HV71 spelar hemma mot Djurgården på tisdagskvällen.
Ett HV som spelar sin sista träningsmatch på försäsongen innan
premiären i SHL mot Frölunda på lördag.
FORZA HV71!!
Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics, Goddamn

lejacques skrev:Forsberg 13:e forward och lite rotation i kedjorna. Hmm. Tycker faktiskt det inte är Forsberg som varit problemet i kedjan med Fröberg och Bergström...
Kul att man testar lite nytt, men tycker man kunde passat på att ändrat tidigare. I genrepet vill ma ju gärna se de kedjor som ska matchas i premiären.
Nick skrev:Tycker de är mer oroande att Holmström verkar fortsätta att vara borta mycket. Hoppas han kan få mer stabilitet med mera spelande o mindre skador.
Ska tillägga att jag inte har en aning om han är skadad. Men han är ej med i laget ikväll. O har missat några matcher på försässen.
Oroväckande.
lejacques skrev:Kokkonen, ett riktigt utropstecken!
Ang. Forsberg. Han har ändå haft minst en handfull träffar i målramen.
Spontant känns det mindre bra att ösa förtroende på honom för att sen till genrepet sätta ner honom som 13:e forward och ta bort honom från PP.
Lätt att vara klok i efterhand. Men det hade varit betydligt bättre att, om man nu har så stora förväntningar på honom, låta honom växa in i det, likt just Kokkonen. Börja i en lägre kedja för att jobba sig uppåt.
Sagt det förr och säger det igen. Kokkonen/Forsberg känns som en upprepning på Engvall/Ejdsell. Skyhöga förväntningar på den ena, men det är den andre som får jobba i lugn och ro som blir det största utropstecknet.
Robert.76 skrev:Efter 2-0 kändes det kassaskåpssäkert, det gör det inte nu...
Junior skrev:Robert.76 skrev:Efter 2-0 kändes det kassaskåpssäkert, det gör det inte nu...
I år känner jag mig faktiskt fortfarande lugn, det här laget är riktigt bra.
Robert.76 skrev:Junior skrev:Robert.76 skrev:Efter 2-0 kändes det kassaskåpssäkert, det gör det inte nu...
I år känner jag mig faktiskt fortfarande lugn, det här laget är riktigt bra.
Jo, i år har vi en förstakedja när säsongen börjar som är klass rätt igenom, det var ett tag sedan.
mrnorrland skrev:hv la av o spela efter 2-0 och gick på vila o vipps är de 2-2
Groucho skrev:mrnorrland skrev:hv la av o spela efter 2-0 och gick på vila o vipps är de 2-2
Något vi har fått uppleva rätt ofta de senaste säsongerna tyvärr. Hoppas att vi kan undvika sånt i fortsättningen. Tycker vi har visat många fina tendenser både nu under försäsongen men också under slutdelen av förra säsongen.
lejacques skrev:Hand upp alla som trodde att Andrae skulle vara given i PP när serien drar igång!
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster