Robert.76 skrev:Zico, det är nog första gången som även du har en känsla för att detta kan braka rakt åt pipsvängen?
Jag var riktigt orolig hösten 13/14, innan man renoverade laget och sparkade Dahlén. Jag var något orolig hösten då Lindbom fick gå. Oron denna hösten är väldigt mycket större.
Man lurade sig själva, oss supportrar och hela hockeysverige under försäsongen. För handen på hjärtat, var den så himla bra egentligen. Visst man vann 7 av 8 matcher. 5 mot 5 spelet var riktigt dåligt. Man vann tack vare ett framgångsrikt pp. Men och det är ett stort men, alla lagen som man besegrade, ofta med uddamålet, hade 4-5 ledande spelare borta medan HV hade alla spelare tillgängliga. Jag började bli riktigt orolig redan då.
Jag trodde inte på Rahm som HC. Dock tycker jag ändå Hult fixat ihop ett, på papperet, riktigt kompetent lag. Men.....spelarna, i absolut första hand spelarna, viker ner sig, sviker sin klubb och sin tränare och skämmer faktiskt ut HV71 och det stör mig nåt enormt. Rahm är en jättetrevlig, och duktig, person, men tyvärr tror jag inte han får fart på laget. Folk här inne är hårda i sina omdömen om Agne Bengtsson, Johan Hult och Niklas Rahm osv. Fine, det ligger nåt i det absolut, men de som faktiskt borde klä skott är spelartruppen. Jag har aldrig någonsin varit så besviken på spelarna i HV som jag är just nu. Hela spelartruppen måste rannsaka sig själva. Det är för USELT.