Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics
Fylke74 skrev:När det nu står klart att Rahm lämnat samt att Lillis kontrakt sträcker sig säsongen ut kvarstår frågan, vem står i båset i höst?
Går det ens att locka attraktiva tränare när man inte vet om det blir spel i SHL eller allsvenskan?
MrT skrev:De verkar inte helt nöjda med Pennerborn i fbk. Kanske vore något.
Ingen aning hur är han är som tränare men känns som någon som kan bita emot när någon klagar på honom, exv Rönnberg här för ett tag sedan.
Även klarat hålla emot i familjen fbk som utomstående tränare.
Tanke skrev:Kanske kunde ta hem Anders Olsson som ju var mycket lyckosam med J20 för några år sedan. Han har varit i Schweiz några år nu och kanske är mogen? Vet inte hur hans kontraktsituation ser ut i Biel-Bienne dock.

Diabolics skrev:Fylke74 skrev:När det nu står klart att Rahm lämnat samt att Lillis kontrakt sträcker sig säsongen ut kvarstår frågan, vem står i båset i höst?
Går det ens att locka attraktiva tränare när man inte vet om det blir spel i SHL eller allsvenskan?
Jag tror inte allsvenskan skrämmer. Om man hamnar där förutsätter jag att föreningen kommer satsa sig upp till SHL igen, då får en ny tränare ett "smek-år" så att säga. Troligen ett år där man satsar så pass mycket att man springer igenom allsvenskan.
Så hade i alla fall jag resonerat, både som potentiell tränare och som ledning för föreningen.
Quila skrev:Har pratat några gånger med Stillman. Tycker han vore fantastisk att få hem som tränare. Dock undrar jag om han tycker detsamma, då han fortsatt är ganska fåordig när det kommer till sin forna klubb, HV71
lejacques skrev:Ang. Vonks inlägg. Helt rätt. Allsvenskan är en sjukt oförutsägbar liga, där lagen som satsat mest ofta är de som missat att gå upp. Kolla Modo och Löven i år, kolla Modo förra året och AIK året dessförinnan.
Skulle HV åka ur SHL är det sjukt viktigt att man gör upp en plan, och framför allt anpassar sig till den allsvenska kostymen. Toksatsar man är risken överhängande att det slår fel och man blir ett allsvenskt lag över tid.
CaptainF8 skrev:Joel Rönnmark (JVM-coachen) lämnar Växjö efter säsongen. Något för HVs stab kanske? Ung driven herre med en bra hockeysyn som dessutom ska vara bra omtyckt bland unga spelare. Assisterande till Montén nästa säsong kanske om man får drömma?

eisbjern skrev:CaptainF8 skrev:Joel Rönnmark (JVM-coachen) lämnar Växjö efter säsongen. Något för HVs stab kanske? Ung driven herre med en bra hockeysyn som dessutom ska vara bra omtyckt bland unga spelare. Assisterande till Montén nästa säsong kanske om man får drömma?
Är det bara jag som helt missat storheten med Montén?
Pg79an skrev:eisbjern skrev:CaptainF8 skrev:Joel Rönnmark (JVM-coachen) lämnar Växjö efter säsongen. Något för HVs stab kanske? Ung driven herre med en bra hockeysyn som dessutom ska vara bra omtyckt bland unga spelare. Assisterande till Montén nästa säsong kanske om man får drömma?
Är det bara jag som helt missat storheten med Montén?
Jag får nog också erkänna att jag inte riktigt ser storheten hos Monten. Gött tugg men inte bevisat nåt egentligen.
Pg79an skrev:https://www.expressen.se/sport/hockey/shl/vill-ta-over-svenskt-lag-med-wikegard/
Kanske vore nåt? Känner både ja och nej på samma gång.
MrT skrev:Pg79an skrev:https://www.expressen.se/sport/hockey/shl/vill-ta-over-svenskt-lag-med-wikegard/
Kanske vore nåt? Känner både ja och nej på samma gång.
Njae, har Garpenlöv varit tränare för klubblag nån gång?
Känns inte som han gjort någon direkt succé i landslaget heller.
frippe-borås skrev:Kör vidare på min dröm trio!
Mårts/Stillman HC
Niklas Lidström Ass backar
Andreas Falk Ass forwards
Hade smakat mumma!
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster