Omgång 9: Djurgårdens IF - HV71

Här samlas diskussionen för varje match som HV71 spelar.

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics, Goddamn

Re: Omgång 9: Djurgårdens IF - HV71

Inläggav Legogubbe » 17 oktober 2020, 21:00

lejacques skrev:https://www.jp.se/artikel/sandstrom-efter-hv-fiaskot-vi-ar-manga-som-overskattat-det-har-laget

När till och med JP ringer i varningsklockorna, och skriver att man saknar Oscar Sundhs hjärta. Ja, då vet man att det är illa. Riktigt illa.
Jag hittar bara en nämnare och är garanterat inte ensam. Johan Hult!
Legogubbe

Inläggav frippe-borås » 17 oktober 2020, 21:02

Jag förstår inte!!!
Hur kan man gång på gång lägga all skuld på HC??
Man biter sig själv i svansen säsong efter säsong genom att på ett jävligt enkelt och fegt sätt lägga alla skuld på HC!
Säger inte att Rahm är rätt man heller men det kan på allvar inte vara 4-5 tränares fel!
Felet ligger högre upp. Hur tråkigt ni än tycker det är så är det fakta!

Ska vi vända på skiten så måste huvuden rulla högre upp!!!
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav gnrl99 » 17 oktober 2020, 21:06

Zico skrev:Tyvärr, HV-spelarna är sena in i situationer, är för långsamma med pucken, slår lösa och feladresserade passningar. Man spelar fast sig själva och medspelarna gång efter gång. Kort sagt, i stort sett hela tiden, REAGERAR man i stället för att AGERA. Man har helt enkelt inte flyt i något man företar sig. De enda som utmärkte sig positivt i kväll var Fröberg och Kinnvall. Emil Johansson var ändå halvt ok. Men sen var det egentligen för jäkla uselt över hela linjen. JP lär få svårt att dela ut stjärnor i kväll.

Med det sagt, jag var från början väldigt tveksam till kombon Rahm/Nyman. Tror inte det behövs såå mycket hockeykunnande för att inse att Niklas Rahm har inte fått fart på laget. Dessvärre kommer han inte att få det heller. Det ser egentligen betydligt sämre ut nu än när Johan Lindbom fick gå. Oavsett pandemi eller inte.....Hult måste visa samma handlingskraft nu som när han kickade Lindbom.

Hej Zico. Att Rahm bör få gå det är nog dom flesta överens om. Kanske även HV-ledningen? Men har man råd nu? Att betala ännu en tränare osv ? Fast alternativet borde vara värre dock, att dyka rätt ner i allsvenskan.....
Tror du Rahm får gå? Hur många matcher har han sannolikt på sig o vända detta?
gnrl99

Inläggav Legogubbe » 17 oktober 2020, 21:07

frippe-borås skrev:Jag förstår inte!!!
Man biter sig själv i svansen säsong efter säsong genom att på ett jävligt enkelt och fegt sätt lägga alla skuld på HC!
Säger inte att Rahm är rätt man heller men det kan på allvar inte vara 4-5 tränares fel!

Rätt. Börja med Bengtsson och Hult. Dom två håller hand till och från jobbet.
Legogubbe

Inläggav gnrl99 » 17 oktober 2020, 21:10

Legogubbe skrev:
frippe-borås skrev:Jag förstår inte!!!

Rätt. Börja med Bengtsson och Hult. Dom två håller hand till och från jobbet.

AA, Bengtsson vet jag inte vad han åstakommit sen han blev klubbdirektör INTE!
gnrl99

Inläggav Zico » 17 oktober 2020, 21:16

gnrl99 skrev:
Zico skrev:Tyvärr, HV-spelarna är sena in i situationer, är för långsamma med pucken, slår lösa och feladresserade passningar. Man spelar fast sig själva och medspelarna gång efter gång. Kort sagt, i stort sett hela tiden, REAGERAR man i stället för att AGERA. Man har helt enkelt inte flyt i något man företar sig. De enda som utmärkte sig positivt i kväll var Fröberg och Kinnvall. Emil Johansson var ändå halvt ok. Men sen var det egentligen för jäkla uselt över hela linjen. JP lär få svårt att dela ut stjärnor i kväll.

Med det sagt, jag var från början väldigt tveksam till kombon Rahm/Nyman. Tror inte det behövs såå mycket hockeykunnande för att inse att Niklas Rahm har inte fått fart på laget. Dessvärre kommer han inte att få det heller. Det ser egentligen betydligt sämre ut nu än när Johan Lindbom fick gå. Oavsett pandemi eller inte.....Hult måste visa samma handlingskraft nu som när han kickade Lindbom.

Hej Zico. Att Rahm bör få gå det är nog dom flesta överens om. Kanske även HV-ledningen? Men har man råd nu? Att betala ännu en tränare osv ? Fast alternativet borde vara värre dock, att dyka rätt ner i allsvenskan.....

Ska man göra något så ska det ske i morgon. I intervjun efter matchen var Rahm inte arg direkt. Bara uppriktigt ledsen och besviken. Tror han känner sig sviken av spelarna. HV har budgeterat ett underskott på ca 20 milj kr om man får spela med publik halva säsongen. Blir det ingen publik alls, hamnar man på minst det dubbla. Oavsett scenario....2-3 miljoner till känns som det inte spelar så stor roll, även om det är mycket pengar så klart. Men alternativet kan ju vara värre som du skriver.
Zico

Inläggav gnrl99 » 17 oktober 2020, 21:18

Zico skrev:
gnrl99 skrev:

Ska man göra något så ska det ske i morgon. I intervjun efter matchen var Rahm inte arg direkt. Bara uppriktigt ledsen och besviken. Tror han känner sig sviken av spelarna. HV har budgeterat ett underskott på ca 20 milj kr om man får spela med publik halva säsongen. Blir det ingen publik alls, hamnar man på minst det dubbla. Oavsett scenario....2-3 miljoner till känns som det inte spelar så stor roll, även om det är mycket pengar så klart. Men alternativet kan ju vara värre som du skriver.

Ja, men vad tror du. Som följt HV71 nära under många år. Kommer man byta tränare nu eller inte?
Åker vi ner i allsvenskan kanske vi inte kommer upp igen, vart fall inte på BRA länge................
Senast redigerad av gnrl99 17 oktober 2020, 21:20, redigerad totalt 1 gång.
gnrl99

Inläggav Robert.76 » 17 oktober 2020, 21:20

Zico, det är nog första gången som även du har en känsla för att detta kan braka rakt åt pipsvängen?
Robert.76
Moderator

Inläggav shitkicker » 17 oktober 2020, 21:48

Robert.76 skrev:Zico, det är nog första gången som även du har en känsla för att detta kan braka rakt åt pipsvängen?

Kan någon hävda något annat i detta läget? Det finns ju ingenting att bygga på. Det visade ju de som hade på sig HV-tröjorna i dagens match.
Finns ingen glädje med Nubben i klubben.
shitkicker
Moderator

Inläggav Zico » 17 oktober 2020, 21:59

Robert.76 skrev:Zico, det är nog första gången som även du har en känsla för att detta kan braka rakt åt pipsvängen?

Jag var riktigt orolig hösten 13/14, innan man renoverade laget och sparkade Dahlén. Jag var något orolig hösten då Lindbom fick gå. Oron denna hösten är väldigt mycket större.

Man lurade sig själva, oss supportrar och hela hockeysverige under försäsongen. För handen på hjärtat, var den så himla bra egentligen. Visst man vann 7 av 8 matcher. 5 mot 5 spelet var riktigt dåligt. Man vann tack vare ett framgångsrikt pp. Men och det är ett stort men, alla lagen som man besegrade, ofta med uddamålet, hade 4-5 ledande spelare borta medan HV hade alla spelare tillgängliga. Jag började bli riktigt orolig redan då.

Jag trodde inte på Rahm som HC. Dock tycker jag ändå Hult fixat ihop ett, på papperet, riktigt kompetent lag. Men.....spelarna, i absolut första hand spelarna, viker ner sig, sviker sin klubb och sin tränare och skämmer faktiskt ut HV71 och det stör mig nåt enormt. Rahm är en jättetrevlig, och duktig, person, men tyvärr tror jag inte han får fart på laget. Folk här inne är hårda i sina omdömen om Agne Bengtsson, Johan Hult och Niklas Rahm osv. Fine, det ligger nåt i det absolut, men de som faktiskt borde klä skott är spelartruppen. Jag har aldrig någonsin varit så besviken på spelarna i HV som jag är just nu. Hela spelartruppen måste rannsaka sig själva. Det är för USELT.
Zico

Inläggav shitkicker » 17 oktober 2020, 22:05

Zico skrev:

Jag var riktigt orolig hösten 13/14, innan man renoverade laget och sparkade Dahlén. Jag var något orolig hösten då Lindbom fick gå. Oron denna hösten är väldigt mycket större.

Man lurade sig själva, oss supportrar och hela hockeysverige under försäsongen. För handen på hjärtat, var den så himla bra egentligen. Visst man vann 7 av 8 matcher. 5 mot 5 spelet var riktigt dåligt. Man vann tack vare ett framgångsrikt pp. Men och det är ett stort men, alla lagen som man besegrade, ofta med uddamålet, hade 4-5 ledande spelare borta medan HV hade alla spelare tillgängliga. Jag började bli riktigt orolig redan då.

Jag trodde inte på Rahm som HC. Dock tycker jag ändå Hult fixat ihop ett, på papperet, riktigt kompetent lag. Men.....spelarna, i absolut första hand spelarna, viker ner sig, sviker sin klubb och sin tränare och skämmer faktiskt ut HV71 och det stör mig nåt enormt. Rahm är en jättetrevlig, och duktig, person, men tyvärr tror jag inte han får fart på laget. Folk här inne är hårda i sina omdömen om Agne Bengtsson, Johan Hult och Niklas Rahm osv. Fine, det ligger nåt i det absolut, men de som faktiskt borde klä skott är spelartruppen. Jag har aldrig någonsin varit så besviken på spelarna i HV som jag är just nu. Hela spelartruppen måste rannsaka sig själva. Det är för USELT.

Jag är helt enig med dig, Zico. Mycket bra sammanfattat.
Finns ingen glädje med Nubben i klubben.
shitkicker
Moderator

Inläggav gnrl99 » 17 oktober 2020, 22:09

Zico skrev:

Sanningen kan inte möjligen vara den att laget faktiskt inte är bättre? Bertov, Emil, Arell mfl. Dom hade ju inte ens Malmö velat ha. Malmö som är ett bottengäng. Våra målvakter har vart undermåliga under hösten. Vi kanske inte är bättre helt enkelt? Om så är fallet....då är det riktigt kritiskt. Då blir det kval!
gnrl99

Inläggav Snöret » 17 oktober 2020, 23:29

Vilka jävla sopor dom är. Förlåt mitt ordval och mitt kanske omogna beteende, men är så förbannat trött på detta elände. Jag kan inte tvinga nån här inne, men ni måste väl snart se och inse att detta håller inte längre. Det finns inte längre nånting att rädda. De enda som snart tror på HV71 är de själva. Jag förstår inte att det ska vara så svårt att inse att de har hamnat käpprakt åt helvete med allt. Och bara för att jag som fans skriver det så betyder det inte per automatik att jag är ett sämre fans. För jag tänker inte slicka röven på dom när de beter sig så här lojt som ikväll. Då är det bättre man är ärlig både mot sig själv och laget och säger som det är. Att i stället berömma och inte tala om brister och fel lär i längden bara förstöra mer för dom. Man ger dom falska förhoppningar och tron att de är bättre än de är.

Tyvärr är det nog antagligen så Rahm jobbar. Han tycker kanske det är pannkaka, men det skulle han aldrig våga erkänna. Han berömmer grabbarna och "tar med sig det som var bra". Han tror att han gör rätt, men egentligen så ger han hela laget falska förhoppningar och bjuder in dom till nån slags falsk ond cirkel. Givetvis ska man berömma när man förtjänar det, men man MÅSTE även våga säga i från och ta bladet från munnen och säga som det är när det inte fungerar. Men hela denna ledningen är förhandlingsförlamade och konflikträdda. De kör med ryggdunkningar, highfive och sms smilisar till varandra istället. Det Rahm inte erkänner varken för sig själv eller för laget är följande:

Laget håller allsvensk klass rakt igenom. Och tränarna? Vad gör dom ens där? Tror laget t o m hade spelat bättre utan både Rahm, Holmström och Nyman.
Sen till nästa säsong MÅSTE Hult & Davidsson bort. Nu håller det inte längre. Johan Hult är väldigt nära att bli känd som den sportchef som förde ner det Småländska HV71 till allsvenskan.

Till er som säger att vi ska vara lugna och inte få panik p g a det är tidigt på säsongen säger jag följande till: Det har hållit på i flera år/säsonger, så detta är varken något nytt eller unikt. Krisen har sakta men säkert ökat säsong efter säsong. För varje vecka som går så gräver HV71 sin grav djupare och djupare. Fan vet om de inte grävt ända ner till Kina snart.
Senast redigerad av Snöret 18 oktober 2020, 00:03, redigerad totalt 3 gånger.
Snöret

Inläggav gnrl99 » 17 oktober 2020, 23:51

Snöret skrev:Vilka jävla sopor dom är. Förlåt mitt ordval och mitt kanske omogna beteende, men är så förbannat trött på detta elände. Jag kan inte tvinga nån här inne, men ni måste väl snart se och inse att detta håller inte längre. Det finns inte längre nånting att rädda. De enda som snart tror på HV71 är de själva. Jag förstår inte att det ska vara så svårt att inse att de har hamnat käpprakt åt helvete med allt. Och bara för att jag som fans skriver det så betyder det inte per automatik att jag är ett sämre fans. För jag tänker inte slicka röven på dom när de beter sig så här lojt som ikväll. Då är det bättre man är ärlig både sig själv och laget och säger som det är. Att i stället berömma och inte tala om brister och fel lär i längden bara förstöra mer för dom.

Tyvärr är det nog antagligen så Rahm jobbar. Han tycker kanske det är pannkaka, men det skulle han aldrig våga erkänna. Han berömmer grabbarna och "tar med sig det som var bra". Han tror att han gör rätt, men egentligen så ger han hela laget falska förhoppningar och bjuder in dom till nån slags falsk ond cirkel. Givetvis ska man berömma när man förtjänar det, men man MÅSTE även våga säga i från och ta bladet från munnen och säga som det är när det inte fungerar. Men hela denna ledningen är förhandlingsförlamade och konflikträdda. De gör med ryggdunkningar och sms smilisar till varandra istället. Det Rahm inte erkänner varken för sig själv eller för laget är följande:

Laget håller allsvensk klass rakt igenom. Och tränarna? Vad gör dom ens där? Tror laget t o m hade spelat bättre utan både Rahm, Holmström och Nyman.
Sen till nästa säsong MÅSTE Hult & Davidsson bort. Nu håller det inte längre. Johan Hult är väldigt nära att bli känd som den sportchef som förde ner det Småländska HV71 till allsvenskan.

Till er som säger att vi ska vara lugna och inte få panik p g a det är tidigt på säsongen säger jag följande till: Det har hållit på i flera år/säsonger, så detta är varken något nytt eller unikt. Krisen har sakta men säkert ökat säsong efter säsong. För varje vecka som går så gräver HV71 sin grav djupare och djupare. Fan vet om de inte grävt ända ner till Kina snart.

Vad hade du gjort i HV-ledningens skor då? Lösningen är nog sällan att sparka allt o alla. Vem ska ersätta?
Innan säsongen fanns det nog inte många som INTE tippade HV topp 4-6 inklusive mig själv! Vad som sen gått snett och vad allt beror på, det vågar jag inte ha en uppfattning om. Kan bara konstatera att spelet är helt undermåligt! Men exakt varför det kan nog inte många svara på.

Ska man sparka hela tränar trojkan nu då? Tveksamt. Sparka Rahm? Kommer det ge önskvärd effekt? Vem ska man ta in? Osv.......
gnrl99

Inläggav Diabolics » 18 oktober 2020, 10:01

Här har vi lite game scores från gårdagen:

Bild
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav Zico » 18 oktober 2020, 12:27

scopulus skrev:
tom_flaska skrev:LOOOL matchstraff för det. HAHAHA

Där kom kompensationen :lol:

Som jag skrev igår: Skolexempel på slewfooting, minst två matchers avstängning. Disciplinnämndens dom har nu kommit. Högström fick TRE matchers avstängning plus drygt 28 000 kr k böter. Kompensationsutvisning??????? Not!
Zico

Inläggav HV-supportern » 18 oktober 2020, 12:32

Vi har för många finlirare och inga svin i laget. När vi vann 2008 hade vi Ledin, Jämtin, Ward, Petrasek. Vinnarskallar! Idag har vi inga, förutom möjligtvis Lias.
HV-supportern

Inläggav frippe-borås » 18 oktober 2020, 12:46

Enligt Hult skulle ju Kokkonen vara en kopia på Remstam!
Det är ju ett stort hån mot Remstam!
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav Zico » 18 oktober 2020, 13:00

frippe-borås skrev:Enligt Hult skulle ju Kokkonen vara en kopia på Remstam!
Det är ju ett stort hån mot Remstam!

Det är en jääääkla skillnad att spela i ett lag som har flyt och vinner matcher jämfört med att spela i ett lag där inte mycket stämmer och man mestadels förlorar. Kokkonen är väl den som, bortsett från junisarna, tjänar minst. Gissningsvis.

Ingen på forumet ställer nån kritik mot Anton Wedin. Han har en lön i paritet med Lias. Han gör väldigt lite matnyttigt framåt, är inne på mer än en tredjedel av de mål laget släppt in i spel 5 mot 5. Där kan jag säga att jag är rejält missnöjd. Han måste höja sig minst fem snäpp!
Zico

Inläggav vonk » 18 oktober 2020, 13:45

HV-supportern skrev:Vi har för många finlirare och inga svin i laget. När vi vann 2008 hade vi Ledin, Jämtin, Ward, Petrasek. Vinnarskallar! Idag har vi inga, förutom möjligtvis Lias.

Ribban vad som är tillåtet i dagens regelverk är så låg att det finns inte utrymme för "svineri" i den mån det fanns förut och nu menar jag inte regelrätta avrättningar avsiktligt utförda att skada. Spelarna blir naturligt försiktigare pga långa avstängningar och skyhöga bötesbelopp och det i sin tur sätter spår hur laget och dess individer beter sig på isen.
Gårdagens föreställning visade mkt av den varan, man gick på närkamper som man hade ägg i brallan, lite för "safe" att inte hamna i box.
Hoppas att omställningen till den "nya" hockeyn är den främsta orsaken till virrigheten, spelarna måste anpassa sig till gällande regelverk, vinnarskalle går att plocka fram utan att halva laget sitter på läktaren pga avstängning!
Att se ljuset i tunneln betyder inte nödvändigtvis alltid ett mötande tåg, pessimism och negativitet flödar...
vonk

Inläggav Andersson711 » 18 oktober 2020, 14:50

Enig med Zico gällande Wedin. Han plockades in som en av ligans absolut bästa värvningar och hyllades till skyarna av alla i Hockeysverige.

Han va grym i början men har tappat allt på slutet. Hoppas verkligen han står att känna igen när Lias kommer tillbaka!
Andersson711
Moderator

Inläggav frippe-borås » 20 oktober 2020, 09:08

Tycker det är försvarspelet över hela isen som är fruktansvärt dåligt!
DIF kunde direkt komma ur vår press och sen åkte man in utan problem.

Att leda med 3-2 inför 3:e och förlora den med 4-0 tyder ju på att försvarspelet inte funkar någonstans.
Jag tror inte man fixar det utan att värva in någon meriterad back. Just nu har vi unga backar som inte har någon att luta sig emot när det blåser som mest.
Detta måste man åtgärda för Andrea och Emil känns helt virriga i egen zon just nu.
Emil blir hårt ansatt med tacklingar och det beror i första hand att han inte spelar det enkla spelet i egen zon.
Han vill ta ytterligare ett kliv men med det spelet han försöker sig på nu tar honom bara bakåt.

Så fort vi släpper in mål så blir hela laget passivt och ängsliga. Finns liksom inget som tar tag i försvarspelet.
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Föregående

Återgå till HV71 Matcherna