Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics
Diabolics skrev:Nja..... baserat på följande tankar:
1. Splitta inte den enda kedja som funkar.
2. Törngren bättre lekkamrat till Wedin
3. Miska 'that's sick dude!' Siikonen får agera stöttepelare för Foppas avsaknad av defensiv tillsammans med Wennlund som är fryntlig.
4. Sen är fjärdekedjan en konstinstallation.
Så blir det naturligtvis som följer:
1. Berget - frögga - svampen
2. Törngren - Ilomäki - Wedda
3. Foppa - Sick! - Wenna
4. Nybeck - Önerud - Zion
Klabbe skrev:
Jag vet inte, men känns lite tufft att Zion ska spela både RW och LW i fjärde
Tedenby skrev:.....
Tedenby skrev:På backsidan kan vi äntligen (!!!!) mönstra två spelskickliga backpar..
Tedenby skrev:Ser hellre en formsvag Stoa än en stekhet Kokkonen.

Highlander skrev:Tedenby skrev:På backsidan kan vi äntligen (!!!!) mönstra två spelskickliga backpar..
Såg att du tog med Kinnvall. Men han är väl borta länge? Eller har jag missat någon uppdatering på skadan?
Zico skrev:Rapport från dagens träning. Idag tränade man oerhört mycket fem mot femspel. Intressant tycker jag. Så här kunde jag tolka uppställningarna.
Mv Gunnarsson, Alnefelt, Hedman
Martinsson, Donovan
Bertov, Strömberg
Arell, Johansson
Andrae, Stoa
Wedin, Holmström, Önerud
Bergström, Fröberg, Sandberg
Wennlund, Siikonen, C Sandberg
Nybeck, Wikström, Forsberg
Kokkonen, Törngren
Till på torsdag ska även Ilomäki in. Då Hult sagt att han är värvad i första hand som center, gissar jag att han tar Holmströms plats i och med att C Sandberg redan idag skickats ut på en kant. Stoa tjänstgjorde alltså som back och Kokkonen utanför en fast kedja. Kul att "ungdomskedjan" verkar stå högt i kurs hos Lillis.
Törngren verkar ha ganska långt kvar innan han är spelduglig.
Zico skrev:Rapport från dagens träning. Idag tränade man oerhört mycket fem mot femspel. Intressant tycker jag. Så här kunde jag tolka uppställningarna.
Mv Gunnarsson, Alnefelt, Hedman
Martinsson, Donovan
Bertov, Strömberg
Arell, Johansson
Andrae, Stoa
Wedin, Holmström, Önerud
Bergström, Fröberg, Sandberg
Wennlund, Siikonen, C Sandberg
Nybeck, Wikström, Forsberg
Kokkonen, Törngren
Till på torsdag ska även Ilomäki in. Då Hult sagt att han är värvad i första hand som center, gissar jag att han tar Holmströms plats i och med att C Sandberg redan idag skickats ut på en kant. Stoa tjänstgjorde alltså som back och Kokkonen utanför en fast kedja. Kul att "ungdomskedjan" verkar stå högt i kurs hos Lillis.
Törngren verkar ha ganska långt kvar innan han är spelduglig.
Zico skrev:Diabolics: du behöver inte ta nåt lugnande. Det funkar så på träning att om det fattas backar, får den forward som står längst från den tänkta laguppställningen, hjälpa till som back i spelövningar. Så det är egentligen bara positivt.
Diabolics skrev:Zico skrev:Diabolics: du behöver inte ta nåt lugnande. Det funkar så på träning att om det fattas backar, får den forward som står längst från den tänkta laguppställningen, hjälpa till som back i spelövningar. Så det är egentligen bara positivt.
jag är fullt medveten om detta![]()
tanken är ändå svindlande
lejacques skrev:Tack för rapporten, Zico!
En fundering kring Holmström. Det kan inte vara så att det är han som ska gå vinge bredvid Siikanen? Rätt naturligt att han fortsätter centra Önerud och Wedin tills vidare, som han gjort länge, fram tills Illomäki kommer.
Om det nu är Holmström som petas, och inte C.Sandberg, så är det ju helt hål i huvudet. Siikanen-värvningen blir ju helt överflödig eftersom vi vet att positiva saker sällan händer framåt när C.Sandberg är på isen.
Holmström har inte alls levt upp till de förväntningar vi hade på honom. Men ser man till hans poängsnitt så ligger han i nivå med vad han producerat tidigare.
Våra bästa spelare måste spela för att vi ska fixa nytt kontrakt. I det här fallet spelare som kan bidra framåt. C.Sandberg är inte en sån spelare.
lejacques skrev:
Om det nu är Holmström som petas, och inte C.Sandberg, så är det ju helt hål i huvudet. Siikanen-värvningen blir ju helt överflödig eftersom vi vet att positiva saker sällan händer framåt när C.Sandberg är på isen.
Våra bästa spelare måste spela för att vi ska fixa nytt kontrakt. I det här fallet spelare som kan bidra framåt. C.Sandberg är inte en sån spelare.
frippe-borås skrev:
Min dröm som jag skrev i drömtråden är att Hult fixar in Linus Söderström.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst