Omgång 47: Växjö Lakers HC - HV71

Här samlas diskussionen för varje match som HV71 spelar.

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics, Goddamn

Re: Omgång 47: Växjö Lakers HC - HV71

Inläggav lejacques » 11 mars 2021, 21:24

Highlander skrev:Spelas kvalet som slutspel med match varannan dag?

Oklart. Hemlin snackade ju om att slutspelet kunde pressas ihop pga av alla coronautbrott så det blir typ hemma två dagar i rad osv. Vet inte om det gäller kvalet också. Men tydligen vill slutspelslagen ha färre resor med tanke på rådande läge, och det borde väl även gälla HV och det lag de möter. Gissar jag.
Randy Edmonds • Ulf Dahlén • Andreas Johansson • Johan Hult • Nubben?
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav Diabolics » 11 mars 2021, 21:26

vafan Lillis din jävla lallare, du gnäller i TV om att folk väljer fel och inte går på mål eller avslutar utan istället passar etc.

VARFÖR SÄTTER DU ILOMÄKI I FÖRSTA PP?

HELVETES JÄVLA HELVETE
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav DocSeverinsen » 11 mars 2021, 21:28

Tuff match att förlora. Spelmässigt tycker jag vi var förtjänta att vinna, men vi ställer till det med att ge motståndarna utvisningar. Framför allt Wennlunds hjärnsläpp...VAd ska man säga, även om vi spelar bra så förlorar vi.

Positivt: Spelet avsevärt mycket bättre än de senaste matcherna. Kan vi ta ett steg till där ser chanserna i kvalet betydligt bättre ut.
Vi släpper "bara" in två mål.
Kinnvall snart tillbaks

Negativt: Vi gör inte mål! Förvisso är Fasth SHL:s bästa målvakt, men något mer mål ska vi kunna göra.
PP är numer uddlöst. Förstår inte varför man envisas med Ilomäki framför Forsberig i första PP. Han är trots allt den som levererat bäst i PP... Här kommer även Kinnvalls återkomst bli betydelsefull.
Vi drar på oss onödiga utvisningar.

Summering: Efter denna match känns det trots allt lite bättre än innan. Visst, vi förlorar, vilket aldrig kan vara bra, men eftersom jag numer räknat in kvalspel känns det viktigare att ta steg i spelet...
Som det ser ut nu blir det Brynäs vi får möta.
DocSeverinsen

Inläggav DocSeverinsen » 11 mars 2021, 21:29

lejacques skrev:

Oklart. Hemlin snackade ju om att slutspelet kunde pressas ihop pga av alla coronautbrott så det blir typ hemma två dagar i rad osv. Vet inte om det gäller kvalet också. Men tydligen vill slutspelslagen ha färre resor med tanke på rådande läge, och det borde väl även gälla HV och det lag de möter. Gissar jag.

Tror inte kvalet komprimeras. Det är trots all "bara" max sju matcher. I slutspel pratar vi om max 21 matcher + play in 3 matcher...
DocSeverinsen

Inläggav MrT » 11 mars 2021, 21:29

Vi gav dem en match men släpper till för mycket i försvaret, vi chansar på att bryta eller som sista målet när tre av fyra åker ut i sargen.

Nu har vi ändå 5 matcher kvar där ingen match känns orimlig att vinna. Räcker 15 p tro..
MrT

Inläggav lejacques » 11 mars 2021, 21:32

DocSeverinsen skrev:
lejacques skrev:

Tror inte kvalet komprimeras. Det är trots all "bara" max sju matcher. I slutspel pratar vi om max 21 matcher + play in 3 matcher...

Sant. Men nu förlängs ju grundserien? Samtidigt vill man väl försöka få allt avklarat så fort som möjligt så inte corona sätter stopp?

Aja, det är verkligen skitsamma. Föredrar dock komprimerat så vi slipper lida mer än nödvändigt. Ska HV åka ut, gör det fort.
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav Guld » 11 mars 2021, 21:37

På ett sätt spelar ju poängen ingen roll.
Det blir ju ändå kval, liksom.

Man får nog ta med sig att vi gör den bästa matchen på länge.
Iofs mot ett ganska anonymt Växjö, utan några som helst målchanser, men ändå..

Där finns trots allt något att bygga vidare på.
Fokusera på kval nu, och se de sista matcherna som bra träningar..

Hv fick även sig en rejäl lektion i det fysiska spelet ikväll.
Man blev ägda, dominerade och till och dokumenterat hånade.
Ändå såg jag inga speciella känslor hos någon.

VAR är hjärtat?
Guld

Inläggav frippe-borås » 11 mars 2021, 21:38

Siikonens utvisning var viktigt oavsett om det blev mål i PP.
Växjöspelaren hade ju öppet mål annars.

Däremot säger Petter Rönnqvist något i studion som han såg nu. Innan Siikonen åker ut så slår Växjö spelaren pucken ur plocken på Gunnar så han menar på att Växjö spelaren borde haft en tvåa istället.
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav 15:48 » 11 mars 2021, 21:40

.
Senast redigerad av 15:48 11 mars 2021, 21:43, redigerad totalt 1 gång.
15:48

Inläggav Diabolics » 11 mars 2021, 21:41

frippe-borås skrev:Siikonens utvisning var viktigt oavsett om det blev mål i PP.

Däremot säger Petter Rönnqvist något i studion som han såg nu. Innan Siikonen åker ut så slår Växjö spelaren pucken ur plocken på Gunnar så han menar på att Växjö spelaren borde haft en tvåa istället.

är vi förvånade? med tanke på att domarna letade efter ett sätt att ge plastlökars vinsten? fy fan, de är fiortfarande inne i sin psykos sedan jämtin/ledin/wardsson spelade i hv, jävla pajasar.

fy fan va ont det gör att se att silverköping hittat något sätt att trilla in ett per helt ovärda vinster. jävla pisslag.
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav Highlander » 11 mars 2021, 21:42

frippe-borås skrev:Siikonens utvisning var viktigt oavsett om det blev mål i PP.

I en match finns ju massor av sekvenser som kunde blivit utvisning (Bergets ryggtackling t.ex). Går inte analysera alla moment. Oftast jämnar det ut sig. Man får se till att göra mål framåt på sina chanser istället.
Highlander

Inläggav Highlander » 11 mars 2021, 21:43

Har nån kapat ditt konto Diabolics? Du brukar inte fara ut på detta sätt?
Highlander

Inläggav Nick » 11 mars 2021, 21:43

Efter denna matchen är jag övertygad om att Hv spelarni allsvenskan nästa säsong.

Vi gör en riktigt bra match o har alla möjligheter att vinna detta. Men vi hittar en väg att förlora. Genom att...
1.inte utnyttja vårt pp spel, bedrövlig coachning att byta ut Forsberg mot illomäki i första pp. Är övertygad om att vi hade vunnit matchen med 2-1 om foppa hade stått på den kanten. Illomäki är bedrövlig i på spelet o liknar mest en kona.
2. Inte dragit på oss utvisningarna som vi gör. Då Växjö är ett topplag och har ett väldigt bra pp. O framför allt så har de illari melart. Vilken gång i ordningen är de just han so. Spelar huvudrollen mot oss?
3. Gör för lite mål.

Hur många här inne tror att Viktor fasth hade släppt in 2-1 pucken. Räck upp en hand.

Om vininte vinner denna matchen, ja då har jag svårt att se att vi vinner nåt mer denna säsong.

Allsvenskan 21/22. Smaka på den gott folk. Smakar riktigt jävla vidrigt i munnen.

Fyy faan!
Senast redigerad av Nick 11 mars 2021, 21:45, redigerad totalt 1 gång.
Nick

Inläggav frippe-borås » 11 mars 2021, 21:45

15:48 skrev:
frippe-borås skrev:En riktigt bra insats av Hv71!
Men vi hittar sätt att släppa in mål. Fasth vinner matchen åt Växjö!
Arell vad sysslar han med i hörnet och va fan gör Wennlund!?

Det är det här spelet jag tjatat om sen om gång 5!
Vi måste åka skridskor och fullfölja tacklingar. Saknar avsluten på mål men spelar vi såhär så kommer det komma segrar.
Jobba vidare på detta spel så finns absolut chansen att vinna kvalet i bäst av 7.

Men vad har hänt med Bergström och varför spelar Illomäki 1:a PP?
Finns det inga hjärnor som gör att man kan tänka till lite varför PP har gått i stå.
Illomäki ska ju kladda med trissan 10 sek innan han släpper den. Är det så jävla illa som jag hela tiden trott att den som tjänar mest ska spela oavsett insats. Fattar ingenting då Forsberg är vår främsta målskytt i PP.

Ja ja!!! Som sagt kan vi bygga vidare och inte falla tillbaka till det vi hade innan så kommer spelare att lyfta för sånt här spela ger energi.
Fart och fysik ger adrenalin.

Eller så är det tvärtom! En förlust i en sån här match gör att man blir knäckt och faller tillbaka i samma gamla pissiga mönster som innan....

Är man normalt funtad så måste man ju själv inse skillnaden i spelet och att man ändå gav topplaget en rejäl match.
Hade Wennlund inte sparkat så tror jag vi hade vunnit.
Men 1 mål brukar inte räcka å andra sidan för att vinna hockeymatcher.

Men viker man ner sig efter denna insats och börja spela den skit hockey man visat innan denna så är man inte värda att vara kvar i SHL.
Jag är optimistisk framöver. Kan man spinna vidare på detta spel så har jag svårt att se en botten konkurrent slå oss i bäst av 7.
Men då måste vi spela som ikväll.
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav Diabolics » 11 mars 2021, 21:46

Highlander skrev:Har nån kapat ditt konto Diabolics? Du brukar inte fara ut på detta sätt?

vansinnet är initierat av HV... jag hänger bara på.

Men på riktigt... säg rätt saker i tv, men gör tvärt om som coach? Hur kan man respektera en sådan insats?
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav Andersson711 » 11 mars 2021, 21:55

Nedmonteringen började kring AJ-Gate när Hult/Snöret tog fullständig kontroll över HV71.

Snörets betydelse som spelare i HV var ovärderlig.
Som någon form av alibiSC är hans facit typ Veli-Pekka Laitinen.

Johan Hult är det sämsta som någonsin hänt föreningen. Att han fått härja fritt leder oss till HA, tror aldrig mer vi får se HV i högstaligan efter degraderingen (den är given).

Tack mina herrar. Ni vann maktspelet mot en tränare som ville annorlunda, nu har ni gjort ett verkligt avtryck i föreningen.
Andersson711
Moderator

Inläggav Highlander » 11 mars 2021, 22:01

Andersson711 skrev:Nedmonteringen började kring AJ-Gate när Hult/Snöret tog fullständig kontroll över HV71.

Johan Hult är det sämsta som någonsin hänt föreningen. Att han fått härja fritt leder oss till HA, tror aldrig mer vi får se HV i högstaligan efter degraderingen (den är given).

Tack mina herrar. Ni vann maktspelet mot en tränare som ville annorlunda, nu har ni gjort ett verkligt avtryck i föreningen.

Att det är stora problem med högsta ledningen i HV är nog de flesta överens om. Men vad är det som gör att AJ helt plötsligt börjar hyllas som någon frälsare? Vad har han lyckats med i tränarväg före och efter HV?
Highlander

Inläggav frippe-borås » 11 mars 2021, 22:02

Andersson711 skrev:Nedmonteringen började kring AJ-Gate när Hult/Snöret tog fullständig kontroll över HV71.

Har fått höra att felet ligger högre upp än så!
Ska finnas två maktmissbrukare som hela tiden spelar på sin makt!
S-Å.K och A.B! Jag har lagt krutet på Hult tidigare innan jag fick höra detta.

Men det är som sagt info jag fått till mig. Vet gör jag inte till 100!
Vi kan vara lugna om vi spelar så som idag. Då är vi kvar i SHL 21/22, det kan nästan lova.
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav lejacques » 11 mars 2021, 22:05

Frippe. Jag har fattat det som att du ändrat åsikt sen du fått höra om Sten-Åke och Agnes "maktmissbruk".

Men om Hult inte har något som helst att göra med detta förfall och praktfiasko så är det alltså Sten-Åke och Agne som värvat ihop spelare och tränare?

De ska naturligtvis bort från föreningen, men köper inte att Hult inte har något ansvar i detta.
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav Diabolics » 11 mars 2021, 22:06

Highlander skrev:

Att det är stora problem med högsta ledningen i HV är nog de flesta överens om. Men vad är det som gör att AJ helt plötsligt börjar hyllas som någon frälsare? Vad har han lyckats med i tränarväg före och efter HV?

jag tror inte detta skall tolkas som försvar för AJ, men den extrema turbulens och skada som AJ orsakade, utnyttjades på ett sådant sätt att vi nu är där vi är.
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav Zico » 11 mars 2021, 22:08

Man kan klaga, gnälla och kritisera Agne Bengtsson, Johan Hult och Stefan Lundh hur mycket man vill, och jag står bakom ALL kritik, men det är ändå, till syvende och sist, spelarna det hänger på i detta läget. Även om prestationen i ikväll var ganska bra, så retar jag mig nåt fruktansvärt på detta beteende:
Efter ett nästan 5 minuter långt bra boxplay, erövrar Strömberg pucken, har pucken under kontroll, gott om tid och ska bara skicka ner puckhelvetet till Växjös försvarszon. Han har helt öppet framåt, 30 m att sikta på. Men.....på blålinjen står en växjöback. Givetvis prickar Strömberg denne back med en lös puck och tre sekunder senare är det 1-1. Det är för dåligt. DET GÖR MIG SÅ JÄVLA FÖRBANNAD.

Dock....jag kan inte beskylla vare sig Bengtsson, Hult eller Lillis för det.
Zico

Inläggav lejacques » 11 mars 2021, 22:11

Zico skrev:Man kan klaga, gnälla och kritisera Agne Bengtsson, Johan Hult och Stefan Lundh hur mycket man vill, och jag står bakom ALL kritik, men det är ändå, till syvende och sist, spelarna det hänger på i detta läget. Även om prestationen i ikväll var ganska bra, så retar jag mig nåt fruktansvärt på detta beteende:
Efter ett nästan 5 minuter långt bra boxplay, erövrar Strömberg pucken, har pucken under kontroll, gott om tid och ska bara skicka ner puckhelvetet till Växjös försvarszon. Han har helt öppet framåt, 30 m att sikta på. Men.....på blålinjen står en växjöback. Givetvis prickar Strömberg denne back med en lös puck och tre sekunder senare är det 1-1. Det är för dåligt. DET GÖR MIG SÅ JÄVLA FÖRBANNAD.

Så är det ju. Spelarna är skitkass de med. Men de har ju fått sin beskärda del av kritiken, de också.

Men som vi så många gånger diskuterat. Svårt att inte bli bekväm, likgiltig och högfärdig i en klubb som styrs av järngänget.

Allt smittar av sig ner på isen. Spelarna har ju på allvar pratat om guld för bara några omgångar sen. Var kommer den falska självbilden och de skeva värderingarna ifrån?
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav MrT » 11 mars 2021, 22:16

Spelarna kassa har vi skrivit massa gånger.
Ledningens skyldighet rätta till laget så det blir konkurrenskraftigt. Först tränaren, när inte han klarar det så nästa man uppåt som får agera, därefter nästa o näst tills någon agerar.
MrT

Inläggav Diabolics » 11 mars 2021, 22:17

Zico skrev:Man kan klaga, gnälla och kritisera Agne Bengtsson, Johan Hult och Stefan Lundh hur mycket man vill, och jag står bakom ALL kritik, men det är ändå, till syvende och sist, spelarna det hänger på i detta läget. Även om prestationen i ikväll var ganska bra, så retar jag mig nåt fruktansvärt på detta beteende:

där, när jag såg den usla rensningen, då visste jag att det var kört. det är så typiskt, man är i brygga, får en chans att ta sig ur den, då raseras allt av otur/oskicklighet.
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav DocSeverinsen » 11 mars 2021, 22:18

Nick skrev:Efter denna matchen är jag övertygad om att Hv spelarni allsvenskan nästa säsong.

Vi gör en riktigt bra match o har alla möjligheter att vinna detta. Men vi hittar en väg att förlora. Genom att...
1.inte utnyttja vårt pp spel, bedrövlig coachning att byta ut Forsberg mot illomäki i första pp. Är övertygad om att vi hade vunnit matchen med 2-1 om foppa hade stått på den kanten. Illomäki är bedrövlig i på spelet o liknar mest en kona.
2. Inte dragit på oss utvisningarna som vi gör. Då Växjö är ett topplag och har ett väldigt bra pp. O framför allt så har de illari melart. Vilken gång i ordningen är de just han so. Spelar huvudrollen mot oss?
3. Gör för lite mål.

Hur många här inne tror att Viktor fasth hade släppt in 2-1 pucken. Räck upp en hand.

Om vininte vinner denna matchen, ja då har jag svårt att se att vi vinner nåt mer denna säsong.

Allsvenskan 21/22. Smaka på den gott folk. Smakar riktigt jävla vidrigt i munnen.

Fyy faan!

Nu ska sägas att vi ska spela 4-7 matcher mot ett lika dåligt lag. Jag har tidigare "hållt tummarna" för att det laget skulle vara Oskarhamn, men nu hoppas jag nog ändå på Brynäs. De har minst lika mycket press på sig, mer tradition att försvara. Tror det oket väger tyngre för dem än för oss.
Men kvalet känns läskigt öppet...
DocSeverinsen

Inläggav DocSeverinsen » 11 mars 2021, 22:22

Apropå kassa spelare, hur går det egentligen för Stoa i DIF?

edit: 2 + 4 på 10 matcher, inte helt kasst....
Senast redigerad av DocSeverinsen 11 mars 2021, 22:23, redigerad totalt 1 gång.
DocSeverinsen

Inläggav Andersson711 » 11 mars 2021, 22:23

Highlander skrev:

Vänta, va?

Var hyllade jag AJ? Jag sa att skiten började på riktigt i samband med den händelsen...
Andersson711
Moderator

Inläggav Andersson711 » 11 mars 2021, 22:26

Diabolics skrev:
Highlander skrev:

jag tror inte detta skall tolkas som försvar för AJ, men den extrema turbulens och skada som AJ orsakade, utnyttjades på ett sådant sätt att vi nu är där vi är.

Korrekt. Exakt det jag menade. Efter den grejen la man alla ägg i samma korg och litade FULLSTÄNDIGT på att Hult/Snöret har koll på läget.
Andersson711
Moderator

Inläggav Nick » 11 mars 2021, 22:47

DocSeverinsen skrev:
Nick skrev:Efter denna matchen är jag övertygad om att Hv spelarni allsvenskan nästa säsong.

3. Gör för lite mål.

Fyy faan!

Nu ska sägas att vi ska spela 4-7 matcher mot ett lika dåligt lag. Jag har tidigare "hållt tummarna" för att det laget skulle vara Oskarhamn, men nu hoppas jag nog ändå på Brynäs. De har minst lika mycket press på sig, mer tradition att försvara. Tror det oket väger tyngre för dem än för oss.
Men kvalet känns läskigt öppet...

Tror tyvärr motståndet spelar mindre roll. Vi förlorar vilket fall i bäst av 7. Helt övertygad.
Nick

Inläggav DocSeverinsen » 11 mars 2021, 23:00

jag är inte alls lika övertygad
DocSeverinsen

FöregåendeNästa

Återgå till HV71 Matcherna