Omgång 50: IK Oskarshamn - HV71

Här samlas diskussionen för varje match som HV71 spelar.

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics, Goddamn

Re: Omgång 50: IK Oskarshamn - HV71

Inläggav Diabolics » 25 mars 2021, 20:25

Sir Ward skrev:
lejacques skrev:Lillis samma rödsprängda tomma blick som Rahm.

Han har tappat laget. Han måste väck.

Och om det händer, vem ser du ska leda laget?

det spelar nog ingen roll nu. Sätt in en vägkona, det måste bara till någon typ av större förändring.

Ni som fortsatt har sagt att det inte hjälper att sparka hult och agne nu, kan vi åtminstone vara överens om att det inte kan skada?
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav lejacques » 25 mars 2021, 20:25

Regnet skrev:

Vi har provat med varenda jävla tränare i Landet nu. Inget hjälper.

... sparka hela laget... varenda spelare. Lyft in juniorlaget. De kan inte bli sämre på nått sätt

Det är ju fullständig osanning . Vi har provat tre tränare som ledde oss till guld 2017. Samma tränare har stakat ut den väg och spel som fört oss till kval och i värsta fall allsvenskan.

Vi måste ta in en helt ny röst som rör om ordentligt.

Lillis är INTE den nya rösten.
Randy Edmonds • Ulf Dahlén • Andreas Johansson • Johan Hult • Nubben?
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav lejacques » 25 mars 2021, 20:26

Diabolics skrev:
Sir Ward skrev:

Och om det händer, vem ser du ska leda laget?

det spelar nog ingen roll nu. Sätt in en vägkona, det måste bara till någon typ av större förändring.

Ni som fortsatt har sagt att det inte hjälper att sparka hult och agne nu, kan vi åtminstone vara överens om att det inte kan skada?

+1 lägger till det på min lista.

5) Sparka Hult och Agne för att skicka signal till laget. För att skaka om allt och alla.
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav matsqq » 25 mars 2021, 20:27

Ledningen vet att de ska gå efter den här säsongen så de har kanske beordrat spelarna att förlora alla matcher med minst 5-0 ...
matsqq

Inläggav Highlander » 25 mars 2021, 20:28

matsqq skrev:Antingen så spelar man bara av dessa matcher och satsar på kvalet ... man vill få motståndarna att underskatta HV så mycket som möjligt ...

Eller så har vissa av spelarna tröttnat på alla sågningar och ger alla HV-fans fingret , vi spelare byter lag till nästa säsong och ni fans kan dra åt h-e ...

Det finns alltid folk som sågar och är kritiska oavsett. När det gäller HV de senaste åren och synnerligen i år så tycker jag att många försökt se positiva saker fram till senaste månaden. Kan knappast klaga på att fansen inte haft tålamod. Nu är sågen framme och det med rätta.
Senast redigerad av Highlander 25 mars 2021, 20:29, redigerad totalt 1 gång.
Highlander

Inläggav Sir Ward » 25 mars 2021, 20:29

Regnet skrev:

... sparka hela laget... varenda spelare. Lyft in juniorlaget. De kan inte bli sämre på nått sätt

Ser din ironi förutom juniorerna. Tror med bestämdhet vi skulle vinna med dom sista perioden.
På allvar nu.
Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav Davestar » 25 mars 2021, 20:29

Robert.76 skrev:Jag undrar ju lite om vad spelarna pratar om på vägen hem, finns det nån självinsikt?

