Omgång 27: HV71 - Malmö Redhawks

Här samlas diskussionen för varje match som HV71 spelar.

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics, Goddamn

Re: Omgång 27: HV71 - Malmö Redhawks

Inläggav Ingeville » 2 januari 2021, 18:31

Usch, va dåligt, tittar på Leksand Brynäs, vilket tempo och vilka kämpar.
Studion konstaterade att Ramh har gjort sitt. Så sant fast jag helt ut länge och hoppats.
Ingeville

Inläggav jordfelsbrytare » 2 januari 2021, 18:32

https://www.jp.se/artikel/sjoblom-att-k ... perationen
Till och med JP har vaknat före HV71.. Då är det fanimej illa.
Nattsvart beskrivs insatsen...
jordfelsbrytare

Inläggav Diabolics » 2 januari 2021, 18:35

Ok. Jag vill på inget sätt vara positiv, men jag kan tycka att det numera inte tjänar nått till längre att skriva här om hur dåliga HV är och hur Hult/Rahm/agne måste bort.

Kan vi inte allihopa ta det ovan som startpunkt, dvs att vi alla sätter det som en underliggande fakta och inte upprepa detta mer?

Kan vi inte bara hantera detta likt gravitationen? Inte påpekar vi att den tynger oss varje steg vi tar, eller vid varje rörelse vi gör? Tänk vad jobbigt forumet skulle varit om alla gnällde om hur tungt det va med gravitationen varje inlägg?

Så, låt oss alla vara överens om att den minsta gemensamma nämnaren numera är: HV är usla. Agne OUT. Hult OUT, Rahm OUT.

Så tar vi det därifrån, ok?
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav frippe-borås » 2 januari 2021, 18:37

Alla lag spelar med högre frenesi! Kan lova att Hv71 hade inte varit ett mittenlag i Allsvenskan med detta spel!

Men absolut inte en jävel däruppe verkar inse det!
Vårt enda hopp kommer att vara att sponsorerna går in och ställer krav annars är fiaskot fullbordat!
Man är förbannad så man kokar och samtidigt ledsen över att Hv71 har fått misskötas utan att en jävel bryr sig!
Detta trodde jag aldrig skulle hända med mitt lag som hade kompetent folk som drev denna förening. Men nu finns inget kvar sen AJ affären.
Allt precis allt har raserats som våra stora byggt upp sen Hv71 bildades! Det finns inget kvar av det!
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav Surfcruiser » 2 januari 2021, 18:37

Man skriver ”Vi har ett bättre lag på papperet och borde vinna den här”. Jag skulle vilja säga motsatsen! Jag tror inte spelare som Holmström, Fröberg, Bergström med många fleras attraktionskraft peakar efter denna säsong. Finns det något SHL lag som överhuvudtaget är intresserade av att ens värva sådana viljelösa gubbar när kontrakten löper ut eller i värsta fall måste brytas i förtid pga Allsvenskt spel?
Senast redigerad av Surfcruiser 2 januari 2021, 18:39, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Surfcruiser

Inläggav Robert.76 » 2 januari 2021, 18:38

frippe-borås skrev:Alla lag spelar med högre frenesi! Kan lova att Hv71 hade inte varit ett mittenlag i Allsvenskan med detta spel!

Men absolut inte en jävel däruppe verkar inse det!
Vårt enda hopp kommer att vara att sponsorerna går in och ställer krav annars är fiaskot fullbordat!
Man är förbannad så man kokar och samtidigt ledsen över att Hv71 har fått misskötas utan att en jävel bryr sig!
Detta trodde jag aldrig skulle hända med mitt lag som hade kompetent folk som drev denna förening. Men nu finns inget kvar sen AJ affären.
Allt precis allt har raserats som våra stora byggt upp sen Hv71 bildades! Det finns inget kvar av det!

Hv är det nya modo
Robert.76
Moderator

Inläggav shitkicker » 2 januari 2021, 18:39

jordfelsbrytare skrev:https://www.jp.se/artikel/sjoblom-att-kalla-laget-hv-gra-framstar-nastan-som-en-hyllning-var-finns-desperationen

Ja och det är ju 100% rätt det som står. Men jag tror inte detta kommer vända. Och inte heller med någon/några eventuella legoknektar som inte får plats i NHL om nån månad.

Det som saknas är hjärta. Och det är för många som inte känner något sådant alls för HV. De har gett upp med vetskapen att deras kontrakt annullerad efter det förlorade kvalet, så de kan skita i vilket.

Fröberg
Bergström
Kinnvall
Strömberg
Kokkonen
Forsberg
C Sandberg
Stoa (så jävla dålig att han till och med står ut på en Hall och Shame-lista!!)
A Karlsson
Arell
Wedin

Jag blir nästan full i skratt av en sån här lista av spelare som vi alltså ska sätta vårt hopp till att vända trenden och hålla HV kvar i SHL.
Finns ingen glädje med Nubben i klubben.
shitkicker
Moderator

Inläggav Guld » 2 januari 2021, 18:40

Diabolics skrev:Ok. Jag vill på inget sätt vara positiv, men jag kan tycka att det numera inte tjänar nått till längre att skriva här om hur dåliga HV är och hur Hult/Rahm/agne måste bort.

Kan vi inte allihopa ta det ovan som startpunkt, dvs att vi alla sätter det som en underliggande fakta och inte upprepa detta mer?

Kan vi inte bara hantera detta likt gravitationen? Inte påpekar vi att den tynger oss varje steg vi tar, eller vid varje rörelse vi gör? Tänk vad jobbigt forumet skulle varit om alla gnällde om hur tungt det va med gravitationen varje inlägg?

Så, låt oss alla vara överens om att den minsta gemensamma nämnaren numera är: HV är usla. Agne OUT. Hult OUT, Rahm OUT.

Jag vill först och främst ha bort Rahm och byta kapten.
Får jag skriva det?
Guld

Inläggav lejacques » 2 januari 2021, 18:42

Diabolics skrev:Ok. Jag vill på inget sätt vara positiv, men jag kan tycka att det numera inte tjänar nått till längre att skriva här om hur dåliga HV är och hur Hult/Rahm/agne måste bort.

Problemet är ju bara att HV absolut inte gör ett skit.

Vi har liksom nått vägs ände. Det kommer inte bli bättre. Alla har, vissa efter några års förnekande (?) insett samma sak. Men ingenting händer från föreningens sida. Således finns det inte heller något att diskutera eller ta vidare.

Edit. Okej. Hur kan vi ta det vidare?

förslag 1 för att ändå vara konstruktiv. Alla som vill ha en förändring blir medlemmar i HV omedelbums.

Förslag 2. Någon driftig som är sugen på att starta en ny supporterorganisation? En förening som älskar och hejar på HV, men också vågar vara en vagel i ögat på HV när de tar märkliga beslut.
Senast redigerad av lejacques 2 januari 2021, 18:44, redigerad totalt 1 gång.
Randy Edmonds • Ulf Dahlén • Andreas Johansson • Johan Hult • Nubben?
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav Jacob96 » 2 januari 2021, 18:44

lejacques skrev:

Problemet är ju bara att HV absolut inte gör ett skit.

Vi har liksom nått vägs ände. Det kommer inte bli bättre. Alla har, vissa efter några års förnekande (?) insett samma sak. Men ingenting händer från föreningens sida. Således finns det inte heller något att diskutera eller ta vidare.

Nej inget händer. Zico verkar lämnat forumet. Vi är i raska steg på väg mot allsvenskan.
Hur jävla sjukt är inte det??????
Jacob96

Inläggav Diabolics » 2 januari 2021, 18:48

till ovan:

Ja, man får skriva vad man vill.

Nej, föreningen gör inte ett skit, det är ju det jag vill ha sagt. Ingen ide att förundras om hur dåligt allt är. Ingen ide att repetera samma sak igen å igen.

Men, vi har inte varit så här dåliga på väldigt länge. Vi är tiopotenser sämre detta år än något tidigare. Inget av de senaste 10 åren har varit lika usla som det innevarande.
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav Guld » 2 januari 2021, 18:53

Härligt ändå att vi lämnat 2020, nu kan allt bara bli bättre. :roll:
Guld

Inläggav shitkicker » 2 januari 2021, 18:53

Diabolics skrev:till ovan:

Nej, föreningen gör inte ett skit, det är ju det jag vill ha sagt. Ingen ide att förundras om hur dåligt allt är. Ingen ide att repetera samma sak igen å igen.

Men, vi har inte varit så här dåliga på väldigt länge. Vi är tiopotenser sämre detta år än något tidigare. Inget av de senaste 10 åren har varit lika usla som det innevarande.

Det stämmer att HV inte varit så här dåliga tidigare (under nuvarande ledning). Men för att relativisera lite i syfte att påvisa att det inte är svart eller vitt, så har HV inte heller varit så bra någon gång som föreningen själv vill påstå, förutom vid 1 tillfälle, med samma sportsliga ledning som nu. Tecknen har varit lika många som tydliga på att något är och har varit fel i grunden av föreningen, men det spelar ingen roll när de som kan påverka läget blundar för det.
shitkicker
Moderator

Inläggav lejacques » 2 januari 2021, 18:54

Fast då fattar jag inte. Ska vi lägga ner forumet då. When all is said and done?

Förslag 2 då. Sugen på att fixa lite blanketter, starta en ideell förening och bli ordförande för HV:s nya supporter
organisation? ;) HV71 fans eller HV:s vänner är mina förslag på namn
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav Diabolics » 2 januari 2021, 18:55

lejacques skrev:

Fast då fattar jag inte. Ska vi lägga ner forumet då. When all is said and done?

Förslag 2 då. Sugen på att fixa lite blanketter och bli ordförande för HV:s nya supporter organisation? ;)

Varför lägga ner? Det finns väl massvis att diskutera om hur framtiden ter sig? Jag förväntar mig att det kommer hända massor av saker framgent, kanske inte enbart positivt...
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav lejacques » 2 januari 2021, 18:57

Precis. Jag vill ju diskutera HV:s framtid i och med förslag 2. Du duckar... :D
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav Weirdo » 2 januari 2021, 18:59

Hoppas vi åker ur, då kanske den fega ledningen vaknar upp ur deras fantasivärld.
Användarvisningsbild
Weirdo

Inläggav Grga » 2 januari 2021, 19:02

Nu är jag orolig på riktig.....Hult han borde naturligtvis fått gått för länge sedan. Men han är nu kvar och han har blivit den absolut viktigaste pjäsen för att hålla vårt kära HV kvar i SHL. Lite tragikomiskt faktiskt. Har tidigare sagt att jag är 100% säker på att HV måste ha in en riktigt bra Målvakt( går inte att blunda för detta längre) samt energistarka, elaka spelare för att klara detta. Skickligheten finns där offensivt det ser vi inte minns på PP. Det värsta som kan ske nu är att vi lägger alla pengarna på typ Lasch. Finns en minimal chans att det bli bra men det kommer förmodligen bli kalkon och godnatt. Det räcker med Stoa (som för övrigt alla utan Hult fattar har en enorm startsträcka 100kg +) Nu måste det in spelare med känslor och energi från dag 1. Legosolddater eller inte spelar mindre roll men spelare som är jävligt jobbiga att möta. Det kommer väcka resterande spelare, för det finns ingen ledare i detta laget. Vem ser ni i detta laget förbannad och illröd i ansiktet efter förlust? Med alldeles för många snälla pojkar och bekväma JA- sägare har Hult byggt föreningen de sista åren. Mysig och härlig grupp....Nej, nu måste det in spelare som fattar vad det handlar om och som ställer krav på sin omgivning!
En annan sak, Lars Volden förmodligen seriens sämsta målvakt.I detta läget vi befinner oss i, blev han ens testad idag? Helt otroligt....
Grga

Inläggav frippe-borås » 2 januari 2021, 19:21

Grga skrev:Nu är jag orolig på riktig.....Hult han borde naturligtvis fått gått för länge sedan. Men han är nu kvar och han har blivit den absolut viktigaste pjäsen för att hålla vårt kära HV kvar i SHL. Lite tragikomiskt faktiskt. Har tidigare sagt att jag är 100% säker på att HV måste ha in en riktigt bra Målvakt( går inte att blunda för detta längre) samt energistarka, elaka spelare för att klara detta. Skickligheten finns där offensivt det ser vi inte minns på PP. Det värsta som kan ske nu är att vi lägger alla pengarna på typ Lasch. Finns en minimal chans att det bli bra men det kommer förmodligen bli kalkon och godnatt. Det räcker med Stoa (som för övrigt alla utan Hult fattar har en enorm startsträcka 100kg +) Nu måste det in spelare med känslor och energi från dag 1. Legosolddater eller inte spelar mindre roll men spelare som är jävligt jobbiga att möta. Det kommer väcka resterande spelare, för det finns ingen ledare i detta laget. Vem ser ni i detta laget förbannad och illröd i ansiktet efter förlust? Med alldeles för många snälla pojkar och bekväma JA- sägare har Hult byggt föreningen de sista åren. Mysig och härlig grupp....Nej, nu måste det in spelare som fattar vad det handlar om och som ställer krav på sin omgivning!
En annan sak, Lars Volden förmodligen seriens sämsta målvakt.I detta läget vi befinner oss i, blev han ens testad idag? Helt otroligt....

Det räcker inte med nya spelare!
Vi måste agera på riktigt och få in en HC som kommer utifrån med nytt tänk och lite annorlunda sätt att spela.
Med det spel vi har nu så finns ju ingen på isen som verkar tro på detta.
Man har noll kemi i spelet då det verkar gå på lösa boliner varje byte.
För man bör ju ha lärt sig nu att när vi dumpar så borde ju en Hv spelare vara först någon jävla gång.

Vi har haft bra tränare genom åren som fått ihop gruppen.
Tänker på Mårts, Kenta J i första hand. De förespråkar en offensiv hockey med puckinnehav.
Vad Rahm har för idé vet jag inte!
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav Lakun » 2 januari 2021, 19:26

Gud som haver hv kär
Alla ser att detta inte bär
Vart jag mig i världen vänder
Ser jag ett bättre lag än i rahms händer

Lyckan kommer
Lyckan går
Hej! Hockeyallsvenskan nästa år.
Lakun

Inläggav vonk » 2 januari 2021, 19:39

shitkicker skrev:
jordfelsbrytare skrev:https://www.jp.se/artikel/sjoblom-att-kalla-laget-hv-gra-framstar-nastan-som-en-hyllning-var-finns-desperationen

Ja och det är ju 100% rätt det som står. Men jag tror inte detta kommer vända. Och inte heller med någon/några eventuella legoknektar som inte får plats i NHL om nån månad.

Det som saknas är hjärta. Och det är för många som inte känner något sådant alls för HV. De har gett upp med vetskapen att deras kontrakt annullerad efter det förlorade kvalet, så de kan skita i vilket.

Fröberg
Bergström
Kinnvall
Strömberg
Kokkonen
Forsberg
C Sandberg
A Karlsson
Arell
Wedin

Jag blir nästan full i skratt av en sån här lista av spelare som vi alltså ska sätta vårt hopp till att vända trenden och hålla HV kvar i SHL.

