Omgång 45: Malmö Redhawks - HV71

Här samlas diskussionen för varje match som HV71 spelar.

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics, Goddamn

Re: Omgång 45: Malmö Redhawks - HV71

Inläggav Danken » 27 februari 2021, 18:56

Skulle nog vilja påstå att vi slår Oskarshamn i kvalspel men förlorar mot alla andra.
Användarvisningsbild
Danken

Inläggav Lakun » 27 februari 2021, 19:04

Hv har 45 matcher spelade. Särklass mest av bottenkonkurennterna. Dessutom sist. Hv spelar play out i år. Klart. Med spelet som visas upp vinner vi inte en match i kvalet heller. Allsvenskan kan vi supportar bara ställa oss in på. Ingen möjlighet alks å känna hopp. Avgå alla!
Lakun

Inläggav shitkicker » 27 februari 2021, 19:10

frippe-borås skrev:Vad säger man. Man tror att 7min ska räcka.

Varför spelar man inte så här desperat från start.

Det är för att man på bussen hem ska kunna sitta och hålla om varandra och säga till varandra att man faktiskt gjorde vad man kunde. Och på ett sätt har man rätt. Man gjorde vad man kunde. Sett är bara det att det är så långt från tillräckligt att man inte kommer vinna en match till. Men det räcker för att man ska kunna fortsätta ljuga för sig själva, varandra och alla andra inför nästa match.
Finns ingen glädje med Nubben i klubben.
shitkicker
Moderator

Inläggav Olleösjö » 27 februari 2021, 19:17

Alla pratar om sista 7 och sista perioden hela tiden. Grejen är ju det att motståndarna backar hem och spelar på ledning. Klart att HV får spelövertag då.

Jag har otroligt svårt att se HV orka slå något lag i 4 matcher...

HV måste ställa in sig på kval och förbereda sig nu!
Olleösjö

Inläggav frippe-borås » 27 februari 2021, 19:20

shitkicker skrev:
frippe-borås skrev:Vad säger man. Man tror att 7min ska räcka.

Varför spelar man inte så här desperat från start.

Det är för att man på bussen hem ska kunna sitta och hålla om varandra och säga till varandra att man faktiskt gjorde vad man kunde. Och på ett sätt har man rätt. Man gjorde vad man kunde. Sett är bara det att det är så långt från tillräckligt att man inte kommer vinna en match till. Men det räcker för att man ska kunna fortsätta ljuga för sig själva, varandra och alla andra inför nästa match.

Ledningen i Hv71 är så långt ifrån professionell man kan vara för att ansvara för ett elitlag.
Man har förnekat allt som vi flera stycken har sett under år.
Inget ändras och allt får bara fortsätta. Allt har blivit menlöst och kravlöst sen den nya styrelsen tillsattes.
Ingen ska få komma in i Hv71 igen och ställa krav.
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav Fegon_ » 27 februari 2021, 19:26

Senaste 10...15...20... Matcherna, tycker jag att vi är spelmässigt bättre. Vi driver matcherna, vi har puckinnehavet, vi krigar och checkar hårt.

Men, vi har ingen målmentalitet i gruppen. Vi försöker inte göra mål, vi försöker äga puck och skapa tid i offensiv zon. Vi försöker vara spelmässigt bättre, men vi försöker ytterst sällan att aktivt göra mål.

Wedin sticker ut, för han går för det. Dock skiter han nära på helt i laget och lagets spel. Han kör bara sitt race.

Jag ger upp det här, och ber till turen att vi klarar kvalet.
https://twitter.com/Fegonastrom, följ mig där om du känner för det.
Fegon_

Inläggav shitkicker » 27 februari 2021, 20:09

shitkicker skrev:Malmö kan ta ett stort steg mot säkrat kontrakt idag och vinner därför i kraft av bättre inställning, högre effektivitet och bättre målvakt. HV kan likaledes i princip säkra sin kvalplats och förlorar därför med samma, fast omvända, motiv.

Jag hoppas inför varje match att jag ska ha fel. Men icke.
shitkicker
Moderator

Inläggav Jacob96 » 27 februari 2021, 20:13

shitkicker skrev:
shitkicker skrev:Malmö kan ta ett stort steg mot säkrat kontrakt idag och vinner därför i kraft av bättre inställning, högre effektivitet och bättre målvakt. HV kan likaledes i princip säkra sin kvalplats och förlorar därför med samma, fast omvända, motiv.

Vad duktiga du måste känna dig. Att du i övrigt är en totalt okänd medelsvensson är ju en annan sak .
Att du inte är klubbdirektör istället :)

Så, vad gör du för att ändra läget ? Mer än att skriva inlägg på ett forum ? Har du försökt gjort ngt mer än så för att ändra HVs färdriktning senaste 5 åren ?
Jacob96

Inläggav shitkicker » 27 februari 2021, 20:18

Jacob96 skrev:
shitkicker skrev:

Vad duktiga du måste känna dig. Att du i övrigt är en totalt okänd medelsvensson är ju en annan sak .
Att du inte är klubbdirektör istället :)

Så, vad gör du för att ändra läget ? Mer än att skriva inlägg på ett forum ? Har du försökt gjort ngt mer än så för att ändra HVs färdriktning senaste 5 åren ?

Du missförstår. Jag menar inte att jag är världsmästare. Jag känner mig inte duktig. Jag känner mig illamående och desperat. Vad jag menar är att jag trots allt har kvar någon form av hopp. Men det släcks för varje match som spelas.

Och vad tror du att jag som helt okänd medelsvensson, helt korrekt bedömning f ö, ska kunna göra åt läget?

Jag är medlem. Jag röstar på årsmötena. Vad har du själv gjort? Är du medlem?
shitkicker
Moderator

Inläggav Quila » 27 februari 2021, 20:20

#92LAINE skrev:Dags att casha up snart LUX 500.000:-

Lägg ner.
Stefan Liv - för alltid i våra tankar.
Quila
Moderator

Inläggav Jacob96 » 27 februari 2021, 20:26

Du missförstår. Jag menar inte atärldsmästare. Jag känner mig inte duktig. Jag känner mig illamående och desperat. Vad jag menar är att jag trots allt har kvar någon form av hopp. Men det släcks för varje match som spelas.

Och vad tror du att jag som helt okänd medelsvensson, helt korrekt bedömning f ö, ska kunna göra åt läget?

Jag är medlem. Jag röstar på årsmötena. Vad har du själv gjort? Är du medlem?[/quote][/quote][/quote]

Därutöver kunde du exempelvis kontakta båden sponsorer i HV och försökt förmå dom att sätta ner foten och maila olika media.
Ju fler som får upp ögonen för missskötseln och svågerpolitiken ju svårare för nuvarande ledning att fortsätta förstöra klubben .

Dom har fått operera utan att någon ifrågasatt dom ordentligt alldeles för länge .
Jacob96

Inläggav shitkicker » 27 februari 2021, 20:38

Jacob96 skrev:Därutöver kunde du exempelvis kontakta båden sponsorer i HV och försökt förmå dom att sätta ner foten och maila olika media.
Ju fler som får upp ögonen för missskötseln och svågerpolitiken ju svårare för nuvarande ledning att fortsätta förstöra klubben .

Dom har fått operera utan att någon ifrågasatt dom ordentligt alldeles för länge .

Jasså det menar du? Lite väl höga krav där va? Och hur skulle det gå till tänker du (om du nu tänker överhuvudtaget)?

Vad har du själv gjort?
shitkicker
Moderator

Inläggav lejacques » 27 februari 2021, 21:27

Som jag alltid sagt. Agne, Sten-Åke, Hult och Shitkicker. Kvartetten bakom HV:s förfall...

:lol:

Näe. Många ska ha skit, även medlemmarna och supportrarna. Men då som grupp. Shitkicker kan nog sova gott om nätterna, även om HV åker ut.
Randy Edmonds • Ulf Dahlén • Andreas Johansson • Johan Hult • Nubben?
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav Quila » 27 februari 2021, 21:33

lejacques skrev:Som jag alltid sagt. Agne, Sten-Åke, Hult och Shitkicker. Kvartetten bakom HV:s förfall...

Näe. Många ska ha skit, även medlemmarna och supportrarna. Men då som grupp. Shitkicker kan nog sova gott om nätterna, även om HV åker ut.

+1 på den.
Quila
Moderator

Inläggav Quila » 27 februari 2021, 23:53

Försöker analysera dagens match... det låser sig...

Emil J en av våra bästa backar. Murray klev fram lite sista 10. Bland Fw:s var det matt och slätstruket på ett skrämmande vis.
På det så spelade Miska och Forsberg minst av alla...

Första 12 av tredje bara rinner iväg innan vi kommer underfund med att vi kanske borde trycka på.

Alldeles för många presterar för dåligt. Det får inte se ut såhär och våra ledande spelare borde inte tillåta detta.

Malmö, ett bonkargäng vinner utan att spela det minsta bra, men med en taktisk briljant gameplan.
Quila
Moderator

Inläggav Windom Earle » 28 februari 2021, 08:29

Quila skrev:
lejacques skrev:Som jag alltid sagt. Agne, Sten-Åke, Hult och Shitkicker. Kvartetten bakom HV:s förfall...

+1 på den.

Jag får nog ta på mig lite av det här. Har för första gången på 37 år skaffat CMore och kunnat se HV71 rada upp förluster. Har dessutom spelat Cruts HV-låt innan säsongen ens började, så det här var jinxat från början. Skrattar i panik och förnekelse 8-)
HV71 är unikt. 1 lag från 2 städer. 3 SM-guld i direkt avgörande match och 4 guldmål i OT. 5 SM-guld på 6 finaler. Dags för att bli första SHL-nykomling som tar SM-guld!
Användarvisningsbild
Windom Earle

Föregående

Återgå till HV71 Matcherna