Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics, Goddamn

Quila skrev:Efter två perioder tycker jag man totalt sett är bättre och leder välförtjänt.
Utvisningarna vi drar på oss är kostsamma. Och tyvärr märks det tydligt att BP tar hårt på krafterna, då några felbeslut tas på trötta defensiva BP-spelare. Lias puck-out, tog den i plexit? Hur som helst, utvisningar kostar och tyvärr känns det som vi kastar bort poängen denna afton.
Fattar inte coachningen i slutet när vi ska spela 6v5!? Törngren som är under isen får speltid. Sandberg likaså. Emil J på backen.
Nej, Sandin helt osynlig de två första SHL-matcherna. Wedin och Lias försöker, men så bra att de kan spela för tre är inte ens dom två.
Vi måste få ut mer av Bergström, men också behöver Forsberg få mer speltid. Hitta kedjorna nu!
C Sandberg bra ikväll förutom idiotutvisningen i slutet. Trötthetstecken deluxe där.
Didde är grym och så jäkla stark. Visar hjärta!
Kokkonen fortsätter spela riktigt bra. Oförtjänt 2+10 dock.
Andrae fortsätter spela på små marginaler, precis som han ska. Imponerar.
Quila skrev:Efter två perioder tycker jag man totalt sett är bättre och leder välförtjänt.
Utvisningarna vi drar på oss är kostsamma. Och tyvärr märks det tydligt att BP tar hårt på krafterna, då några felbeslut tas på trötta defensiva BP-spelare. Lias puck-out, tog den i plexit? Hur som helst, utvisningar kostar och tyvärr känns det som vi kastar bort poängen denna afton.
Fattar inte coachningen i slutet när vi ska spela 6v5!? Törngren som är under isen får speltid. Sandberg likaså. Emil J på backen.
Nej, Sandin helt osynlig de två första SHL-matcherna. Wedin och Lias försöker, men så bra att de kan spela för tre är inte ens dom två.
Vi måste få ut mer av Bergström, men också behöver Forsberg få mer speltid. Hitta kedjorna nu!
C Sandberg bra ikväll förutom idiotutvisningen i slutet. Trötthetstecken deluxe där.
lejacques skrev:Quila skrev:Efter två perioder tycker jag man totalt sett är bättre och leder välförtjänt.
Skriver under på din analys.
Vad gäller Sandin. En bra hockeyspelare som jag gärna ser vara kvar resten av säsongen. Men låt oss konstatera vad han är, en clutch scorer som är väldigt beroende av sin omgivning.
Att han skrivit på med Philadelphia säger mig ingenting. Tycker Wedin, Lias, Bergström, Önerud, kanske till och med Fröberg och Holmström är bättre och mer kompletta spelare.
Är inte främmande för att se Törngren byta plats med Sandin. Tycker faktiskt det var Lias och Törngren som hade den bästa kemin förra året. Sandin fungerade mer som ett bra komplement. Då i alla fall.
Nick skrev:Hv gör en bra match. 4 mål på bortaplan ska räcka till vinst. Men tyvärr drar dom på sig åt h vete för mycket utvisningar. De avgör matchen. Inget annat.
Zico skrev:Ibland kan det vara bra att låta det gå en stund innan man skriver i besvikelse. Det är inte klokt vad folk tar i. Efter två matcher. Det är bara en dryg vecka sedan laget, Nicklas Rahm och Johan Hult hyllades unisont på forumet.
Dagens match var väl ändå ett ganska stort steg bättre än mot Frölunda. Tycker HV långa stunder var bättre än Örebro. Man föll på två saker, enligt mig.
Det ena är två gigantiska egna misstag. Alltså, Emil får ju inte dels skymma egen målvakt och sen lyfta på benet när skottet kommer. Och Anton Karlsson FÅR inte missa pucken på anfallsblå. Två egna misstag som ger två mål i baken.
Det andra anser jag är felaktiga utvisningar. Kokkonens "icketackling" tar först i axeln och glider sen lite lätt mot huvudet. Tycker den är fel. Direkt när HV blir fullt lag igen, åker Lias på en puckout, helt felaktigt. På reprisen ser jag tydligt hur plexit svajar till när pucken tar precis på plexikanten. När sen Sandberg tar sin hakning och ger Örebro 5 mot 3 orkar man inte.
Till nästa match måste man ändra lite i formationerna. Tycker inte ens den s k förstakedjan funkar. Börja med att byta plats på Kokkonen och Filip Sandberg. Sen in med Forsberg i stället för Törngren i tredje.

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 9 gäster