Sir Ward skrev:hv-mannen skrev:Denna halsduken blir det resten av säsongen
Pris?
Ovärderlig
Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics, Goddamn
Sir Ward skrev:hv-mannen skrev:Denna halsduken blir det resten av säsongen
Pris?
Legogubbe skrev:Du måste kolla på någon rysk IPtv. Jösses va sen du va på denSir Ward skrev:Kokkonen!
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
Sir Ward skrev:Legogubbe skrev:Du måste kolla på någon rysk IPtv. Jösses va sen du va på denSir Ward skrev:Kokkonen!
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
Matchtrådens inlägg. CCCP Tv

Fegon_ skrev:Alla tyckte att han var en svinbra värvning innan han kom.
Weirdo skrev:Kanske går bättre om man struntar i att kolla?
Sir Ward skrev:JP-Femman
5 poäng: Anton Wedin
4 poäng: Alexander Bergström
3 poäng: Didrik Strömberg
2 poäng: Hugo Alnefelt
1 poäng: Johannes Kinnvall
MATCHENS LIRARE I HV: Anton Wedin
Slet kopiöst matchen igenom och visade upp en spelglädje som var oväntad med tanke på att han varit borta så länge på grund av skada. Wedin har förmågan att göra andra spelare bra. Det visade han mot Färjestad.
MATCHFAKTA/b]
[b]HV71-MF Färjestad 4-2
(0-0, 3-0, 1-2)
Första perioden: -
Andra perioden: 1-0 (0.44) Alexander Bergström (Filip Sandberg/Linus Fröberg) spel fem mot fyra. 2-0 (1.31) Jesper Kokkonen (Christian Sandberg/Emil Johansson). 3-0 (16.39) Eric Martinsson (Johannes Kinnvall/Alexander Bergström).
Tredje perioden: 4-0 (5.37) Alexander Bergström (Johannes Kinnvall/Linus Fröberg). 4-1 (7.55) Jonathon Blum (Linus Arnesson/Daniel Viksten). 4-2 (16.00) Daniel Viksten (Jesse Virtanen).
Skott: 32-27 (7-9, 17-7, 8-11)
Utvisningar, HV71: Zion Nybeck 2, Eric Martinsson 2, Emil Johansson 2, Simon Önerud 2.
Utvisningar, Färjestad: Jens Westin 2+2, Jacob Peterson 2, Linus Arnesson 2, Jesse Virtanen 2.
Domare: Wolmer Edqvist och Mikael Sjöqvist.
Publik: 8 i Husqvarna Garden.
Fegon_ skrev:Tar väl tillbaka att Hugo nollar dom också...
Men, jävlar vad HV71 var bra idag och jag ser inte ens att dom var i närheten av maxkapacitet. På något sätt ger spelarna, genom att göra det lite bättre, mer fakta på fötterna till ledare som säger att vi har bra spelare och har satsat bra. Jag tror verkligen på fullaste allvar att, under bra prestationer av samtliga... Så slår vi samtliga lag. Och det behöver faktiskt inte vara så att Hult är värdelös. Med lite förnuft, så är det kanske inte helt rimligt att hänga Hult från en regel, för att han har tagit hit sopor.
Känner såhär, är Stoa normalbra, så är det liksom typ 2 till mål per match framåt. Plötsligt är vi jäkligt bra. Levererar inte Stoa, så är det inte Hults fel. Alla tyckte att han var en svinbra värvning innan han kom. Och ingen kan tro att Stoa eller agenten meddelade "ba så ni vet så är formen kass och man kan inte förvänta sig något".
Presterar vi som vi ska. De killar som Hult har tagit hit och som Rahm styr över... Så är vi i Topp6. Nyförvärv i Stoa som producerar som förväntat är vi topp4.
När vi gör en bra match, så är det faktiskt ett kvitto till de som tagit hit dom och de som säger vad dom ska göra.
Vi måste, som fans, ha en gnutta insikt i hur ett obefintligt självförtroende dödar en prestation. Och jag lovar. Det finns ingen mental rådgivare som kan få en elitidrottsman att känna sig bra förlust efter förlust. Det här läget hade kunnat vara Rögle sex nederlag i rad. Och ingen i hela landet skulle klaga på deras sportchef eller styrelse.
En likadan prestation mot Rögle nu, oavsett hur den slutar. Ändå serieettan. Så tror jag att vi håller oss borta från kval på egen maskin. Adderar Hult ett par nyförvärv, i nivå med vad jag tror man jagar.. Så kan vi lika gärna vara bäst i landet samtidigt som säsongens historik kan göra att vi tappar det helt, oavsett nyförvärv.
Jag tror att vi har en spännande tid framför oss. Där mål vid rätt ögonblick är viktigare än spelövertag. Där special teams är livsviktigt. Där slump och tillfällen är direkt avgörande.
Köper inte att FBK inte är i superform. Tala inte ner HV71. Inget lag är i Hv71s säsongsform. Spelar ingen roll vilket lag vi möter och i vilken form dom är... Allt vi möter är mycket bättre än vårt läge. Så, vi behöver faktiskt hyllas. Välförtjänt.
Som tillägg. Fröberg sliter hårdast i laget. Jag tycker att hans jobb, screenings, markeringar, tekningar och förmågan att få andra att synas är så jäkla bra. Finns ingen center i laget som är bättre. Jag kan verkligen inte fatta kritiken mot honom annat än att han är lugn i de mest kritiska lägen i matchen. Han är topp3 kväll efter kväll... Jag tycker att han förtjänar sin lön och är vår tydliga förstacenter.
Där tycker jag att vi fans har totalfel.
Jag är svinglad ikväll och segern var otroligt välförtjänt
Highlander skrev:Roade mig att gå in på skinnbanjos forum.
"Klart att nån som aldrig gjort mål i shl gör det mot oss"
"Pennerborn har tappat omklädningsrummet."
"Vi skulle förlora mot div 1 lag"
"Alla är kompisar och alla ska få spela, oavsett prestation"
"Det är mot oss man vänder negativa trender"
osv.
Det kändes bekant på nåt sätt
Fegon_ skrev:Vinner vi mot Rögle, oavsett om det är välförtjänt eller på tur, vinner vi matchen... Så tror jag att vi har möjlighet att vinna resten. Vi kan tappa nån självklart. Men vi har det i egna händer. Med självförtroende och en stress som rinner av så höjer sig samtliga många stepp. Fan... Jag tror att Röglematchen blir totalt säsongsavgörande.
Seger och vi kommer nå slutspel med vår trupp. Tillskott, så kommer vi nå långt. Förlust, så blir det kval.. Och nyförvärv kan i bästa fall lyckas rädda oss från antingen att åka ur eller klara oss från kval på f*tthåret
lejacques skrev:Ser att Fröberg hyllas också. Ja, jo, man kan ju välja att fokusera på honom. Eller så kan man välja att lyfta en spelare som Alexander Bergström. Den enda i HV som kan göra det lilla extra. Hans 1-0-mål är fullkomligt briljant. Söker och söker passningen. Ser inget bra alternativ och prickskjuter in den.
Men det är ju tyvärr lite så med HV. Det är inte spelarna som gör skillnad som hyllas (ta bara JP:s matchens stjärnor som exempel, där Bergström har rekordlåga 11 poäng... Betydligt lägre än Didrik Strömberg och nämnda Fröberg).
HV hade behövt ett par till Bergström. Till nästa år hoppas jag därför vi får se flera av Bergströms typ i laget (oavsett serie vi spelar i). Tackar även hockeygudarna att centersidan kan bytas rakt av.
BlackIce skrev:Lill-Svampen
Diabolics skrev:BlackIce skrev:Lill-Svampen
![]()
WHOOOP-WHOOOP!!!!
Sound of da police!!!!!!
! Varning utfärdas !
Här tillåts ingen historie-revision!!!!! Det finns ingen "lill-svamp". Bara en "svampen/svamp". Det finns en "stor-svamp" men det är ju bara pga blodsband. Detta har gått för långt, hela grunden för vår existens är hotad om detta sprider sig. Detta är kullen jag väljer att dö på!!!
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster