AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics, Goddamn
gnrl99 skrev:Vad har hänt med Filip Sandberg?
Han var ju helt grym under guldsäsongen och nu är han knappt SHL-mässig?
gnrl99 skrev:Vad har hänt med Filip Sandberg?
shitkicker skrev:gnrl99 skrev:Vad har hänt med Filip Sandberg?
Precis som med Sandin, Bergström och allt för många andra, så är han helt beroende av sin omgivning. Finns inte spelarna som gör honom bättre så är han inte bättre än så här. Han är tyvärr, precis som Sandin, Bergström, C Sandberg, en spelare som inte gör sin omgivning bättre.
Det är den enkla förklaringen.
Diabolics skrev:shitkicker skrev:gnrl99 skrev:Vad har hänt med Filip Sandberg?
Precis som med Sandin, Bergström och allt för många andra, så är han helt beroende av sin omgivning. Finns inte spelarna som gör honom bättre så är han inte bättre än så här. Han är tyvärr, precis som Sandin, Bergström, C Sandberg, en spelare som inte gör sin omgivning bättre.
Det är den enkla förklaringen.
Tycker inte C Sandberg passar in där, han kanske inte har en så hög högsta nivå, men det han bidrar med bidrar han med oavsett omgivning. En hårt jobbande defensivt ansvarstagande individ. Ni kanske väljer att inte se det, men han är ett monster på att jaga skiten ur motståndarna i egen zon, tekar bra och har en självuppoffrande attityd.
Diabolics skrev:Tycker inte C Sandberg passar in där, han kanske inte har en så hög högsta nivå, men det han bidrar med bidrar han med oavsett omgivning. En hårt jobbande defensivt ansvarstagande individ. Ni kanske väljer att inte se det, men han är ett monster på att jaga skiten ur motståndarna i egen zon, tekar bra och har en självuppoffrande attityd.
shitkicker skrev:Diabolics skrev:Tycker inte C Sandberg passar in där, han kanske inte har en så hög högsta nivå, men det han bidrar med bidrar han med oavsett omgivning. En hårt jobbande defensivt ansvarstagande individ. Ni kanske väljer att inte se det, men han är ett monster på att jaga skiten ur motståndarna i egen zon, tekar bra och har en självuppoffrande attityd.
Det handlar inte om vad jag väljer att se och inte. Jag håller med dig om att Sandberg är den spelartypen du beskriver. Men jag tycker inte att han räcker till. Att han t ex förlorade tekningen i egen zon vid icingen precis i slutet var matchens mest förutsägbara händelse.
Sandberg försöker. Men räcker inte till. Min åsikt.
lejacques skrev:
Absolut. Men han höjer inte sin omgivning.
frippe-borås skrev:
Forsberg är en sniper och såna behövs och jag ser hellre en sån kille lira som kan vinna poäng åt oss.
En sån kille ska ha mycket istid. Framförallt i offensiva zonen så ska han in om vi har tek. Tycker inte han är sämre än någon annan om jag ska vara ärlig!
lejacques skrev:Håller med dig Diabolics. Alla bidrar på olika sätt. Samtidigt har jag en känsla av att du skrivit samma sak om Sundh om man nu valt att behålla honom framför Sandberg.
Oavsett om Sandberg har HV-tröja på sig eller inte så ser jag en snart 33-årig hockeyallsvensk spelare helt utan uppsida, som inte har något att göra i ett lag som påstår sig vilja vara med och utmana om guld.
Sandberg har en växel och kan egentligen bara spela fjärdecenter, vilket idag blev extra smärtsamt.
Om vi skiter i Sundh och Thörnberg. Hade hellre sett att man gjort sig av med Sandberg och satsat helt på Wennlund istället.
Crille skrev:Jag tycker alltför många bortser från psykologi. Idrott är inte bara kompetens... det handlar en massa om det som sitter i skallen. När saker rullar på ökar självförtroendet, axlarna åker ner och spelarna spelar ut. Vi har inte vinnarkulturen i HV längre efter ett par säsonger med tvivelaktiga resultat. Det innebär att vi är mer sårbara för svackor.
Jag tror de flesta av oss kan se att vi har ett riktigt slagkraftigt lag på pappret. Vi vann typ allt på försäsongen och det var en spelglädje som jag inte sett sedan 39-76-10.
Med det sagt... Med ett par vinster på kontot så tror jag fortfarande att detta lag fixar slutspelsplats. Och väl där så har vi ett lag som matchar alla lag i serien kompetensmässigt. Får vi några vinster och självförtroendet som följer det med, så är vi att räkna med på riktigt.
lejacques skrev:Håller med dig Diabolics. Alla bidrar på olika sätt. Samtidigt har jag en känsla av att du skrivit samma sak om Sundh om man nu valt att behålla honom framför Sandberg.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 29 gäster