Tur att det inte gå att sparka så enastående skara fans och supportrar som orkar pusha och vara så positiva mot sitt lag och försöka bära dem framåt ;)
Att se ljuset i tunneln betyder inte nödvändigtvis alltid ett mötande tåg, pessimism och negativitet flödar...
vonk

Inläggav shitkicker » 2 januari 2021, 19:40

vonk skrev:
shitkicker skrev:

Fröberg
Bergström
Kinnvall
Strömberg
Kokkonen
Forsberg
C Sandberg
A Karlsson
Arell
Wedin

Tur att det inte gå att sparka så enastående skara fans och supportrar som orkar pusha och vara så positiva mot sitt lag och försöka bära dem framåt ;)

Du verkar ha missat en ytterst relevant sak.
shitkicker
Moderator

Inläggav Dovahkiin » 2 januari 2021, 20:06

Vad ska Hv71 göra? Tror knappt något hjälper. Det enda man får hoppas på är att det möjligen finns två lag som slutar sämre än Hv71 men nu har jag svårt att se det. Finns ingen desperation inget jävar nu kör vi. Man ser ju tydligt att spelarna har gett upp till 90%. Ingen vågar ta tag i det ingen går i bräschen alls. Laget saknar både ledare och hjärta.
"Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa dom som har fel"
Användarvisningsbild
Dovahkiin

Inläggav Grga » 2 januari 2021, 20:27

vonk skrev:
shitkicker skrev:

Fröberg
Bergström
Kinnvall
Strömberg
Kokkonen
Forsberg
C Sandberg
A Karlsson
Arell
Wedin

Hjärta tror jag finns. Det finns tillräckligt med många spelare från trakten i laget iaf. Skall dock tilläggas att jag inte stod bakom Thörnbergs och Sundhs exit men mer pga deras ledaregenskaper. Problemet idag är att det inte finns några naturliga ledare som visar vägen. Det är bara mellanmjölk rätt igenom. T.o.m Strömberg spelar plockepinn istället för att tackla. Efter AJ försvann bestämde man sig för att bara ta in JA sägare. Då går det så här, ingen utveckling framåt. Man skall ej svära i kyrkan men jag tror att en viss Davidsson har en del skuld i detta. har en känsla av att hans makt i korridorerna är ganska påtaglig. Han borde ha tagit några år utanför hockeyn och byggt på sig erfarenhet och senare ev kommit tillbaka. Men ledare/krigare som visar vägen går att köpa in på kort sikt. Att försöka få in mer Hv hjärta till föreningen blir ju mer ett långsiktigt arbete. Nu behövs krigare för att rädda föreningen på kort sikt! Missförstå mig inte, ser helst att alla eller så många som möjligt i toppen och ner till tränare får gå imorgon men det kommer inte hända, tyvärr....
Grga

Inläggav Grga » 2 januari 2021, 20:31

frippe-borås skrev:
Grga skrev:Nu är jag orolig på riktig.....Hult han borde naturligtvis fått gått för länge sedan. Men han är nu kvar och han har blivit den absolut viktigaste pjäsen för att hålla vårt kära HV kvar i SHL. Lite tragikomiskt faktiskt. Har tidigare sagt att jag är 100% säker på att HV måste ha in en riktigt bra Målvakt( går inte att blunda för detta längre) samt energistarka, elaka spelare för att klara detta. Skickligheten finns där offensivt det ser vi inte minns på PP. Det värsta som kan ske nu är att vi lägger alla pengarna på typ Lasch. Finns en minimal chans att det bli bra men det kommer förmodligen bli kalkon och godnatt. Det räcker med Stoa (som för övrigt alla utan Hult fattar har en enorm startsträcka 100kg +) Nu måste det in spelare med känslor och energi från dag 1. Legosolddater eller inte spelar mindre roll men spelare som är jävligt jobbiga att möta. Det kommer väcka resterande spelare, för det finns ingen ledare i detta laget. Vem ser ni i detta laget förbannad och illröd i ansiktet efter förlust? Med alldeles för många snälla pojkar och bekväma JA- sägare har Hult byggt föreningen de sista åren. Mysig och härlig grupp....Nej, nu måste det in spelare som fattar vad det handlar om och som ställer krav på sin omgivning!

Det räcker inte med nya spelare!
Vi måste agera på riktigt och få in en HC som kommer utifrån med nytt tänk och lite annorlunda sätt att spela.
Med det spel vi har nu så finns ju ingen på isen som verkar tro på detta.
Man har noll kemi i spelet då det verkar gå på lösa boliner varje byte.
För man bör ju ha lärt sig nu att när vi dumpar så borde ju en Hv spelare vara först någon jävla gång.

Vi har haft bra tränare genom åren som fått ihop gruppen.
Tänker på Mårts, Kenta J i första hand. De förespråkar en offensiv hockey med puckinnehav.
Vad Rahm har för idé vet jag inte!

Håller med dig i stort men frågan är hur mycket klubben mäktar med. Tror inte det kommer ny KD,SC,HC samt nya spelare, så frågan är vad som kan göras på kort sikt för att lösa akuta situationen?
Grga

Inläggav BlackIce » 2 januari 2021, 20:50

Försvarsspelet ser faktiskt bra ut.
Aggressiviteten och kampen i sargspelet i anfallszon är stundtals mycket bra.
Ingångarna i offensiv zone fungerar inte alls.
Timingen i anfallsspelet i offensiv zon fungerar oftast inte alls bra. Puckar släpps på och passas till hela tiden till ytor där ingen är.
Fröberg har haft 20 lägen att göra avgörande mål de senaste 10 matcherna och bränt dem alla.

Laget måste ställa om och inse att utan fungerande anfallsspel behöver de spela som en bonkegäng hela vägen in till mål. Skjut mot mål hela tiden samtidigt som spelarna behöver bete sig som Bryggman och Sylvegård framför mål i var enda byte. Laget kan inte längre spela sig till mål.
John Byce, Risto Kurkinen, Kamil Kastak, Vesa Salo, Johan Brummer, Vesa Viitakoski, Alexei Salomatin, Antti Törmänen, Jarkko Varvio, Anders Lönn, Jani Nikko, David Nemirovsky, Lubomir Korhon, Stefan Hellkvist
Användarvisningsbild
BlackIce

Inläggav matsqq » 2 januari 2021, 21:01

Lakun skrev:Gud som haver hv kär

Lyckan kommer
Lyckan går

Rahm vår som är i Husqvarna Garden.
Helgat varde ditt namn.
Tillkomme ditt lag.
Ske din vilja, såsom på isen
så ock i omklädningsrummet.
Vår dagliga förlust giv oss idag,
och förlåt Hults alla värvningar,
såsom ock vi förlåta dem oss skyldiga äro,
och inled oss icke i win-streaks
utan fräls oss ifrån hockeyallsvenskan.
Ty SHL:s bottenstrid är din , och Hults makt och härlighet
i evighet.
Amen.
matsqq

Inläggav Sir Ward » 2 januari 2021, 23:28

matsqq skrev:
Lakun skrev:Gud som haver hv kär

Lyckan kommer
Lyckan går

Rahm vår som är i Husqvarna Garden.
Helgat varde ditt namn.
Tillkomme ditt lag.
Ske din vilja, såsom på isen
så ock i omklädningsrummet.
Vår dagliga förlust giv oss idag,
och förlåt Hults alla värvningar,
såsom ock vi förlåta dem oss skyldiga äro,
och inled oss icke i win-streaks
utan fräls oss ifrån hockeyallsvenskan.
Ty SHL:s bottenstrid är din , och Hults makt och härlighet
i evighet.
Amen.

Sjukt inlägg. Trodde jag inte om dig.
Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav Sir Ward » 3 januari 2021, 02:33

JP- femman:

Ingen femma presenterad vad jag ser :shock:
Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav Steve » 3 januari 2021, 14:06

Macce skrev:HV71 - Malmö Redhawks

BildBild Bild

Hemmamatch mot Rödhökarna stundar för HV71.Ett HV
som kommer från en tråkig bortaförlust mot FHC.En seger för
HV är viktig med tanke på att Malmö ligger i samma botten
träsk som HV71.

Länge sedan jag kommenterade här!
Många som skriver och vill ha huvuden på fat! Kan bara hålla med. NÅGOT måste göras.
Men varför är HV då där de är? Hur har det kunnat bli såhär?
Min personliga uppfattning är att det slog slint i huvèt på hela HV-organisationen efter det underbara 2000-talets första 10 år.
Fram till 2010 så var HV en IDROTTSFÖRENING med fina idrottsframgångar. Efter 2010 så blev styrelse och ledning m.fl stora i korken och här skulle jävlar i mig visas upp utåt vilka "VI" var.
En liten historielektion:
Förr i tiden, 2010 och tidigare, så var Rosenlundshallen ett glädjens hus. Man kom till match och möttes av "Nisse" i sina jeans o tröja.
Man möttes av "Arne" i sin träningsoverall. Någon hade klätt upp sig lite fint oxå men alla dessa som stod vid dörrarna och ryckte biljetter var som en enda lång förlängning av Glädjens hus. Alla var bara glada. Man var t o m EFTER en förlustmatch allt som oftast. HV hade ju i alla fall bjudit på bra spel och glädje även om motståndarna bärgade poängen. "Vi tar dom nästa match"!! Eller hur?
Vad hände sen då?
Ombyggnad av Hallen (Nödvändigt). "Vi och dom" uppstod (långt ifrån nödvändigt)! Nu möttes man av barska blickar i entrèdörren.
Killar med svarta kostymer o svart polokrage. Alla likadana, alla lika "viktiga" i NYA HV!?! "Vi har ju varit bäst i tio år nu så här ska få ni se på storfräsarklubb"!?!
STORFRÄSARE, javisst.....men själen den försvann. Sakta men säkert började HÅÅÅVEEEBLÅÅÅ att krackelera. De gamla Gubbarna Dennis o gänget fick se styrelserum o sportavdelningen bli mer som nåt på Wall street. Låsta rum, låsta korridorer, passerkort. "Vi och dom"......
Tyvärr så har dessa korridorer o styrelserum blivit en tummelplats för en grupp med inbördes beundran. Lite som vilket politiskt parti som helst i nådens år 2020/2021. Man följer partipiskan och sitter med i de låsta rummen. Inre krav? Yttre krav?? NEJ TACK, det här sköter VI!
Sakta men säkert är stoltheten på väg utför. Säg inget, gör inget, tyck inget för då får DU sitta kvar......
Visst, det skramlade till 2017. Ett nytt GULD. Frid o fröjd då eller?
Ja, det skapade ett andningshål i det syrefattiga HV för ledningen. Men det var just bara ett andningshål och det är tilltäppt sedan dess. Så vad göra då? Gnälla vidare.... Det är väl det som går att göra från utsidan. Från insidan?
Lyssnade på C-mores "experter" i nån sändning där de tyckte att: "sparka Rahm går ju inte för då sänker man honom"!?!
DET får väl aldrig vara orsaken för någon i bestämmande ställning att ha som argument?
OM, jag säger OM den eller den personen inte levererar så måste ju denne ställas åt sidan, omplaceras eller till o med få avsked.
Ingen förening kan låta detta fortgå utan att göra att ta detta, tuffa men nödvändiga beslut.
För föreningens bästa!
Finns denna ledning i HV?
Det ser inte ut så. I alla fall inte från utsidan.
Börja om kära HV.
Lägg prestige o ryggdunkarmentaliten åt sidan.
För i min värld så sitter problemet hos ER och inte hos spelartruppen.
Alltför många bevis finns på just detta de sista åren.
Alldeles för många spelare som lämnat HV har utvecklats till bättre spelare i sina nya klubblag.
Det kan inte vara någon tillfällighet år efter år.
Jag vet inte om Lillis är en räddande ängel men enda chansen för honom hade varit att komma in med SIN röst och SITT tänk.
Men då måste ju den gamla rösten entledigas även om det innebär ett stort personligt tapp för den personen!!
Långt inlägg blev det men situationen är prekär, nästanintill katastrofal.

FORZA HV71!!
Steve

FöregåendeNästa

Återgå till HV71 Matcherna