Omgång 5: HV71 - IK Oskarshamn

Här samlas diskussionen för varje match som HV71 spelar.

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics, Goddamn

Re: Omgång 5: HV71 - IK Oskarshamn

Inläggav eisbjern » 3 oktober 2020, 17:28

Diabolics skrev:
lejacques skrev:Som jag skrev inför matchen. Det är de fyra kommande matcherna som kommer visa vad det här är för ett lag.

Seger mot Oskarshamn säger mig ingenting. Gör därför inga frivolter av lycka. Konstaterar att HV är ett väldigt, väldigt dåligt lag utan Lias och att vi fick igen de tre poäng vi egentligen skulle haft mot Örebro.

HV är nere i skiten. Bara hoppas att det här var vändpunkten.

min tolkning är att laget inte är så bra som försäsongen visade, men mycket bättre än vad dysterkvistarna här inne vill få det till.

Känns som att laget är rätt bra egentligen. Trubbig backsida men överlag rätt bra. Tror snarare problemet ligger i ledningen. Man får inte ut till närmelsevis max och viker ner sig alldeles för snabbt
Spola nubben!
Användarvisningsbild
eisbjern

Inläggav Robert.76 » 3 oktober 2020, 17:29

matsqq skrev:Nu börjar moderatorerna vädra SM-guld

Icke då...HV och ledarstaben har otroligt mycket mer att bevisa ;)
Robert.76
Moderator

Inläggav Andersson711 » 3 oktober 2020, 17:29

Från bajs till seger! Mållös! Tack HV71, nu jävlar super vi ikväll!
Andersson711
Moderator

Inläggav tom_flaska » 3 oktober 2020, 17:29

Tar med mig 2+10 för en bröstvärmare.

3p - gött.

Domarna fortsätter sin agenda mot oss.
Kallesgranne: Fy fan för domarna! Ni är alltid sämst! Varenda jävla match, varenda säsong!

April april, PERCY!

SM - GULD 1995 * 2004 * 2008 * 2010 * 2017
Användarvisningsbild
tom_flaska

Inläggav Jompii » 3 oktober 2020, 17:30

SM-GULD, SM-GULD, SM-GULD, SM-GUUULD!!!
Passion oavsett division
Användarvisningsbild
Jompii

Inläggav mrnorrland » 3 oktober 2020, 17:31

Försvaret med målvakterna måste stäppa upp, mål kan vi göra men försvaret har varit under all kritik i de första 5 matcherna
mrnorrland

Inläggav PapaEmeritus » 3 oktober 2020, 17:32

Önerud, Martinsson, Sandberg och Fröberg med 1+1. Rätt spelare klev fram.
Forsberg visar näsa för mål. Tre poäng i eftermiddag, resten glömmer vi.
1995 - 2004 - 2008 - 2010 - 2017
Användarvisningsbild
PapaEmeritus

Inläggav Diabolics » 3 oktober 2020, 17:37

Jompii skrev:SM-GULD, SM-GULD, SM-GULD, SM-GUUULD!!!

:D
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav Davestar » 3 oktober 2020, 17:38

Robert.76 skrev:

I sann nordkoreansk anda accepterar inte diabolics annat än hyllningar nu. HV spelar bäst i SHL och leder nu serien. Minsta kritik mot Hult, Rahm eller laget bestraffas med ban för alltid. Diabolics- HV gjorde sin bästa match någonsin och Emil dominerade. SHL överväger att ställa in säsongen då HV är så överlägsna
Slava Ukraini! Heroiam slava!
Davestar

Inläggav Macce » 3 oktober 2020, 17:42

Davestar skrev:
Robert.76 skrev:

I sann nordkoreansk anda accepterar inte diabolics annat än hyllningar nu. HV spelar bäst i SHL och leder nu serien. Minsta kritik mot Hult, Rahm eller laget bestraffas med ban för alltid. Diabolics- HV gjorde sin bästa match någonsin och Emil dominerade. SHL överväger att ställa in säsongen då HV är så överlägsna

:o
Stefan Liv #1

-Vi börjar med den enklaste kvartsfinalen, det är Djurgården-HV71 där Djurgår´n kommer
vinna enkelt i tre raka.
Robert Perlskog 1995 inför "skrattmatchen" i slutspelet.
Användarvisningsbild
Macce

Inläggav Weirdo » 3 oktober 2020, 17:42

mrnorrland skrev:
Weirdo skrev:
mrnorrland skrev:Om vi ska vara kvar i SHL efter säsongen måste 1 center, 1 forward och en toppback värvas omgående, alla 3 ska in i första femman. Sen ska Hult sparkas, hela ledarstaben avgå annars är vi i allsvenskan efter iår.

Lugn

jaja va du lugn och hylla hur hv spelar. vi är toksist utan någon ljusning i sikte

Offensiven finns där. Allt krut behövs bara läggas på defensiven. Defense first, som Rahm sa.

Edit: hur hyllade jag HV? Genuin fråga.
Användarvisningsbild
Weirdo

Inläggav Highlander » 3 oktober 2020, 17:47

Davestar skrev:
Robert.76 skrev:

Du är tröttsam! Kan du vänligen föra din personliga vendetta via pm istället så slipper vi andra läsa eländet.
Highlander

Inläggav Quila » 3 oktober 2020, 17:49

3 sköna poäng. Men bäst av allt: vi kan nu lägga ner allt snack om historisk dålig säsongsinledning osv. MYCKET starkt att vända 1-3 till 6-3 med några otroligt viktiga spelare borta.
Stefan Liv - för alltid i våra tankar.
Quila
Moderator

Inläggav Robert.76 » 3 oktober 2020, 17:50

Davestar skrev:
Robert.76 skrev:

Davestar, i all välmening, du å Diabolics kan väl lösa ert gnabbande i ett pm.
Robert.76
Moderator

Inläggav Davestar » 3 oktober 2020, 17:50

Icke då...HV och ledarstaben har otroligt mycket mer att bevisa ;)[/quote]
I sann nordkoreansk anda accepterar inte diabolics annat än hyllningar nu. HV spelar bäst i SHL och leder nu serien. Minsta kritik mot Hult, Rahm eller laget bestraffas med ban för alltid. Diabolics- HV gjorde sin bästa match någonsin och Emil dominerade. SHL överväger att ställa in säsongen då HV är så överlägsna[/quote]

Du är tröttsam! Kan du vänligen föra din personliga vendetta via pm istället så slipper vi andra läsa eländet.[/quote]
Förlåt. Hoppas du ändå kan sova i kväll
Slava Ukraini! Heroiam slava!
Davestar

Inläggav matsqq » 3 oktober 2020, 17:53

Davestar skrev:
Robert.76 skrev:

Så illa tycker jag inte att det är.. Ibland får man mothugg men livet går vidare
matsqq

Inläggav lejacques » 3 oktober 2020, 17:53

Diabolics skrev:
lejacques skrev:Som jag skrev inför matchen. Det är de fyra kommande matcherna som kommer visa vad det här är för ett lag.

Seger mot Oskarshamn säger mig ingenting. Gör därför inga frivolter av lycka. Konstaterar att HV är ett väldigt, väldigt dåligt lag utan Lias och att vi fick igen de tre poäng vi egentligen skulle haft mot Örebro.

HV är nere i skiten. Bara hoppas att det här var vändpunkten.

min tolkning är att laget inte är så bra som försäsongen visade, men mycket bättre än vad dysterkvistarna här inne vill få det till.

Och där håller jag med. HV kommer inte åka ut i år. Precis som föregående säsonger har de en för "bra" trupp för det.

Men. Problemet är att HV nästan måste vara så bra som man trodde att de var på försäsongen.

Varför? I ett läge där man förlängt med Sir Hult i tre år till, som förutom att fått förtroendet att återigen strö miljoner omkring sig, även fått möjlighet att sätta sin tränarkonstellation för de närmsta åren, så har man också gjort detta i en extremt osäker situation (covid-19). Det enda som skulle försvara de val föreningen gjort är en topplacering. Snudd på guld nu med tanke på det ekonomiska läget.

HV har satt sig ordentligt i skiten. Igen. Fyra förluster måste bli fem, sex segrar de kommande matcherna. Det får inte bli ännu en undermålig säsong där man missar målsättningen. Det skulle inte bara sätta en fet röd Underkänd-stämpel på Hult (som han iof redanhar) utan även på hela föreningen.
Randy Edmonds • Ulf Dahlén • Andreas Johansson • Johan Hult • Nubben?
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav Dovahkiin » 3 oktober 2020, 18:08

Enda positiva so far är Hv71 kan gör mkt mål 16st so far. Resten är rätt kasst.
"Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa dom som har fel"
Användarvisningsbild
Dovahkiin

Inläggav Diabolics » 3 oktober 2020, 18:16

lejacques skrev:Sir Hult

Onödigt tillmäle imho

lejacques skrev:HV har satt sig ordentligt i skiten. Igen. Fyra förluster måste bli fem, sex segrar de kommande matcherna. Det får inte bli ännu en undermålig säsong där man missar målsättningen. Det skulle inte bara sätta en fet röd Underkänd-stämpel på Hult (som han iof redanhar) utan även på hela föreningen.

Man behöver 7 raka trepoängare till för att komma upp ur hålet (alternativt ta igen det gradvis över säsongen), då det traditionellt krävs att man tar 2 av 3 pinnar över en säsong för att ligga topp 4 när det slutar.
Jag tycker mångas fokus på Hult är rätt överdriven. Det blir lite ett löjets skimmer över diskussionen när man hela tiden skall dra fram hans namn i allt som är dåligt, men aldrig i något som är bra. Det visar vanligtvis bara på att man inte har förmågan att se förbi sin egen bias. Jag säger inte att så är fallet för dig Lejacques, det vet jag inget om, du kan mycket väl ha rätt i din analys, men jag skulle aldrig få för mig att klättra längst ut på grenen som du gör gällande Hult. Detta av just den anledningen som jag har satt i kursiv stil ovan. Är man medveten om det, då tar jag ett steg tillbaka och utvärderar. Men, vi gör alla det vi är bra på, som du påpekade tidigare i matchtråden.
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav shitkicker » 3 oktober 2020, 18:26

Diabolics skrev:
lejacques skrev:Sir Hult

Onödigt tillmäle imho

lejacques skrev:HV har satt sig ordentligt i skiten. Igen. Fyra förluster måste bli fem, sex segrar de kommande matcherna. Det får inte bli ännu en undermålig säsong där man missar målsättningen. Det skulle inte bara sätta en fet röd Underkänd-stämpel på Hult (som han iof redanhar) utan även på hela föreningen.

Man behöver 7 raka trepoängare till för att komma upp ur hålet (alternativt ta igen det gradvis över säsongen), då det traditionellt krävs att man tar 2 av 3 pinnar över en säsong för att ligga topp 4 när det slutar.
Jag tycker mångas fokus på Hult är rätt överdriven. Det blir lite ett löjets skimmer över diskussionen när man hela tiden skall dra fram hans namn i allt som är dåligt, men aldrig i något som är bra. Det visar vanligtvis bara på att man inte har förmågan att se förbi sin egen bias. Jag säger inte att så är fallet för dig Lejacques, det vet jag inget om, du kan mycket väl ha rätt i din analys, men jag skulle aldrig få för mig att klättra längst ut på grenen som du gör gällande Hult. Detta av just den anledningen som jag har satt i kursiv stil ovan. Är man medveten om det, då tar jag ett steg tillbaka och utvärderar. Men, vi gör alla det vi är bra på, som du påpekade tidigare i matchtråden.

Tycker inte du är helt rätt ute här Diabolics. Jag förstår vad du menar och det är mycket (och för den delen välförtjänt) kritik mot Hult. Men det är också så att flera av dem som kritiserar Hult (dock långtifrån alla) ger också cred till Hult för vissa värvningar. Så om man nu ska snacka om att andra inte kan se förbi sina egna bias så bör man nog se till att man har rent framför egen dörr.....
Finns ingen glädje med Nubben i klubben.
shitkicker
Moderator

Inläggav lejacques » 3 oktober 2020, 19:29

Vet inte riktigt vad du vill, Diabolics, men det verkar som att du vill ha en nyanserad debatt kring HV i allmänhet, och Hult i synnerhet.

Jag kan peka på x antal Hult-värvningar som jag tycker om. Jag kan berömma honom för att han haft förmågan att hitta spelare som sedan fått NHL-kontrakt. Men vad har det gett HV i det långa loppet rent sportsligt?

Som jag skrev i matchtråden. Deja vu. Samma visa varje år. HV inleder svagt, folk ifrågasätter och folk ifrågasätter de som ifrågasätter. Skillnaden i år är att det ser ännu sämre ut och att man stått för den svagaste inledningen på 22 år.

Att man efter sex år av dyra trupper, dåligt spel och missade mål, fortfarande inte sitter på det du kallar för "Hult-grenen" är en bedrift i sig. Han är ju ändå sportsligt ansvarig. Han och en handfull människor till är det som varit den röda tråden, samtidigt som hela lag bytts ut under resans gång. Gissar att man, om man nu inte tycker att Hult ska hållas ansvarig för det som skett, vänt och vridit på så många stenar att man nu börjar söka förklaringar i att felet kanske ligger i hur spelarna knyter sina skridskor? Och det är i min värld rätt onyanserat det med.
Randy Edmonds • Ulf Dahlén • Andreas Johansson • Johan Hult • Nubben?
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav 1989 » 3 oktober 2020, 20:43

lejacques skrev:
Diabolics skrev:Om man inte sitter hemma i sin offerkofta så kan man se att denna period var helt OK, under vissa stunder fick vi bra tryck i deras zon, hyffsad bra forecheck när vi stundom trycker fast dem bakom deras egen förlängda mållinje.

Men samtidigt syns det att det just nu är mentalt jobbigt för dem, som i sista PP't som var bedrövligt. Många som gömmer sig. Var Simon ens på isen i andra? Bertov som många gapar om att han är dålig, han tar ju iallafall tag i pucken och försöker delta, men när hade törngren senast pucken under kontroll?

Om man är lite ödmjuk kan man också förstå varför folk är åt helvete förbannade på en förening som låitit saker och ting bara fortsätta gå åt helvete i sex år.

Stubinen hos många är obefintlig. Om man är ödmjuk förstår man varför.

Sett ut som skit de senaste 6 säsongerna, men förläng med gubbarna Thörnberg & Sundh, prova för helvete inte någonting nytt!
1989

Inläggav Sir Ward » 3 oktober 2020, 21:56

Davestar skrev:
Robert.76 skrev:

Trådens mest imbecilla inlägg. Stort suck!
Idiot!
Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav Diabolics » 3 oktober 2020, 22:10

Jag vet inte vad jag vill, men jag vill i alla fall inte peka ut individer. Utan ibland känner jag att det blir en mob-mentalitet här där man inte sansar sig i sin kritik. Kollektivet sänker sig mer än individen. Det blir tråkigt.
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav Mephisto » 3 oktober 2020, 23:34

Man hoppas i sitt stilla sinne att varken spelare eller ledare (som dagligen jobbar röven av sig för att hitta vägar framåt) letar sig in på det här forumet, för med sådana här pissiga vänner under fanan behöver man sannerligen inga yttre fiender.
Mephisto

Inläggav DocSeverinsen » 3 oktober 2020, 23:44

Det bästa med säsongsinledningen är att Färjestad ligger sist :)
DocSeverinsen

Inläggav 327 Karlsson » 4 oktober 2020, 00:24

eisbjern skrev:Man får inte ut till närmelsevis max och viker ner sig alldeles för snabbt

Lite som merparten av skribenterna här inne. 0-1 i röven så kommer hatinläggen, önskningar om skadade spelare, hån och rent hyckleri direkt.
Vila i frid Henke_82
Användarvisningsbild
327 Karlsson

Inläggav BlackIce » 4 oktober 2020, 01:04

Visst tusan är Önerud snabbare än någonsin? Iaf än förra säsongen. Jag kan inte komma ihåg att han skrinnade ifrån eller runt någon på hela förra säsongen. Hittills denna har han redan gjort det en handfull gånger!
John Byce, Risto Kurkinen, Kamil Kastak, Vesa Salo, Johan Brummer, Vesa Viitakoski, Alexei Salomatin, Antti Törmänen, Jarkko Varvio, Anders Lönn, Jani Nikko, David Nemirovsky, Lubomir Korhon, Stefan Hellkvist
Användarvisningsbild
BlackIce

Inläggav Henke67 » 4 oktober 2020, 09:14

Black Ice
Jag vill nog snarare se fjolåret som en plump gällande Önnerud. Han var väl ok och gjorde mycket nytta. Men inte som i år eller tidigare år.
Killgissar att han drogs med något som hämmade honom men som nu är borta.
Henke67

Inläggav Weirdo » 4 oktober 2020, 10:18

Måste sägas att Oskar Olausson gjorde en väldigt bra match igår!
Användarvisningsbild
Weirdo

FöregåendeNästa

Återgå till HV71 Matcherna