lejacques skrev:Nu skrev ju jag att HV inte hade kontakt med Ulla när möjligheten fanns, vilket alltså Ullström själv sagt. Vet inte riktigt vad du vill att jag ska säga. Att jag har fel? Svårt i det här fallet när jag uppenbarligen har rätt?

Inte ute efter något rätt/fel... Eller nja, ska försöka förklara:
Man hade uppenbarligen ingen kontakt med Ullström inför denna säsongen, okej. Men i din kritik mot Hults värvningsupplägg tar du (denna gång) upp brist på kommunikation med gamla HV-spelare - nämner ett gäng toppspelare med HV-historia som bör erbjudas kontrakt vid tillfälle och säger att man inte visat intresse för en av dom. Målar upp bilden att man inte bryr sig om "sina" spelare:
lejacques skrev:Jag är fullt på det klara med att det inte går att få hem spelare som Ullström, Almqvist och Petersson bara för att man önskar. De är för bra för serien. Men skulle det finnas en möjlighet ska de vara de första att erbjudas kontrakt. Här om jag förstod det rätt hade Hult inte ens kontakt med Ullström när möjligheten fanns.
Iallafall så jag tolkar det. Rätta mig om jag är fel ute. Sanningen är ju dock den att man har haft och har kontakt med gamla HV-spelare man vill se i en HV-tröja igen. Går inte att förneka. Där har du fel. Ullström gav man ett kontrakt men ansåg att han inte var tillräckligt bra, av någon oförklarlig anledning. Blir Petersson ledig kommer man slänga upp ett kontrakt innan du hinner formulera någon form av kritik mot Hult gällande den ev. värvningen

I övrigt nämner du bristande satsning på klasspelare som gjort sitt utomlands, bristande satsning på finska spelare samt dålig hantering av kulturbärare och kärnan i laget. Ish. Dom punkterna kan vi också diskutera, är ganska övertygad om att vi inte är överens där heller