av shitkicker » 11 oktober 2020, 02:34
Som jag skrev i matchtråden så ser jag det så här: oavsett vilken del och vilken roll som Rahm spelat för att sätta laget i det läge man befinner sig i, så är inte det egentligen intressant just nu. Det intressanta är om han är rätt man att leda laget ur det här läget. Har han spelarnas och de andra ledarnas förtroende? Är han den som lugnar ner läget, lyfter fram de rätta sakerna, ifrågasätter och kravställer på ett realistiskt sätt?
Om inte så måste man byta ut honom och göra det redan nu. Rahm är en jättetrevlig och sympatisk individ för er som inte har träffat honom, men som spyr galla över honom så fort ni får chansen. Men att han är en bra person innebär inte att han är rätt person.
Det är olyckligt på så väldigt många sätt att det blivit som det blivit, men faktum är att vägen HV har glidit in på är lika allvarlig som farlig. Det finns inte tid att vänta ut nånting som man bara kan hoppas på. 4p på 7 matcher talar sitt tydliga språk. 1p från jumboplatsen med 2 matcher fler spelade innebär att HV presumtiv är jumbo, 5p efter nästjumbon. Och detta redan efter 7 matcher. En säsongsstart som saknar motstycke.
Alltså finns ingen tid att vänta, som sagt. För säg att man ger det till omgång 15. Då kan det ha vänt. Men om det inte har det då? Hur långt efter är HV då och vilken situation sätter man då en ev. ny HC i? Den situationen är ju i princip omöjlig. Alltså är det bättre att agera nu, när möjligheten att faktiskt få till en förändring när det fortfarande finns tid kvar.
När HV sparkade Dahlén sent om sider (för sent enligt många) så var ju läget så dåligt att det enda Bendelin, som tog över, kunde göra var att försöka undvika kvalspel. Och det var med nöd och näppe man klarade det. Och trots att man värvade för extremt dyra pengar, så fick inte Dahlén laget på fötter eftersom lagkänslan och självförtroendet aldrig återhämtade sig efter den usla starten. Dahlén tappade sitt förtroende och därigenom kunde han inte få ordning på haveriet. HV är förmodligen i ett nästan identiskt läge, med skillnaden att det är ännu sämre nu. Att vänta så länge som man gjorde den gången tror jag inte att man kommer ha råd med denna gången. Jag hoppas verkligen att HV inser det.
Så som sagt, jag tror tyvärr att den enda realistiska lösningen just nu är ett skifte på HC-platsen.
Finns ingen glädje med Nubben i klubben.