förra säsongen.
http://www.hockeysverige.se/article/136 ... kans-lag-7
Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics
Skulle vara mer imponerad om han gjorde ett mål som gick rakt igenom maskorna i målet.Macce skrev:Patrik Carlsson i veckans lag, inte dålig för en kille som gjorde ett mål
förra säsongen.Notera också veckans kanon längst ner i artiklen.
![]()
http://www.hockeysverige.se/article/136 ... kans-lag-7
Davester skrev:Cred till; Sevin och mrcadaza som orkar argumentera och stå emot påhoppen när lynchmobben med sin ledare i spetsen går till attack för att de inte har förstått vad ni förstår nämligen att elitidrott går ut på att leverera resultat.
lejacques skrev:Stå på dig cadaza!
mrcadaza skrev:Skulle vara mer imponerad om han gjorde ett mål som gick rakt igenom maskorna i målet.
mrcadaza skrev:Skulle vara mer imponerad om han gjorde ett mål som gick rakt igenom maskorna i målet.
hokky skrev:Många som inte tror att Patrik blir kvar till nästa säsong. Det gör mig konfunderad. Varför i all sin dar skulle han inte bli kvar? Finns det ens någon anledning? Båda parter borde njuta som läget är nu.
Davester skrev:Cred till; Sevin och mrcadaza som orkar argumentera och stå emot påhoppen när lynchmobben med sin ledare i spetsen går till attack för att de inte har förstått vad ni förstår nämligen att elitidrott går ut på att leverera resultat.
mrcadaza skrev:2 nya mål ikväll och han måste ju få vara kvar. Han bevisar detta vid flertalet tillfällen att man ska satsa vidare på honom.
dekman skrev:Bara Fasth och Nilson som gjort fler mål nu. Fantastiskt bra, speciellt med tanke på förra året.
Jag tror ingen här, inte ens vi som försvarat honom, trodde att pc skulle vara med och slåss i toppen i den interna skytteligan. Jag gillar sånt, riktigt härlig revanschsaga. Nu fattar man varför Stille ville ha hit honom.
sir Ward skrev:Riktigt kul att det lossnade för Carlsson och blev berikad med ett färskt 2-års kontrakt.
Extra kul att tejpa igen munnen med silvertejp på alla tvivlare som förde enligt mig en helt otrolig
diskussion om Carlsson.
Håller med men hans förstA säsong var inte speciellt vass men han har tagit för sig och fått mer och mer förtroende och har blomMat ut och nu ser man fram emot 2 härliga år till med honom i laget.sir Ward skrev:Riktigt kul att det lossnade för Carlsson och blev berikad med ett färskt 2-års kontrakt.
Extra kul att tejpa igen munnen med silvertejp på alla tvivlare som förde enligt mig en helt otrolig
diskussion om Carlsson.
sir Ward skrev:Riktigt kul att det lossnade för Carlsson och blev berikad med ett färskt 2-års kontrakt.
diskussion om Carlsson.
Taberg skrev:sir Ward skrev:Riktigt kul att det lossnade för Carlsson och blev berikad med ett färskt 2-års kontrakt.
diskussion om Carlsson.
Det va ju förra säsongen han kritiserades. Så jag hävdar att alla skeptiker hade rätt. Och Carlsson är en helt ok elitseriespelare, men det pratas ju ibland om honom här som om han vore crosby och Jesus i samma person, det tycker jag är lite konstigt. Jag tror också att tillexempel Dyk hade kunnat göra lika många mål nu. Eller thörnberg. Eller Önerud om de fått en hel säsong som ordinarie och sen en till i en stabil kedja med två bra spelare. Men kul för honom. Och femdubblar han poängskörden nästa år också så ger jag mig. Men grattis Carlsson!
Taberg skrev:Nu måste jag dessutom missuppfattat dig lite, eller menar du att han ska ha gjort 115 poäng på 44 omgångar nästa år för att du ska vara nöjd med honom?
Taberg skrev:Jag tror också att tillexempel Dyk hade kunnat göra lika många mål nu. Eller thörnberg. Eller Önerud om de fått en hel säsong som ordinarie och sen en till i en stabil kedja med två bra spelare.
dekman skrev:Taberg skrev:Jag tror också att tillexempel Dyk hade kunnat göra lika många mål nu. Eller thörnberg. Eller Önerud om de fått en hel säsong som ordinarie och sen en till i en stabil kedja med två bra spelare.
Låter som du har en ganska okunnig inställning till hockey om du tror att vem som helst i princip kan ligga typ topp 10-12 i målligan för hela serien så länge de har rätt kedjekamrater... du utgår ju så att säga att PC skulle vara en "svag länk" i den kedjan att han gör massa mål enbart pga sina kedjekamrater... ? Eller?
Diabolics skrev:Kul för PC och definitivt ett erkännande. Man undrar vad som gick igenom hans skalle för ett år sedan och hur man kan behålla motivationen efter ett sånt poängmässigt svagt år. Tvivlarna stod på kö i dörren och landslaget låg nog inte i tankarna.
Här är det kanske läge för en reflektion för många av forumets deltagare. Folk på bägge sidor i PC-debatten hade ganska hög svansföring. Min poäng är inte att folk på bägge sidor skall känna sig som vinnare eller förlorare i debatten utan att man kanske skall vara mer ödmjuk inför det faktum att det är en stor portion osäkerhet i vad framtiden har att ge. Jag själv såg inte PC's förvandling i min kristallkula. Jag såg inte potentialen. Jag är lika glad för det som skett senaste året som jag är när Louma gör mål. Kan PC bli en ny Falk? Dvs en snubbe som kommer underifrån, relativt osynlig, tills alla i hela universum "ser" honom och helt plötsligt blir "hv's kanske mest osynliga men värdefullaste spelare".
Det enda jag fortfarande inte gillar med denna mannen är smeknamnet "purre"
Återgå till HV71 - Spelare och tränare
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster