Nick skrev:mrnorrland skrev:Nick skrev:Såå många som skrev exakt likadant om lauridsen inför förra säsongen. Han sågades brutalt härinne. Han var vårt svaga kort o altt vad de var.
Med facit i hand (vilket jag själv förutspådde inför förra säsongen) så var han HVs bästa back. Grymt stabil tvåvägsback.
Nu säger jag inte att Arell gör samma resa. Men snälla vänta med motorsågen tack.
Han kanske utvecklas ala lauridsen.
Vem vet.
Man kan aldrig räkna med att en utpräglad defensiv back heltplötsligt blir offensiv. Ne jag håller fast att Arell är nästintill ett hån mot fansen. Jag hade räknat mig en yngre spelare med potential att växa i poängskörden, inte en 29 åring defensiv back med bra inställning till hockey som aldrig har vart offensiv men beskrivs som det i presentationen.
Enligt rapporterna och vad han själv sa så var lauridsen också en defensiv back när han kom hit. Han utvecklade sin offensiv rätt hyggligt va?
Så nä räkna med kan man inte. Men man kan ha förhoppningar. Och de är absolut inte omöjligt.
Ingen blir gladare än vi om han helt plötsligt gör 20 poäng. Men han var värvad som en defensiv back. Arell värvas som en back med offensiva uppsida, de gjorde inte Lauridsen. De som är fel här är man värvar en back där slotsen är redan är upptagna. Ne detta är budgetvärvning, nu återstår väll vi skippar 1 c positionen och värvar en bänkad 4 center. Arell var typ nästan bänkad i slutet och inte önskad i ett av SHL sämsta försvar. Nu skall han gå in som topp 4 back med speltid i PP då det var den position vi sakna. Ne dåligt beslut enligt mig och vi kommer flippa igen