, 14:57

shitkicker skrev:

Torp har spelat på SHL-nivå de senaste 13 säsongerna. Så han kommer definitivt funka i allsvenskan, eftersom han antagligen hade kunnat stanna i SHL.

Nu väntar jag på didrik så har vi allsvenskan bästa defensiva backpar som kommer döda många viktiga minuter i egen zon nästa år
mrnorrland

Inläggav Dovahkiin » 7 maj 2021, 15:52

shitkicker skrev:

Oskarshamn ville ju behålla honom och -2 senaste sässe tycker jag är bra jobbat av honom.
"Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa dom som har fel"
Användarvisningsbild
Dovahkiin

Inläggav Jacob96 » 7 maj 2021, 20:20

Känns som att quila och sirward bara hakar på varandra.
"Önerud klar " skriver ena sen hakar andra på.

Ingen skrev ngt om Torp innan .

Att önerue eventuellt blir kvar kan ju en åsna gissa sig till .

Nej vissa får lite väl mkt cred för sina "avslöjanden"
Jacob96

Inläggav mrnorrland » 7 maj 2021, 21:06

Jacob96 skrev:Känns som att quila och sirward bara hakar på varandra.

bara så du vet de heter silly season för en anledning. Det är upp till var och o tro på de ryktet som kommer ut eller inte. Med Önerud är de nog ömsesidigt att båda vill ha han i HV men kan tänka mig att HV inte vill betala ut samma lön som han har nu och Önerud förstår säkert det men att hv första erbjudande kanske var i det lägsta laget (hypotetiskt) och nu är di ett allmänt lönespel och frågan är vem viker sig först. De kommer komma överens, antagligen på 1+1 elr nåt liknande
mrnorrland

Inläggav shitkicker » 7 maj 2021, 21:52

Vad vill du ha sagt?

Du har ofta synpunkter på vad andra kommer med och tycker, men tillför sällan något av värde själv. Så vad är det du vill ha sagt?

F ö så har både sir Ward och framförallt Quila blivit sannspådda i flera av sina avslöjanden.
Finns ingen glädje med Nubben i klubben.
shitkicker
Moderator

Inläggav Quila » 7 maj 2021, 23:04

Nej, jag satt och väntade in vad Ward skulle hitta på idag, så att jag kunde hänka på där. Tyvärr blev det ett missförstånd, då Ward satt och väntade vad jag hade för bra hittepå idag. Moment 22. Attans.
Quila
Moderator

Inläggav Robert.76 » 7 maj 2021, 23:22

Quila skrev:

Nej, jag satt och väntade in vad Ward skulle hitta på idag, så att jag kunde hänka på där. Tyvärr blev det ett missförstånd, då Ward satt och väntade vad jag hade för bra hittepå idag. Moment 22. Attans.

:lol: :lol: :lol:
Robert.76
Moderator

Inläggav Nutarviguld » 8 maj 2021, 07:35

Quila skrev:

Haha ni orsakade ännu ett trasigt tangentbord från allt ALT+F5 Dock, men hoppas på en Önegud presentation idag
Nutarviguld

Inläggav Quila » 8 maj 2021, 08:08

Ber om ursäkt Nutarviguld!

Önerud är klar, men tydligen vill man hålla på det lite. Var helt säker på en presentation igår, men vi får hållas helt enkelt.
Quila
Moderator

Inläggav Quila » 8 maj 2021, 08:49

Angående att ingen här på forumet hann avslöja något om Torp innan han presenterades. Eller ja, jag kan ju bara tala för mig själv.
Torp blev klar på mycket kort varsel. Det gick undan från första kontakt tills kontraktet var påskrivet. Nästan omöjligt på det viset att det hinner läcka ut till någon, då det oftast tar lite tid att få spridning.

Jag vet långt ifrån allt som händer, men den bråkdelen jag får reda på försöker jag sortera in. Ibland bekräftas rykten av fler källor jag har och då brukar träffsäkerheten vara stor. Ibland går saker i baklås i sista stund, men man förstår lite av det massiva arbete som görs bakom kulisserna och att allt inte är så svart på vitt som en del tycks tro. Ibland är det felaktiga uppgifter, ibland korrekta, ibland är det snabba vändningar och ibland är det missförstånd.

I många fall av de missförstånd jag varit med om så är det klassiska viska-leken som blivit fel. Detta om exempelvis två spelare har lika namn, eller i vissa fall om två spelar på samma position och i samma lag. Oftast är det namnen som kan bli fel.
Just därför är jag skeptisk just till om ThörnBERGS påskrift är klar, då TörnGREN förlängde i just samma veva. Samma funderingar ställer jag mig nu till Hjalmarsson, då Torp delar samma namn (ja, jag vet, med annan stavning). Man har jobbat länge på just Hjalmarsson och tror vi är mycket nära, men där kan det lätt bli förväxlingar just när rykten sprids från mun till mun osv. Faktumet att Hjalmarsson fått en hel del mediautrymme de senaste dagarna gör (tyvärr) att hans marknadsvärde höjs och vi är garanterat inte ensamma om att vilja signa honom. Samma gäller Ullström.

Vad gjorde Thörnberg i HG häromdagen har folk frågat mig? Jag har ingen aning, men är det på gång en underskrift tror jag inte Thörna själv skulle lagt ut ett instagraminlägg om att han var nere vid isen och kikade. Tror däremot man mycket väl har diskuterat och påbörjat en förhandling, men nu killgissar jag bara. Kanske kommer det ett flashigt HVTV inslag med Önerud och Thörnberg direkt från isen? Återigen killgissar jag.

Det jag menar är att jag försöker vara tydlig med om det jag skriver är egna spekulationer, eller inte. Lägger jag något i spelardrömmar finns det inte lika stor säkerhet som om jag lägger det i seriösa givetvis. Men ni ska veta att jag inte vill vilseleda, eller sprida osanningar och jag delar också bara en bråkdel av det jag får kännedom om med vetskapen om att det många gånger är bättre att tiga.
Quila
Moderator

Inläggav Nutarviguld » 8 maj 2021, 09:47

Quila om man säger såhär, när jag eller många av oss andra här "hör" ett rykte så är det ifrån någon random social media post eller att man hört någon i Hemköp-kön stå och mumla.

Det är uppenbart att du har bättre "källor" än just nämnda, jag uppskattar dina inlägg mycket och jag vet inte om någon har fört statistik men ligger Quila någonstans på 90% träffsäkerhet ? Det tycker jag är ganska bra, jag blir iaf sjukt taggad varje gång du nämner något nytt Quila så fortsätt med det och tack för att du delar med dig!
Nutarviguld

Inläggav Davestar » 8 maj 2021, 10:00

Nutarviguld skrev:Quila om man säger såhär, när jag eller många av oss andra här "hör" ett rykte så är det ifrån någon random social media post eller att man hört någon i Hemköp-kön stå och mumla.

Det är uppenbart att du har bättre "källor" än just nämnda, jag uppskattar dina inlägg mycket och jag vet inte om någon har fört statistik men ligger Quila någonstans på 90% träffsäkerhet ? Det tycker jag är ganska bra, jag blir iaf sjukt taggad varje gång du nämner något nytt Quila så fortsätt med det och tack för att du delar med dig!

Instämmer till 100%. Quilla- du är en av dom jag får lite extra puls av när jag ser att det har postats ett nytt inlägg. Stort tack!
Slava Ukraini! Heroiam slava!
Davestar

Inläggav HV-supportern » 8 maj 2021, 10:49

Själv älskar jag rykten, oavsett källor. Det är alltid intressant att höra vilka namn det spekuleras om som ska komma till HV. Silly season är nästan det bästa på hela året.
HV-supportern

Inläggav Nutarviguld » 8 maj 2021, 10:57

HV-supportern skrev:Själv älskar jag rykten, oavsett källor. Det är alltid intressant att höra vilka namn det spekuleras om som ska komma till HV. Silly season är nästan det bästa på hela året.

Håller både med och inte samtidigt, jag älskar det, samtidigt som man hatar det, som tex förra året...Wedin YEEEEEES, några spännande Allsvenska lirare YEEEES, sen börjar man räkna lite "hmm backsidan" så ser man "Arell" NEEEEEEJ "Bertov" NEEEEEEJ och tänker för sig själv "ok sista backen lär ju bli en riktig kung back"...."Karlsson" NEEEEEEEJ

Silly är egentligen underbart, men inte med Hult som sportchef
Nutarviguld

FöregåendeNästa

Återgå till HV71