Tråden om #72 Patrik Carlsson

Här diskuteras spelare, tränare etc i HV71

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

Re: Tråden om #72 Patrik Carlsson

Inläggav Macce » 29 oktober 2012, 20:57

Patrik Carlsson i veckans lag, inte dålig för en kille som gjorde ett mål
förra säsongen. :) Notera också veckans kanon längst ner i artiklen. :o

http://www.hockeysverige.se/article/136 ... kans-lag-7
Stefan Liv #1

-Vi börjar med den enklaste kvartsfinalen, det är Djurgården-HV71 där Djurgår´n kommer
vinna enkelt i tre raka.
Robert Perlskog 1995 inför "skrattmatchen" i slutspelet.
Användarvisningsbild
Macce

Inläggav mrcadaza » 29 oktober 2012, 23:17

Macce skrev:Patrik Carlsson i veckans lag, inte dålig för en kille som gjorde ett mål
förra säsongen. :) Notera också veckans kanon längst ner i artiklen. :o

http://www.hockeysverige.se/article/136 ... kans-lag-7
Skulle vara mer imponerad om han gjorde ett mål som gick rakt igenom maskorna i målet. ;) Och då syftar jag på Luoma som hamnade med på ett hörn.
Beröm till PC, ja det är han värd efter allt han fått utav oss emellanåt. :(
Davester skrev:Cred till; Sevin och mrcadaza som orkar argumentera och stå emot påhoppen när lynchmobben med sin ledare i spetsen går till attack för att de inte har förstått vad ni förstår nämligen att elitidrott går ut på att leverera resultat.

lejacques skrev:Stå på dig cadaza!
Användarvisningsbild
mrcadaza

Inläggav Pawhlen » 29 oktober 2012, 23:19

mrcadaza skrev:Skulle vara mer imponerad om han gjorde ett mål som gick rakt igenom maskorna i målet. ;)

Gjorde inte en kanadensare det under OS i Vancouver?
Pawhlen

Inläggav kny » 30 oktober 2012, 12:16

mrcadaza skrev:Skulle vara mer imponerad om han gjorde ett mål som gick rakt igenom maskorna i målet. ;)

"Skjut som satan, genom nätet och ut på gatan". Det var Ove Thörnbergs melodi iaf ;)

Han sköt ett skott som gick genom nätet i motståndarmålet, in i arena restaurangen för att sedan krossa ett fönster så att pucken hamnade ute på gatan :lol:
"Det finns en viss historik här som Växjö inte är ens i närheten av. Jönköping är också en större hockeystad än Växjö. Det finns ett större hockeyintresse här. Det här kommer jag väl få skit för nu."
- Johan Hult
kny

Inläggav hv71 är best » 30 oktober 2012, 12:29

Gjorde inte en kanadensare det under OS i Vancouver?

http://www.youtube.com/watch?v=wRdKNO_JubY
Användarvisningsbild
hv71 är best

Inläggav Macce » 15 november 2012, 10:20

Härligt att det har lossnat för Carlsson.

http://www.jnytt.se/nyhet/50996/patrik- ... ur-skuggan
Stefan Liv #1

-Vi börjar med den enklaste kvartsfinalen, det är Djurgården-HV71 där Djurgår´n kommer
vinna enkelt i tre raka.
Robert Perlskog 1995 inför "skrattmatchen" i slutspelet.
Användarvisningsbild
Macce

Inläggav hokky » 14 januari 2013, 17:18

Många som inte tror att Patrik blir kvar till nästa säsong. Det gör mig konfunderad. Varför i all sin dar skulle han inte bli kvar? Finns det ens någon anledning? Båda parter borde njuta som läget är nu.
hokky

Inläggav Pawhlen » 14 januari 2013, 17:24

Han kommer få förfrågan om förlängning helt säkert
Pawhlen

Inläggav Henning » 14 januari 2013, 17:28

hokky skrev:Många som inte tror att Patrik blir kvar till nästa säsong. Det gör mig konfunderad. Varför i all sin dar skulle han inte bli kvar? Finns det ens någon anledning? Båda parter borde njuta som läget är nu.

Håller med. HV borde dessutom ligga rätt bra till hos Patrik iom att man stod upp för honom väldigt mycket när det strulade i hans övergång. Man har dessutom släppt ut honom på kanten efter hans önskemål.

På samma vis borde HV vilja ge honom fortsatt kontrakt eftersom man gjorde sig så mycket möda att får hit honom samtidigt som han i år verkligen börjat leverera efter (över?) sina förväntningar.

Möjligtvis att Patrik kanske kräver större kontrakt än vad HV är redo att betala för honom. Han är en väldigt duktig spelare, men han är ju på gränsen att platsa i en top 2-formation enligt mig, däremot kanske han är det om 1-2 år.
Henning

Inläggav dekman » 14 januari 2013, 17:40

Sett till årets prestation hoppas jag verkligen att han blir kvar. I dagsläget är det bara Nilson, Fasth och Rakhshani som gjort fler mål än Patrik - vilket jag tycker visar att den pojken har rätt mycket hockey i sig. Kul att få visa det efter förra säsongen, och även efter all kritik här på forumet. Jag vill gärna se mer av honom i framtiden.

Uppenbarligen börjar tålamodet som Uffe visat mot PC, samma tålamod som kanske verkade obegripligt i början av säsongen, att betala av sig. Får han vara kvar i HV och gå in i en säsong med en bra säsong i ryggen, och allt vad det innebär för självförtroendet, så kan han definitivt bli en 30-poängsspelare (dvs samma nivå som Sundh, Falk, Joensuu, Laine etc)
#1 - Alltid saknad. Aldrig glömd.

Vi mot Sverige. Vi mot hela jävla världen. Vi ska upp igen.
Användarvisningsbild
dekman
Admin

Inläggav hokky » 14 januari 2013, 17:48

Tycker Carlsson är väldigt underskattad och från Hvs sida borde det inte finnas någon som helst tvekan. Målskytt som alltid jobbar hårdast på banan! Jag tycker han varit en av våra absolut bästa spelare i år.
hokky

Inläggav mrcadaza » 25 januari 2013, 22:58

2 nya mål ikväll och han måste ju få vara kvar. Han bevisar detta vid flertalet tillfällen att man ska satsa vidare på honom.
Davester skrev:Cred till; Sevin och mrcadaza som orkar argumentera och stå emot påhoppen när lynchmobben med sin ledare i spetsen går till attack för att de inte har förstått vad ni förstår nämligen att elitidrott går ut på att leverera resultat.

Användarvisningsbild
mrcadaza

Inläggav Sir Ward » 25 januari 2013, 23:05

mrcadaza skrev:2 nya mål ikväll och han måste ju få vara kvar. Han bevisar detta vid flertalet tillfällen att man ska satsa vidare på honom.

Som jag skrev i matchtråden så lär det bli så.
Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav dekman » 25 januari 2013, 23:14

Bara Fasth och Nilson som gjort fler mål nu. Fantastiskt bra, speciellt med tanke på förra året.

Jag tror ingen här, inte ens vi som försvarat honom, trodde att pc skulle vara med och slåss i toppen i den interna skytteligan. Jag gillar sånt, riktigt härlig revanschsaga. Nu fattar man varför Stille ville ha hit honom.

Användarvisningsbild
dekman
Admin

Inläggav Keskinen » 25 januari 2013, 23:39

dekman skrev:Bara Fasth och Nilson som gjort fler mål nu. Fantastiskt bra, speciellt med tanke på förra året.

Jag tror ingen här, inte ens vi som försvarat honom, trodde att pc skulle vara med och slåss i toppen i den interna skytteligan. Jag gillar sånt, riktigt härlig revanschsaga. Nu fattar man varför Stille ville ha hit honom.

Riktigt kul att se, han har ett av lagets lurigaste skott och med lite självförtroende på det så blir det susen : ) Ryktet säger att han dessutom har mindre flex på klubban än Adam Almqvist - verkar funka!
Keskinen

Inläggav Jackkko » 6 februari 2013, 20:07

Riktigt kul att Purre får förlängt med 2 år till. Han har verkligen visat att han förtjänar det!
Användarvisningsbild
Jackkko

Inläggav Sir Ward » 6 februari 2013, 23:19

Riktigt kul att det lossnade för Carlsson och blev berikad med ett färskt 2-års kontrakt.
Extra kul att tejpa igen munnen med silvertejp på alla tvivlare som förde enligt mig en helt otrolig
diskussion om Carlsson.
Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav Keskinen » 6 februari 2013, 23:46

sir Ward skrev:Riktigt kul att det lossnade för Carlsson och blev berikad med ett färskt 2-års kontrakt.
Extra kul att tejpa igen munnen med silvertejp på alla tvivlare som förde enligt mig en helt otrolig
diskussion om Carlsson.

Ja det har varit ganska tyst om PC nu bra länge... ;)
Keskinen

Inläggav mrcadaza » 7 februari 2013, 12:01

sir Ward skrev:Riktigt kul att det lossnade för Carlsson och blev berikad med ett färskt 2-års kontrakt.
diskussion om Carlsson.
Håller med men hans förstA säsong var inte speciellt vass men han har tagit för sig och fått mer och mer förtroende och har blomMat ut och nu ser man fram emot 2 härliga år till med honom i laget. :!:

Användarvisningsbild
mrcadaza

Inläggav Taberg » 7 februari 2013, 12:59

diskussion om Carlsson.

Det va ju förra säsongen han kritiserades. Så jag hävdar att alla skeptiker hade rätt. Och Carlsson är en helt ok elitseriespelare, men det pratas ju ibland om honom här som om han vore crosby och Jesus i samma person, det tycker jag är lite konstigt. Jag tror också att tillexempel Dyk hade kunnat göra lika många mål nu. Eller thörnberg. Eller Önerud om de fått en hel säsong som ordinarie och sen en till i en stabil kedja med två bra spelare. Men kul för honom. Och femdubblar han poängskörden nästa år också så ger jag mig. Men grattis Carlsson!
Taberg

Inläggav Henning » 7 februari 2013, 13:23

Taberg skrev:
diskussion om Carlsson.

Det va ju förra säsongen han kritiserades. Så jag hävdar att alla skeptiker hade rätt. Och Carlsson är en helt ok elitseriespelare, men det pratas ju ibland om honom här som om han vore crosby och Jesus i samma person, det tycker jag är lite konstigt. Jag tror också att tillexempel Dyk hade kunnat göra lika många mål nu. Eller thörnberg. Eller Önerud om de fått en hel säsong som ordinarie och sen en till i en stabil kedja med två bra spelare. Men kul för honom. Och femdubblar han poängskörden nästa år också så ger jag mig. Men grattis Carlsson!

Nej! Han kritiserades för årets säsong redan efter 7 omgångar baserat på förra säsongens resultat. Det "vi" satte oss emot var att man redan efter 7 omgångar på en ny säsong sågar en spelare vid fotknölarna, speciellt eftersom dom 7 första omgångarna visat en väldigt positiv trend trots att poängen uteblivit. Det dröjde sen inte många omgångar innan han började leverera och har gjort så sedan dess.

Att dessutom be en spelare att femdubbla sin poängskörd 2 år i rad innan man "ger sig", säger nog mer om vilken grundinställning du har till PC och dina förutfattade meningar om honom än hurdan han faktiskt är som ishockeyspelare. Nu måste jag dessutom missuppfattat dig lite, eller menar du att han ska ha gjort 115 poäng på 44 omgångar nästa år för att du ska vara nöjd med honom?
Henning

Inläggav Izon » 7 februari 2013, 14:05

Taberg skrev:Nu måste jag dessutom missuppfattat dig lite, eller menar du att han ska ha gjort 115 poäng på 44 omgångar nästa år för att du ska vara nöjd med honom?

gör han det skall han upp i taket direkt. Inte bara tröjan, utan hela PC skall hänga där! :)
"Det var getingar ta mig fan över hela Sverige"
Användarvisningsbild
Izon

Inläggav dekman » 7 februari 2013, 14:23

Taberg skrev:Jag tror också att tillexempel Dyk hade kunnat göra lika många mål nu. Eller thörnberg. Eller Önerud om de fått en hel säsong som ordinarie och sen en till i en stabil kedja med två bra spelare.

Låter som du har en ganska okunnig inställning till hockey om du tror att vem som helst i princip kan ligga typ topp 10-12 i målligan för hela serien så länge de har rätt kedjekamrater... du utgår ju så att säga att PC skulle vara en "svag länk" i den kedjan att han gör massa mål enbart pga sina kedjekamrater... ? Eller?

Användarvisningsbild
dekman
Admin

Inläggav hokky » 7 februari 2013, 18:19

dekman skrev:
Taberg skrev:Jag tror också att tillexempel Dyk hade kunnat göra lika många mål nu. Eller thörnberg. Eller Önerud om de fått en hel säsong som ordinarie och sen en till i en stabil kedja med två bra spelare.

Låter som du har en ganska okunnig inställning till hockey om du tror att vem som helst i princip kan ligga typ topp 10-12 i målligan för hela serien så länge de har rätt kedjekamrater... du utgår ju så att säga att PC skulle vara en "svag länk" i den kedjan att han gör massa mål enbart pga sina kedjekamrater... ? Eller?

Sådana kommentarer handlar ju bara om att man inte vill erkänna att det är en bra speöare vi har att röra oss med. Det gör ont varje gång jag hör eller läser någon med den inställningen.

Jag tror PC har potential att utvecklas till en landslagsspelare redan nästa år. Han har de mesta och magkänslan säger att hans utveckling kommer fortsätta.
hokky

Inläggav Junior » 7 februari 2013, 18:32

Jag tror också att hans utveckling kommer fortsätta. Han säger ju själv i HVTV att alla möjligheter finns för utveckling, han räknar bl.a. upp ishallarna och skott rampen. Det verkar som själv är helt inställd på att gå ännu längre. Härligt att höra och se.
SM guld 21/22.
Junior

Inläggav Lux » 8 februari 2013, 10:13

Patrik Carlsson har varit HVs bästa spelare hittills sett över alla omgångar. Han gör aldrig en dålig match och levererar när han får chansen.

Håller med att han kan vara en landslagspelare nästa år. Kan nog se att han och WK får chansen tillsammans nästa år/säsong.
Användarvisningsbild
Lux

Inläggav Maidensoldier » 9 februari 2013, 02:09

Jag är otroligt imponerad av denne man, grymt bra hitills!
Maidensoldier

Inläggav dekman » 27 mars 2013, 13:55

Grattis till PC som nu får göra debut i A-landslaget! Även om det bara är för träningsmatcher mitt under slutspelet så är det ändå kul för honom!

Användarvisningsbild
dekman
Admin

Inläggav Diabolics » 27 mars 2013, 14:23

Kul för PC och definitivt ett erkännande. Man undrar vad som gick igenom hans skalle för ett år sedan och hur man kan behålla motivationen efter ett sånt poängmässigt svagt år. Tvivlarna stod på kö i dörren och landslaget låg nog inte i tankarna.

Här är det kanske läge för en reflektion för många av forumets deltagare. Folk på bägge sidor i PC-debatten hade ganska hög svansföring. Min poäng är inte att folk på bägge sidor skall känna sig som vinnare eller förlorare i debatten utan att man kanske skall vara mer ödmjuk inför det faktum att det är en stor portion osäkerhet i vad framtiden har att ge. Jag själv såg inte PC's förvandling i min kristallkula. Jag såg inte potentialen. Jag är lika glad för det som skett senaste året som jag är när Louma gör mål. Kan PC bli en ny Falk? Dvs en snubbe som kommer underifrån, relativt osynlig, tills alla i hela universum "ser" honom och helt plötsligt blir "hv's kanske mest osynliga men värdefullaste spelare".

Det enda jag fortfarande inte gillar med denna mannen är smeknamnet "purre" ;)
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav dekman » 27 mars 2013, 14:36

Diabolics skrev:Kul för PC och definitivt ett erkännande. Man undrar vad som gick igenom hans skalle för ett år sedan och hur man kan behålla motivationen efter ett sånt poängmässigt svagt år. Tvivlarna stod på kö i dörren och landslaget låg nog inte i tankarna.

Här är det kanske läge för en reflektion för många av forumets deltagare. Folk på bägge sidor i PC-debatten hade ganska hög svansföring. Min poäng är inte att folk på bägge sidor skall känna sig som vinnare eller förlorare i debatten utan att man kanske skall vara mer ödmjuk inför det faktum att det är en stor portion osäkerhet i vad framtiden har att ge. Jag själv såg inte PC's förvandling i min kristallkula. Jag såg inte potentialen. Jag är lika glad för det som skett senaste året som jag är när Louma gör mål. Kan PC bli en ny Falk? Dvs en snubbe som kommer underifrån, relativt osynlig, tills alla i hela universum "ser" honom och helt plötsligt blir "hv's kanske mest osynliga men värdefullaste spelare".

Det enda jag fortfarande inte gillar med denna mannen är smeknamnet "purre" ;)

Mycket kloka ord där Diabolics. Blev rätt mycket gräl i den här tråden och vi som försvarade PC har lite för ofta pekat finger mot kritikerna - trots att jag är övertygad om att ni alla, även Davester, Lejaqcues mf.l, är lika glada som oss andra att det går bra för honom nu!Och ja, jag är givetvis inte heller oskyldig. Vi behöver alla självrannsakan nån gång.

När det gäller Patrik så är jag precis som du imponerad av hur han mentalt kunnat göra en så säsong efter en säsong där självförtroendet troligen var rätt lågt. Krävs ett bra psyke för det, men troligen har han också fått höra positiva saker av ledare och lagkamrater. Dahlén har ju visat att han tror på honom genom att låta honom fortsatt få mycket speltid.

Användarvisningsbild
dekman
Admin

FöregåendeNästa

Återgå till HV71 - Spelare och tränare