Skulle tro de pratar om sina feta kontrakt med andra klubbar nästa säsong. Kan liksom se det framför mig, Fröberg- ”Så otroligt skönt att äntligen ha sajnat med Moskva, bra lön och bra flygförbindelser till Sverige”. C. Sandberg nickar drömmande ”Fan, jag önskar jag vore 10 år yngre men ska ändå bli skönt att flytta hem och representera min riktiga klubb”. Kokkonen hakar glatt på ”jag har också kontakt med Gnaget, vore drömmen!” Forsberg sitter några rader bort djupt försjunken i sina egna tankar ”undrar om mina hattrick den här säsongen kan räcka till ett två-vägskontrakt over there?” Martinsson och Wedin sitter och messar med sina agenter för att kontrollera det senaste utlandsintresset. Ilomäki skriker på finska i luren på sin agent att det här minsann inte heller var en klubb som passar honom. Johan Hult sitter på undervåningen fast besluten att ”detta ska vi vända tillsammans” som den proaktivt sportchef han är så messar han även Henrik Erikssons och Johan Alcens agenter för att stämma av om dom är intresserade an 250 k/mån, garanterat pp-spel och förstakedja till nästa säsong.
Slava Ukraini! Heroiam slava!
Davestar

Inläggav mrnorrland » 25 mars 2021, 20:30

Hela hv fans såg vart de barkade efter 10 matcher, Hult inte sätt de än. De går fortfarande på spåret vi är ett som guld lag
mrnorrland

Inläggav Kenobi » 25 mars 2021, 20:31

Jag tycker att Agne och Hulth kan ta presskonferensen efter matchen och samtidigt säga upp sig.
Kenobi

Inläggav frippe-borås » 25 mars 2021, 20:32

Vad i helvete är det för styrelse vi har i denna förening?
Vad i helvete är det för VD vi har i denna förening?
Vad i helvete är det för klubbchef vi har i denna förening?
Vad i helvete är det för sportchef vi har i denna förening?
Vad i helvete är det för coacher vi har i denna förening?
Vad i helvete är det för spelare i denna förening?
Vad i helvete är det för spelidé vi har i denna förening?
Vad i helvete är för för stolthet för Hv71 för de som är innanför Gardens väggar?

De enda som bryr sig är vi fans!

Totalt av alla dessa frågor finns inte ett skit positivt att säga!
Fattar ni hur illa det är med Hv71?
Vi tog in en meriterad backtränare i Nyman!
Nyman blev sjuk i Covid-19! Man tar in en juniortränare som ska leda våra backar!
Nivån inom Hv71 är enorm!
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav mrnorrland » 25 mars 2021, 20:32

Kenobi skrev:Jag tycker att Agne och Hulth kan ta presskonferensen efter matchen och samtidigt säga upp sig.

Va lugn, Hult har redan satt nästa års lag med tänkt bagenda ratad av Örebro som nästa års 1 center
mrnorrland

Inläggav Sir Ward » 25 mars 2021, 20:33

Davestar skrev:
Robert.76 skrev:Jag undrar ju lite om vad spelarna pratar om på vägen hem, finns det nån självinsikt?

Skulle tro de pratar om sina feta kontrakt med andra klubbar nästa säsong. Kan liksom se det framför mig, Fröberg- ”Så otroligt skönt att äntligen ha sajnat med Moskva, bra lön och bra flygförbindelser till Sverige”. C. Sandberg nickar drömmande ”Fan, jag önskar jag vore 10 år yngre men ska ändå bli skönt att flytta hem och representera min riktiga klubb”. Kokkonen hakar glatt på ”jag har också kontakt med Gnaget, vore drömmen!” Forsberg sitter några rader bort djupt försjunken i sina egna tankar ”undrar om mina hattrick den här säsongen kan räcka till ett två-vägskontrakt over there?” Martinsson och Wedin sitter och messar med sina agenter för att kontrollera det senaste utlandsintresset. Ilomäki skriker på finska i luren på sin agent att det här minsann inte heller var en klubb som passar honom. Johan Hult sitter på undervåningen fast besluten att ”detta ska vi vända tillsammans” som den proaktivt sportchef han är så messar han även Henrik Erikssons och Johan Alcens agenter för att stämma av om dom är intresserade an 250 k/mån, garanterat pp-spel och förstakedja till nästa säsong.

:lol: Och mycket av det du skriver håller jag med om. Bra inlägg Davestar, tack!
Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav Regnet » 25 mars 2021, 20:33

Sir Ward skrev:
Regnet skrev:

Ser din ironi förutom juniorerna. Tror med bestämdhet vi skulle vinna med dom sista perioden.
På allvar nu.

Det var faktiskt ett helt seriöst förslag. Bort med Hult och ledningen helt klart också för de har satt ihop det här laget.

Men spelarna har visat att de inte vill representera HV på ett bra sätt. De har förlorat mitt förtroende. Det är inte enbart Agne Bengtsson som gör att spelare som i vissa fall är landslagsmässiga och som är bland de bäst betalda i landet gör så här.
Stefan Liv är och förblir HVs nummer ett!
Användarvisningsbild
Regnet

Inläggav mrnorrland » 25 mars 2021, 20:34

Cmore borde begära tillbaka alla tv pengar från hv. Ni har inte uppfyllt ställda krav på SHL hockey
mrnorrland

Inläggav Guld » 25 mars 2021, 20:34

Kenobi skrev:Jag tycker att Agne och Hulth kan ta presskonferensen efter matchen och samtidigt säga upp sig.

Nån som på allvar tror dom blir kvar nästa säsong?
De lär böna på bara knän att få lämna, om det kommer till det..

Kan faktiskt inte se nåt annat, efter denna säsong.
Guld

Inläggav Hannes » 25 mars 2021, 20:34

Jag har spelat i många lag. Lag som gått bra och dåligt. Ingen elitnivå. Men jag har faktiskt aldrig sett sådan apati som pågår just nu. Ilskan tar dig ofta långt, så som Laine sa inför många matcher: ”Jag behöver bli lite arg, då blir jag bättre”. Jag har inte sett en ilska hos spelarna. Ingenting. Vi kan ta in ny tränare, är fine med det. Men ta ditt JÄVLA ansvar på blå, på röd, framför mål, vill någonting. Det fuskas konstant. Man åker och byter när man tappar puck och kontring uppstår. Tar inte en enda kamp. Tränarna kan säga hur mycket de vill, men tar du inte ansvaret själv så kommer ingenting hända. Ingen kan hålla dig i handen på isen. Alla är så fruktansvärt usla just nu.
Användarvisningsbild
Hannes

Inläggav karl120 » 25 mars 2021, 20:34

In med Oskar Olausson till nästa match tack
Användarvisningsbild
karl120

Inläggav Kamy » 25 mars 2021, 20:36

lejacques skrev:]
5) Sparka Hult och Agne för att skicka signal till laget. För att skaka om allt och alla.

Med all respekt, skicka signal till laget inför omgång 52? Vem tror du skulle ta till sig? Inte en spelare förutom, förmodligen, Önerud bryr sig om Hv71. Tror spelarna ser det som 6 mer genomlidande matcher mentalt för att sedan vara fria att gå nån annanstans nästa till säsong.
Kamy

Inläggav PapaEmeritus » 25 mars 2021, 20:37

karl120 skrev:In med Oskar Olausson till nästa match tack

Vad har du emot Oskar Olausson? Synd att knäcka grabben nu. Bättre att låta honom spela allsvensk hockey i höst istället.
1995 - 2004 - 2008 - 2010 - 2017
Användarvisningsbild
PapaEmeritus

Inläggav Robert.76 » 25 mars 2021, 20:38

Undrar om ngn vågar ta presskonferensen efter match? Dammis kanske?
Robert.76
Moderator

Inläggav Sir Ward » 25 mars 2021, 20:41

Robert.76 skrev:Undrar om ngn vågar ta presskonferensen efter match? Dammis kanske?

:lol:
Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav lejacques » 25 mars 2021, 20:41

Kamy skrev:
lejacques skrev:]

Med all respekt, skicka signal till laget inför omgång 52? Vem tror du skulle ta till sig? Inte en spelare förutom, förmodligen, Önerud bryr sig om Hv71. Tror spelarna ser det som 6 mer genomlidande matcher mentalt för att sedan vara fria att gå nån annanstans nästa till säsong.

Om du läste mitt ursprungsinlägg. Jag är inte direkt optimistisk inför ett kval. Men allt man kan göra måste man göra. För det här kommer inte lösa sig om vi bara fortsätter köra på.
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav Macce » 25 mars 2021, 20:42

Robert.76 skrev:Undrar om ngn vågar ta presskonferensen efter match? Dammis kanske?

Tycker att det skulle passa med Johan Hult...så han kunde förklara för den samlade
pressen att HV minnsan ska vända detta pressade läge till en fortsatt SHL plats... :( :x :roll:
Stefan Liv #1

-Vi börjar med den enklaste kvartsfinalen, det är Djurgården-HV71 där Djurgår´n kommer
vinna enkelt i tre raka.
Robert Perlskog 1995 inför "skrattmatchen" i slutspelet.
Användarvisningsbild
Macce

Inläggav Regnet » 25 mars 2021, 20:43

men seriöst Murray borde få sparken direkt . Bara ge han kicken nu i periodpausenm men inte bara han. Några få klarar sig kvar och visar något. Sandberg och Önerud och får va kvar på gamla meriter samt junisarna som inte kan lastas men resten kan i princip dra åt helvete. Vill inte se dom i HVs tröja mer

Dags för Baby-HV
Stefan Liv är och förblir HVs nummer ett!
Användarvisningsbild
Regnet

Inläggav vonk » 25 mars 2021, 20:43

”Tappat” HAHA... som man tränar så spelar man! Dåligt tränade fr början till bitterljuva slut. Är det 4 bakåt i kväll på 5-5 spel? Lycka till i kvalet, enda som kan rädda jätten med lerfötter är tur, absolut inte skicklighet.... massvis med tur! 6-0 nu ;)
Att se ljuset i tunneln betyder inte nödvändigtvis alltid ett mötande tåg, pessimism och negativitet flödar...
vonk

Inläggav Andersson711 » 25 mars 2021, 20:43

Guld skrev:

Nån som på allvar tror dom blir kvar nästa säsong?
De lär böna på bara knän att få lämna, om det kommer till det..

Kan faktiskt inte se nåt annat, efter denna säsong.

Stensäker på att dom blir kvar. Dom har gjort det bra med tanke på att dom inte har pengar eller förutsättningar till att göra ett bättre jobb. Förläng. Säger minst 3 år till.
Andersson711
Moderator

Inläggav Robert.76 » 25 mars 2021, 20:44

Det är närmre 7-0 än var det är för en målchans för HV.
Robert.76
Moderator

Inläggav Macce » 25 mars 2021, 20:45

Robert.76 skrev:Det är närmre 7-0 än var det är för en målchans för HV.

:oops: :oops: :oops:
Stefan Liv #1

-Vi börjar med den enklaste kvartsfinalen, det är Djurgården-HV71 där Djurgår´n kommer
vinna enkelt i tre raka.
Robert Perlskog 1995 inför "skrattmatchen" i slutspelet.
Användarvisningsbild
Macce

Inläggav mrnorrland » 25 mars 2021, 20:46

Macce skrev:
Robert.76 skrev:Det är närmre 7-0 än var det är för en målchans för HV.

:oops: :oops: :oops:

Om oik gått för fullt hade de haft 20-0 nu
mrnorrland

Inläggav Sir Ward » 25 mars 2021, 20:48

Kuriosa. Jag tippade 7-1 i HV-tippet, glädjetipp ja, som nu kan bli helt tvärtom :oops:
Användarvisningsbild
Sir Ward

FöregåendeNästa

Återgå till HV71 Matcherna